Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

5061

Proficiat met je aankoop en heel veel plezierige luistermomenten/uren.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Hallo gvc,

Als ik het goed begrijp is er een nieuwe streamer/bron grkocht en lijkt het hoog nu nog beter te klinken. Als er verder niks in de set is aangepast, zou ik zeggen dat de streamer als enige kan zorgen voor een verandering.

Gr. Walter

Geert (gvc)

Citaat van: Contour op februari 19, 2021, 16:43:51
Als ik het goed begrijp is er een nieuwe streamer/bron grkocht en lijkt het hoog nu nog beter te klinken. Als er verder niks in de set is aangepast, zou ik zeggen dat de streamer als enige kan zorgen voor een verandering.
In dezelfde post is er ook sprake van het verplaatsen van de speakers en opnieuw inregelen van de speakercorrectie via REW. Is me niet duidelijk na welke stap(pen) het hoog erop vooruit gegaan is, vandaar de vraag.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

holco

Wordt inderdaad wat lastig zo om een nieuw apparaat te beoordelen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Zoals ik het las was het schuiven met de speakers, en REW aanpassing, voordat de nieuwe streamer in de set kwam.

DofN

#1431
Bedankt voor de leuke wensen. Gaat vast lukken om ervan te genieten. Ik gebruik LMS om de streamer te bedienen. Vanaf ipad of laptop. Volume enzo.. doe ik via de versterker.

Ik was ook niet van plan om de streamer heel nauwkeurig te beoordelen en te vergelijken met de streamers die ik al heb gehad. Vergelijken is heel lastig, en zonder een goede ABX zo goed als nutteloos. Ik vind het al fijn dat ie lekker snel is, stil en passief gekoeld, en technisch goed in elkaar zit.

Ik geniet van de muziek en ga me vast nog regelmatig prettig verbazen over hoe ik het nu ervaar en hoor, zonder me heel druk te maken hoe ik het voorheen precies hoorde. Is het goed, dan is het goed. En dat is het. Ik heb soms een wat rationele en misschien zelfs onverschillige manier van omgaan met streamers en versterkers en CD-spelers en DACS, terwijl muziek en muziekweergave me enorm kunnen boeien. Het moet goed klinken. Dit is technisch allemaal zo dik prima, dat ik weet dat het (haast) niet beter kan. Dan rest mij het genoegen om ervan te genieten. En natuurlijk let ik wel op de weergave van deze streamer. Klinkt het allemaal niet toch wat natuurlijker? Zijn details beter hoorbaar, gaat het galmpje net zo lang door als voorheen, of duurt het wat langer? Hoor ik de ruis in de opname nog beter? Klinken vogeltjes als echte vogeltjes. Is het laag net zo strak? Hoor ik nu opeens een echte trommel terwijl ik altijd dacht dat het uit een synthesizer kwam? Is het beeld wat groter en dieper? En ruimtelijker? Ik vind dat soort dingen wel leuk hoor en vind er soms opeens ook wel wat van, maar ben me ook bewust van de betrekkelijke waarde van mijn indrukken. Dus zolang ik alles hoor zoals ik het fijn vind, vind ik het goed.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: holco op februari 19, 2021, 17:01:58
Wordt inderdaad wat lastig zo om een nieuw apparaat te beoordelen.

Onmogelijk :) Geeft niet, dit apparaat blijft nog wel een tijdje. Tot nu toe ben ik er tevreden over.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: Kwabbernoot op februari 19, 2021, 15:35:55
Wat de ander daarvan denkt is niet interessant.

Groeten...

Zo bedoelde ik mijn ietwat ironische berichtje ook niet :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

oud_account_1

Gefeliciteerd!
Volgens mij is het op basis van een RPi en draait er Volumio op.
Is het de standaard webinterface van Volumio, of een eigen smaakje?
Heb je een backup van het uSD kaartje?

Los daarvan, iets dat mij al *heel lang* intrigeerd...
Waar staat DoF voor? Logischer zou een DoN zijn, als afkorting van DoorOfNight.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

DofN

#1435
Thx. Het was een verjaardagskado aan mezelf :) Je kan bij aanschaf kiezen tussen Volumio, Roon Endpoint en LMS. Ik heb gekozen voor LMS.

Ik krijg die vraag vaker :) DoN zou logischer zijn. Maar DoN vind ik niet leuk. DoF vond ik een keer geinig omdat het nergens op slaat, en heel dichtbij DooF komt, wat ik blijkbaar een keer grappig vond in een discussie over gouden oortjes op dit forum. Een stomme beslissing blijft lang kleven. Nu laat ik het maar gewoon zo. Beter niet ten halve gekeerd.. zoiets. Of nee, ik maak er Do(f)N van. Om het simpel te maken.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Leuk, heb de externe USB HD aan de praat gekregen direct op de streamer. Later nog even stoeien met DSD instellingen voor de ultieme audiofreakerij.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

Citaat van: DofN op februari 20, 2021, 09:28:27
Leuk, heb de externe USB HD aan de praat gekregen direct op de streamer. Later nog even stoeien met DSD instellingen voor de ultieme audiofreakerij.

leuk , enjoy !

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

DofN

#1439
Ik heb gelukkig betere dingen te doen dan eindeloos zeveren over kabels en akoestiek en plaatsing van luidsprekers en subs omdat a) de kabels in orde zijn en b) de rest inmiddels wel duidelijk is. En bovendien ben ik inmiddels een jaartje bovenmatig tevreden met de 8c's.

Gelukkig heb ik mijn oren, een meetmicrofoon en duizend-en-één filterinstellingen om af en toe druk mee te zijn (lees: zemelen). Ik was niet 100% tevreden over hoe het klonk. Een beetje kaal in het midden - in vergelijking met mijn dierbare Euphonia's, die ik toch nog steeds mis alhoewel er iets heel fraais voor teruggekomen is. Een verklaring voor dat kale vond ik in de REW metingen. Ik heb daarom mijn Lyngdorf RP ingesteld en geluisterd. Dat klonk net een tikkie anders en beter. En het zag er in REW ook beter uit. Geen gekke uitdovingen.

Wat Lyngdorf kan, kan ik ook met REW en de DSP van de D&D8c. Ik kreeg het lumineuze idee om het laag op te krikken met 5dB en vervolgens REW de ideale curve te laten berekenen. Dat heb ik ingevoerd, en huppa. Het klonk meteen beter, haast een beetje zoals ik gewend was maar dan met een betere afbeelding en neutraler en minder gekleurd.

Ik vind metingen plaatsen saai worden, maar die bevestigen wel wat ik hoor. Het zijn geen grote zaken, maar blijkbaar net de puntjes  op de i. Ik denk dat de 8c's heel goed laten horen wat niet klopt. Een vloek tot je het goed hebt ingesteld. Dan is het een zegen en kan het niet beter. Wel anders. En dat anders blijft nog wel een beetje jeuken. Een leuke Epicon 6, een D-Audio, een Linkwitz open baffle dipool of gewoon dipool subs. Heb wat alerts aan staan.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

D-audio ook fraai, welk type zou je dan aan denken?

DofN

Citaat van: Xander32 op juni 24, 2021, 06:37:37
Dali Epicon  :inlove:

Vind ik ook. Mooi om  naar te kijken maar ze klinken ook nog eens goed. Fijne klank. Niet helemaal neutraal, maar wel lekker.. En dat hoog!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1443
Citaat van: Contour op juni 24, 2021, 07:32:30
D-audio ook fraai, welk type zou je dan aan denken?

Ben weleens bij ze gaan luisteren. Mooi spul en het klonk echt goed!

De W1, en alhoewel ik ze qua prijs redelijk vind in vergelijking met wat andere merken kosten, ben ik gewoon niet bereid om 20K uit te geven aan goede LS als het ook voor 10K kan (of zelfs minder). Ik ben van mening dat je voor plusminus 10K het allerbeste aan geluidsweergave zou moeten kunnen kopen en dat alles wat je meer uitgeeft, niet is voor de kwaliteit van het geluid, maar voor de naam, de afwerking, de marketing, het idee, enz.

Welke types ken jij (goed)?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

#1444
De C1 levert veel kwaliteit voor zijn geld, deze kan je laten leveren met Audio Technology middentoner als optie, dat is extra fraai.

Maar anders moet je gewoon weer eens in Rijswijk gaan luisteren.

Groetjes Walter

DofN

#1445
Ik moet de C1 dan combineren met subs, want ze gaan me niet diep genoeg. Dus alhoewel prima LS, niet voor mij. En om eerlijk te zijn: ik vind DAudio nieuw veel te duur. Tweedehands zouden ze me het geld waard kunnen zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dirk

Ik denk als je Jeroen (van Daudio) vraagt of hij nog zo'n ZBA C1-clone-kit wil verkopen aan je, hij daar best wel toe bereid is...scheelt aardig wat centjes ;)
of eens een oproep op ZBA doen, wie weet wil iemand nog wel afstand doen van z'n eigen kit.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

scoc

Heb op het UK avforum gelezen dat je terug gaat naar Dali (Epicons). Maw de actieve D&D gaan dan vervangen worden?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Klopt. De Epicon 6, in walnoot. Duurt wel 2/3 maanden voor ze geleverd worden, komt door corona.



Ik weet niet zo goed waarom want de DD8cs bevallen me eigenlijk prima. Omdat het kan. Omdat ze mooi zijn. Omdat ik de Dali Euphonia MS4 goed vond en de Epicon 6 nog een stapje beter. Ik verlang (terug) naar de typische klank ervan, die wat laid-back is in het middengebied.  Ik had ook kunnen wachten tot ik weer een setje MS4 op marktplaats zou tegenkomen, maar ik wilde de stap naar de Epicon 6 ook wel zetten. En het is leuk om eens helemaal nieuwe LS te kopen. Bovendien vind ik ze weergaloos mooi. Net zoals de oude Helicon 800Mk2.

Ik kan eventueel weer gaan tri-ampen met de versterkers en minidsp HD en de subs die ik nog op de plank heb.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

En ik blijf mijn filosofie wel trouw. Er komen alleen goed metende luidsprekers in. En deze meten prima, wat volgens mijn filosofie een kwaliteitskeurmerk is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software