Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Staaled op augustus 20, 2015, 15:24:12
Ik beschouw muziek toch wel als inhoud. ;) :D

En tevredenheid als een kostbaar groot goed. :thumbs-up:

Precies éénder mijn twee speerpunten :)

Fred Mulder

De hoogste tijd om de 1,5 maand stilte op dit topic te doorbreken, met een kleine update over de Compact 7:

Ben er helemaal weg van!  :D

groetjes kusjes, Fred


Serieus, het blijft een verademing, ook tov de P3, wat al een top speaker(tje) is. Ik merk dat het luisteren aangenaam blijft, kort/lang, hard/zacht, de C7 doet z'n ding. De versterker is (nog) een Marantz receiver, welke met hdmi op pc is aangesloten. Dus nog enige ruimte voor verbetering :blush:. Al is er nog geen acute jeuk om iets te upgraden, nieuwsgierig wel, maar luisteren bevalt al prima zo. Kortom: een groot compliment voor de speakers, hulde! Er zullen vast gedetailleerdere speakers zijn die <hier gewenste hifi krachttermen plaatsen>, maar wat me zo goed bevalt, is dat ik nu met meer plezier naar muziek luister  :thumbs-up:

mvg, Fred

Cyreg

Mooi Fred....ben ook zeer tevreden over de mijne  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

musfed

Zal ik nog even namens mijn schoonzusje een comment plaatsen over haar Harbeths.
Ze had de HL5's op een Naim 62/hi/140 spelen in een vrij grote kamer. Na deze eerste setting had ze al snel haar zinnen gezet op nap135's.
Zelf dacht ik dat ze beter aan de voorkant kon starten met de upgrades, lees een Nac82. Maar ja, mijn advies werd in de wind geslagen.
Twee weken geleden, na lang zoeken, heeft ze haar (CB) 135's ontvangen. En wat maakt dat een enorm verschil met de nap140 die ze had. De 135's  pakken de HL5's (populair gezegd) bij de strot. Het geluid is veel strakker geworden. De bas is dieper en de "massa" is flink toegenomen. Klassieke muziek is geweldig, voor mijn smaak kan het met Rock (Iron Maiden, Metallica etc) nog wel wat strakker worden. Maar goed, dat is een smaakverschil.  Ik wil niet weten wat een 82 in haar set gaat brengen...........
Zelf speel ik met een Nap250 op Neat MFS's. Ik kan je nu zeggen dat mijn volgende stap 135's worden. Wat een versterkers!!
Dutch & Dutch 8c's

twani

Citaat van: Musfed op oktober  5, 2015, 22:49:22
Zal ik nog even namens mijn schoonzusje een comment plaatsen over haar Harbeths.
Ze had de HL5's op een Naim 62/hi/140 spelen in een vrij grote kamer. Na deze eerste setting had ze al snel haar zinnen gezet op nap135's.
Zelf dacht ik dat ze beter aan de voorkant kon starten met de upgrades, lees een Nac82. Maar ja, mijn advies werd in de wind geslagen.
Twee weken geleden, na lang zoeken, heeft ze haar (CB) 135's ontvangen. En wat maakt dat een enorm verschil met de nap140 die ze had. De 135's  pakken de HL5's (populair gezegd) bij de strot. Het geluid is veel strakker geworden. De bas is dieper en de "massa" is flink toegenomen. Klassieke muziek is geweldig, voor mijn smaak kan het met Rock (Iron Maiden, Metallica etc) nog wel wat strakker worden. Maar goed, dat is een smaakverschil.  Ik wil niet weten wat een 82 in haar set gaat brengen...........
Zelf speel ik met een Nap250 op Neat MFS's. Ik kan je nu zeggen dat mijn volgende stap 135's worden. Wat een versterkers!!


En dat terwijl 2x 8 watt ook al ruim voldoende is :D

Fred Mulder

Voor alle Compact 7 gebruikers:
Het is tijd om de gemaakte stands de juiste hoogte te geven :-)
Wat is een goede tweeter hoogte? (tov oorhoogte luisterpositie)

mvg, Fred

Dirk

tweeter op oorhoogte lijkt me een goed start-/uitgangspunt, maar als je je eigen oren niet 100% vertrouwt kan je altijd nog ff checken wat Garmt (BB&G) adviseert, hij heeft er wslk iets meer ervaring mee  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fred Mulder

Oorhoogte lijkt inderdaad goed, maar wilde het even checken voordat ik de zaag erin zet. Meer eraf halen kan altijd, maar eraan plakken is lastiger  :crazy:  :D

Fred Mulder

Hierbij de nog de krukjes/stands voor de Compact 3:





Een korte uitleg, voor de liefhebbers:
- als basis is de Ikea Oddvar gebruikt, met dank aan tip van Cyreg (zie ook punt 7 van : http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?373-Basic-facts-about-Harbeths-at-home)
- per krukje bestaat het bouwpakket uit twee al vooraf gemonteerd 'A' frames (met goede verbinding), deze worden als linker/rechterkant gebruikt
- door de tussenlatjes van de voor- en achterkant een paar cm in te korten, krijgt het krukje dezelfde breedte als de speaker (wel even voordat je gaat zagen de pre-drilled gaatjes op de kopse kant van de latjes dieper inboren)
- ook het plankje op de bovenkant kan makkelijk worden ingekort.
- door tijdens het monteren alle verbindingen te lijmen, ontstaat een erg stevige 'krukje'
- op de foto zie je verder nog Soundcare superspikes. Voordeel van deze spikes is dat de 'onderlegschijf' met een huls op de plaats wordt gehouden bij het optillen/verplaatsen van de stand, eenmaal op de grond gezet heeft alleen de punt van de spike contact met de onderlegschijf.
- de standaard hoogte is al goed icm met de spikes.
- totale kosten 80,- (waarbij de pre-used spikes 60,- hebben gekost ;-)

Persoonlijk: Ik heb een dikker (18mm) plankje als bovenkant gebruikt, zodat deze gelijk is aan de plaatdikte op het dressoir en dikte van schappen achter het dressoir (voor LP hoezen). Dit wordt een volgende klus. Zodra het houtwerk klaar is wordt alles nog geschilderd.

mvg, Fred

twani

Dat kan nog veel goedkoper.  Zelf gemaakt.......







Verder nog een "blikje" Award winning  Moongel Pads voor nog geen twéé tientjes.  Perfect.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


twani

Citaat van: Xander32 op oktober 27, 2015, 22:22:49
Nette stands zo  :thumbs-up:.

Thx Xander.  Past prima bij het "houtje touwtje" uiterlijk van de Harbeths  :D




Fred Mulder


Dura

Dat ziet er mooi uit, en als je dan ziet wat sommige merken voor hun dedicated Harbeth stands durven te vragen...dat moet de trots nog groter maken.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Martin!!!

mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op oktober 27, 2015, 22:54:05
Plakken die Moongels net als Blu Tack Theo?

Ze plakken juist helemaal niet Martin ;).

Ze staan er superstevig mee. Bovendien heb ik hier nog geen demping/spike achtige oplossing in huis gehad die zó goéd de resonance wegneemt...


Itt andere oplossingen is er totaal geen sprake van enige "rest resonantie" (ring ;)) voelbaar in de stands met de Moongel Pads ertussen.  Écht helemaal niets, doodstil....

Erg tevreden over, zit er ook alweer meer dan een jaar tussen...


KayaRahnee

Heb hier momenteel Harbeth's demo speakers staan, de 30.1 staat momenteel opgesteld.
Te vroeg natuurlijk om uitspraken over te doen maar ik vroeg me af of de Harbethers hier het volgende herkennen:
Bij de eerste klanken viel het mij alsook de eigenaar/ verkoper op dat er tot grote verbazing een redelijk scherp kantje aan het hoog waarneembaar was.
De Harbeth's stonden toen wat toe in, later zelfs erg veel ingedraaid, het werd er niet beter op.
Ik hoorde het geluid ook werkelijk vanuit de speakers komen, geen podium tussen de speakers dus zoals het blijkbaar hoort.
Dan maar de speakers volledig recht opgesteld en dat was wel een echte verbetering.
Of heeft dit louter met akoestiek te maken?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

twani

Citaat van: KayaRahnee op november 20, 2015, 23:00:25
Heb hier momenteel Harbeth's demo speakers staan, de 30.1 staat momenteel opgesteld.
Te vroeg natuurlijk om uitspraken over te doen maar ik vroeg me af of de Harbethers hier het volgende herkennen:
Bij de eerste klanken viel het mij alsook de eigenaar/ verkoper op dat er tot grote verbazing een redelijk scherp kantje aan het hoog waarneembaar was.
De Harbeth's stonden toen wat toe in, later zelfs erg veel ingedraaid, het werd er niet beter op.
Ik hoorde het geluid ook werkelijk vanuit de speakers komen, geen podium tussen de speakers dus zoals het blijkbaar hoort.
Dan maar de speakers volledig recht opgesteld en dat was wel een echte verbetering.
Of heeft dit louter met akoestiek te maken?

Waar het mee te maken heeft weet ik niet, kenmerkend echter voor Harbeth is de klankomschrijving inderdaad niet bepaald....

Dirk

hoe is je verdere opstelling in de ruimte?   een foto kan wel helpen om eea te adviseren
speakers staan wel op de juiste hoogte (tov je luisterpositie) opgesteld?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Ik kan me er ook niet in vinden, heb hier een mega podium en geen randje scherpte! Wel mooie speaker de m30.1!! Have fun met testen!:)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

KayaRahnee

#4547
Citaat van: Dynky op november 20, 2015, 23:20:20
hoe is je verdere opstelling in de ruimte?   een foto kan wel helpen om eea te adviseren
speakers staan wel op de juiste hoogte (tov je luisterpositie) opgesteld?

De ruimte lijkt kaler als dat ze in werkelijkheid is, intussen ligt de vloer tussen set en luisterplaats helemaal bedekt met hoogpolig vloerkleed.
Er is echter wel wat reflectie waar te nemen, meting word in de nabije toekomst uitgevoerd.
De Harbeth's staan op Fish Tank stands. (Op de foto zie je nog mijn ProAc's).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dirk

je ProAcs lijken me hier vrij dicht bij de achtermuur te staan, stonden de Harbeths wel wat vrijer opgesteld?
je zegt dat ze op fishtanks staan, maar ik doelde met m'n vraag op welke hoogte ze staan, cq staan de tweeters op de juiste (oor)hoogte?  'k heb nl wel vaker sets gezien met mooie stands waarbij de speaker overduidelijk te hoog stond tov de luisterplek.

verder heb ik zo m'n bedenkingen bij de plaatsing van je absorbers aan de zijkant, er van uitgaande dat het dat is wat er tegen de zijmuren hangt tenminste.
die mogen imo wel wat lager worden geplaatst, volgens mij speel je met pakweg de helft van je speakers nl nog steeds tegen een kale wand aan, met alle gevolgen voor een homogene weergave
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

... + een glaspui aan de achterzijde ls., harde wanden, vloer èn plafond, een lederen bank, inmiddels een kleed, maar verder niets ... Niet geheel optimaal  : :nowink:.

Waar bestaat de rest van de keten uit?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT