Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

corry

#1950
.

twani

#1951
Toevallig ook nog eens niet bepaald de minste kleuren, mooi! En aan die prijs een geweldige waardevaste aankoop, doen Corry!

Ps: ergens :P in mijn topic staan foto's van het Eucalyptus fineer in close up :)

corry

#1952
.

twani

Ohw zie het, nou ja de intentie is dezelfde, kopen!

sultankat

Citaat van: twani op februari 25, 2013, 08:43:09
Ohw zie het, nou ja de intentie is dezelfde, kopen!

En da's wat anders dan "kopen kopen kopen!"   ;) ;) ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

garmtz

Iedereen ziet mijn onderschrift en heeft de keuze mijn adviezen sterk in twijfel te trekken... Op eigen risico... ;)

tompj

Citaat van: garmtz op februari 26, 2013, 10:27:41
Iedereen ziet mijn onderschrift en heeft de keuze mijn adviezen sterk in twijfel te trekken... Op eigen risico... ;)
Ontzettend bedankt! ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

corry

#1957
.

Dr.Bedlo

Dat is een pracht combi. De pest is dat je altijd wel nieuwsgierig word naar de verdere lijn van Naim en Harbeth.
Quad vintage.

corry

#1959
.

Moondust

Niet kunnen upgraden lijkt mij een geweldig bevrijdend gevoel!  :pompom:
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

corry

#1961
.

Xander32

Citaat van: corry op maart  1, 2013, 09:20:21
"none but ourselves can free our minds" bob marley  O0
Juist ja!

... Upgraden kan altijd! Maar dat is an sich niet het "probleem" ...

Voor velen is het grootste probleem in deze, om tevreden te (kunnen) zijn met hetgeen zij hebben ....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cyreg

Ha, nieuwe prijslijst > alles stuk goedkoper en.....
.... opvallend > in NL is zwart hoogglans even duur als Cherry  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

HuubF

Omdat ik eens wat anders wilde heb ik nu een Cyrus Power X eindversterker op m'n M30's staan. Klinkt eigenlijk best goed: iets meer details, wat meer controle. Ik denk dat Cyrus iets cleaner klinkt dan Naim of Lavardin. Maar met mijn geliefde 47Labs ls-kabel lijkt het weer goed te komen. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Cyrus op Harbeth?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RonK.

#1965
Gisteren geheel onaangekondigd naar een Harbeth dealer hier in de regio gereden had hij niets staan, alleen de kleine P3 stonden in een halletje.

De rest stond momenteel ergens opgesteld op een andere locatie volgens de verkoper, ik had de M30 wel eens willen zien en even een "glimp" opvangen van het geluid.

Jammer jammer.

Binnenkort dan toch een concrete afspraak maken denk ik.

bmateijsen

Ik weet niet hoe ver wij van je afzitten.... maar wij hebben buiten de M40.1 alles staan.... ;)

Groet,

Bjorn

corry

#1967
.

garmtz

Citaat van: corry op maart 19, 2013, 10:53:36
Ik heb een setje p3es2 (icm nait 5i-2). Deze komen in een ruimte van ong 2,8m x 3,8m. De speakers komen op het korte gedeelte (2,8m) te staan en de luisteplek is vrij dicht tegen de achtermuur. Heeft iemand een advies m.b.t. de plaatsing vd speakers; hoe ver vd zijmuur/achtermuur (liefst niet te ver de kamer in)?

Liefst minimaal 30 cm vanaf de zijmuur gemeten vanaf de achterkant van de speakers. Hoe ver je ze uit elkaar moet zetten, hangt af van je luisterafstand. Ik zou persoonlijk voor het kritisch luisteren flink naar voren gaan en zeker niet tegen de tegenoverliggende muur gaan zitten. De ideale luisterafstand is ongeveer 1,5x de ruimte tussen de speakers.

RonK.

Citaat van: bmateijsen op maart 17, 2013, 19:14:23
Ik weet niet hoe ver wij van je afzitten.... maar wij hebben buiten de M40.1 alles staan.... ;)

Groet,

Bjorn

Hoi Bjorn,

Bedankt voor je aanbod, ik woon zuidwest tegen de Belgische grens.


Ik vond het jammer zoals ik al vertelde.

Ik wilde de Harbeth's even in het echt zien  ;D, maargoed het is ook mijn eigen schuld om zomaar binnen te vallen zonder eerst contact te hebben gehad.

Volgende keer beter.

garmtz

Het review van de M30.1 is gepubliceerd in The Absolute Sound 232 en liegt er niet om... Hallelujah! :D

PM me je email adres als je deze wilt hebben, dan stuur ik hem toe...

Mr.M

Citaat van: RonK. op maart 19, 2013, 12:03:13

Ik wilde de Harbeth's even in het echt zien  .
Volgende keer beter.
:headbanging:

je hebt toch wel eens een schoen gekocht? heren schoenen dozen zijn de kleinere harbeths en dames laarzen dozen zij  de grotere zoals s :tongue2:hl5.
haha.
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op maart 21, 2013, 12:31:34
Het review van de M30.1 is gepubliceerd in The Absolute Sound 232 en liegt er niet om... Hallelujah! :D

PM me je email adres als je deze wilt hebben, dan stuur ik hem toe...
Voor wat een review waard is (ben er echt wel blij mee ;)), ik houd me aanbevolen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op maart 21, 2013, 13:17:44
Voor wat een review waard is (ben er echt wel blij mee ;)), ik houd me aanbevolen.
Komt eraan (vanavond)! En je zult je er in herkennen! ;)

botsen

op marktplaats staat een setje Harbeth ls3/5a. Is dit wat anders dan de monitor 20 of p3es? Ouder?