Ralph's woonkamer

Gestart door Ralph71, september 11, 2008, 09:16:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Geen wav24 instellen... Klinkt slechter dan wav...

Ralph71

Citaat van: garmtz op april  8, 2014, 20:12:42
Geen wav24 instellen... Klinkt slechter dan wav...

Dat had ik inderdaad al vaker gelezen, dus flac:wav ingesteld.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Bama

ok, ben er nu, waar moet ik precies wav zetten, kan iemand een screenshot posten?

garmtz

Hier... Bij stream.transcode. Tabblad system.


Rudi64

Citaat van: garmtz op april  8, 2014, 20:12:42
Geen wav24 instellen... Klinkt slechter dan wav...

Zou dit dan de reden kunnen zijn?...ben benieuwd..
In elk geval, word vervolgd...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Bama

Bedankt maar het lukt me niet. Draai ook met 7.2 en update naar 8.1 lukt ook niet, blijft hangen op 45%.

Ralph71

Citaat van: Bama op april  8, 2014, 21:40:11
Bedankt maar het lukt me niet. Draai ook met 7.2 en update naar 8.1 lukt ook niet, blijft hangen op 45%.

Staat er niet ergens op de website van Minimserver dat je eerst de oude versie moet verwijderen?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

garmtz

Citaat van: Ralph71 op april  8, 2014, 22:05:38
Staat er niet ergens op de website van Minimserver dat je eerst de oude versie moet verwijderen?

Nee, je moet gewoon een nieuwe versie handmatig downloaden vanaf minimserver.com en die over de oude versie heen handmatig installeren.

Bama

He,he. Alles ook de nas moeten herstarten, opnieuw begonnen en nu is alles geupgrade en staat het ook zo. Bedankt allen. :clapping:

Rudi64

Nog even kunnen uitproberen...
Nu met flac-wav conversie,wel hoorbaarbaar verschil,meer lucht,betere plaatsing en muziek klinkt minder hard...(meer analoog?)
ik had vroeger juist de flac-wav24 conversie geprobeerd,en dat was niets...
Blij dat ik het nog eens geprobeerd heb...  :clapping:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz


denoontje


Ralph71

Bij Emotional Audio staat een setje Nordost Frey luidsprekerkabels te koop. Zou dat in mijn setup een grote verbetering kunnen zijn t.o.v. de huidige Nordost Blue Heaven? Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Citaat van: Ralph71 op juli  3, 2014, 16:01:12
Bij Emotional Audio staat een setje Nordost Frey luidsprekerkabels te koop. Zou dat in mijn setup een grote verbetering kunnen zijn t.o.v. de huidige Nordost Blue Heaven? Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!

Dat is een flinke verbetering...

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op juli  3, 2014, 16:04:26
Dat is een flinke verbetering...

In welk opzicht? Ik neem aan dat jij de combinatie zoals ik heb staan wel ongeveer kent met diverse kabels van Nordost?  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

#515
Citaat van: Ralph71 op juli  3, 2014, 16:07:41
In welk opzicht? Ik neem aan dat jij de combinatie zoals ik heb staan wel ongeveer kent met diverse kabels van Nordost?  ;)

In ieder opzicht... ;).... Alleen voor ruimtelijkheid is de NO blue heaven net een tikkeltje beter.

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op juli  3, 2014, 16:57:14
In ieder opzicht... ;).... Alleen voor ruimtelijkheid is de NO blue heaven net een tikkeltje beter.

Je had helemaal gelijk. Vanmiddag heeft Lokesh (Emotional Audio) hier de Nordost Frey aangesloten en dat was een flinke stap vooruit. Het laag klinkt strakker, het geluid een stuk losser, je hoort details nog fraaier en stemmen klinken natuurlijker. Vervolgens kwam hij met de suggestie om blokjes van ebbenhout onder de spikes te plaatsen. Uiteraard maak ik daar graag gebruik van als die mogelijkheid geboden wordt. Aanvankelijk was ik best sceptisch, maar daar kwam snel verandering in. Stemmen klinken veel warmer, natuurlijker. Erg indrukwekkend!

Als service heeft hij daarna de speakers ook nog optimaal geplaatst, ze staan nu iets verder uit elkaar en een stukje verder naar voren. Opeens is de luisterplek veel minder kritisch en loopt het laag veel makkelijker weg. Al met al een zeer leerzame middag en weer een mooi stap vooruit. Emotial Audio bedankt voor de superservice! Nu weer genieten...  :worship: :pompom:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Bas Akkerman

Kijk, dat klinkt als een geslaagde middag! Fijn dat hij nog preciezer de luidsprekers heeft kunnen plaatsen, dat scheelt echt meer dan mensen denken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ajbeefde

Citaat van: Ralph71 op juli  5, 2014, 17:28:57
Je had helemaal gelijk. Vanmiddag heeft Lokesh (Emotional Audio) hier de Nordost Frey aangesloten en dat was een flinke stap vooruit. Het laag klinkt strakker, het geluid een stuk losser, je hoort details nog fraaier en stemmen klinken natuurlijker. Vervolgens kwam hij met de suggestie om blokjes van ebbenhout onder de spikes te plaatsen. Uiteraard maak ik daar graag gebruik van als die mogelijkheid geboden wordt. Aanvankelijk was ik best sceptisch, maar daar kwam snel verandering in. Stemmen klinken veel warmer, natuurlijker. Erg indrukwekkend!

Als service heeft hij daarna de speakers ook nog optimaal geplaatst, ze staan nu iets verder uit elkaar en een stukje verder naar voren. Opeens is de luisterplek veel minder kritisch en loopt het laag veel makkelijker weg. Al met al een zeer leerzame middag en weer een mooi stap vooruit. Emotial Audio bedankt voor de superservice! Nu weer genieten...  :worship: :pompom:

Leuk dat weer blijkt dat een goede vakdealer iets verder gaat dan alleen maar afrekenen  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Ralph71

Citaat van: Bas Akkerman op juli  6, 2014, 09:04:45
Kijk, dat klinkt als een geslaagde middag! Fijn dat hij nog preciezer de luidsprekers heeft kunnen plaatsen, dat scheelt echt meer dan mensen denken.

Een goede plaatsing scheelt inderdaad erg veel, om dat zelf goed te krijgen is toch lastig. Je kon gewoon merken dat hij de eigenschappen van de speaker erg goed kent.  :clapping:

Citaat van: ajbeefde op juli  6, 2014, 09:08:08
Leuk dat weer blijkt dat een goede vakdealer iets verder gaat dan alleen maar afrekenen  ;)

Inderdaad, dit was echt perfecte service. En dat bij aanschaf van enkel een tweedehands luidsprekerkabel...  :)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Leuk om te lezen dat je zo'n verschil ervaart door slechts een nieuwe LS-kabel en betere plaatsing van de speakers. Veel plezier met je "nieuwe" geluid!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bama


Ralph71

Citaat van: Bama op juli  7, 2014, 13:17:39
Nu nog een 888 ;)

Het geld is op... bovendien wil ik niet dat je nogmaals achteraf spijt krijgt...  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

denoontje

Feli, mooie en deels gratis upgrade dus.

Ralph71

Citaat van: denoontje op juli  7, 2014, 21:25:09
Feli, mooie en deels gratis upgrade dus.

Dank je wel, het klinkt nu nog fraaier en vooral natuurlijker. Mocht je in de buurt zijn, dan ben je van harte welkom om de ACT's nogmaals te beluisteren.  :)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro