Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

i2Paq

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2021, 12:57:08
Gerommel in de marge; de lan isolator heb ik er nu toch (nog) liggen, die heb ik achter in de nas gestoken. Komende dagen eens luisteren of dat enig vergeeft en zo ja, of het dan ook een gewenst verschil betreft.

Ik heb hem voor de Linn zitten. Tussen mijn oren zegt mij dat ik verschil hoor. Mijn logisch verstand zegt van niet  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2021, 12:57:08
Gerommel in de marge; de lan isolator heb ik er nu toch (nog) liggen, die heb ik achter in de nas gestoken. Komende dagen eens luisteren of dat enig vergeeft en zo ja, of het dan ook een gewenst verschil betreft.

Lol.... Overal uitproberen ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2021, 12:57:08
Gerommel in de marge; de lan isolator heb ik er nu toch (nog) liggen, die heb ik achter in de nas gestoken. Komende dagen eens luisteren of dat enig vergeeft en zo ja, of het dan ook een gewenst verschil betreft.
Ik herken je bevinding dat het hoog wat scherper wordt. Bij plaatsing in het netwerk zou ik op zoek gaan naar een plaats waar je zoveel mogelijk apparaten in een keer afschermt ipv één specifiek apparaat.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: i2Paq op mei 18, 2021, 14:22:52
Ik heb hem voor de Linn zitten. Tussen mijn oren zegt mij dat ik verschil hoor. Mijn logisch verstand zegt van niet  :D
In theorie is theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

Hetzelfde gaat soms op voor logisch verstand en je oren[emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Zeker niet, dit is een laatste experiment met de PF. Zo heb ik destijds er ook eentje gedaan met een AQ Jitterbug. Ik hoorde geen enkel verschil met het ding achterin de Marantz NA11. Toen het ding achterin de nas gestopt, ook daar hoorde ik geen verschil. Desondanks zit ie daar nog steeds  8)

Citaat van: Hannibal_ op mei 18, 2021, 14:58:28
Lol.... Overal uitproberen ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... moet wel eerlijk bekennen dat ik daar geen weet meer van had. Vanmorgen toe ik de PF in de nas stak, zag ik hem na jaren weer  ;D

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2021, 17:36:03
Zeker niet, dit is een laatste experiment met de PF. Zo heb ik destijds er ook eentje gedaan met een AQ Jitterbug. Ik hoorde geen enkel verschil met het ding achterin de Marantz NA11. Toen het ding achterin de nas gestopt, ook daar hoorde ik geen verschil. Desondanks zit ie daar nog steeds  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Alles afschermen dat was achterin de G1 en dat beviel niet. Wel een verschil, maar geen positieve.

Citaat van: vergeerr72 op mei 18, 2021, 15:34:56
Ik herken je bevinding dat het hoog wat scherper wordt. Bij plaatsing in het netwerk zou ik op zoek gaan naar een plaats waar je zoveel mogelijk apparaten in een keer afschermt ipv één specifiek apparaat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Mijn ratio geeft aan om m'n oren te vertrouwen.

Citaat van: i2Paq op mei 18, 2021, 14:22:52
Ik heb hem voor de Linn zitten. Tussen mijn oren zegt mij dat ik verschil hoor. Mijn logisch verstand zegt van niet  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

En klaar, klaar met de PF.
Hou ik morgen mooi tijd over om muziek te luisteren 😏

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2021, 17:36:03
Zeker niet, dit is een laatste experiment met de PF. Zo heb ik destijds er ook eentje gedaan met een AQ Jitterbug. Ik hoorde geen enkel verschil met het ding achterin de Marantz NA11. Toen het ding achterin de nas gestopt, ook daar hoorde ik geen verschil. Desondanks zit ie daar nog steeds  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2021, 18:18:47
Mijn ratio geeft aan om m'n oren te vertrouwen.
Daar moet je het uiteindelijk mee doen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Xander32

Meat culpa.

Sinds heden ben ik een waar audiofiel heiden. Vanmiddag heb ik muziek geluisterd met de tone controle aan  :o

Een half db-tje meer bass is wel lekker  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Je hebt de analoge DSP gevonden [emoji1360] [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Hannibal_

Mooi man.

Het overal proberen was maar gekscherend bedoeld.
Gaaf dat je amp toonregeling heeft (tja, Rega man hier hè.... niet dat soort "luxe").

Binnenkort vaccinatie, misschien daarna eens samen luisteren?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Wanneer we zo gevaccineerd zijn, ben je welkom  :)

Citaat van: Hannibal_ op mei 19, 2021, 19:23:23
Mooi man.

Het overal proberen was maar gekscherend bedoeld.
Gaaf dat je amp toonregeling heeft (tja, Rega man hier hè.... niet dat soort "luxe").

Binnenkort vaccinatie, misschien daarna eens samen luisteren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2021, 19:39:17
Wanneer we zo gevaccineerd zijn, ben je welkom  :)

Cool! Zo benieuwd!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

i2Paq

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2021, 16:36:49
Meat culpa.

Sinds heden ben ik een waar audiofiel heiden. Vanmiddag heb ik muziek geluisterd met de tone controle aan  :o

Een half db-tje meer bass is wel lekker  8)

Barbaar!

Source Direct is the way to go!  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Xander32

... de inzinking was slechts van korte duur, ik schat in dat de schade beperkt zal blijven 😏

Citaat van: i2Paq op mei 20, 2021, 13:03:59
Barbaar!

Source Direct is the way to go!  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Toch nog een experimentje met de PF lan isolator. Niet omdat het niet goed klinkt, verre van dat! Maar omdat ik het ding er toch nog heb liggen.

Hetgeen de PF bracht was een rustiger geluidsbeeld (meer zwarte achtergrond), maar zette ook het hoog wat aan. Het eerste was een positieve wijziging, maar dat tweede zeker niet, ongewenst. Nu heb ik de mogelijkheid om op de ls zelf het hoog wat te finetunen. Van zowel de trebble energy als de trebble roll off heb ik het pinnetje beide een gaatje verzet en vervolgens de PF weer achter in de Aries geplugd.

De komende dagen eens luisteren of dit een verbetering geeft. Zo niet; weer terug naar het oude. Onderwijl speelt (o.a.) Radio Paradise onophoudelijk 🎶

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2021, 10:31:09
Toch nog een experimentje met de PF lan isolator. Niet omdat het niet goed klinkt, verre van dat! Maar omdat ik het ding er toch nog heb liggen.

Hetgeen de PF bracht was een rustiger geluidsbeeld (meer zwarte achtergrond), maar zette ook het hoog wat aan. Het eerste was een positieve wijziging, maar dat tweede zeker niet, ongewenst. Nu heb ik de mogelijkheid om op de ls zelf het hoog wat te finetunen. Van zowel de trebble energy als de trebble roll off heb ik het pinnetje beide een gaatje verzet en vervolgens de PF weer achter in de Aries geplugd.

De komende dagen eens luisteren of dit een verbetering geeft. Zo niet; weer terug naar het oude. Onderwijl speelt (o.a.) Radio Paradise onophoudelijk 🎶

Voorjaars weer onrust?
Geintje....

Benieuwd of het wat brengt.
Wel cool dat je je luidsprekers zo eenvoudig kunt tunen!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Ach ja, bij voorkeur heb ik alles op neutraal staan. Anderzijds zit het er niet voor niets op. Je kan middels betreffende filter het hoog aanpassen op de akoestiek van jouw ruimte.

De eerste indrukken zijn iig positief.
En morgen ben ik een dagdeel home alone, dat geeft de ruimte om er nog weer ff goed voor te gaan zitten.

Citaat van: Hannibal_ op mei 29, 2021, 12:28:32
Voorjaars weer onrust?
Geintje....

Benieuwd of het wat brengt.
Wel cool dat je je luidsprekers zo eenvoudig kunt tunen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2021, 16:06:15
Ach ja, bij voorkeur heb ik alles op neutraal staan. Anderzijds zit het er niet voor niets op. Je kan middels betreffende filter het hoog aanpassen op de akoestiek van jouw ruimte.

De eerste indrukken zijn iig positief.
En morgen ben ik een dagdeel home alone, dat geeft de ruimte om er nog weer ff goed voor te gaan zitten.

Altijd heerlijk, even je eigen ding kunnen doen...
Hoop ik ook op morrugu ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2021, 10:31:09
Toch nog een experimentje met de PF lan isolator. Niet omdat het niet goed klinkt, verre van dat! Maar omdat ik het ding er toch nog heb liggen.

Hetgeen de PF bracht was een rustiger geluidsbeeld (meer zwarte achtergrond), maar zette ook het hoog wat aan. Het eerste was een positieve wijziging, maar dat tweede zeker niet, ongewenst. Nu heb ik de mogelijkheid om op de ls zelf het hoog wat te finetunen. Van zowel de trebble energy als de trebble roll off heb ik het pinnetje beide een gaatje verzet en vervolgens de PF weer achter in de Aries geplugd.

De komende dagen eens luisteren of dit een verbetering geeft. Zo niet; weer terug naar het oude. Onderwijl speelt (o.a.) Radio Paradise onophoudelijk 🎶

Het komt over als een laatste stuiptrekking van een tweak die geen meerwaarde geeft in jouw set. Maar je doet wel je best alle opties grondig te verkennen, mooi!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

 ;D

Of de PF al dan niet van meerwaarde is moet nog blijken, het klinkt nu mèt wel erg lekker namelijk. Het kan verkeren.
Maar ik ga morgen nog een tijdje muziek luisteren 🎶, als ik dan aansluitend nog zo tevreden ben, mag die blijven  8)


Citaat van: brt op mei 29, 2021, 23:12:49
Het komt over als een laatste stuiptrekking van een tweak die geen meerwaarde geeft in jouw set. Maar je doet wel je best alle opties grondig te verkennen, mooi!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... 't kan verkeren; vooralsnog blijft de PF in de set  ::).

De combinatie van het bijstellen van het hoog op de Kensingtons zelf en de positieve eigenschappen van de PF lan isolator, klinkt als een gelukkig huwelijk.

Ongemerkt zat ik ook veel luider te spelen, zonder dat de beperkingen van de ruimte roet in het eten gooide.

Citaat van: brt op mei 29, 2021, 23:12:49
Het komt over als een laatste stuiptrekking van een tweak die geen meerwaarde geeft in jouw set. Maar je doet wel je best alle opties grondig te verkennen, mooi!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Kijk, daar doe je het voor. Teveel mensen verkopen een apparaat meteen weer als het niet ineens goed klinkt. Maar als het om de laatste procenten gaat, dan loont experimenteren vaak echt wel!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a