Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mradem

Er Is nu ook een Majik exaktbox gelanceerd.

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op september 11, 2015, 10:10:53
12000 pond is zelfs nog een stukje meer...

True

Maal 1.5 ongeveer..... :blink:

lynch1979


Rudi64

Ik vind dit eigenlijk zeer ontgoochelend.. :unhappy:
Qua design is dit ook niet mijn ding,en ik had meer iets in de prijsklasse van de Majik range verwacht..het lijkt er op dat Linn inzet op de meer bemiddelde burger, en vrees dat deze strategie klanten gaat kosten.
Ik was aan het uitkijken om op termijn mijn set compacter te maken,lees minder doosjes en kabels,
Linn valt nu daarmee definitief af voor mij...ga dit jaar eens proberen naar de Dynaudio XD 200 te gaan luisteren.wie weet :lookaround: 
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Linnie


Citaat van: lynch1979 op september 11, 2015, 10:25:50
True

Maal 1.5 ongeveer..... :blink:

Ik denk eerde maal 1.37 ongeveer

lynch1979

Citaat van: Linnie op september 11, 2015, 10:28:28
Ik denk eerde maal 1.37 ongeveer

Dan valt het nog mee  ;)

Rudi64

Citaat van: mradem op september 11, 2015, 10:25:28
Er Is nu ook een Majik exaktbox gelanceerd.

5000€ en alleen met exakt link.
Je moet je DS-DSM nog opwaarderen naar Exakt.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Doubleoz


Citaat van: Rudi64 op september 11, 2015, 10:27:15
Ik vind dit eigenlijk zeer ontgoochelend.. :unhappy:
Qua design is dit ook niet mijn ding,en ik had meer iets in de prijsklasse van de Majik range verwacht..het lijkt er op dat Linn inzet op de meer bemiddelde burger, en vrees dat deze strategie klanten gaat kosten.
Ik was aan het uitkijken om op termijn mijn set compacter te maken,lees minder doosjes en kabels,
Linn valt nu daarmee definitief af voor mij...ga dit jaar eens proberen naar de Dynaudio XD 200 te gaan luisteren.wie weet :lookaround:

Op 24 september is er nog een Linn evenement dus hopelijk kondigen ze dan nog nieuwe producten aan. Dus nog maar even afwachten.

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rudi64

Citaat van: Doubleoz op september 11, 2015, 10:45:00
Op 24 september is er nog een Linn evenement dus hopelijk kondigen ze dan nog nieuwe producten aan. Dus nog maar even afwachten.

Wie weet.. :coffee:
Maar vrees er voor. :unsure:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

mradem


Citaat van: Rudi64 op september 11, 2015, 10:34:09
5000€ en alleen met exakt link.
Je moet je DS-DSM nog opwaarderen naar Exakt.

Kan je een Majik Dsm/1 überhaupt upgraden naar een /2 zodat je de exakt links kan gebruiken?

Rudi64

Citaat van: mradem op september 11, 2015, 10:58:59
Kan je een Majik Dsm/1 überhaupt upgraden naar een /2 zodat je de exakt links kan gebruiken?

Goede vraag, ik weet niet of er een upgrade voorzien is voor de Majik DSM-DS.
Wel kan je nu een nieuwe Majik DSM-DS aanschaffen met Exakt links.. :devil:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Jumping Jack

Waar is de tijd dat het Linn-gamma overzichtelijker was dan dat van Naim  ::).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

advr

Citaat van: mradem op september 11, 2015, 10:58:59
Kan je een Majik Dsm/1 überhaupt upgraden naar een /2 zodat je de exakt links kan gebruiken?

Of een Majik DS-i  :hehe: :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BJF

Was het iemand al opgevallen dat de genoemde prijs voor een system is en niet voor alleen een paar speakers? Dat de prijs kennelijk inclusief een Linn Akurate Exakt DSM hub is? Hoe kijken we dán naar de prijs?

Waar ik benieuwd naar ben is hoe de speaker eruit ziet zónder steunkous/condoom...
NAD M10 V2
Elac FS247

bmateijsen

Citaat van: BJF op september 11, 2015, 12:07:38
Was het iemand al opgevallen dat de genoemde prijs voor een system is en niet voor alleen een paar speakers? Dat de prijs kennelijk inclusief een Linn Akurate Exakt DSM hub is? Hoe kijken we dán naar de prijs?

Waar ik benieuwd naar ben is hoe de speaker eruit ziet zónder steunkous/condoom...


Ik zal straks even wat foto's posten op onze facebook. Daar zie je de 520 zonder stof.

Doubleoz

Blijft het nog steeds een flinke investering.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen

Citaat van: Rudi64 op september 11, 2015, 11:01:55
Goede vraag, ik weet niet of er een upgrade voorzien is voor de Majik DSM-DS.
Wel kan je nu een nieuwe Majik DSM-DS aanschaffen met Exakt links.. :devil:

Er komt een upgrade/update package om je Majik DSI/DSM/DS naar een DSM te veranderen met Exakt!
Meer informatie daarover binnenkort....

bmateijsen

Citaat van: Doubleoz op september 11, 2015, 15:01:38
Blijft het nog steeds een flinke investering.

Natuurlijk, maar je moet het ook zien dat de Series 520 een complete actieve luidspreker is met DAC (Exakt). Neem daarbij Space Optimization Plus voor de kamer correctie en je hebt een set die tot en met de luidspreker volledig digitaal wordt aangestuurd. Geen storingen vanuit filters, kabels, x-overs, etc.

mradem

Citaat van: bmateijsen op september 11, 2015, 15:39:55
Er komt een upgrade/update package om je Majik DSI/DSM/DS naar een DSM te veranderen met Exakt!
Meer informatie daarover binnenkort....

Nice ;D

Doubleoz

Citaat van: bmateijsen op september 11, 2015, 15:41:19
Natuurlijk, maar je moet het ook zien dat de Series 520 een complete actieve luidspreker is met DAC (Exakt). Neem daarbij Space Optimization Plus voor de kamer correctie en je hebt een set die tot en met de luidspreker volledig digitaal wordt aangestuurd. Geen storingen vanuit filters, kabels, x-overs, etc.

Het zal ongetwijfeld fantastisch klinken, daar twijfel ik absoluut niet aan!

Wel benieuwd naar die upgrade package voor Majik DSM.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

BJF

Citaat van: bmateijsen op september 11, 2015, 15:41:19
(...) Neem daarbij Space Optimization Plus voor de kamer correctie (...)
Over Space Optimisation (Plus) gesproken, bij mij staat het inmiddels weer volledig uit. Ik vind het zonder nl. beter klinken. Heel persoonlijk uiteraard!
NAD M10 V2
Elac FS247

bmateijsen

Citaat van: BJF op september 11, 2015, 16:09:05
Over Space Optimisation (Plus) gesproken, bij mij staat het inmiddels weer volledig uit. Ik vind het zonder nl. beter klinken. Heel persoonlijk uiteraard!

Space Optimization (Plus) is iets wat je niet alleen maar moet invoeren en daarna moet gaan luisteren. Je luidsprekers moeten eerst op de juiste tune-dem positie staan. Daarna moet je ieder filter beluisteren of deze correct is. Geen enkele kamer werkt correct met basis natuurkunde, je moet het beluisteren. (zie de uitgebreide wiki hiervoor)

Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat Space Optimization geen verbetering geeft namelijk, tenzij je al de perfecte ruimte hebt ;).

Achiel

Citaat van: Jumping Jack op september 11, 2015, 11:07:26
Waar is de tijd dat het Linn-gamma overzichtelijker was dan dat van Naim  ::).

+1

Citaat van: bmateijsen op september 11, 2015, 16:17:14
Space Optimization (Plus) is iets wat je niet alleen maar moet invoeren en daarna moet gaan luisteren. Je luidsprekers moeten eerst op de juiste tune-dem positie staan. Daarna moet je ieder filter beluisteren of deze correct is. Geen enkele kamer werkt correct met basis natuurkunde, je moet het beluisteren. (zie de uitgebreide wiki hiervoor)

Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat Space Optimization geen verbetering geeft namelijk, tenzij je al de perfecte ruimte hebt ;).

Wat het is met zoiets is dat je gewend bent aan je "geluid"  In principe na het instellen en tunen volgens de wiki (veel werk) klinkt het "anders"  maar het zou wel correcter moeten zijn. Het nieuwe geluid behoeft wel weer gewenning. Snel schakelen met optimalization aan/uit gaat niet werken en ben je eerder geneigd voor je oude loudness achtige geluid te kiezen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

advr

#1849
Ook de Space Opt blijft een sophisticated equalizer. [emoji12] getuned naar de ideeën van Linn. Het grijpt in in het signaal hoe mooi ook gedaan.

Ik heb het geprobeerd met mijn Sneaky en de Linn Classics. Natuurlijk niet de hoogste top maar na een hele tijd prutsen en luisteren heb ik het ook weer uitgezet en de Sneaky 'gereset' wat eigenlijk ook niet makkelijk ging...

Het doet vanalles en misschien is het ook het idee dat er 'geprutst' wordt in het tijd/frequentie/fase domein van het geluid. Ik weet het niet.

Ieder zijn eigen weg natuurlijk en het is voorlopig niet de mijne [emoji445]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster