Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op december 11, 2013, 12:11:59
bedankt voor deze fraaie uiteenzetting. Zeker het overwegen waard dus. Dat pittige hoor ik meer, en is voor mij een beetje een afknapper dan. Maar als het niet storend is zoals ik uit je verhaal begrijp en in een kleine kamer niet overheerst dan is een luistersessie ( krijg ik in Gouda er wel een koppie koffie bij) te overwegen.

:coffee: met stroopwafel
mainly British stuff

Martin!!!

mainly British stuff

Dr.Bedlo

Heren,

Mijn dank voor het delen van jullie luisterervaringen. En ja "Nu hoor ik het weer". Ik bedoel de m30.1 word over het algemeen als meer upfront en pittig ervaren. Iets dat daar Garmtz als niet waar word verhaald en ten stelligste door hem word ontkent. Zaak dus om zelf te gaan luisteren. Maar dat was ik sowieso al van plan. Gelukkig heeft Durk de Heij van It hartkstee alle modellen van Harbeth wel staan inclusief Naim dus dat zit wel snor.Ga er toch vanuit dat het meer Silky karakter van de C7 mij meer zal gaan aanspreken temeer daar deze optisch wat beter in mijn pestjokje past.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#3304
Citaat van: Onder013 op december 11, 2013, 13:24:40
Martin serveert uitstekende koffie.  :coffee:

De set staat in een relatief kleine luisterruimte. De combinatie slaagde er tot twee keer toe in om mij te blijven boeien en me volledig in de muziek te trekken en zelfs bij een bepaalde track te emotioneren.
De ruimtelijke weergave was erg goed en liet bij koorwerk in een kerk niet alleen de omvang en opstelling van het koor, maar ook de omvang van de ruimte horen.
Eerder gehoorde harbeth's konden mij niet lang gevangen houden: het klonk wel goed en aangenaam, maar wanneer begint nou het feestje als de muziek daar om vraagt. Er lag voor mij een te lief en aardig sausje over.
De set van martin kan dat ook, maar dan wel met openheid en dynamiek als dat ook in de muziek zit.

Gr

Henk



Hmm..Dat warme en aardige sausje kan ik wel met je delen en is wel te begrijpen. maar wat voor mij de belangrijkste reden is geweest  om voor  Harbeth te keizen is juist dat opzwepende karakter, en nu zal de zogenaamde Pratt van Naim daarin een belangrijke rol spelen. Maar dat het geen feestje wordt ervaar ik als precies tegen overgesteld. Mijn 3de ex zegt wel eens dat je geniet in plaats van luistert. En dat vind ik wel een rake typering. Aan de andere kant kun je door te kiezen voor een bron en versterking die niet matched met harbeth de klank en het karakter daarvan compleet om zeep helpen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#3305
Citaat van: Martin!!! op december 11, 2013, 18:24:02
:coffee: met stroopwafel

Denk ik toch eerder aan Gouds Kaasplankje! ;)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december 11, 2013, 18:40:24
Ben je nu nog aan het twijfelen over je schellakdraaiertje?

nee, gaat om tafel van Martin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Martin!!!

mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op december 11, 2013, 18:17:36
Wat is er gewijzigd?

tis dat je het zo vriendelijk vraagt: een paar simpele dingen

Robiwan

Citaat van: Onder013 op december 11, 2013, 19:05:34
tis dat je het zo vriendelijk vraagt: een paar simpele dingen

zullen we maar eens stoppen met ons onderlinge conflict, wat mij betreft gewoon weer vrede! :)

Martin heeft al gereageerd, klinkt goed. 

Gr,

robin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

#3312
Citaat van: LPlover op december 11, 2013, 19:27:23
zullen we maar eens stoppen met ons onderlinge conflict, wat mij betreft gewoon weer vrede! :)

Martin heeft al gereageerd, klinkt goed. 

Gr,

robin

Vrede suggereert dat er oorlog is en van die situatie ben ik me niet bewust.

Er zijn leden van dit forum waar ik graag iets voor doe en over heb.
Net nu je informatie nodig hebt over hoe je een lp12 ook kan afstellen, doe je een voorstel om "te stoppen met ons onderlinge conflict"? Wellicht heb je een conflict met mij, maar omgekeerd is dat niet het geval. Een conflict zou je kunnen hebben over zaken die er echt toe doen. Op dit forum ben ik deze echter wat mij betreft nog niet tegen gekomen.

Is dat dan voor mij voldoende reden om je te informeren over wat er is gedaan met de LP12 van Martin? Neen, heb ik geen zin in en geen reden toe.
Enerzijds komt dat door de wijze waarop je dit opeist. Wellicht hoort dat bij jouw stijl, maar daar steek ik geen energie in om het te verklaren en/of te doorgronden.
Verder kan ik je verzekeren dat het wellicht theoretisch te beschrijven is wat met de LP12 is gedaan. Waar het echter op aan komt is een beetje vaardigheid om het te doen, de juiste tools, veel geduld en goede oortjes.

Dr.Bedlo

#3313
Heb mijn lp12 recent verkocht. De reden? Ik zag mijzelf al weer tot het oneindige tweaken en daar moest ik mijzelf,voorbehoeden.de thorens bij mijn quadje is gelukkig geheel tweakvrij te noemen.heb nu een streamer en dat is geweldig.
Quad vintage.

Cyreg

Citaat van: Onder013 op december 11, 2013, 21:31:23
....Is dat dan voor mij voldoende reden om je te informeren over wat er is gedaan met de LP12 van Martin? Neen, heb ik geen zin in en geen reden toe....

Nou, ik vind persoonlijk die 2 eerdere reacties van jou op LPlover's vraag op z'n minst wat pesterig!
Ik kreeg daar ook 'n gevoel bij alsof er iets fout was in de communicatie :unsure:

En dan nog zo'n reactie als bovenstaand? Nou is weer jammer hoor.....  :dontgetit:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Deleted Member 2

Citaat van: Cyreg op december 11, 2013, 22:17:38
Nou, ik vind persoonlijk die 2 eerdere reacties van jou op LPlover's vraag op z'n minst wat pesterig!
Ik kreeg daar ook 'n gevoel bij alsof er iets fout was in de communicatie :unsure:

En dan nog zo'n reactie als bovenstaand? Nou is weer jammer hoor.....  :dontgetit:

Snap ik. Sorry

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 12, 2013, 21:33:53
Hee, daar is Bas "De Susser" weer :bigsmile:
Dat klinkt lekker crimineel! :happy:
En met een paar welgeplaatste punaises ben ik Bas "De Sisser". ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


twani

Ohw god, dat is weer "rete Off topic" natuurlijk, sorry :blush:

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2013, 21:39:30
Dat klinkt lekker crimineel! :happy:
En met een paar welgeplaatste punaises ben ik Bas "De Sisser". ;D

:clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 12, 2013, 21:41:55
:laugh:  jouw Chair Bas?
Had zomaar gekund, maar nee.

Citaat van: twani op december 12, 2013, 21:42:46
Ohw god, dat is weer "rete Off topic" natuurlijk, sorry :blush:
Yep! Gelukkig heb ik gisteren op de Harbeths heerlijk geluisterd naar Miles Davis, Frisell en Garbarek terwijl ik bovenstaand geneuzel postte.  :yin-yang:

Citaat van: YamahaRXV op december 12, 2013, 22:27:04
   ;D
Zou Linda wel willen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten