aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Paul Demo

Citaat van: sultankat op juni  1, 2017, 06:59:28
In ieder gaval zit er een audiodealer die regelmatig mooie aanbiedingen heeft. Maz is er ook bekend  ;)




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Ik ben inmiddels bij triple m geweest en 4 ecc88 buggle boys gekocht.
Ik heb ook even geluisterd naar hun opstelling daar.
Je zou verwachten , als je 4 kleine buisjes koopt voor 200 euro dat ze goed getest zijn op:
*meetwaarde
*miceofonie
*Ruis.

Echter is dit niet het geval dus.

Van de 4 buizen die van triple m kwam was er maar 1 goed.

Ik heb het in de vv gegooid en me speakers ging er haast aan door de ruis.

Heb de buizen bij een audio vriend laten meten op Ruis en miceofonie en 3 buizen waren slecht.

Vervolgens die retourgedaan naar triple m en via marktplaats (Eene Moerman) in Berkel die vaak buizen heeft 4 andere Buggle boys gekocht.

Die kon ze wel via een koptelefoon wel op Ruis beoordelen maar niet meten.

Die van hem waren stukken beter dan die van triple M.

2 buizen waren goed 1 buis had lichte ruis en 1 buis had lichte microfonie.
Maar die waren in ieder geval wel te gebruiken als je geen zeikerd bent.
Echter wil ik 4 goede buizen dus die werd hem ook niet.

Nu ga ik via betrouwbare sites uit vs die buizen laten komen waar ze alles goed meten.
Kost iets meer maar dan weet je zeker dat je "phono grade" buizen hebt.

Verder heb ik een grote verrassing staan als ik deze deal rond kan maken.

Dan vallen er zeker een paar van hun Stoelen.

Als het lukt met de deal dan heb ik iets in huis waar in NL in iedergeval geen tweede van is.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Die Moerman is inderdaad ook een goed adres. Vroeger ook wel eens iets gekocht. Je had geen zin in koffie begrijp ik... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: maz op juni  2, 2017, 14:01:55
Ik ben inmiddels bij triple m geweest en 4 ecc88 buggle boys gekocht.
Ik heb ook even geluisterd naar hun opstelling daar.
Je zou verwachten , als je 4 kleine buisjes koopt voor 200 euro dat ze goed getest zijn op:
*meetwaarde
*miceofonie
*Ruis.

Echter is dit niet het geval dus.

Van de 4 buizen die van triple m kwam was er maar 1 goed.

Ik heb het in de vv gegooid en me speakers ging er haast aan door de ruis.

Heb de buizen bij een audio vriend laten meten op Ruis en miceofonie en 3 buizen waren slecht.

Vervolgens die retourgedaan naar triple m en via marktplaats (Eene Moerman) in Berkel die vaak buizen heeft 4 andere Buggle boys gekocht.

Die kon ze wel via een koptelefoon wel op Ruis beoordelen maar niet meten.

Die van hem waren stukken beter dan die van triple M.

2 buizen waren goed 1 buis had lichte ruis en 1 buis had lichte microfonie.
Maar die waren in ieder geval wel te gebruiken als je geen zeikerd bent.
Echter wil ik 4 goede buizen dus die werd hem ook niet.

Nu ga ik via betrouwbare sites uit vs die buizen laten komen waar ze alles goed meten.
Kost iets meer maar dan weet je zeker dat je "phono grade" buizen hebt.

Verder heb ik een grote verrassing staan als ik deze deal rond kan maken.

Dan vallen er zeker een paar van hun Stoelen.

Als het lukt met de deal dan heb ik iets in huis waar in NL in iedergeval geen tweede van is.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Dis feitelijk zeg je dat je bij Triple M bent opgelicht?

Die ervaring zullen niet veel mensen hebben hier :)

Leeuwarden

Citaat van: maz op juni  2, 2017, 14:01:55
Dan vallen er zeker een paar van hun Stoelen.

Ik ga vast op de grond zitten.

twani

Citaat van: Leeuwarden op juni  2, 2017, 14:49:19
Ik ga vast op de grond zitten.

Ach, waarschijnlijk een nog grotere kast met nóg méér stoffige versleten buizen :D

Xander32

Francisco ... heeft zelf een erg fraaie Graaff buizenversterker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Paul Demo


Contour

Hallo Maz,

Bizar verhaal over Triple M zeg, dit had ik niet van hun verwacht...?

Gr. Walter

Peerless Monster

Joh, ze kunnen niet alles testen wat er binnen en uit gaat.
Gewoon terugsturen of brengen en ze komen waarschijnlik met wat anders. Zijn beste kerels.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mr.M

#13386
Citaat van: ducman748 op mei 31, 2017, 09:41:15
Je kunt Triple m is proberen

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Is al gebeurt, helaas waren de buizen die ik wilde niet op "specs".
Citaat van: AudioEnZo op mei 31, 2017, 10:29:51
Nee ik heb geen flauw idee, nog nooit met buizen gewerkt. Ik was alleen wat gaan Googelen op de buis die je aangaf en zag dat er verschillende grades te krijgen en was dus benieuwd welke je er nu in had.
Er zijn idd verschillende grade. Dat heeft te maken met de "kwaliteit".

Een phono buis moet veel mooiere parameters hebben dan een line stage bv.
Citaat van: Leeuwarden op mei 31, 2017, 10:55:19
Misschien deze meneer eens mailen. Vooral duidelijk zijn in je wensen en ook duidelijk zijn in dat ze retour gaan indien niet goed.

http://www.jacmusic.com
Tnx voor de tip. Leeuwaarden.
Citaat van: chansig op mei 31, 2017, 11:02:43
Triple M is een goeie zaak. De oprichter is een echte buizenman. Hebben ook een gigantische buizenverzameling. Neem geen apparaten daar mee naar toe want voordat je het weet is deze gemodificeerd.  :D

Mocht je er heen gaan (zeker doen, erg gezellig en mooie spullen) kan je hier even een bakkie doen. Ik woon er 10 km vanaf.

Gr. Hans
Lol. Ze zijn idd van de Mods. Vond het een gedurfd uitspraak": we maken de  BESTE STREAMER TER WERELD.

Tis dat ik geen stream man ben en geen verstand van stream heb , maar om zoiets te roepen moet je van goede huizen komen.


Ben benieuwd!


Citaat van: ducman748 op mei 31, 2017, 18:42:41
Precies apparatuur thuis laten,voor buizen kun je er prima terecht


Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Lol. Ik hou sowieso niet van Modificaties. Je moet trouw zijn aan het ontwerp en de sound zoals bedoelt door de maker. Anders kan je netzo goed zelf bouwen.

Die paar die ik heb gekend met modificaties aan hun spullen  hadden na de mod meer ellende om dat ding te verkopen dan toen het origineel was. (Geen triple m mod overigens) om misverstanden te voorkomen. Maar modificatie in algemeen.


Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2017, 18:57:52
En voor je het weet heb je een onverkoopbare voorversterker met buis, zoals mijn Belles...
Ook uit Rhenen. Klinkt waanzinnig, maar wel alle functionaliteit eruit gehaald. Geen ab, geen xlr ingangen, geen balans...
Daar gaat je geld voor een modificatie en het geld van de versterker...
Lol.
Citaat van: chansig op mei 31, 2017, 19:03:07
Die mannen vinden iets wat niet gemodificeerd is al bij voorbaat ruk. 

Beetje vergelijkbaar met de gedachte die mensen over het gebruik van een DSP.  :D

Gr. Hans

Lol. Doe mij maar gewoon ouderwets buizen spul.

Lekker onbetrouwbaar en spannend. Lol.



Citaat van: chansig op mei 31, 2017, 19:22:33
:D

Maar nogmaals een leuke zaak, mooie spullen, goeie ijsboer in de buurt, ook een leuk dorp.

Gr. Hans
[emoji23]
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13387
Citaat van: chansig op juni  2, 2017, 14:05:19
Die Moerman is inderdaad ook een goed adres. Vroeger ook wel eens iets gekocht. Je had geen zin in koffie begrijp ik... :D

Gr. Hans
Lol. Ik kom nooit verder dan de gang bij thijs. Lol
Citaat van: twani op juni  2, 2017, 14:45:40
Dis feitelijk zeg je dat je bij Triple M bent opgelicht?

Die ervaring zullen niet veel mensen hebben hier :)
Nee hoor. Dat zeg ik niet. We zijn netjes ontvangen , goed verholpen, tewoord gestaan en koffie was goed.

Hele Aardige jongens die daar werken.

De "buizen man" van triple M was een hele kundige jongen met behoorlijk verstand van buizen.

Alleen jammer dat de buizen niet helemaal goed doorgeretest waren. Want me speaker begon behoorlijk te klapperen toen ik de vv  aan deed.

Het was ook geen probleem om de buizen terug te sturen , dus de service is GOED. Alleen jammer dat ze buizen niet goed op ruis kunnen meten wat overigens heel belangrijk is lijkt mij Want de buizen welke aan mij zijn verkocht waren niet te gebruiken , En toch zijn ze verkocht aan mij .

En ik de buizen in mijn vv stoppen die aan me dure speaker hangen met klapperende speakers tot gevolg zodra de volume aangedraaid wordt.

Mag toch verwachten dat je voor 200 euro voor 2 gamatchde pair kleine buizen op zijn minst goed werkende buizen mag verwachten? Of heb ik te hoge eisen.

De buizen van dhr  Moerman Uit Berkel waren goed bruikbaar en gaven een  mooie geluid. Daar was in ieder geval 2 van de 4 heel goed , 1 was licht microfonisch  ( nohsteeds goed bruikbaar)wat opzicht meevalt en 1 had beetje ruis (ook goed bruikbaar), dus  alle buizen waren goed te gebruiken zonder dat me speaker conus aan klapperen gaat.

Dus dhr Moerman krijgt van mij de duim omhoog voor de geleverde buis. Alleen niet op de specs die ik wilde.ik wil ( phono grade )buizen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Leeuwarden op juni  2, 2017, 14:49:19
Ik ga vast op de grond zitten.
Hiervoor gaan er een paar dat vast doen als ik het heb. ;)
Citaat van: twani op juni  2, 2017, 14:50:40
Ach, waarschijnlijk een nog grotere kast met nóg méér stoffige versleten buizen :D
Nope. Dit is echt een zeer zeldzaam en bijzonder ding.

Tip : bestaat uit 3 delen. :)

Citaat van: Xander32 op juni  2, 2017, 14:51:28
Francisco ... heeft zelf een erg fraaie Graaff buizenversterker.

?
Citaat van: Paul Demo op juni  2, 2017, 15:12:16
Kijk eens bij Dr. Tube
Heb ik al gekeken. Ga vandeweek even verder zoeken. De GE 6l6 Eindbuizen van de voeding voor de sp10 zijn in ieder geval al besteld en onderweg vanuit VS.
Citaat van: Contour op juni  2, 2017, 17:16:11
Hallo Maz,

Bizar verhaal over Triple M zeg, dit had ik niet van hun verwacht...?

Gr. Walter
Het wordt hier veel meer opgeblazen dan het is.

We zijn heel netjes geholpen en de jongens die daar werken waren zeer attent en aardig.

Alleen mij konden ze helaas niet leveren wat ik zocht.
Ik heb 4 buizen gekocht waarvan er maar 1 "goed" was. Helaas.

Het waren ook de laatste 4 buggle boys dus ze hadden ook niet meer dan dat.

Voor de rest was het een hele leuke dagje Rhenen.  Ze hadden idd heel veel buizen op voorraad alleen niet wat ik zocht.
Ik zocht een paar  6550 winged c
2x  de General electrics 6l6
4x  buggle boys ecc88 of 4 x telefunken ecc88.

Ze hebben veel buizen maar niet de bijzondere dingen of zeldzame spul helaas. Anders had ik alles liever gewoon in NL gekocht ipv geld uitgeven aan de Americanen. Ik gun het  geld liever aan Hollandse Bedrijven.


Citaat van: Peerless Monster op juni  2, 2017, 19:23:12
Joh, ze kunnen niet alles testen wat er binnen en uit gaat.
Gewoon terugsturen of brengen en ze komen waarschijnlik met wat anders. Zijn beste kerels.

Dat was ook geen probleem, heb de buizen man gebeld en mocht ze zonder problemen terug sturen dus aan de service ontbreekt niets.
De jongens daar waren zeer zeker fijne kerels.

Ik kreeg ook genoeg andere opties aangeboden dus dat was ook geen probleem alleen ik ben opzoek naar specifieke buizen die ook nogeens "phono grade" zijn, en dat maakt het gewoon moeilijk.
Maar wat ik mee kreeg was niet eens te te gebruiken, laat maar staan PHONO grade. Lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

addesmo

#13389

chansig

Yep...ook een aardige kerel en kennis van zaken. Ooit eens geweest, toen zat hij nog in zijn schuur/garage met zijn bedrijf.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

O Maz...ik bedoelde op de koffie bij mij. Ik woon 10 km van Rhenen af.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Citaat van: chansig op juni  3, 2017, 10:09:11
O Maz...ik bedoelde op de koffie bij mij. Ik woon 10 km van Rhenen af.

Gr. Hans
Da's jammer zeg. Had graag een kopje koffie bij je gedaan Hans.

Had  leuk geweest om je eens in het echt te ontmoeten en je nieuwe aanwinst te bekijken en evt stukje horen.

Volgende keer ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Citaat van: maz op juni  3, 2017, 19:58:16
Da's jammer zeg. Had graag een kopje koffie bij je gedaan Hans.

Had  leuk geweest om je eens in het echt te ontmoeten en je nieuwe aanwinst te bekijken en evt stukje horen.

Volgende keer ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Lijkt me leuk...neem je Scrut ook gelijk mee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#13395
Citaat van: chansig op juni  2, 2017, 14:05:19
Die Moerman is inderdaad ook een goed adres. Vroeger ook wel eens iets gekocht. Je had geen zin in koffie begrijp ik... :D

Gr. Hans

Of:

Die Moerman is inderdaad ook een goed adres. Vroeger ook wel eens iets gekocht. Maar maz, ik woon toevallig vlakbij, kom je op de koffie?

^^

Een lager chansig gehalte maakt het soms minder wazig :D

Tis nu maar saai zonder Huub's topic!!

Mr.M

Citaat van: chansig op juni  4, 2017, 10:35:28
Lijkt me leuk...neem je Scrut ook gelijk mee.

Gr. Hans
Als ik een keer weer in de buurt ben zal ik je zeker laten weten hans.



Citaat van: Sirius666 op juni  4, 2017, 16:28:15
Of:

Die Moerman is inderdaad ook een goed adres. Vroeger ook wel eens iets gekocht. Maar maz, ik woon toevallig vlakbij, kom je op de koffie?

^^

Een lager chansig gehalte maakt het soms minder wazig :D

Tis nu maar saai zonder Huub's topic!!

Hoi sirius, woon je in de duurt bij mij dan?

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13397
Trouwens:
Straks  krijg ik de vintage  platenspeleren terug welke   bij thanathos op de werkbank lag voor nakijk.


Ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Daar is die dan.

De luxman pd375 vacuüm platenspeler uit de jaren vintage.
**UNDER CONSTRUCTION**

Faxe

Mooi ding. Had geen idee wat de vacuum feature betekent. Dit filmpje maakt het mooi duidelijk

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter