Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AudioEnZo


brt

Vind je de veranderingen met de Tornado groot?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: brt op mei 26, 2021, 10:06:28
Vind je de veranderingen met de Tornado groot?

Ik wel  ;D

Ik had omdat ik van de twee monoblokken kwam even dezelfde twee kabels daarop en om de verandering naar de LM219 zo klein mogelijk te maken dezelfde kabel ook aan de 219 gehangen. Vanavond toch weer de Tornado HC eraan gehangen en BAM dat waren toch wel wat stappen weer hoor. Autoriteit, royaliteit, detail etc. Wat een heerlijke kabel is dit.

Wees maar blij dat jij je er 3 van kan veroorloven, ik kan me goed voorstellen dat dit je set een flinke impuls geeft.
Zelf heb ik de Blizzard op mijn Sonnet Morpheus dac, dat deed ook erg veel. Ik heb het ook nog andersom geprobeerd, dus de Tornado op de dac en de Blizzard op de amp, daar werd het geluid nog een tikkie rustiger van, maar ik vond het lekkerder met de Blizzard op de dac. Vond wel dat die twee dicht bij elkaar liggen.

Anyway, ik dacht, misschien heb je wat aan mijn impressies... Ik ben benieuwd naar de jouwe met de Tornado op de vv!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Ralf67

#828
Ken je deze variant van de Audio Physic Caldera?

Staat bij Joachim Gerhard in zijn testruimte.

vergeerr72

#829
Hij voert nog steeds modificaties uit. Hij raadt een upgrade naar een berriliyum tweeter of ribbon aan. Daarnaast schijnt er een 'flaw' in de filter van de tweeter te zitten volgens Joachim himself. Ben erg benieuwd of die niet de scherpte bij mij veroorzaakt [emoji53]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72



Citaat van: brt op mei 26, 2021, 20:43:25
Ik wel  ;D

Ik had omdat ik van de twee monoblokken kwam even dezelfde twee kabels daarop en om de verandering naar de LM219 zo klein mogelijk te maken dezelfde kabel ook aan de 219 gehangen. Vanavond toch weer de Tornado HC eraan gehangen en BAM dat waren toch wel wat stappen weer hoor. Autoriteit, royaliteit, detail etc. Wat een heerlijke kabel is dit.

Wees maar blij dat jij je er 3 van kan veroorloven, ik kan me goed voorstellen dat dit je set een flinke impuls geeft.
Zelf heb ik de Blizzard op mijn Sonnet Morpheus dac, dat deed ook erg veel. Ik heb het ook nog andersom geprobeerd, dus de Tornado op de dac en de Blizzard op de amp, daar werd het geluid nog een tikkie rustiger van, maar ik vond het lekkerder met de Blizzard op de dac. Vond wel dat die twee dicht bij elkaar liggen.

Anyway, ik dacht, misschien heb je wat aan mijn impressies... Ik ben benieuwd naar de jouwe met de Tornado op de vv!

Ik heb een Tornado Source op de dag en een Highcurrent op de voor- en eindversterker.

Op de eindversterker merkte ik voornamelijk toename van dynamiek. Niet alleen in opbouw maar ook de afname. Iets kan heel abrupt beginnen maar ook weer stoppen. Dat noemen we geloof ik controle of autoriteit.

Op de dag en voorversterker merkte ik dat het verbetering in texture: meer fijndetail in stemmen bijvoorbeeld.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op mei 27, 2021, 18:04:14
Hij voert nog steeds modificaties uit. Hij raadt een upgrade naar een berriliyum tweeter of ribbon aan. Daarnaast schijnt er een 'flaw' in de filter van de tweeter te zitten volgens Joachim himself. Ben erg benieuwd of die niet de scherpte bij mij veroorzaakt [emoji53]

Gaaf dat hij er aan blijft verbeteren.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op mei 27, 2021, 18:32:05
Gaaf dat hij er aan blijft verbeteren.
Alleen de prijzen die hij daarvoor rekent zijn wat minder.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Ralf67

Dus hup Caldera in de kofferbak en op naaar Duitsland  :D

vergeerr72

Heb het wel eens overwogen. Maar ruim 2500 euro.....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

WoW.. totaal hoop ik? (Niet per speaker  :blink:?)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op mei 27, 2021, 19:25:24
WoW.. totaal hoop ik? (Niet per speaker  :blink:?)
Totaal dat wel.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Ach, dat heb je de afgelopen weken ook al aan kabels uitgegeven  ;)

Citaat van: vergeerr72 op mei 27, 2021, 19:16:24
Heb het wel eens overwogen. Maar ruim 2500 euro.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op mei 27, 2021, 19:34:19
Totaal dat wel.

Nog steeds mega-serieus-f#@€&ng-money in my book


Citaat van: Xander32 op mei 27, 2021, 19:37:28
Ach, dat heb je de afgelopen weken ook al aan kabels uitgegeven  ;)

Gniffel.... en pink faun dingeses;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op mei 27, 2021, 19:37:28
Ach, dat heb je de afgelopen weken ook al aan kabels uitgegeven  ;)
Je kan het maar een keer uitgeven. Daarnaast hebben die kabels wel weer hogere verkoopwaarde bij verkoop.  Denk ik bij iedere aanschaf toch wel over na.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Je hebt groot gelijk hoor 👍🏻
Je kan er maar beter van genieten zolang je bij leven bent.

Citaat van: vergeerr72 op mei 27, 2021, 19:54:48
Je kan het maar een keer uitgeven. Daarnaast hebben die kabels wel weer hogere verkoopwaarde bij verkoop.  Denk ik bij iedere aanschaf toch wel over na.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: vergeerr72 op mei 27, 2021, 18:15:40

Ik heb een Tornado Source op de dag en een Highcurrent op de voor- en eindversterker.

Op de eindversterker merkte ik voornamelijk toename van dynamiek. Niet alleen in opbouw maar ook de afname. Iets kan heel abrupt beginnen maar ook weer stoppen. Dat noemen we geloof ik controle of autoriteit.

Op de dag en voorversterker merkte ik dat het verbetering in texture: meer fijndetail in stemmen bijvoorbeeld.

Bij mij zit de Tornado op zowel de ev als de vv aangezien het een geintegreerde versterker is. En het zou daarom ook heel goed kunnen dat ik beide beschrijvingen herken. Ik vind de ballen in het laag die er bij zijn gekomen ook erg lekker, het lijkt echt dieper te spelen, maar er is ook meer detail bij alles. Het blijven bizar dure kabels maar ze zijn hun prijs wel waard denk ik. Ik had ze 2ehands gekocht, dan deed het ietsje minder pijn.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob_Dingen

Wil er ook wel een keer na kijken kost in ieder geval geen 2500.

Rob

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

De eerste bevindingen zijn een toename in stage en afname van de scherpte. Ik moet nog verder experimenteren wat de invloed van rest van het netwerk nu is. De setup is nu als volgt: PF op de streamer, AQ Cinnamon naar de glasvezel adapter, 3 meter glasvezel, adapter, 4 meter AQ Cinnamon, modem.

De rest van het netwerk hangt ook aan de modem gescheiden met een baasje. De 2e PF, de silent angel switch en kies switch zijn verwijderd. Het lijkt erop dat de invloed van het netwerk geëlimineerd het glasvezel is. De PF op de streamer weghalen lijkt een licht verlies aan dynamiek te geven.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

'Minder scherpte' is positief, maar daar is dus nog steeds sprake van scherpte ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op juni  5, 2021, 23:44:14
'Minder scherpte' is positief, maar daar is dus nog steeds sprake van scherpte ?
Die nog aanwezige scherpte komt meer uit de rest van de set. Maar ik kan de stap naar glasvezel aanraden.

Momenteel ligt de ethernetkabel er nog naast en kan ik snel een 1 op 1 vergelijk maken.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Ralf67

Ik denk dat je wel in maximaal haalbare kwaliteit ingeleverd hebt door de converter.

Is toch weer een extra schakel in de keten.

chansig

Ik zou Vergeerr aanraden het eea zoveel mogelijk blind te testen. Gezien de korte blinde ervaring bij het vergelijk bij mij thuis had ik dat eerlijk gezegd ook wel een beetje verwacht dat hij deze wijze van vergelijken wat meer zou omarmen. Maar het lijkt erop dat het geen indruk heeft gemaakt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.