Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: Onder013 op juli 27, 2013, 10:03:54
Hoe moet/mag ik de 40.1 zien binnen de product line van Harbeth? Als een wat verder door lopende SHL5?

Gr
Henk

Nee, als een full range M30.1...

Martijn M

Full-range luidsprekers integreren akoestisch gezien vaak lastig in een Hollandse doorzon. Vaak heb je te maken met te veel bas en smalbandige pieken en dalen. Dan liever een compacte luidspreker met separate luidsprekers voor het laag, waarvan je het niveau van het laag kunt aanpassen aan je specifieke situatie (opstelling, akoestiek en wellicht smaak) en waarbij je staande golven kunt opheffen (door twee of meer subwoofers strategisch te plaatsen). Full-range vloerstaanders kunnen prima werken, maar het gaat vaker mis dan dat het goed gaat.
Dutch & Dutch

garmtz

Citaat van: keyser op juli 27, 2013, 13:08:54
Full-range luidsprekers integreren akoestisch gezien vaak lastig in een Hollandse doorzon. Vaak heb je te maken met te veel bas en smalbandige pieken en dalen. Dan liever een compacte luidspreker met separate luidsprekers voor het laag, waarvan je het niveau van het laag kunt aanpassen aan je specifieke situatie (opstelling, akoestiek en wellicht smaak) en waarbij je staande golven kunt opheffen (door twee of meer subwoofers strategisch te plaatsen). Full-range vloerstaanders kunnen prima werken, maar het gaat vaker mis dan dat het goed gaat.

Mee eens...

Dr.Bedlo

Vreemd.

Want volgens Garmtz ( als ik zijn bevindingen her en der zo lees) is het integreren van een sub woofer uitermate ingewikkeld en moeilijk en moet je wel haast raket geleerde zijn met een IQ gelijk Einstein omdat voorelkaar te krijgen. Met een full range speaker zou je die problemen niethebben  uiteraard. Overigens valt het volgens mij allemaal best mee. Mijn Sub had ik in een half uur afgeregeld en integreert prima. Maar goed ik heb dan ook een IQ net iets beneden die van Einstein ( bescheidenheid siert mij wel) ;) ;D ;D
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: keyser op juli 27, 2013, 13:08:54
Full-range luidsprekers integreren akoestisch gezien vaak lastig in een Hollandse doorzon. Vaak heb je te maken met te veel bas en smalbandige pieken en dalen. Dan liever een compacte luidspreker met separate luidsprekers voor het laag, waarvan je het niveau van het laag kunt aanpassen aan je specifieke situatie (opstelling, akoestiek en wellicht smaak) en waarbij je staande golven kunt opheffen (door twee of meer subwoofers strategisch te plaatsen). Full-range vloerstaanders kunnen prima werken, maar het gaat vaker mis dan dat het goed gaat.
Absoluut. De "discussie" omtrent een sub bij Harbeth dan wel Adam Audio ging er volgens mij meer om dat het weinig meer toevoegt. Theo mist geen sub bij zijn SHL5 en Jan is van mening dat zijn Adam Audio ver genoeg doorlopen en meer dan voldoende "punch" geven. Voor mijzelf mis ik zeker bij de Harbeth wel een sub, bij de Adam Audio kom ik daar in de toekomst nog wel achter.

Jouw punt is ook één van de belangrijkste redenen geweest dat ik de keuze voor een monitor (al is deze ook al behoorlijk!) heb gemaakt. Het ruimtelijke en gedetailleerde met als toetje (een mooie prijs voor) de Velodyne. Dat maakt voor mij een combinatie die beter presteert dan vloerstaanders in dezelfde prijsklasse. Nou heb ik lang niet alle vloerstaanders gehoord, dus het is een voorzichtige conclusie gebaseerd op wat ik wel heb gehoord.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ChrisV

Of je een sub wel of niet mist is natuurlijk deels een kwestie van smaak. Wat ook een flinke rol speelt is de ruimte waarin je speelt. Zo zet mijn ruimte het laag extra aan. Dat is deels een probleem maar vaak ook wel lekker bij een speaker als de 30.1.   

Martin!!!

Met mijn subje (Velodyne SLP-1200 Ultra) en M30.1 ervaar ik (veel) meer beleving in de muziek, een subtiele overall ondersteuning in het laag (meer 3D) en een strakke(re) bas weergave.

mainly British stuff

Cyreg

Citaat van: ChrisV op juli 27, 2013, 13:32:22
Of je een sub wel of niet mist is natuurlijk deels een kwestie van smaak. Wat ook een flinke rol speelt is de ruimte waarin je speelt. Zo zet mijn ruimte het laag extra aan. Dat is deels een probleem maar vaak ook wel lekker bij een speaker als de 30.1.

En Chris......dus al M30.1's in huis en de SHL5's verkocht of.....????
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Mitch--

Citaat van: Martin!!! op juli 27, 2013, 13:41:01
Met mijn subje (Velodyne SLP-1200 Ultra) en M30.1 ervaar ik (veel) meer beleving in de muziek, een subtiele overall ondersteuning in het laag (meer 3D) en een strakke(re) bas weergave.

zeker waar! vooral dat 3d! heb bij bas ook duidelijk gehoord, je merkt niet dat de sub 'aanstaat' maar je mist hem pas als je hem uitzet, dan is de integratie optimaal in mijn ogen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Martin!!!

Citaat van: Mitch-- op juli 27, 2013, 13:53:58
zeker waar! vooral dat 3d! heb bij bas ook duidelijk gehoord, je merkt niet dat de sub 'aanstaat' maar je mist hem pas als je hem uitzet, dan is de integratie optimaal in mijn ogen

Optimalized by the same integrator  :D
mainly British stuff

ChrisV

Citaat van: Cyreg op juli 27, 2013, 13:53:37
En Chris......dus al M30.1's in huis en de SHL5's verkocht of.....????

De SHL5 is idd verkocht. Had de 30.1 al besteld maar de stands komen pas over enkele weken binnen. Ff afkicken dus totdat de set weer compleet is.

Over subs gesproken: heeft iemand ervaring met verschillende subs op Harbeth?

raindog

Citaat van: ChrisV op juli 27, 2013, 14:37:13Over subs gesproken: heeft iemand ervaring met verschillende subs op Harbeth?

Tijdje terug heb ik me ook in subs verdiept en toen de keuze gemaakt voor een Velodyne SPL1200 Ultra. Echter daar kwam mijn LP12 avontuur tussendoor fietsen waardoor het budget voor de Velodyne vrijwel verdampt is...  :blush:
Dat moet dus nog even wachten maar wanneer er een sub komt dan zal het wel een Velodyne worden denk ik. Echt veel concurrentie is er ook niet in mijn ogen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: ChrisV op juli 27, 2013, 14:37:13
De SHL5 is idd verkocht. Had de 30.1 al besteld maar de stands komen pas over enkele weken binnen. Ff afkicken dus totdat de set weer compleet is.

Over subs gesproken: heeft iemand ervaring met verschillende subs op Harbeth?
JL Audio Fathom lijkt me ook wel een interessante subwooferserie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2013, 15:13:21
JL Audio Fathom lijkt me ook wel een interessante subwooferserie.

:withstupid:

Dit is nu al de 2e keer vandaag dat ik je begrijp Bas... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op juli 27, 2013, 15:38:53
:withstupid:

Dit is nu al de 2e keer vandaag dat ik je begrijp Bas... :D
:o Ik ga maar snel koken... Wel met muziek die vanuit de Harbeths het muziek in vloeien. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted member

JL Audio Fathom, mrrrrrrrrauwwww!  :D


raindog

JL Audio Fathom is zeker een mooie concurrent voor de DD-serie van Velodyne, maar volgens mij hebben ze niets in de prijsklasse van de Velodyne SPL-serie.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

lynch1979

Heb je ook al naar een REL gekeken/geluisterd?

Xander32

#3094
Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 07:48:42
...
Even uit nieuwsgierigheid Sander. Wat vind je anders/beter aan de Glennies?
Meer body, dynamischer en ze spelen nog meer vanzelfsprekend, vloeiender.

De Glennies maakten dat ik vergat te "luisteren",  maar ging genieten van de muziek. De Harbeths maakten dat ik toch weer ging luisteren (lees; bewust letten op detaillering, stereobeeld, dynamiek etc. etc.).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op juli 27, 2013, 21:06:21
Meer body, dynamischer en ze spelen nog meer vanzelfsprekend, vloeiender.

De Glennies maakten dat ik vergat te "luisteren",  maar ging genieten van de muziek. De Harbeths maakten dat ik toch weer ging luisteren (lees; bewust letten op detaillering, stereobeeld, dynamiek etc. etc.).
Helder, ik ben erg benieuwd als ze bij je staan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Citaat van: lynch1979 op juli 27, 2013, 19:58:19
Heb je ook al naar een REL gekeken/geluisterd?

REL vind ik ook mooi. In mijn AV-set heb ik een T1 en die combineert prima met mijn Dynaudio's. Het jammere aan REL's vind ik echter dat ook de duurdere modellen geen room-correction bieden. Dat vind ik wel een pre. Daarom kom ik waarschijnlijk uit bij een Velodyne Ultra.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Citaat van: Xander32 op juli 27, 2013, 21:06:21
De Glennies maakten dat ik vergat te "luisteren",  maar ging genieten van de muziek.

Dat is inderdaad het allerbelangrijkste en herken ik van Tannoy (Prestige) luidsprekers. Heb je naar de 10 of de 15 geluisterd?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

lynch1979

Citaat van: raindog op juli 27, 2013, 21:16:21
REL vind ik ook mooi. In mijn AV-set heb ik een T1 en die combineert prima met mijn Dynaudio's. Het jammere aan REL's vind ik echter dat ook de duurdere modellen geen room-correction bieden. Dat vind ik wel een pre. Daarom kom ik waarschijnlijk uit bij een Velodyne Ultra.


Ik heb de R-528 en daar zit inderdaad geen room-correction op, maar zou iedereen er baat bij hebben?


Xander32

Citaat van: raindog op juli 27, 2013, 21:20:41
Dat is inderdaad het allerbelangrijkste en herken ik van Tannoy (Prestige) luidsprekers. Heb je naar de 10 of de 15 geluisterd?
De 10".
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT