Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: chansig op januari  8, 2014, 17:28:42
Doen mijn subs ook en toch..

Gr Hans

Jaa voegt absoluut een dimensie toe, ben ik zeker met je eens, zeker jouw strategische subs!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Nee, de Avalons gaan niet zo heel erg laag.
Sub is niet enkel voor het laag in mijn geval, ik ga gewoon wat stoeien ermee en kijken of het muzikaal in het algemeen iets gaat toevoegen dus niet enkel in het laag.

Ik heb eerder een paar set-ups gehoord waar een sub niet nodig was voor het laag maar wel een complete dimensie toevoegde in de ruimtelijkheid, dat kon je pas goed horen als de sub uit werd gezet. Ik heb geen torenhoge verwachtingen maar leuk om eens te proberen en is het niets...nou ja dan staat er hier weer een BK Gemini II te koop
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op januari  8, 2014, 17:30:58
Nee, de Avalons gaan niet zo heel erg laag.
Sub is niet enkel voor het laag in mijn geval, ik ga gewoon wat stoeien ermee en kijken of het muzikaal in het algemeen iets gaat toevoegen dus niet enkel in het laag.

Ik heb eerder een paar set-ups gehoord waar een sub niet nodig was voor het laag maar wel een complete dimensie toevoegde in de ruimtelijkheid, dat kon je pas goed horen als de sub uit werd gezet. Ik heb geen torenhoge verwachtingen maar leuk om eens te proberen en is het niets...nou ja dan staat er hier weer een BK Gemini II te koop

Dacht dat de Avalons lager gingen vandaar mijn vraag. Wat betreft de toevoeging kan het hoge ogen gooien wat een sub kan doen, heb meerdere malen al eens een set gehoord waar je echt iets mist als ie word uitgezet hoe zacht de sub dan ook aanstaat
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Exact wat ik bedoel, dus ik ga lekker een en ander proberen en dan zien we wel wat er uitkomt.

De Avalons gaan tot 45Hz (-3dB fabriekspecs)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De Meridian is vandaag (compleet gereviseerd met een nieuw laser) teruggekomen, ik ben bijna helemaal weer blij want eindelijk kan er weer muziek worden afgespeeld.

Echter toen ik de doos openmaakte (doos prima in orde en geen beschadigingen) zag ik dat de glazen plaat boven op de Meridian compleet gebarsten/gebroken was, ik denk dat zelfs CarGlass hier niets mee kan.
Wat moet ik nu doen? Ik heb al gemaild (met foto's) naar Audio Artistiek (zij hebben hem gerepareerd en gereviseerd), maar zonder beschadigingen wordt het lastig een case hard te maken tegen PostNL denk ik?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani


CZ79

Doet gelukkig niets af aan de werking maar erg vervelend, zeker omdat de speler te koop stond...van dat budget kon ik dan mooi een NAS en SBT kopen, maar goed de waarde is nu wel wat gedaald :nopompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Citaat van: cz79 op februari  4, 2014, 21:07:28
Doet gelukkig niets af aan de werking maar erg vervelend, zeker omdat de speler te koop stond...van dat budget kon ik dan mooi een NAS en SBT kopen, maar goed de waarde is nu wel wat gedaald :nopompom:
En toch denk ik dat de plaatselijke "glassnijerd" voor niet heel veel weer een mooi plaatje in kan zetten

mijkie

als de doos intact is, zal hij bij de afzender in deze staat de doos ingegaan zijn denk ik.....

tis wel mooi k*&&(*^ dat dit gebeurd is !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

Vermoed ik niet, ook als je  hem in de verpakking hebt zitten kan het geheel nog wel naar boven en beneden in de doos bewegen.

Audio Artistiek is een keurige zaak, ik geloof niet dat hij dat zo heeft gedaan zonder dat te melden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: twani op februari  4, 2014, 21:09:14
En toch denk ik dat de plaatselijke "glassnijerd" voor niet heel veel weer een mooi plaatje in kan zetten

Kan ik eens bekijken, maar de glasplaat ligt er niet los op, ik weet niet zo goed hoe deze vast zit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

iedereen kan een keer wat fout doen toch ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Balen zeg :-\. Maar een kwetsbaar component verzenden blijft tricky. Zelf heb ik het daar niet zo op.
Allicht dat het nog goed te herstellen is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Ik heb het ook niet op verzenden maar goed het is wel Groningen (kost me een dag heen en weer) en ik heb met de dealer dit zo afgsproken, hij doet dat meerdere keren per week dus ik had niet veel te vrezen (dacht ik) en het scheelt me een hoop tijd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op februari  4, 2014, 21:15:09
Ik heb het ook niet op verzenden maar goed het is wel Groningen (kost me een dag heen en weer) en ik heb met de dealer dit zo afgsproken, hij doet dat meerdere keren per week dus ik had niet veel te vrezen (dacht ik) en het scheelt me een hoop tijd
... een afgewogen risico genomen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lars_Portman

#515
Erg zonde, spijtig dat zo afloopt naar verzending.

Was pakje verzekerd verzonden?

Dat je het kan aantonen naar PostNL voor vergoeding.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Marino

Dat is inderdaad balen, misschien kijken of er of de importeur kennis heeft van de glasplaten?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2


Lars_Portman

En anders zoeken naar een oudere defecte Meridian waar kast nog wel van in goede staat is.

Je wil het toch weer origineel hebben misschien, dat namelijk verkoopt wel makkelijker.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Citaat van: Lars_Portman op februari  4, 2014, 21:17:35
Erg zonde, spijtig dat zo afloopt naar verzending.

Was pakje verzekerd verzonden?

Dat je het kan aantonen naar PostNL voor vergoeding.

Weet ik niet, de 3s code was 3SKABA...... volgens mij normale verzending, maar is dit niet het risico van de verzender in dit geval?
Ik wil een oplossing hebben, ook prima als de speler terug moet en ik wat anders ervoor terug krijg, linksom of rechtsom het moet wel worden opgelost
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

Citaat van: cz79 op februari  4, 2014, 21:23:53
Weet ik niet, de 3s code was 3SKABA...... volgens mij normale verzending, maar is dit niet het risico van de verzender in dit geval?
Ik wil een oplossing hebben, ook prima als de speler terug moet en ik wat anders ervoor terug krijg, linksom of rechtsom het moet wel worden opgelost

Als via tracktrace.nl van PostNL dat pakket volgt, Dan zul ook zien of het een aangetekend pakket zeker was of een basis pakket.

En in dit geval moet verzender wel meer werken want verzender is altijd verantwoordelijk.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Xander32

Citaat van: cz79 op februari  4, 2014, 21:23:53
Weet ik niet, de 3s code was 3SKABA...... volgens mij normale verzending, maar is dit niet het risico van de verzender in dit geval?
Ik wil een oplossing hebben, ook prima als de speler terug moet en ik wat anders ervoor terug krijg, linksom of rechtsom het moet wel worden opgelost
Ga het dialoog aan, daar kom jij vast wel uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Heb hem al gemaild, zal morgen eens bellen. Voordeel is wel dat de bovenkant niet direct zichtbaar is maar toch
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ


CZ79

Ja erg jammer, maar ik heb het volste vertrouwen erin dat er een nette oplossing komt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika