Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Waarom verbaast t me niet wat er hier allemaal passeert....

Veel wijsheid gewenst in wederom een nieuwe ronde in de virus tombola.....

Xander32

... misschien is/was het experiment met de Ncore er wel goed voor om weer te ervaren waarom ik destijds voor de Marantz Tannoy combi ben gevallen  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2020, 17:49:46
... misschien is/was het experiment met de Ncore er wel goed voor om weer te ervaren waarom ik destijds voor de Marantz Tannoy combi ben gevallen  8)

:thumbs-up:

Altijd als je ergens iets wint láát je ergens anders wat....

Staaled

Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2020, 16:44:47
Wederom aan het luisteren, na een ruime twee weken met Ncore ev, nu zonder Ncore.
De komende week blijft die ook uit. Eens zien of ik hem ga missen 😐

Hetgeen direct weer opvalt is de rondere bass, maar daarbovenop ook dat het geheel meer in balans klinkt:
de Ncore voegt in mijn set een soort van loudness effect toe lijkt het wel. Met Ncore klinkt het laag puntiger, directer, echter gaat dat net zo op voor het hoog. Daardoor valt het o zo voorname middengebied een duidelijk stuk terug, de tonaliteit wijzigt. Of dat een positief effect is, is te bezien 🤔

Lijkt mij eerder dat versmeren van het laag de rest vertroebeld ,in het geval van de Marantz.

Wat je beschrijft is nl ook wat velen ervaren met DSP en sommigen daaraan juist stoort.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Dan is dat in de loop der jaren mijn voorkeur geworden  ;)

Citaat van: Staaled op oktober  3, 2020, 18:48:13
Lijkt mij eerder dat versmeren van het laag de rest vertroebeld ,in het geval van de Marantz.

Wat je beschrijft is nl ook wat velen ervaren met DSP en sommigen daaraan juist stoort.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#5505
Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2020, 19:22:39
Dan is dat in de loop der jaren mijn voorkeur geworden  ;)

Dat klinkt raar maar ervaar ik precies zo!

Versterkers met een lage dempingsfactor en een bassweergave met een lange roll off hebben mijn sterke voorkeur dan ook...

Oftewel de "ouwe lullen sound"  :D.

Ik word er, niet onbelangrijk in mijn geval, heel rustig van...

Xander32

... tja, ik weet op dit moment ff niet goed wat ik van de Ncore moet vinden: zonder staat het geluidsbeeld meer stabiel. Daarnaast vloeit de muziek nu meer, het klinkt meer ontspannen. Met Ncore klinkt het zakelijker, klinischer. Wellicht is dat laatste ook wel als eerlijker te betittelen, maar dat is dan niet mijn smaak  :nowink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik denk dat het een optelsom is van meerdere zaken; de karakteristieke bas weergave van klasse d versus die van  a/b, het wat afgerond laag(en hoog) wat typerend is voor Marantz en mogelijk onvoldoende grip op de woofers om het super strak te krijgen. Maar hetgeen de PM11 er neerzet in z'n uppie past mij beter dan het plaatje wat ontstaat i.s.m. de Ncore.

Ik heb het liever vloeiend, ietwat warm, romantisch = gekleurd, dan eerlijk en zakelijk.
Oranje versus blauw, betrokken versus ietwat afstandelijk.

Citaat van: Staaled op oktober  3, 2020, 18:48:13
Lijkt mij eerder dat versmeren van het laag de rest vertroebeld ,in het geval van de Marantz.

Wat je beschrijft is nl ook wat velen ervaren met DSP en sommigen daaraan juist stoort.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Robert, wat ik kan opmaken uit jouw ervaringen met de Marantz en de Ncore is dat het hoog en het midden van de PM11 je weten te bekoren maar dat de punch in het laag een beetje afwezig is. Iets waar de Ncore dan weer sterker in is. Eenzelfde ervaring hadden medeforumlid Joep en ik met de switch van PM11 naar de Michi / Classé . Hoog en midden zijn nog iets beter dan bij de 11 maar het laag is er flink op vooruit gegaan, zelfs bij vrij zachte volumes. Ik haalde het al eerder aan maar je zou eens bij Marcel naar de PM10 kunnen gaan luisteren. Misschien doet het Marantz sausje over de Ncore modules wonderen voor jou. Met de Michi's heb ik eindelijk rust gevonden en zal niet zo snel meer upgraden. Suc6 met je verdere zoektocht!

Groet, Frank.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Prima analyse, prima advies 👍🏻

Citaat van: aktevox op oktober  4, 2020, 09:09:19
Robert, wat ik kan opmaken uit jouw ervaringen met de Marantz en de Ncore is dat het hoog en het midden van de PM11 je weten te bekoren maar dat de punch in het laag een beetje afwezig is. Iets waar de Ncore dan weer sterker in is. Eenzelfde ervaring hadden medeforumlid Joep en ik met de switch van PM11 naar de Michi / Classé . Hoog en midden zijn nog iets beter dan bij de 11 maar het laag is er flink op vooruit gegaan, zelfs bij vrij zachte volumes. Ik haalde het al eerder aan maar je zou eens bij Marcel naar de PM10 kunnen gaan luisteren. Misschien doet het Marantz sausje over de Ncore modules wonderen voor jou. Met de Michi's heb ik eindelijk rust gevonden en zal niet zo snel meer upgraden. Suc6 met je verdere zoektocht!

Groet, Frank.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#5510
Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2020, 22:55:35


Ik heb het liever vloeiend, ietwat warm, romantisch = gekleurd, dan eerlijk en zakelijk.
Oranje versus blauw, betrokken versus ietwat afstandelijk.

Eerlijk gezegd denk ik dat je langzaamaan aan het thuiskomen bent..

Heus, de laatste procenten transparantie en helderheid, een overaccurate precisie, de audiofiel zo vaak geambieerde onnatuurlijke snelheid en laatste octaven in het laag gaan je niet helpen om van je set te genieten.

Ik ben van het tegendeel overtuigd zelfs....


De klank/muziek brokkelt uiteen in losse facetten daarvan, die ieder op zich vreselijk hun best doen om het beste jongetje van de klas te zijn maar onderwijl het totaalbeeld slopen...,

Mijn zoektocht in jouw geval zou bestaan uit het thuis proberen van een aantal gerenommeerde geïntegreerde versterkers met een mooi en rustig uitgebalanceerde klank, iets aan de warme kant...

Vooral ook eentje die niet onmiddellijk opvalt als je m net hebt aangesloten maar meer eentje die je ná een paar dagen beluisteren begint te begrijpen.....

Eigenlijk een beetje hetzelfde type versterker als je nu met de PM11 hebt maar dan een segment hoger zeg maar..

Accuphase dan toch in ieder geval een luisterkans geven?

Kempenaartjes

Waarom een PM10 met een dubbel vermogen voor deze Tannoy's? Zou een KI RUBY niet aan dezelfde verwachting kunnen voldoen? Deze geeft de QA hier een mooie punch, waarom dan niet bij een TK.

Xander32

Waarom concessies doen? Het is een hobby en die mag wat geld kosten. Ik rij ook met 300+ pk's, het praktische nut daarvan is miniem op de drukke wegen en toch geniet ik er met volle teugen van.

Rotel Michi, Hegel en Auccuphase zijn nog steeds interessant, naast een PM10.

Citaat van: Kempenaartjes op oktober  4, 2020, 09:44:07
Waarom een PM10 met een dubbel vermogen voor deze Tannoy's? Zou een KI RUBY niet aan dezelfde verwachting kunnen voldoen? Deze geeft de QA hier een mooie punch, waarom dan niet bij een TK.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#5513
Citaat van: Xander32 op oktober  4, 2020, 09:55:49
Waarom concessies doen? Het is een hobby en die mag wat geld kosten. Ik rij ook met 300+ pk's, het praktische nut daarvan is miniem op de drukke wegen en toch geniet ik er met volle teugen van.

Rotel Michi, Hegel en Auccuphase zijn nog steeds interessant, naast een PM10.

Of een lekkere dikke Lux 😉. Klasse A

twani


Kempenaartjes

Citaat van: Xander32 op oktober  4, 2020, 09:55:49
Waarom concessies doen? Het is een hobby en die mag wat geld kosten. Ik rij ook met 300+ pk's, het praktische nut daarvan is miniem op de drukke wegen en toch geniet ik er met volle teugen van.

Rotel Michi, Hegel en Auccuphase zijn nog steeds interessant, naast een PM10.



Net als auto's .... tenminste hier. Uiterlijk boeit ons niet, maar rijden wel de meest luxe uitvoering BMW 540. Typenummer eraf en uiterlijk enkel zichtbaar door 1 dikke RVS einddemper. Uiterlijk een 'grafbak'.
Wij rijden deze voor ons gevoel en niet voor het uiterlijk van anderen. Deze hobby kost overigens minder geld dat onze set ;)
Muziek is niet te vergelijken met auto's dan alleen..... hobby mag geld kosten ;)

Xander32

Mooie spulletjes zat te koop  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

@Twani

Nooit over een carriere switch nagedacht, Theo. De overgang is klein en .....je bent er goed in :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Staaled

Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2020, 19:22:39
Dan is dat in de loop der jaren mijn voorkeur geworden  ;)
:thumbs-up:
Had ook niet meer op het op het oog dan te omschrijven wat er (psycho-)akoestisch en technisch gebeurt.

Mijn set is sterk op HT gericht en daar wil je juist precisie.
Muzikaal werkt het naar mijn oren ook , zeker icm vinyl. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

addesmo

Als ik zo de reactie's lees, dan begrijp ik dat room correctie en Lyngdorf een gepasseerd station zijn? In dat geval zou ik zeker bij je overwegingen een buizen versterker meenemen!
Qua mooie stem weergave in mijn opinie onverslaanbaar.

Xander32

Buizen kunnen heel erg fraai zijn, zeker ook op Tannoy, maar die presteren niet allround genoeg om mijn brede muzieksmaak in z'n geheel op een gelijk niveau te kunnen weergegeven.

Stemmen en akoestische instrumenten zijn dan hemels en bij rock klapt de boel in elkaar ...

Citaat van: addesmo op oktober  4, 2020, 10:30:12
Als ik zo de reactie's lees, dan begrijp ik dat room correctie en Lyngdorf een gepasseerd station zijn? In dat geval zou ik zeker bij je overwegingen een buizen versterker meenemen!
Qua mooie stem weergave in mijn opinie onverslaanbaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: scrutinizer op oktober  4, 2020, 10:16:29
@Twani

Nooit over een carriere switch nagedacht, Theo. De overgang is klein en .....je bent er goed in :D

:D

Ik heb in m'n leven overigens zélf nooit het idee gehad dat ik ergens goed in ben.

Iets met onzekerheid....

scrutinizer

Citaat van: twani op oktober  4, 2020, 10:57:52
:D

Ik heb in m'n leven overigens zélf nooit het idee gehad dat ik ergens goed in ben.

Iets met onzekerheid....
Is zelfvertrouwen geen overschatting van de onzekere........ ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

J o e p

Accuphase is zeker niet de oplossing, zou richting Hegel kijken.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

twani

Hij heeft geen Dyn speakers toch...