Ralph's woonkamer

Gestart door Ralph71, september 11, 2008, 09:16:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

bmateijsen


Ralph71

Citaat van: bmateijsen op september 16, 2011, 22:17:14
Welke kabel heb je nu uiteindelijk genomen ;)?

Toch de Draka, had geen zin om de afspraak uit te stellen.  :)

Misschien was de Belden wel beter hier thuis, maar wat niet weet, wat niet deert...  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Citaat van: TheSpeedSkater op september 16, 2011, 21:21:29
Daarom ben ik ook benieuwd naar je bevindingen morgen! :)

De bevindingen en conclusies blijven hetzelfde; het geluid lijkt gedetailleerder, instrumenten zijn afzonderlijk nog beter te onderscheiden. Ook het "schelle" bij hoog volume bij de blu-ray van Within Temptation is opeens verdwenen, je hoort gewoon elk instrument nog beter. Alles klinkt nog muzikaler, betere plaatsing, "meer rust" zowel bij cd als blu ray. Ik had het niet verwacht, maar een aparte stroomgroep is echt een verbetering! :)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Gisteren de stekkerdoos van Hanze Hifi eens omgewisseld met de andere (goedkopere) stekkerdoos. Nooit verwacht dat een stekkerdoos zoveel verschil zou geven! Het geluid kakte volledig in, de dynamiek leek opeens weg. Geen idee of het aan de materialen ligt of aan het contact, maar dit was geen succes...

Nu wil ik graag de stekkerdoos van Hanze Hifi gaan gebruiken voor de overige apparatuur (mooie lange kabel) en een minstens even goed/beter stekkerblok aanschaffen om op de Furutech wandcontactdoos aan te sluiten. De kabel mag kort zijn (0,5 meter is voldoende), aantal uitgangen 3 a 4 is voldoende. Zelf zat ik aan een bedrag van 200-250 euro te denken. Wie heeft suggesties???
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Een kortere powercord is niet altijd beter, sterker nog Naim vindt bijvoorbeeld dat de Powerline echt een specifieke lengte moet hebben ;).

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op september 20, 2011, 19:53:48Een kortere powercord is niet altijd beter, sterker nog Naim vindt bijvoorbeeld dat de Powerline echt een specifieke lengte moet hebben ;).

Mag ook gerust een meter lang zijn, powercord kan ook onder het meubel weg gewerkt worden.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Citaat van: Ralph71 op september 20, 2011, 20:11:33
Mag ook gerust een meter lang zijn, powercord kan ook onder het meubel weg gewerkt worden.

Ik zou zelfs uitgaan van 1,5m, maar afhankelijk van het powercord ;). Verder denk ik dat voor het budget je gewoon aan 2dehands moet denken en niet aan nieuw. Maar ja, dat is weer moeilijk vergelijken met je huidige blok. ;)

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op september 20, 2011, 20:15:25
Ik zou zelfs uitgaan van 1,5m, maar afhankelijk van het powercord ;). Verder denk ik dat voor het budget je gewoon aan 2dehands moet denken en niet aan nieuw. Maar ja, dat is weer moeilijk vergelijken met je huidige blok. ;)

Heb je nog bepaalde merken/types in gedachten of hebben jullie zelf nog iets leuks liggen?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Zojuist aangeschaft bij Erik van jouwhifi:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113729.0

8-voudig 70 euro
meerprijs pakket met Belden 3.3mm2 2 meter 27 euro
HiFi-Tuning vergulde 24K haakse schuko 15 euro
montage 20 euro

Hopelijk morgen in huis, ben erg benieuwd of dit beter klinkt dan het 2e blok dat eruit zal gaan.  :)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen


Ralph71

Citaat van: bmateijsen op september 22, 2011, 12:25:51
Ik denk dat het verschil minimaal is....

We zullen zien...

Verschil tussen mijn bestaande 2 blokken is gewoon erg groot. Het blok van Hanze Hifi klinkt enorm goed, het blok van My-Fi Audio geeft bijna geen dynamiek. Het geluid kakt gewoon helemaal in. Prijsverschil was in verhouding redelijk groot, hopelijk matcht het blok van jouwhifi beter.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Zojuist van Joris overgenomen: Nord Ost bassline, subwooferkabel. Lengte 5 meter, komt qua lengte net beter uit dan de Mogami kabel die ik nu heb, die is eigenlijk iets te kort. Ben benieuwd of ik ook verschil ga horen. Nu wel mooi alles van Nordost.  :smile:





Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Citaat van: Ralph71 op september 22, 2011, 12:47:54
We zullen zien...

Verschil tussen mijn bestaande 2 blokken is gewoon erg groot. Het blok van Hanze Hifi klinkt enorm goed, het blok van My-Fi Audio geeft bijna geen dynamiek. Het geluid kakt gewoon helemaal in. Prijsverschil was in verhouding redelijk groot, hopelijk matcht het blok van jouwhifi beter.

En wat was het verschil tussen het blok van hanze en die je besteld had?

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op oktober 28, 2011, 09:46:32
En wat was het verschil tussen het blok van hanze en die je besteld had?

Blok van Hanze is niet vervangen, dat andere blok is eruit. Klinkt nu veel beter. Weet niet wat er mis was met dat andere blok, maar die ligt nu in de garage...  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Citaat van: Ralph71 op oktober 28, 2011, 09:56:37
Blok van Hanze is niet vervangen, dat andere blok is eruit. Klinkt nu veel beter. Weet niet wat er mis was met dat andere blok, maar die ligt nu in de garage...  ;)

Ach, zo zie je maar.. het blok wat je gekocht had is ook verre van bijzonder, maar had niet een enorme verslechtering verwacht ;)

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op oktober 28, 2011, 10:33:59
Ach, zo zie je maar.. het blok wat je gekocht had is ook verre van bijzonder, maar had niet een enorme verslechtering verwacht ;)

Niet echt netjes om zo kritiek te hebben op een artikel van een mede-forum-sponsor (jouwhifi.com). Prijs-kwaliteit verhouding van nieuwe blok is prima! ;D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Afgelopen zaterdag weer eens bij Hanze Hifi in Zwolle naar binnen gewandeld. Ben er voor mezelf wel uit dat ik een betere netwerkspeler wil kopen dan de huidige Logitech Duet met bijpassende BOBW-voeding. Ik merk aan mezelf dat wanneer ik er echt voor ga zitten, ik toch meestal analoog ga streamen via de Oppo BDP-95 om muziek te luisteren, ondanks dat dan de plasma ook aan moet.

Zaterdagmiddag heb ik dus de Linn Majik DS en de Naim ND5 XS met elkaar mogen vergelijken, beide aangesloten op een Naim Nait XS versterker. Als speakers waren de Sonics Anima geplaatst, net als mijn eigen speakers monitoren met een snel gedetailleerd geluid. Kabels weet ik zo niet meer, wel dezelfde tussen de streamers en de Naim versterker voor een eerlijk vergelijk.

De eerste indruk was dat de Naim lekkerder klonk dan de Linn. Het geluid was voller, meer laag, maar ook aanzienlijk feller in het hoog, alsof de muziek een warme (commerciële) jas kreeg. De Linn was ingetogener, wellicht iets analytischer, maar ook zeker zeer fraai. Na diverse nummers geluisterd te hebben, van Dire Straits, Peter Gabriel, Ray Charles, Pink Floyd tot Diana Krall begon me op te vallen dat de Naim begon te irriteren. Het hoog was te fel, ik kreeg er hoofdpijn van. De Linn bleef fraai en totaal niet vermoeiend.

Met deze bevindingen even naar Johan gelopen, en gevraagd of hij toevallig ook een Arcam versterker had staan i.p.v. de Naim. Dat helaas niet, maar wel een andere versterker met een "warmer geluid", de LFD Audio. Dankzij deze versterker was de Naim ND5 XS opeens een stuk prettiger om naar te luisteren. Dezelfde nummers ook weer via de Linn geluisterd. Hier was het verschil aanzienlijk groter. De Linn kwam helemaal tot leven! Wat een prachtig geluid, wat een plaatsing en dynamiek. Dit was echt bijzonder. Ondertussen nog een paar keer naar de Naim overgeschakeld; ondanks dat de LFD Audio de scherpste randjes weg nam, bleef de Linn veel fraaier!

Nu dus op zoek naar een zwarte Linn Majik DS met nieuwe dynamische voeding voor een leuke prijs. Tweedehands geen enkel probleem. Hanze Hifi had momenteel helaas niets staan. Als iemand een Majik DS wil upgraden, hou ik me aanbevolen...  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Bama

Citaat van: Ralph71 op maart  5, 2012, 15:41:07
Afgelopen zaterdag weer eens bij Hanze Hifi in Zwolle naar binnen gewandeld. Ben er voor mezelf wel uit dat ik een betere netwerkspeler wil kopen dan de huidige Logitech Duet met bijpassende BOBW-voeding. Ik merk aan mezelf dat wanneer ik er echt voor ga zitten, ik toch meestal analoog ga streamen via de Oppo BDP-95 om muziek te luisteren, ondanks dat dan de plasma ook aan moet.

Zaterdagmiddag heb ik dus de Linn Majik DS en de Naim ND5 XS met elkaar mogen vergelijken, beide aangesloten op een Naim Nait XS versterker. Als speakers waren de Sonics Anima geplaatst, net als mijn eigen speakers monitoren met een snel gedetailleerd geluid. Kabels weet ik zo niet meer, wel dezelfde tussen de streamers en de Naim versterker voor een eerlijk vergelijk.

De eerste indruk was dat de Naim lekkerder klonk dan de Linn. Het geluid was voller, meer laag, maar ook aanzienlijk feller in het hoog, alsof de muziek een warme (commerciële) jas kreeg. De Linn was ingetogener, wellicht iets analytischer, maar ook zeker zeer fraai. Na diverse nummers geluisterd te hebben, van Dire Straits, Peter Gabriel, Ray Charles, Pink Floyd tot Diana Krall begon me op te vallen dat de Naim begon te irriteren. Het hoog was te fel, ik kreeg er hoofdpijn van. De Linn bleef fraai en totaal niet vermoeiend.

Met deze bevindingen even naar Johan gelopen, en gevraagd of hij toevallig ook een Arcam versterker had staan i.p.v. de Naim. Dat helaas niet, maar wel een andere versterker met een "warmer geluid", de LFD Audio. Dankzij deze versterker was de Naim ND5 XS opeens een stuk prettiger om naar te luisteren. Dezelfde nummers ook weer via de Linn geluisterd. Hier was het verschil aanzienlijk groter. De Linn kwam helemaal tot leven! Wat een prachtig geluid, wat een plaatsing en dynamiek. Dit was echt bijzonder. Ondertussen nog een paar keer naar de Naim overgeschakeld; ondanks dat de LFD Audio de scherpste randjes weg nam, bleef de Linn veel fraaier!

Nu dus op zoek naar een zwarte Linn Majik DS met nieuwe dynamische voeding voor een leuke prijs. Tweedehands geen enkel probleem. Hanze Hifi had momenteel helaas niets staan. Als iemand een Majik DS wil upgraden, hou ik me aanbevolen...  ;)

Net te laat Ralph, helaas.
Ik heb die van mij verkocht voor een schappelijke prijs en je weet hoe ik met mijn spullen om ga en hoop dus binnenkort met een akurate thuis te komen. Ik heb overigens dezelfde ervaring als jij met de Naim en ook getwijfeld maar dus ook bij de Linn terecht gekomen.

Wel mooi dat je weet wat je wil nu in ieder geval.

Er staat er overigens 1 te koop op hifi.nl maar die vind ik eeen beetje aan de dure kant.
Succes met je zoektocht.

Ralph71

Citaat van: TonBert op maart  5, 2012, 16:04:40
Net te laat Ralph, helaas.
Ik heb die van mij verkocht voor een schappelijke prijs en je weet hoe ik met mijn spullen om ga en hoop dus binnenkort met een akurate thuis te komen. Ik heb overigens dezelfde ervaring als jij met de Naim en ook getwijfeld maar dus ook bij de Linn terecht gekomen.

Wel mooi dat je weet wat je wil nu in ieder geval.

Er staat er overigens 1 te koop op hifi.nl maar die vind ik eeen beetje aan de dure kant.
Succes met je zoektocht.

Ik had al gelezen dat jij jouw Linn net verkocht had, zonde. Was graag daarvoor nog een keer jouw kant op gereden.  ;)

Die Majik DS op hifi.nl is zilver en inderdaad te prijzig. Thanks!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

denoontje

ik ben ook voor de linn gegaan vs de naim..goede keuze, ga je geen spijt van krijgen.
heb je ook de dsi versie beluisterd, dus met ingebouwde versterkers?

Ralph71

Citaat van: denoontje op maart 11, 2012, 15:25:15
ik ben ook voor de linn gegaan vs de naim..goede keuze, ga je geen spijt van krijgen.
heb je ook de dsi versie beluisterd, dus met ingebouwde versterkers?

Nu nog een leuke 2e hands op de kop tikken...  ;)

Nee, ik heb de dsi niet beluisterd, zou ook niet weten hoe ik deze moet aansluiten op de AV9 en P7. Is dat überhaupt mogelijk?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

denoontje

dat lijkt me niet nodig dan.
De linn ds heeft evt ook nog volumecontroll aan boord.

t'is datik ze wel heb beluisterd als dsi en als ds zeg maar op mijn eigen versterker.
Heb dus ook geen dsi gekocht maar een ds, want ik vond de primare versterker fijner dan de ingebouwde linn.

Ralph71

Citaat van: denoontje op maart 11, 2012, 19:41:24
dat lijkt me niet nodig dan.
De linn ds heeft evt ook nog volumecontroll aan boord.

t'is datik ze wel heb beluisterd als dsi en als ds zeg maar op mijn eigen versterker.
Heb dus ook geen dsi gekocht maar een ds, want ik vond de primare versterker fijner dan de ingebouwde linn.

Op het Linn-forum las ik ook al dat de DS beter klinkt dat de DSi. Ik ga dus "rustig" op zoek naar een Linn Majik DS. Dank je wel voor je input!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Nieuwe totaalfoto:



Nieuwe aanwinst:



Eerste indruk na een avondje luisteren:  :inlove: :inlove: :inlove: :)

Gisteren dus een Linn Majik DS gekocht bij Art's Excellence. Ze hadden een zilveren 2e hands te koop staan. Heb ze een mailtje gestuurd of ze toevallig nog een zwarte kap hadden, omdat ik een zwarte Majik DS zocht. Ik kreeg al snel antwoord van Kees Jan dat dit prima was, ze hadden nog wel een nagenoeg nieuwe zwarte kap liggen. Gelijk in de auto gestapt na Zevenbergen en na ruim 3,5 uur rijden helemaal blij... Echt topservice daar! :pompom:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro