Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Eigenlijk is het ook geen èchte Accuphase, want geen wappers  ;)

Citaat van: frank2 op april 13, 2021, 15:19:46Vandaag de accuphase 650 opgehaald bij webw audio. Kijken of deze de plinius 103 kan evenaren.  Na paar uur was het wel duidelijk.
Antwoord nee lange bij na niet. Stuk minder dynamiek veel minder krachtig.  Wel zeer vloeiend en luisterde lekker weg. Ook de resolutie was iets beter. Heb ook nog geluisterd  met de auralic rechtstreeks op de eindversterker van de accuphase.  Toen werd het al een stuk beter  maar de plinius was nog krachtiger dynamischer.
Jammer had er meer van verwacht.  Neemt niet weg dat het een ontzettend mooie versterker is. Maar helaas geen plinius killer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Robert.[emoji35][emoji35][emoji35][emoji35]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

😄

Een E800 daarentegen ... (idem, ook geen wappers)

Duidelijk dat de ts zijn eigen amp prefereert. Voorkeuren zijn prima.
Hetgeen wat ik tot op heden van een E650 heb mogen horen, maakte grote indruk, erg fraai. Heel vloeiend, veel kleur en met veel inzicht.

Citaat van: bert50 op april 13, 2021, 18:59:52
Robert.[emoji35][emoji35][emoji35][emoji35]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Gelukkig maar .[emoji12][emoji3059]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

... maar het blijft evengoed jammer van de ledjes i.p.v. wappers 😄 😜
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Markvandiepen

#16855
Citaat van: frank2 op april 13, 2021, 16:00:40
Mijn bedoeling was om de anthem  ( surround) op de main ingang aan te sluiten zodat ik niet steeds de ls kabels hoef te wisselen. Ik heb nu geen aparte VV.

Gewoon die surround eruit en in stereo naar films luisteren.

twani

Grappig. Frank krijgt van de Accuphase boys precies de reacties waarop hij nou zo had gehoopt toen hij over het vergelijk met de Plinius schreef.

Want eigenlijk stond er: mijn Plinius is zó goed dat zelfs Accuphase apparatuur kinderspeelgoed is....

Met als gevolg dat de Accuphase boys gaan reageren.  Hoe doorzichtig...

J o e p

#16857
Als je stopt luisteren naar de naam Accuphase maar gaat luisteren naar de muziek die eruit komt kun je best tot de conclusie komen dat er meer op de wereld is. Ik heb ook afscheid van mijn Accuphase E350/DP500 genomen omdat het toch niet zo goed was als ik eerst wel dacht. Maar daar gaat wat tijd overheen en je moet ook om je heen durven kijken. Helaas kost Accuphase voor menigeen zo veel geld dat daar niet aan gedacht mag worden. Soms kijkt men toch altijd wel richting een hogere macht als de E800 welke nu de top is. Dan moet er toch iets met de huidige set niet helemaal 100% zijn? Maar zijn we zo niet bijna allemaal? De vraag is alleen waarom? Is dan de huidige set niet goed genoeg of willen we bij de volgende M&G alleen maar laten zien hoe geweldig we wel niet zijn en wat we allemaal niet kunnen kopen? Maar in feite heb je dan eigenlijk alleen maar last van een minderwaardigheid complex, hetgeen ik helaas maar al te vaak heb gezien. Natuurlijk is Accuphase overgewaardeerd maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het slecht is? Er is alleen voor hetzelfde geld zoveel beter op de wereld, je moet er alleen mee in contact komen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

brt

#16858
Citaat van: twani op april 14, 2021, 08:08:40
Grappig. Frank krijgt van de Accuphase boys precies de reacties waarop hij nou zo had gehoopt toen hij over het vergelijk met de Plinius schreef.

Want eigenlijk stond er: mijn Plinius is zó goed dat zelfs Accuphase apparatuur kinderspeelgoed is....

Met als gevolg dat de Accuphase boys gaan reageren.  Hoe doorzichtig...

Volgens mij maakt Frank gewoon een vergelijking met iets wat hij om een toegelichte reden op proef heeft. En dat de Plinius beter is in zijn ogen wil toch niet zeggen dat hij aan het hengelen is naar complimenten of erkenning voor zijn Plinius? Hoe argwanend en cynisch...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

frank2

Joep, accuphase is zeker  niet slecht het heeft een mooie sound  maar  ik had inderdaad gedacht accuphase dan is het top,  maar inderdaad toch iets overgewaardeerd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Kan natuurlijk nooit een algemeen gestelde conclusie zijn. Mismatch ws.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: chansig op april 14, 2021, 09:35:58
Kan natuurlijk nooit een algemeen gestelde conclusie zijn. Mismatch ws.

Gr. Hans
Nee Hans geen mismatch Focal en accuphase is een goede match. De plinius is gewoon beter eerlijk gezegd tot mijn verbazing had echt gedacht dat de accuphase de plinius wel kon evenaren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Koei

Die match is onzin, beiden versterkers opereren ruim binnen hun specificaties voor die Focal's. Het zou mij verbazen als er uberhaupt een verschil te horen is, zelfs al zijn beide versterkers niet state of the art qua prestaties. De meest voor de hand liggende reden dat hij verschil hoort is een psychologische. Maar ook de off-axis van zijn luidsprekers is niet erg uniform, waardoor de tonaliteit ook flink anders kan zijn op een net iets andere luisterpositie.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

chansig

Citaat van: frank2 op april 14, 2021, 09:54:56
Nee Hans geen mismatch Focal en accuphase is een goede match. De plinius is gewoon beter eerlijk gezegd tot mijn verbazing had echt gedacht dat de accuphase de plinius wel kon evenaren.

Smaak...ook goed. Ging mij meer om je algemeen getrokken conclusie.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Citaat van: frank2 op april 14, 2021, 09:54:56
Nee Hans geen mismatch Focal en accuphase is een goede match. De plinius is gewoon beter eerlijk gezegd tot mijn verbazing had echt gedacht dat de accuphase de plinius wel kon evenaren.

Je hebt de Plinius SA 103 eindversterker? Dan zou ik ook verbaasd zijn als die door die Accuphase 650 zou worden weg gespeeld. Ja, Accuphase heeft prachtige dingen gemaakt in zijn geschiedenis, maar Plinius staat ook goed bekend. En dan een eindversterker met een geintegreerde versterker als vergelijk dan ben ik nog niet zo verbaasd. Maar het idee was de Accuphase voor stereo luisteren te gebruiken?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

frank2

Citaat van: fugazi_2009 op april 14, 2021, 10:24:45
Je hebt de Plinius SA 103 eindversterker? Dan zou ik ook verbaasd zijn als die door die Accuphase 650 zou worden weg gespeeld. Ja, Accuphase heeft prachtige dingen gemaakt in zijn geschiedenis, maar Plinius staat ook goed bekend. En dan een eindversterker met een geintegreerde versterker als vergelijk dan ben ik nog niet zo verbaasd. Maar het idee was de Accuphase voor stereo luisteren te gebruiken?
Ja voor stereo.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Ik ken maar een versterker die zeer dicht de plinius benaderde dat is de versterker van kingpin
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Waarom investeer je niet gewoon in een mooie Plinius voorversterker? Het gaat en nog beter klinken en je bent van je omplug probleem af. Bovendien staat het nog mooi ook, mooier als die Anthem die je nu gebruikt. Je zal alleen wat geduld moeten hebben omdat ik niet een oud-model voorversterker zou kopen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

#16868
Citaat van: Pjotr27 op april 14, 2021, 10:53:03
Waarom investeer je niet gewoon in een mooie Plinius voorversterker? Het gaat en nog beter klinken en je bent van je omplug probleem af. Bovendien staat het nog mooi ook, mooier als die Anthem die je nu gebruikt. Je zal alleen wat geduld moeten hebben omdat ik niet een oud-model voorversterker zou kopen.
de anthem is puur voor surround. Ik Heb een plinius VV hier gehad, maar het verschil tussen met VV en zonder, waar de auralic als VV ertussen zit was te groot. Misschien de beste VV van plinius maar die is erg duur.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

J o e p

Citaat van: frank2 op april 14, 2021, 10:56:32
de anthem is puur voor surround. Ik Heb een plinius VV hier gehad, maar het verschil tussen met VV en zonder, waar de auralic als VV ertussen zit was te groot. Misschien de beste VV van plinius maar die is erg duur.

Wat een onzin. Je hebt een hele, hele mooie set. Waarom zou je willen veranderen? Geld te veel?

Of ben je soms een audiophile?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

kermy

Citaat van: J o e p op april 14, 2021, 11:23:43
Wat een onzin. Je hebt een hele, hele mooie set. Waarom zou je willen veranderen? Geld te veel?

Of ben je soms een audiophile?

Frank2 schijnt een probleem te willen oplossen wat voortkomt uit het gebruik van de Anthem bij 5.1 geluid. Na de meest recente ervaring, opgeteld bij de ervaring met de Plinius voorversterker, zou ik goed gaan nadenken over een andere oplossing. Misschien iets met een schakelkast, omdat er iets omgestoken moet worden in de huidige situatie als er tussen film en stereo geschakeld word.

Met vriendelijke groet,

Kermy

frank2

Citaat van: kermy op april 14, 2021, 13:05:13
Frank2 schijnt een probleem te willen oplossen wat voortkomt uit het gebruik van de Anthem bij 5.1 geluid. Na de meest recente ervaring, opgeteld bij de ervaring met de Plinius voorversterker, zou ik goed gaan nadenken over een andere oplossing. Misschien iets met een schakelkast, omdat er iets omgestoken moet worden in de huidige situatie als er tussen film en stereo geschakeld word.

Met vriendelijke groet,

Kermy
Klopt, een schakelkast is al getest en dat wordt het niet. Denk dat ik alles zo laat dan maar ompluggen  als ik surround wil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kwabbernoot

Kun je niet optisch uit vanaf de Anthem naar de Auralic?

Groeten...

frank2

Citaat van: Kwabbernoot op april 14, 2021, 13:30:14
Kun je niet optisch uit vanaf de Anthem naar de Auralic?

Groeten...
Niet om alleen de frontspeakers te laten spelen bij surround
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kwabbernoot

En gewoon analoog van de Anthem uit via een ADC naar de digitale ingang op de Auralic?

Groeten...