Het grote DALI Topic

Gestart door Maneblusser, februari 20, 2015, 10:00:08

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gawain

Verdwenen helicon 400's [emoji15] Je loopt er nou niet zo even de deur mee uit..

Oef de H800's gaaf, maar lijkt me dat die wel flink meer ruimte nodig hebben dan de 400's..

pvd_66

Zomaar [emoji6] ja met ruimte zit ik ook een beetje ...
M'n buren gaan wel verhuizen, maar er komen vast weer nieuwe.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Gawain

Citaat van: pvd_66 op april 28, 2016, 20:33:41
M'n buren gaan wel verhuizen, maar er komen vast weer nieuwe.

[emoji23] haha

xlr8

Citaat van: doorofnight op april 27, 2016, 21:44:10
Ja dat had ik, maar ik vind Lyngdorf versterking wel een verbetering (vooral klank). Het is lastig vergelijken, maar ik had het idee dat het geluid bij de NAD meer op 1 lijn met de LS bleef, terwijl de Lyngdorf meer voor- en achter de LS laat gebeuren. Kan ook inbeelding zijn.

Wellicht geen inbeelding, die paar weken dat de 2170 hier logeerde viel me ook direct op dat het aura van hoogte, breedte én diepte geweldig goed expandeerde... 3d bubble bonus zeg maar :) Het vergelijk was niet met NAD maar zelfs met meer/hoger gespecificeerde versterking. 

De Lyngdorf overigens zonder RC :)


Gawain

Heeft iemand wel eens Dali met Parasound gecombineerd? Ben benieuwd naar wat ervaringen, lijkt mooi spul voor "normale" prijzen :)

pvd_66

In mijn zoektocht naar nieuwe speakers afgelopen weekend de Monitor Audio PL200 beluisterd en Paradigm 85. Morgen de
Dali Rubicon 8. Ben benieuwd.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

martien

Hoe vond je de pl200?
En ten opzichte van de paradigm?
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

pvd_66

De PL200 heb ik in t Monitor Audio topic gezet, de Paradigm nog niet. Moet ff kijken of daar een apart topic van is
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

martien

Ik zie net je post in het monitor audio topic :blush:
Wat je omschrijft doet de rubicon beter vond ik. Die zal je dan kwa klank beter bevallen denk ik, ben benieuwd naar hoe jij dat ervaart.

Edit, je bent me voor.

pvd_66

Ik had de Rubicons al een keer heel kort beluisterd en vond het hoog idd anders, in mijn meer open / sprankelend / helder.
Geen idee of dat luistermoeheid op gaat leveren op den duur.
Een setje Audiovectors staan ook nog op t luisterprogramma. Maar helaas niet zo bekend ..
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DofN

De monitor audio gold serie vind ik als Monitor wel goed.

Zuil monitor audio LS heb ik altijd te boemerig gehoord. Zal iedere keer wel aan de kamer gelegen hebben. In het hoog kunnen m.i. maar weinig luidsprekers zonder bandtweeter meekomen met de betere Dali series. De Epicon 2 is voor mij een waar Dali-raadsel.

Ben ook heel benieuwd naar je luister ervaringen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pvd_66

Heb inmiddels maar een nieuw topic aankoop / adviezen aangemaakt, leek me handiger  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Xander32

Recent even naar betreffende merk ls. kunnen luisteren bij een muziek/audiozaak in Alkmaar. Klonk niet verkeerd (op Octave V70 en CA streamer)..

Citaat van: pvd_66 op mei  8, 2016, 11:57:57
Ik had de Rubicons al een keer heel kort beluisterd en vond het hoog idd anders, in mijn meer open / sprankelend / helder.
Geen idee of dat luistermoeheid op gaat leveren op den duur.
Een setje Audiovectors staan ook nog op t luisterprogramma. Maar helaas niet zo bekend ..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pvd_66

Ja klopt, zijn ook niet verkeerd. Heb ze in het verleden vaak gehoord, vrij dynamisch en open zonder scherpte. Goede plaatsing ook.
En te upgraden.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Sjaudio

Mag me vanaf deze week ook bij de Dali club aansluiten. Paartje Ikon 1 MK2 in het wit besteld, direct met witte stands. Ben benieuwd hoe ze het hier gaan doen!




Siddartha

proficiat... zonder sub denk ik dat je wel wat laag mist, maar qua mid en hoogweergave zijn deze erg goed!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sjaudio

Citaat van: Siddartha op mei  9, 2016, 10:40:45
proficiat... zonder sub denk ik dat je wel wat laag mist, maar qua mid en hoogweergave zijn deze erg goed!

Liever wat laag missen dan dat de kamer telkens vol loopt met laag. Is nergens voor nodig.

Siddartha

Citaat van: Sjaudio op mei  9, 2016, 11:04:04
Liever wat laag missen dan dat de kamer telkens vol loopt met laag. Is nergens voor nodig.

inderdaad en jouw ruimte is niet super groot, dus zal idd wel mee vallen. Ben zelf absoluut geen fan van subs. Nu heb ik wel vloerstaanders, maar die bieden voldoende laag. bij de Bostons miste ik ook niets...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sjaudio

Citaat van: Siddartha op mei  9, 2016, 11:33:22
inderdaad en jouw ruimte is niet super groot, dus zal idd wel mee vallen. Ben zelf absoluut geen fan van subs. Nu heb ik wel vloerstaanders, maar die bieden voldoende laag. bij de Bostons miste ik ook niets...

Subwoofer gaat hier niet komen, kan hem nergens goed plaatsen zonder dat het stereobeeld naar 1 kant trekt. Heb er al tientallen versleten.

Het is niet de eerste monitor wat hier komt te staan en over het algemeen houden die het langer vol dan vloerstaanders, omdat die hier snel teveel laag hebben. Dat is niet prettig om naar te luisteren vind ik. Bostons hadden inderdaad voldoende laag, hier soms alweer iets teveel zelfs ! Maar dat is ook allemaal een kwestie van smaak.

chansig

Citaat van: Sjaudio op mei  9, 2016, 11:48:00
Subwoofer gaat hier niet komen, kan hem nergens goed plaatsen zonder dat het stereobeeld naar 1 kant trekt. Heb er al tientallen versleten.


Huh...door het plaatsen van een sub (zeg bv links) trekt je beeld naar links ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ddex

Iemand de Dali Opticon 5 gehoord? Ben benieuwd hoe die presteert tov b.v de MA Silver 6. Moet met vaak schlecht opgenomen metal cd's geen scherp of schel hoog geven en evenmin een boemerige bass.

Sjaudio

Citaat van: chansig op mei  9, 2016, 15:36:36
Huh...door het plaatsen van een sub (zeg bv links) trekt je beeld naar links ?

Gr Hans

Stereo-beeld staat dan niet meer in het midden inderdaad. Ik zit vrij kort op de luidsprekers en het valt gewoon op. DSP, alles al geprobeerd. Als dan komt er een stereo setup ( ala 2 x Rel T-Zero ), voor subtiel ondersteund laag. Maar geen enkele losse meer!

chansig

Oke...bijzonder.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sjaudio

Citaat van: chansig op mei  9, 2016, 16:11:00
Oke...bijzonder.

Gr Hans

Heb toch meerdere setups gehoord waar ik hetzelfde symtoon duidelijk waarnam. Waar de eigenaar zei er geen last van te hebben... Het is minimaal, maar als het eenmaal opvalt blijft het irriteren.

chansig

Maakt het nog bijzonderder. Super gehoor oid ?

Zeker omdat laag geen richting heeft en vanuit dat feit zou je kunnen aannemen (dat doe ik dan maar even gemakshalve) niet op die wijze het stereobeeld kan beïnvloeden.

Als ik een denkfout maak...dan hoor ik het graag. Leer ik vandaag misschien toch weer iets bij.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.