Demo dag madvr

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 16, 2024, 13:26:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Mede door de release van de nieuwste versie van deze veelzijdige video processor hebben we leuk nieuws ;)

We gaan samenwerken met madvr, en vandaar een interesse peiling voor een demo dag.

Tevens is het nu mogelijk om de madvr series via ons te bestellen. Mail [email protected] voor een leuke offerte.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Ik kom graag naar de demo, neem ik meteen mijn pj mee voor kalibratie. Maar ik kan je nu al garanderen dat ik geen koper van een MadVR ga zijn....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Waarom niet als ik vragen mag ?
We willen dat altijd graag weten zodat we leren op welke punten verbeterd kan worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Lijkt me ook leuk die demo. Maar de prijs schrikt wel erg af bij deze apparaten.

pameijer

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 16, 2024, 13:35:31Waarom niet als ik vragen mag ?
We willen dat altijd graag weten zodat we leren op welke punten verbeterd kan worden.
Prijs  ::)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Sjaak_Banaan

Misschien kun je voor de DIY-ers de gratis software-variant er naast zetten.
Geloof dat een forumgenoot dit ook al eens bij Werner gedaan heeft.

Kan mij voorstellen dat daar interesse in is, alleen levert die jou niet direct iets op.
Of jij moet zoiets aanbieden als installatie/kalibratie-service. :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

williams

Hoi Frank leuk dat je ook madVR dealer bent geworden en ik ben ook benieuwd naar je bevindingen en dan met name wat je van de motionflow vind.
Ga je hier eventueel nog een review over maken ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

We hebben een tijd geleden een review gemaakt van de eerste versie.

Zal vanavond even de link op zoeken
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vande

Mocht er een demo dag komen, wil ik daar wel bij zijn.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Thamaesta

Hier ook present. Prijs is idd wel een heftig aspect. Denk namelijk dat binnen 2-3 generaties jvc pj's de tonemapping gewoon op het niveau van de MAdVr is. Maar goed moet dat ding eerst zien voordat ik natuurlijk conclusies al moet trekken :satisfied:
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

williams

CitaatHier ook present. Prijs is idd wel een heftig aspect. Denk namelijk dat binnen 2-3 generaties jvc pj's de tonemapping gewoon op het niveau van de MAdVr is. Maar goed moet dat ding eerst zien voordat ik natuurlijk conclusies al moet trekken :satisfied:


Ik moet zeggen dat de laatste update van JVC omtrent de tonemapping niet echt een hele verbetering was en madVR zit nu nog op een ander niveau.
Maar buiten de tonemapping is madVR veel meer dan dat , alleen de hoge instapprijs is erg stevig .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

Voor mij ook de prijs.
Tot €7000 was het wellicht interessant geweest maar meer dan het dubbele voor een video processor *AUCH!*
Dat heb ik ook tegen de CEO van MadVR op de ISE gezegd en hij begreep het wel.
Doelgroep is de US miljonair met HT van meer dan een ton.

Kjelt

Citaat van: Thamaesta op februari 17, 2024, 18:07:42Denk namelijk dat binnen 2-3 generaties jvc pj's de tonemapping gewoon op het niveau van de MAdVr is.
Aangezien de generatietijd momenteel 3 a 4 jaar is en steeds langer lijkt te worden moet je dan tot 2031 wachten  ;)

Ik begrijp niet waarom Sony/JVC geen los kastje bouwen die dit goed oplost voor een redelijkere prijs.

Teejoo

Citaat van: Thamaesta op februari 17, 2024, 18:07:42Hier ook present. Prijs is idd wel een heftig aspect. Denk namelijk dat binnen 2-3 generaties jvc pj's de tonemapping gewoon op het niveau van de MAdVr is. Maar goed moet dat ding eerst zien voordat ik natuurlijk conclusies al moet trekken :satisfied:
Maar dan heb je nog niet de andere grote reden waarom je er een koopt: scaling mogelijkheden waardoor instant alles in een 21:9 frame past bijvoorbeeld met alle filmformaten. Dat is voor mij zelfs nog belangrijker dan de tonemapping.

J.A.F._Doorhof

Losse scalers en processing worden regelmatig onderschat.
Je bouwt dat niet zomaar in een projector jammer genoeg.

De prijs is ook voor ons een ding, we geloven echter wel dat er een groep enthousiaste HT liefhebbers is die met een MadVr precies kopen wat ze willen/eisen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

Citaat van: Teejoo op februari 18, 2024, 11:59:54Maar dan heb je nog niet de andere grote reden waarom je er een koopt: scaling mogelijkheden waardoor instant alles in een 21:9 frame past bijvoorbeeld met alle filmformaten. Dat is voor mij zelfs nog belangrijker dan de tonemapping.
Maar daar heb je variabele making schermen voor.

Raymen

Citaat van: denoontje op februari 18, 2024, 12:13:01Maar daar heb je variabele making schermen voor.

Dat klopt,maar de madvr doet het instant en ook perfect

ook de subtitels plakt hij perfect in je scherm ,als ze bijvoorbeeld in de zwarte balken vallen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

buckler

Ik zou prima met een mindere projector kunnen leven... net als met mindere luisprekers of versterkers/audio processor. Sterker nog ik zou zelfs prima kunnen leven zonder speakers maar met goede surround headphone (Smyth realizer bv), ook zou ik zonder DCR lens kunnen.
Maar zonder Envy zal toch echt wel een brug te ver zijn voor me.

Misschien wat overdreven allemaal maar je snapt vast mijn punt... de Envy doet met zijn tientallen algo's zoveel meer dan alleen tone mapping en ik zou serieus niet meer zonder kunnen. Athans niet zolang ik met een projector draait.
Alleen die prijs, de nieuwe Pro kost bv al €12000 en de Extreme €20000 en daar ligt simpel gezegd het struikelblok voor 99,9% van ons.
Er zullen vast wel eens gebruikte units voorbij komen maar dan moet je nog steeds aan €5500/€7500 denken.
Dat is gewoon een enorme klap geld wat niet veel mensen er voor over hebben.
Maar heel eerlijk, ik zou niet meer zonder kunnen en willen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Citaat van: denoontje op februari 18, 2024, 12:13:01Maar daar heb je variabele making schermen voor.

Ik heb de envy gehad , en ja best een beetje spijt dat ik hem heb weg gedaan, zeker nu ik alleen nog projecteer .
Maar die prijs staat imo tot geen verhouding meer tov een kale nz7 bv.
Heb ook wel weer even getwijfeld er 1 opnieuw aan te schaffen maar ga het toch niet meer doen.
Ik ga ook over op een masking scherm want daar zit denk ik ook de grotere winst,
Niets ten nadele van de envy want dat is echt wel een mooi stukje techniek.
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Kjelt

Eens dat het meer is dan tonemapping

- De motionflow zit er op maar de Sony versie is wat mij betreft goed genoeg.
- De nieuwe AI mode (is geen echte AI natuurlijk) is verbluffend mooi. In Barcelona op de ISE een demo met half screen gezien, links origineel en rechts de MadVR AI mode, ja niet normaal hoeveel meer informatie er in de achtergrond opeens zichtbaar is.
Zit alleen op de Mk2 extreme van €20000.-  :(

De reden dat er naar alle waarschijnlijkheid nooit een licentie versie verschijnt voor eigen hardware is dat ze dan alle mogelijke combinaties van moederborden, processors en videokaarten moeten ondersteunen. Dat zijn ze (MadVR) niet van plan en dat kan ik wel begrijpen.

Kjelt

Twee paginas uit de folder  ;)

maximus79

Ik hou het wel bij mij Penvy, niet alle functies als de "echte" maar die is gewoon echt te duur....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Citaat van: denoontje op februari 18, 2024, 12:13:01Maar daar heb je variabele making schermen voor.
Nee, dat is geen actieve scaling met diverse aspect ratios, rekening houdend met subs, stretch etc. bij een 21:9 scherm.

Richard70…

Citaat van: Teejoo op februari 18, 2024, 19:25:00Nee, dat is geen actieve scaling met diverse aspect ratios, rekening houdend met subs, stretch etc. bij een 21:9 scherm.
Hoe moet ik dat zien ? Hij maakt op een 240/1 scherm toch niet een 16/9 file beeldvullend?
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Zekers wel.
Citaat van: Richard70... op februari 18, 2024, 20:25:46Hoe moet ik dat zien ? Hij maakt op een 240/1 scherm toch niet een 16/9 file beeldvullend?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"