Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: twani op januari 12, 2014, 12:21:18
De SHL5 vormt qua klank nu niet direct "het midden" van het Harbeth gamma, vandaar.....

Iets wat ik echt fijn vind aan Harbeth, in de speakers heb je wel dezelfde betrokkenheid en weergave van muziek (vooral de muziek weergave zonder "perfect" te willen zijn spreekt mij ook erg aan). Maar de 'shoebox" 30.1 p7 en shl5 zijn toch wel behoorlijk verschillende speakers, zo heb je ultiem keus vind ik, precies een speaker kunnen uitzoeken die perfect bij je past, maar wel met dezelfde muzikale weergave
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari 12, 2014, 12:21:18
De SHL5 vormt qua klank nu niet direct "het midden" van het Harbeth gamma, vandaar.....
Ik heb ook de SHL5 gehoord en die klinken wel anders dan de 30.1, maar wat bedoel je met midden? Ik volg je niet helemaal Theo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op januari 12, 2014, 12:44:34
Ik heb ook de SHL5 gehoord en die klinken wel anders dan de 30.1, maar wat bedoel je met midden? Ik volg je niet helemaal Theo.

zou me kunnen voorstellen, dat theo zoiets bedoeld als, misschien zijn de schoebox p7 en 30.1 wel in signatuur wat meer lijkend op elkaar en valt de shl5 daar een beetje buiten
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op januari 12, 2014, 12:48:13
zou me kunnen voorstellen, dat theo zoiets bedoeld als, misschien zijn de schoebox p7 en 30.1 wel in signatuur wat meer lijkend op elkaar en valt de shl5 daar een beetje buiten
Grootser geluid met wat meer bas en iets verder doorlopend hoog. Voor de rest... :huh2:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Mitch-- op januari 12, 2014, 12:48:13
zou me kunnen voorstellen, dat theo zoiets bedoeld als, misschien zijn de schoebox p7 en 30.1 wel in signatuur wat meer lijkend op elkaar en valt de shl5 daar een beetje buiten
Dat laatste klopt zeker en bedoel ik ook ;).  Een SHL5 is (in mijn situatie dan) zeker niet een speaker die je naar een subwoofer doet verlangen bijv.........

Mr.M

Citaat van: twani op januari 12, 2014, 12:56:33
Dat laatste klopt zeker en bedoel ik ook ;).  Een SHL5 is (in mijn situatie dan) zeker niet een speaker die je naar een subwoofer doet verlangen bijv.........
we hebben op de shl5 ook een sub gehangen laatst een was zeker geen noodzaak.sterker nog we vonden het zonder mooier.
Ik vind de shl5 een zeer volle geluid hebben en door de grote kast heel goed in laagproductie.beetje goed geplaatst(afstand tot achterwand) en je kamer kan de shl5 en gooie boost geven in het laagfrequent.
**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

Persoonlijk vind ik de P3ESR, M30.1 en M40.1 op elkaar lijken qua karakter, waarbij de C7 en SHL5 ook weer op elkaar lijken. Niet verwonderlijk, de eerste 3 zijn uit de monitor serie, de andere 2 uit de domestic serie.

twani


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

stefan_82

Even een vraag in opdracht van een vriend.
Harbeth speakers op Naim set eind en voorvoorsterking, cd en tuner en project DT.
Als de set aanstaat komt er permanent een lichte ruis uit de speaker, deze blijft constant aanwezig, geen effect via volumeknop.
Iemand idee waar dit probleem zich kan situeren?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

twani

Citaat van: stefan_82 op januari 21, 2014, 22:07:51
Even een vraag in opdracht van een vriend.
Harbeth speakers op Naim set eind en voorvoorsterking, cd en tuner en project DT.
Als de set aanstaat komt er permanent een lichte ruis uit de speaker, deze blijft constant aanwezig, geen effect via volumeknop.
Iemand idee waar dit probleem zich kan situeren?
Een interlink tussen pré en eind die niet helemaal lekker is?  Links rechts wisselen om te testen?

Of moet ik lezen "uit de speakerS"?

chansig

Wat is licht...ik hoor ook een ruis als ik met mijn oren bij de speakers zit/sta/lig.

Als het op de luisterplek niet hoorbaar is, is mijn aanname dat er niets aan de hand is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Citaat van: stefan_82 op januari 21, 2014, 22:07:51
Even een vraag in opdracht van een vriend.
Harbeth speakers op Naim set eind en voorvoorsterking, cd en tuner en project DT.
Als de set aanstaat komt er permanent een lichte ruis uit de speaker, deze blijft constant aanwezig, geen effect via volumeknop.
Iemand idee waar dit probleem zich kan situeren?

Het is geen probleem... Naim spullen ruisen wat meer dan sommige andere merken.

twani

Citaat van: garmtz op januari 21, 2014, 22:43:05
Het is geen probleem... Naim spullen ruisen wat meer dan sommige andere merken.
BAH!

garmtz


Deleted Member 2

#3365
Citaat van: twani op januari 21, 2014, 22:55:46
BAH!

Mijn neef kwam bij de cardioloog en deze vertelde hem dat hij een ruis in zijn hart heeft. Mijn neef antwoordde: "beter in mijn hart dan in mijn versterker".
Cardioloog was not amused.

Ik mag toch aannemen dat op de luisterplek de ruis in naim spullenboel niet/nauwelijks waarneembaar is?

Het zou een weerstand kunnen zijn die aan het aftakelen is.

twani


eddy135

#3367
Citaat van: stefan_82 op januari 21, 2014, 22:07:51
Even een vraag in opdracht van een vriend.
Harbeth speakers op Naim set eind en voorvoorsterking, cd en tuner en project DT.
Als de set aanstaat komt er permanent een lichte ruis uit de speaker, deze blijft constant aanwezig, geen effect via volumeknop.
Iemand idee waar dit probleem zich kan situeren?

Antennekabel vd tuner al eens los gehad?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

garmtz


twani


Deleted Member 2


eddy135

Er blijven hier wel meer vragen onbeantwoord... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: Onder013 op januari 22, 2014, 13:30:05
Volgens mij is het antwoord zeer duidelijk.
Ik kan er anders lastig uit opmaken of men nog actief Leben voert, zo klinkt het iig niet.

Maakt mij overigens niet uit, hoe minder mensen er één hebben hoe beter ;)

Jumping Jack

Citaat van: twani op januari 22, 2014, 19:26:39
Ik kan er anders lastig uit opmaken of men nog actief Leben voert, zo klinkt het iig niet.

Maakt mij overigens niet uit, hoe minder mensen er één hebben hoe beter ;)

Wat maakt het uit dat veel mensen er een zouden hebben? Gaat die van jou dan minder klinken?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ChrisV

Ben wel benieuwd waarom dit merk toch redelijk vlot weer het BB&G-assortiment verlaat.