Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

audiosurfer

Inbouw apparatuur :devil:
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Teejoo

#1476
Hij staat alweer op de plek! Ging gelukkig erg snel, dus mijn voorbereidende mails en planning hebben effect gehad  :pompom:

Kortom, geen filmloos weekend!

Tinus_

 :clapping: Dat is netjes zo snel
Rebuilding my HT

riwi

Ja lekker vlot :)
En 5 HDMI in nu en weg zijn de s-video ingangen :)

Teejoo

Hoewel ik het niet begrijp, vind ik hem beter klinken. De surround is letterlijk meer in balans. Ik kan me niet voorstellen dat dat aan de hardware ligt. Wellicht aan de nieuwe software. Wel jammer dat ik de settings niet kon restoren. Nou moet ik alles weer handmatig invoeren.

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op maart 16, 2012, 22:46:11
Hoewel ik het niet begrijp, vind ik hem beter klinken. De surround is letterlijk meer in balans. Ik kan me niet voorstellen dat dat aan de hardware ligt. Wellicht aan de nieuwe software. Wel jammer dat ik de settings niet kon restoren. Nou moet ik alles weer handmatig invoeren.

Volgens mij is er een backup optie, volgens mij weet Riwi deze.

Of is met deze upgrade ook deze functie nvt?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op maart 16, 2012, 23:04:35
Volgens mij is er een backup optie, volgens mij weet Riwi deze.

Of is met deze upgrade ook deze functie nvt?
De backupfunctie werkt niet. Normaal krijg je een keuzemenu waar je o.a. kunt kiezen uit een backup of restore. Nu krijg ik alleen maar de optie firmware update. Ik denk dat dit komt omdat de hardware en daarmee de software anders is.

riwi

#1482
Citaat van: Teejoo op maart 16, 2012, 23:50:27
De backupfunctie werkt niet. Normaal krijg je een keuzemenu waar je o.a. kunt kiezen uit een backup of restore. Nu krijg ik alleen maar de optie firmware update. Ik denk dat dit komt omdat de hardware en daarmee de software anders is.

Ik heb de backup al wel gebruikt, alleen blijft de backup op de SSP800 staan, je kan hem er niet afhalen. Ik denk dat de oude backup niet compatible is met de nieuwe hardware (tenminste dat verwacht ik). Bij mij ging het om 2 verschillende ssp800 dus ik kon niet de backup van de ene naar de andere zetten.
Ik heb nadat ik alles opnieuw ingevoerd had al een keer op de restore-settings gedrukt zonder dat ik wat gesaved had en toen moest ik alles weer invoeren met het touch display :)

Welke firmware heb je nu draaien dan teejoo?

Bij mij draait 3.0.1 build 0093
En als ik menu en dan F1, F2, F3 en F4 druk na elkaar dan kom ik in het instellingen menu met de archive en restore optie. Ook een restore EQ, rotary menu, 10101 communications en een factory reset optie zit daar.

Teejoo

Ik backup normaal gesproken via de laptop. Ik zal straks even kijken welke firmware ik zit.

riwi

Citaat van: Teejoo op maart 17, 2012, 14:59:47
Ik backup normaal gesproken via de laptop. Ik zal straks even kijken welke firmware ik zit.

Gaat de backup dan naar de laptop of blijft ie op de ssp800 staan?

Teejoo

Citaat van: riwi op maart 17, 2012, 15:20:33
Gaat de backup dan naar de laptop of blijft ie op de ssp800 staan?
Naar de laptop.

riwi

Citaat van: Teejoo op maart 17, 2012, 16:20:51
Naar de laptop.

Dat moet ik dan nog eens proberen :) Dat had ik nog niet gedaan.

Teejoo

Ik heb trouwens ook 3.0.1 build 0093. Ik las wel dat er een nieuwe in de pijplijn zit.

riwi

Ik heb geen klachten dus een nieuwe fw mag, maar hoeft niet :)

Klinkt ie nog steeds beter dan de 'oude' ? Wel apart, maar met de compleet gewijzigde HDMI poorten kan dat natuurlijk best. Mij is het verschil niet zodanig opgevallen, maar er zat ook 2 a 3 maanden tussen bij mij. En puur voor stereo gebruik ik dan niet de HDMI maar de XLR analoge ingang.

Teejoo

Citaat van: riwi op maart 19, 2012, 00:16:09
Ik heb geen klachten dus een nieuwe fw mag, maar hoeft niet :)

Klinkt ie nog steeds beter dan de 'oude' ? Wel apart, maar met de compleet gewijzigde HDMI poorten kan dat natuurlijk best. Mij is het verschil niet zodanig opgevallen, maar er zat ook 2 a 3 maanden tussen bij mij. En puur voor stereo gebruik ik dan niet de HDMI maar de XLR analoge ingang.
Ik vind van wel. Het zit hem eigenlijk voornamelijk in de plaatsing, zowel stereo als surround. Natuurlijk geen mega verschil, maar ik merk het wel. Ik kreeg zaterdag wel bij het opstarten de melding van de Pioneer dat de HDMI verbinding gereset zou zijn omdat de verbinding verbroken zou zijn geweest, terwijl ik geen kabel heb uitgetrokkken. Verder erg tevreden. Ik gebruik nu ook weer het OSD. Ik ga de philips extender dus definitief verkopen. Ik heb hem nooit in gebruik genomen, en verwacht ook niet dat dat ooit gaat gebeuren.

In het menu kun je overigens niets terugvinden van extra HDMI settings of zo. Ik dat dat er bijvoorbneeld iets zou staan inzake de passthrough etc.

riwi

Alleen bij de status schermen over de video data : 1080p fp 60 of iets dergelijks als je 3D speelt.
Verder zie je er niks van.

Ik heb wel ergens wat gezien, maar ben vergeten wat en waar :) Heb je niet veel aan natuurlijk.

DVDmartinDVD

Hoi Teejoo,

ben je nog steeds te vreden met je Pioneer LX-91? Zit in dubio om deze ook nog aan te schaffen.
Of de Primare BD-32 maar die is gelijk weer een heel stuk duurder en er is nog niet veel info (reviews) over deze speler.

Maar de Pioneer is wel een heel degelijke speler.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

Citaat van: DVDmartinDVD op maart 21, 2012, 20:07:10
Hoi Teejoo,

ben je nog steeds te vreden met je Pioneer LX-91? Zit in dubio om deze ook nog aan te schaffen.
Of de Primare BD-32 maar die is gelijk weer een heel stuk duurder en er is nog niet veel info (reviews) over deze speler.

Maar de Pioneer is wel een heel degelijke speler.

Groet Martin.
Ik ben er eigenlijk heel tevreden over. Hij slikt tot nu toe alles en is gebouwd als een tank. Ook leuk is de pure audio mode. De analoge uitgangen erg goed, hoewel ik deze sinds ik de SSP-800 heb niet meer gebruik. Ik zou daarom nu een veel goedkopere Oppo nemen. Voor CD's is de Pioneer echter de beste keuze denk ik, ook vanwege de kwaliteit van de digitale uitgangen.

DVDmartinDVD

Citaat van: Teejoo op maart 21, 2012, 20:51:10
Ik ben er eigenlijk heel tevreden over. Hij slikt tot nu toe alles en is gebouwd als een tank. Ook leuk is de pure audio mode. De analoge uitgangen erg goed, hoewel ik deze sinds ik de SSP-800 heb niet meer gebruik. Ik zou daarom nu een veel goedkopere Oppo nemen. Voor CD's is de Pioneer echter de beste keuze denk ik, ook vanwege de kwaliteit van de digitale uitgangen.

Tja zulke mooie spelers maken ze niet meer echt. De aantal kilo's zie je aardig slinken ;)
Ik weet dat de Pioneer last had van het loopwerk wat vervangen moest worden (de speler van mijn vader had hier ook last van), was dit meer in het begin toen deze uitkwam of door de gehele looptijd door?
Of weet je hier niets van?
Volgens mij worden ze nu ook niet meer gemaakt, was ook op zoek naar een Marantz UD-9004 maar die zie je ook nergens meer, helaas.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

Citaat van: DVDmartinDVD op maart 22, 2012, 15:37:56
Tja zulke mooie spelers maken ze niet meer echt. De aantal kilo's zie je aardig slinken ;)
Ik weet dat de Pioneer last had van het loopwerk wat vervangen moest worden (de speler van mijn vader had hier ook last van), was dit meer in het begin toen deze uitkwam of door de gehele looptijd door?
Of weet je hier niets van?
Volgens mij worden ze nu ook niet meer gemaakt, was ook op zoek naar een Marantz UD-9004 maar die zie je ook nergens meer, helaas.

Groet Martin.
Geen idee over problemen met het loopwerk, maar ik heb ook een later exemplaar.

Teejoo

#1495
Ik heb besloten de Philips extenders te verkopen. Ik merk dat het me teveel werk is om me te verdiepen voor de 2-weg communicatie van de Pronto, en heb deze behoefte met de nieuwe Classé OSD ook niet meer. Bij het starten van een film zie ik nu ook kort welke audiostream, processing, volume etc. Omdat ik het moeilijk vind een prijs te bepelen heb ik hier de vraag even neergezet: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121806.new

Overigens maak ik me wel een beetje zorgen over eventuele Pronto remote alternatieven. Je ziet toch bijna niets met hardbuttons en een volledig programmeerbaar touchscreen.

Teejoo

#1496
Na een maandje of 2 experimenteren heb ik de 2 velodyne subs definitief verplaats richting zitplaats. Ze staan nu links & rechts met de voorzijde bijna gelijk met de voorzijde van de bank. Op deze plek zorgen ze in de ruimte voor het meest optimale resultaat en druk, wat je ook meteen terugziet in het beperkte aantal (3) filters dat ik op de SMS-1 nog maar nodig heb. Ik wist dat ook al, maar heb dit eigenlijk nooit gedaan omdat ze nu eigenlijk een beetje in de weg staan, en omdat ik dan ook de bekabeling moest aanpassen.
De ervaring van de afgelopen weken was echter dusdanig positief dat ik ondanks de looks toch voor de beste oplossing kies. Je hoord en voelt nu ook de verbeterde integratie tussen de rest van de speakers en de subs. Het is gewoon 1 geheel.

HTip

Hoe minder EQ hoe beter, dus helemaal goed! En als je film gaat kijken dan is het toch donker ;)

Dit herinnert me overigens dat ik nog iets met jou zou afspreken. Helemaal vergeten! :-[
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Inmiddels besloten de Sony VPL-VW95 die hier op het forum is aangeboden te kopen. Dan zijn we weer voor een paar jaar Up-to-date qua beeld  :pompom:

R