Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

Nee eigenlijk mis ik helemaal niets! het geluid is vrij aan de neutrale kant ( dan bedoel ik niet wollig en niet schel ) mooi helder, open, strak laag en dynamisch. ook op hoge volumes blijft het helder en onvervormd dus heb niet het idee dat ze iets missen.

Nou is mijn DAC het goedkoopste component in mn set en bepaald toch een groot deel van het geluid dus wou eens wat anders proberen. Daarnaast hou ik wel van wat warmer geluid, stemmen die met meer karakter neer worden gezet ipv het neutrale/vlakke. Vandaar dat ik naar klasse A neig (ik wil wel in deze Rotel reeks blijven, Marantz zou ik kunnen overwegen) maar ik realiseer me ook dat een andere DAC veel kan doen.

Zoals je misschien wel had kunnen lezen kijk ik ook nog steeds uit naar een RDG omdat dit streaming & DAC in één is binnen deze serie. Maar heb nog niemand gevonden die ervaring heeft met dit apparaat en ook geen winkel die deze heeft staan.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

YamahaRXV

Citaat van: LeonArdusS op oktober 13, 2012, 11:50:48
Heb deze week Adam audio's op Naim gehoord, ongelofelijk wat een sound. Dan vallen mijn B&W helemaal in het niets.

Waar was dat dan Leon..... ;) :D

Was gezellig, en altijd interessant om iemand over de vloer te hebben die ook best wel kritisch luister  ;)

Groeten,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op oktober 13, 2012, 16:39:15
Waar was dat dan Leon..... ;) :D

Was gezellig, en altijd interessant om iemand over de vloer te hebben die ook best wel kritisch luister  ;)

Groeten,

Jan

LOL Was zeker gezellig en wat een schitterende sound!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 13, 2012, 16:25:18
Nee eigenlijk mis ik helemaal niets! het geluid is vrij aan de neutrale kant ( dan bedoel ik niet wollig en niet schel ) mooi helder, open, strak laag en dynamisch. ook op hoge volumes blijft het helder en onvervormd dus heb niet het idee dat ze iets missen.

Nou is mijn DAC het goedkoopste component in mn set en bepaald toch een groot deel van het geluid dus wou eens wat anders proberen. Daarnaast hou ik wel van wat warmer geluid, stemmen die met meer karakter neer worden gezet ipv het neutrale/vlakke. Vandaar dat ik naar klasse A neig (ik wil wel in deze Rotel reeks blijven, Marantz zou ik kunnen overwegen) maar ik realiseer me ook dat een andere DAC veel kan doen.

Zoals je misschien wel had kunnen lezen kijk ik ook nog steeds uit naar een RDG omdat dit streaming & DAC in één is binnen deze serie. Maar heb nog niemand gevonden die ervaring heeft met dit apparaat en ook geen winkel die deze heeft staan.

Ik zou niet voor klasse D gaan, de elektronica heeft volgens mij echt invloed op het geluid. Tuurlijk zal uitbreiding met een extra EV helpen maar of het de winst geeft die je beoogt betwijfel ik.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

heb dus al klasse D  >:( haha
met het eerste idee om hiermee een surround systeem op te zetten.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 14, 2012, 10:06:54
heb dus al klasse D  >:( haha
met het eerste idee om hiermee een surround systeem op te zetten.

Weet ik dat de klasse D hebt, maar uitbreiden met klasse D of gaan voor een EV met een compleet andere opbouw is een keuze die je nu nog kunt maken....toch?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Xander32

Citaat van: LeonArdusS op oktober 14, 2012, 10:24:17
Weet ik dat de klasse D hebt, maar uitbreiden met klasse D of gaan voor een EV met een compleet andere opbouw is een keuze die je nu nog kunt maken....toch?
... met als doel?
Wat gaat die andere EV brengen volgengs jou, wat is de meerwaarde ¿
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

vandaar dat ik dus naar de klasse A variant zit te kijken. die keuze kan nu nog gemaakt worden idd.

Is het verstandig om een HT op te bouwen met klasse A?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Xander32 op oktober 14, 2012, 10:28:40
... met als doel?
Wat gaat die andere EV brengen volgengs jou, wat is de meerwaarde ¿

warmere sound, vermogenreserve dus meer rust? even de scherpe kantjes er van af halen..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 14, 2012, 10:30:07
warmere sound, vermogenreserve dus meer rust? even de scherpe kantjes er van af halen..

Precies, dus volgens mij heb ik ergens niet goed gelezen en bedoelen we precies hetzelfde ...  :clapping:

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Xander32

Citaat van: W.Otter op oktober 14, 2012, 10:30:07
warmere sound, vermogenreserve dus meer rust? even de scherpe kantjes er van af halen..
Dat gaat een EV niet veranderen. Wel zal meer reserve allicht ook meer controle betekenen, waardoor meer /een strakker fundament, waardoor het totale geluid meer in balans komt.

Maar nogmaals, het geluidsbeeld, diens karakteristiek wordt veel meer door de PRE bepaald.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LeonArdusS

Citaat van: Xander32 op oktober 14, 2012, 10:37:07
Dat gaat een EV niet veranderen. Wel zal meer reserve allicht ook meer controle betekenen, waardoor meer /een strakker fundament, waardoor het totale geluid meer in balans komt.

Maar nogmaals, het geluidsbeeld, diens karakteristiek wordt veel meer door de PRE bepaald.

Ben dit niet met je eens, heb enkele weken terug buizen EV's met Burmester mogen vergelijken. Die laatste klonk bagger, clinisch zonder karakter. vergeljk binnen dezelfde setup gedaan. Wisselen van EV had dus wel degelijk effect.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

maarja dan heb je het over buizen ;) daar wil ik me voorlopig nog niet aan wagen  ::)

maar volgens mij is mijn voorversterker prima zo. ik denk dat ik het eerder in de DAC moet zoeken, dit is toch wel de zwakke schakel.

even iets heel anders. ik heb weer een klein projectje in mn hoofd gehaald en het betreft magneetjes en apparatuur. ze hebben een houdkracht tot 1 á 2 cm en zullen zo'n 4cm van mijn apparatuur verwijdert zijn. is dit schadelijk voor mijn apparatuur/geluid?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

#213
Citaat van: LeonArdusS op oktober 14, 2012, 10:45:15
Ben dit niet met je eens, heb enkele weken terug buizen EV's met Burmester mogen vergelijken. Die laatste klonk bagger, clinisch zonder karakter. vergeljk binnen dezelfde setup gedaan. Wisselen van EV had dus wel degelijk effect.
... het gaat ook om de match met de aan te sturen speakers; waarschijnlijk hadden beide EV`s behoorlijk uiteenlopende specs 8). En niet alleen de match EV > speakers maar ook nog eens match PRE > EV (om het nog ingewikkelder te maken ;)).

Een PRE is veel meer bepalend voor het eindresultaat dan een EV.


Allicht ten overvloede;
maar ik wil jullie niet ten koste van alles overtuigen hoor. Doe hetgeen jezelf goed dunkt, try & error, ga het zelf ervaren :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LeonArdusS

Citaat van: Xander32 op oktober 14, 2012, 10:59:08
... het gaat ook om de match met de aan te sturen speakers; waarschijnlijk hadden beide EV`s behoorlijk uiteenlopende specs 8). En niet alleen de match EV > speakers maar ook nog eens match PRE > EV (om het nog ingewikkelder te maken ;)).

Een PRE is veel meer bepalend voor het eindresultaat dan een EV.


Allicht ten overvloede;
maar ik wil jullie niet ten koste van alles overtuigen hoor. Doe hetgeen jezelf goed dunkt, try & error, ga het zelf ervaren :).

Uiteraard is een match heel belangrijk maar type versterking, zeker in vergelijk met klasse D, veel vermogen uit betrekkelijke kleine versterkers, maakt wel uit, de VV heeft een hele belangrijke rol, deze vertaalt de signalen naar de speaker maar ook de EV, hoe stuurt hij de speakers aan is bepalend. Dus ook hier denk ik dat we elkaar prima begrijpen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 14, 2012, 10:55:10
maarja dan heb je het over buizen ;) daar wil ik me voorlopig nog niet aan wagen  ::)

maar volgens mij is mijn voorversterker prima zo. ik denk dat ik het eerder in de DAC moet zoeken, dit is toch wel de zwakke schakel.

even iets heel anders. ik heb weer een klein projectje in mn hoofd gehaald en het betreft magneetjes en apparatuur. ze hebben een houdkracht tot 1 á 2 cm en zullen zo'n 4cm van mijn apparatuur verwijdert zijn. is dit schadelijk voor mijn apparatuur/geluid?

Ik kan het niet staven maar ik kan me voorstellen dat magnetisme niet aan te bevelen is rondom je hifi. Zeker op cd's kan het negatieve uitwerking hebben. Er zijn per slot van rekening demagnetiseer app voor cd's.
Ik zou er dus voorzichtig mee zij.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

ook met zo'n zwak magneetveld?

het gaat om een principe van levitatie. Waar iedereen nu spikes gebruikt om apparatuur zo min mogelijk resonantie mee te geven dacht ik-> wat nou als je je apparatuur laat zweven. Dus met behulp van magneten, door de afstotende kracht van magneten te vangen, je apparatuur helemaal los van de grond te laten 'zweven'.

cd's heb ik niet dus daar maak ik me geen zorgen om. het is puur of zo'n klein magnetisch veld enige invloed heeft op (mijn) apparatuur.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 14, 2012, 13:15:05
ook met zo'n zwak magneetveld?

het gaat om een principe van levitatie. Waar iedereen nu spikes gebruikt om apparatuur zo min mogelijk resonantie mee te geven dacht ik-> wat nou als je je apparatuur laat zweven. Dus met behulp van magneten, door de afstotende kracht van magneten te vangen, je apparatuur helemaal los van de grond te laten 'zweven'.

cd's heb ik niet dus daar maak ik me geen zorgen om. het is puur of zo'n klein magnetisch veld enige invloed heeft op (mijn) apparatuur.

Poeh, ik weet het niet maar magnetische velden....zijn voor electronica niet goed
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

hoe kan je dat veld meten en beperken?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 14, 2012, 16:03:59
hoe kan je dat veld meten en beperken?
Iets ertussen maar dan is het effect weg.
Ik zou ff gaan goochelen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

heb het al gevonden. maximale afstand waarbij ze schadelijk kunnen zijn is zon 4cm. Pacemakers wordt aangeraden om op meer dan 10cm afstand te houden. ik denk niet dat er heel veel effect op zal treden.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 14, 2012, 16:13:59
heb het al gevonden. maximale afstand waarbij ze schadelijk kunnen zijn is zon 4cm. Pacemakers wordt aangeraden om op meer dan 10cm afstand te houden. ik denk niet dat er heel veel effect op zal treden.

Gewoon proberen dus en testjes met en zonder doen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

ja precies.. ik ga wel eens wat knutselen binnenkort ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

zoo maar eens wezen schuiven met m'n spul. wou wel eens weten hoe m'n set klonk in een wat beter gedempte ruimte.

Zoals je ziet past het spul hier niet maar dat terzijde, nu de luidsprekers verder uit elkaar staan, verder van de muur is het stereobeeld zoveel mooier. het is ruimtelijker, rustiger, meer open, de scherpe kantjes zijn er van af.

jammer dat het niet kan blijven staan! zou eventueel wel wat oplossingen weten om het passend te krijgen maar het blijft een huurhuis waar ik niet teveel geld in wil stoppen. dus voor nu is het mooi componenten verzamelen en straks een complete dedicated maken als de ruimte er is!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 18, 2012, 13:25:27
zoo maar eens wezen schuiven met m'n spul. wou wel eens weten hoe m'n set klonk in een wat beter gedempte ruimte.

Zoals je ziet past het spul hier niet maar dat terzijde, nu de luidsprekers verder uit elkaar staan, verder van de muur is het stereobeeld zoveel mooier. het is ruimtelijker, rustiger, meer open, de scherpe kantjes zijn er van af.

jammer dat het niet kan blijven staan! zou eventueel wel wat oplossingen weten om het passend te krijgen maar het blijft een huurhuis waar ik niet teveel geld in wil stoppen. dus voor nu is het mooi componenten verzamelen en straks een complete dedicated maken als de ruimte er is!

Ziet er netjes uit man, jammer dat het een tijdelijke setup is.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire