Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

En nu maar hopen dat het geheel thuis ook zo klinkt  ;)
Daar heb ik me neus ook wel eens gestoten, en soms leek de 'goedkopere' versie beter tot z'n recht te komen dan de duurdere qua homogeniteit (compromissen houd je altijd).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op juli  6, 2012, 10:03:52
En nu maar hopen dat het geheel thuis ook zo klinkt  ;)
Daar heb ik me neus ook wel eens gestoten, en soms leek de 'goedkopere' versie beter tot z'n recht te komen dan de duurdere qua homogeniteit (compromissen houd je altijd).
Dat is inderdaad af te wachten, maar ik denk dat het gezien de vrije opstelling die hier mogelijk is misschien nog wel opener en ruimtelijker zou kunnen klinken. Misschien ook wat feller, maar dat is naar mijn idee goed te tackelen met akoestische aanpassingen. Ik ben gewoon enorm benieuwd naar de set in mijn huis!

De cliffhanger bestaat uit het upgrades in de stroom en akoestiek en het toevoegen van een streamer. En bij voldoende financiële mogelijkheden in de toekomst misschien wel een platenspeler. En als er ergens veel mee te tweaken en dus over te schrijven is... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Heb je trouwens al enig idee wanneer je de set thuis mag gaan beluisteren?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op juli  6, 2012, 12:12:16
Heb je trouwens al enig idee wanneer je de set thuis mag gaan beluisteren?
Ik verwacht/hoop over 2-3 werken en één en ander zal van de beschikbaarheid van de Monitor 30.1 afhangen. Linda is over 2 weken vrij, dus we moeten overleggen of dat dan juist een goede tijd is of niet. Dan hebben we samen veel tijd, tegelijkertijd wil ik haar vrije week niet "verpesten" met alleen binnen naar luidsprekers luisteren. In de tweede week van augustus ga ik een kleine week naar Tsjechië voor een internationaal toernooi, dus daar moet ik ook even rekening mee houden. Maar ik houd jullie natuurlijk op de hoogte.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eric_audio

Citaat van: garmtz op juli  6, 2012, 09:30:09
Wat zou je dan normaal gesproken erop zetten? Ik denk nl. dat een SHL5 heel mooi voor jou zou kunnen zijn.

Nou, dit is niet mijn topic natuurlijk, maar goed, een korte reactie moet kunnen....

Wat echt on top of my list zou komen is natuurlijk schier onbetaalbaar. Magico Q5. Maar ook Wilson Audio vond ik de laatste keer dat ik die hoorde eigenlijk erg goed. Als ik nu zou gaan kiezen, zou ik denk ik uitkijken naar de laatste uitvoering van mijn speaker, Avalon, en verder weet ik het eigenlijk niet. Ben al jaren niet meer serieus aan het vergelijken. Voor mij is wel belangrijk een hele goede driedimensionele afbeelding van de ruimte en de musici in de ruimte. En de mogelijkheid om een groot orkest realistisch af te beelden.

Kan best dat Harbeth dat prima kan. Maar ik vind het (jaren '80) vierkante kastontwerp niet mooi. Die hobbel zou ik dan wel moeten nemen...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Jumping Jack

Als je nu met Avalon speelt, dan klopt je onderschrift niet (meer)  ;).

De (boekenplank)speakers die mij meest trekken, zijn (uiteraard, zeker na het verslag van Bas) de Harbeth 30.1, de Kef ref. 201/2 (bloedmooi vind ik die) en stiekem ook de nieuwe Kef ls50 (ziet er alleraardigst uit). Als het echt gek mag, de Marten Duke  :worship:. O, en om bij PMC te blijven: de Fact.8 (maar nieuw ook duur)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Als ik jullie zo belees, heb ik nog veel te weinig gehoord! Maar zoveel mensen, zoveel smaken. Avalon is denk ik toch wel heel anders dan Harbeth, ook al heb ik Avalon tot op heden nog niet gehoord. De Monitor 30.1 is meer laidback dan de andere types van Harbeth die ik heb gehoord en heeft een evenwichtiger klankkleur. Maar hij is zeker niet bleekjes!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eric_audio

Citaat van: Jumping Jack op juli  6, 2012, 14:47:40
Als je nu met Avalon speelt, dan klopt je onderschrift niet (meer)  ;).


Uit je reactie begrijp ik dat mijn tekst niet helemaal duidelijk was. Ik bedoelde te zeggen dat ik eerst zou denken aan de opvolger van mijn speaker (dat is dan de 803 Diamond) of aan Avalon. De meeste andere speakers ken ik alleen van shows zoals  de VAD show, en daar wordt meestal zo slecht gedemonstreerd dat ik na zo'n show thuis alleen nog maar meer van mijn eigen set genoot. En die is toch echt niet perfect hoor.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Mij kwam het ook over alsof je al met Avalon speelde, dat kwam door de tweede komma na Avalon. ;) Shows ben ik nog niet erg naar toe geweest, maar van wat ik erover hoor zijn de opstellingen heel wisselend. Ik zou gewoon op zoek gaan naar een dealer die de door jouw gezochte luidsprekers in huis heeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe je de set bij je thuis vind klinken.

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op juli  8, 2012, 17:13:04
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe je de set bij je thuis vind klinken.
Ik ook! Vooral ook waar de beste plaatsing zal zijn. Heb je de Millons nog?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

1198

Ongelofelijk wat een tijd en energie steek je in dit project. Knap hoor. Resultaat zal er vast naar zijn  :worship:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Willy de Woofer

Citaat van: Bas Akkerman op juli  8, 2012, 17:35:31
Ik ook! Vooral ook waar de beste plaatsing zal zijn. Heb je de Millons nog?
Ja zeker en morgen komen Frits (ontwerper) en Theo bij me langs met een betere cd-speler en eventuele modificaties aan de ls.
Om ze goed te laten klinken lijkt een betere bron een must. Op dit moment heb ik een paar demo's staan.
Wij gaan gelijk eens naar de plaatsing en de akoestiek kijken. Ik ben heel erg benieuwd.
Millon heeft gevraagd of ik een artikel over de Phantom wil schrijven.

chansig

Gaan ze luidsprekers nu modificeren of aanpassen aan de ruimte waarin ze komen te staan ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Willy de Woofer

Citaat van: chansig op juli  8, 2012, 19:32:30
Gaan ze luidsprekers nu modificeren of aanpassen aan de ruimte waarin ze komen te staan ?

Gr Hans
Ik heb geen idee. Beiden zijn ervaren luisteraars. Ik wacht geduldig af.

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op juli  8, 2012, 19:17:31
Ja zeker en morgen komen Frits (ontwerper) en Theo bij me langs met een betere cd-speler en eventuele modificaties aan de ls.
Om ze goed te laten klinken lijkt een betere bron een must. Op dit moment heb ik een paar demo's staan.
Wij gaan gelijk eens naar de plaatsing en de akoestiek kijken. Ik ben heel erg benieuwd.
Millon heeft gevraagd of ik een artikel over de Phantom wil schrijven.
Leuk hoor! Heb je aankomende week nog tijd? Woensdag of vrijdag?

Citaat van: 1198 op juli  8, 2012, 17:53:38
Ongelofelijk wat een tijd en energie steek je in dit project. Knap hoor. Resultaat zal er vast naar zijn  :worship:
Ik vind het resultaat super, maar is zeker een kwestie van smaak. Vind het zelf een heel uitgewogen set geworden die technisch én muzikaal datgene is dat ik zoek. En de meeste muziek speelt er lekker op en daarbij valt de set helemaal weg. Maar dat heeft inderdaad tijd gekost. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Citaat van: Bas Akkerman op juli  8, 2012, 22:04:51
Leuk hoor! Heb je aankomende week nog tijd? Woensdag of vrijdag?
Ik vind het resultaat super, maar is zeker een kwestie van smaak. Vind het zelf een heel uitgewogen set geworden die technisch én muzikaal datgene is dat ik zoek. En de meeste muziek speelt er lekker op en daarbij valt de set helemaal weg. Maar dat heeft inderdaad tijd gekost. ;)
Woensdag kan Bas. Wil je mij een p.m. sturen?

twani

Gaaf Bas, toch `Betties` hé ;)   Jij gaat een blij man worden, alvast gefeliciteerd, de goede keuze wat mij betreft...... You gonna love them

Groet,
Theo

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli  9, 2012, 21:54:11
Gaaf Bas, toch `Betties` hé ;)   Jij gaat een blij man worden, alvast gefeliciteerd, de goede keuze wat mij betreft...... You gonna love them

Groet,
Theo
Dat denk ik ook, weet het haast wel zeker. De Harbeth vind ik echter toch wel behoorlijk verschillen van andere Harbeths hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juli  9, 2012, 22:12:56
Dat denk ik ook, weet het haast wel zeker. De Harbeth vind ik echter toch wel behoorlijk verschillen van andere Harbeths hoor!
Klopt, de mijne zijn lekker groter :P

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli  9, 2012, 23:06:50
Klopt, de mijne zijn lekker groter :P
Compensatiegedrag twani?  :P Zei degene die dadelijk een Velodyne DD18 in huis heeft...  ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op juli 10, 2012, 07:48:28
Compensatiegedrag twani?  :P Zei degene die dadelijk een Velodyne DD18 in huis heeft...  ::)

Hahaha!!  :popcorn: :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

twani


Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 10, 2012, 21:17:20
Schijnt bij mij niet nodig te zijn :P
Bij mij wel.  ::) De DD18 is eigenlijk nog te klein...  :P

Om weer enigszins on-topic te komen. Eind volgende week of begin de week erop komt hier in principe de set op proef. Ik ben erg benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Hoop dat de set je dan gaat bevallen Bas en ik ben (en met mij vele hier denk ik) uiteraard nieuwsgierig naar je uitgebreide verslag hierover!

Mooie woorden over de Harbeth 30.1 heb je geschreven, ik was al een soort van verliefd op de 30 dus op het zusje wordt ik over m'n oren als ik je mag geloven..... rockt ze een beetje?
mainly British stuff