Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

advr

Ze mogen de DS-i ook wel een keer opwaarderen :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eddy135

Citaat van: Staaled op mei 13, 2015, 18:31:28
Volgens mij kan dat dus niet.
Het kan wel in een nieuw Renew chassis.
ok, jammer..
Ik dacht, als het /0 board uit een apparaat komt waar een /1 board ingaat, moet andersom toch ook passen?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Citaat van: eddy135 op mei 13, 2015, 23:57:55
ok, jammer..
Ik dacht, als het /0 board uit een apparaat komt waar een /1 board ingaat, moet andersom toch ook passen?
het zal vast wel "passen", maar Linn doet het bij mijn weten gewoon niet.

de renew deal omvat nu eenmaal het plaatsen van een "old series" board in een nieuw renew chassis met verse SMPS voeding, vandaar ook die hernieuwde 5j Linn garantie.

ik heb het zelf een paar jaar terug gedaan met m'n KDS/0 naar /1 en alhoewel officieel de insteek van Linn natuurlijk was dat de eigenaar zo z'n renew kon inzetten in een eigen 2e set/ruimte, bleek in de praktijk toch al snel dat heel veel eigenaren meteen hun renew aanboden in de verkoop, ter financiering van de upgrade (wat ik zelf ook deed btw), want op die manier koste die /1 upgrade je eigenlijk zo goed als niks.

voor mensen die op deze manier een budgetvriendelijke instap willen maken in Linn DS streaming is zo'n "nieuwe" renew imo wel degelijk een interessante optie (ik heb wat jaren later er zelf ook één gekocht), omdat je toch pakweg 90% vd kwaliteit krijgt (weliswaar in een eenvoudig ogend kastje zonder display) voor een relatief lage prijs tov die van de "full blown" oude tegenhanger.

en dat het succes heeft blijkt uit het feit dat Linn in 2012 hetzelfde heeft aangeboden voor eigenaren van een Linn Akurate DS/0 (eerst was het dus enkel voor de Klimax DS mogelijk), dus als je de dag van vandaag naar een renew gaat uitkijken, moet je wel ff goed opletten om welk model het gaat, want beide casings ogen identiek, maar de inhoud is behoorlijk verschillend  ;)

komt daarbij dat je nu van de Klimax Renew dus ook al 2 versies hebt (want er zijn 2 board upgrades vd Klimax geweest de afgelopen jaren), de originele Klimax Renew DS/0 en de recentste Klimax Renew DS/1

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Citaat van: Dynky op mei 14, 2015, 07:12:16
het zal vast wel "passen", maar Linn doet het bij mijn weten gewoon niet.

de renew deal omvat nu eenmaal het plaatsen van een "old series" board in een nieuw renew chassis met verse SMPS voeding, vandaar ook die hernieuwde 5j Linn garantie.

ik heb het zelf een paar jaar terug gedaan met m'n KDS/0 naar /1 en alhoewel officieel de insteek van Linn natuurlijk was dat de eigenaar zo z'n renew kon inzetten in een eigen 2e set/ruimte, bleek in de praktijk toch al snel dat heel veel eigenaren meteen hun renew aanboden in de verkoop, ter financiering van de upgrade (wat ik zelf ook deed btw), want op die manier koste die /1 upgrade je eigenlijk zo goed als niks.

voor mensen die op deze manier een budgetvriendelijke instap willen maken in Linn DS streaming is zo'n "nieuwe" renew imo wel degelijk een interessante optie (ik heb wat jaren later er zelf ook één gekocht), omdat je toch pakweg 90% vd kwaliteit krijgt (weliswaar in een eenvoudig ogend kastje zonder display) voor een relatief lage prijs tov die van de "full blown" oude tegenhanger.

en dat het succes heeft blijkt uit het feit dat Linn in 2012 hetzelfde heeft aangeboden voor eigenaren van een Linn Akurate DS/0 (eerst was het dus enkel voor de Klimax DS mogelijk), dus als je de dag van vandaag naar een renew gaat uitkijken, moet je wel ff goed opletten om welk model het gaat, want beide casings ogen identiek, maar de inhoud is behoorlijk verschillend  ;)

komt daarbij dat je nu van de Klimax Renew dus ook al 2 versies hebt (want er zijn 2 board upgrades vd Klimax geweest de afgelopen jaren), de originele Klimax Renew DS/0 en de recentste Klimax Renew DS/1
Het past zeker, echter elk chassis "herkent" slechts het board-serienummer waarvoor Renew is aangekocht en -gemeld.
Een ander board is dus stil. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rudi64

Linn stopt met de productie van alle pre-amps..

http://news.linn.co.uk/otr/2015/05/
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Robiwan

Citaat van: Rudi64 op mei 15, 2015, 20:18:41
Linn stopt met de productie van alle pre-amps..

http://news.linn.co.uk/otr/2015/05/

er komt een tijd dat ze ook stoppen met de LP12 :( :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

advr

Citaat van: LPlover op mei 15, 2015, 20:23:41
er komt een tijd dat ze ook stoppen met de LP12 :( :D

Voorlopig niet denk ik ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sopper

Zo ongeveer de hele dag bezig geweest met setup van mijn Linn Majik DS/0.

Heb de boel nu draaien via Plex media server op mijn Thecus N7700 Nas... maar werkt niet echt goed.
Kinksky vindt Plex de helft van de tijd niet...

De interne mediaserver van de Thecus schijnt niet te werken... zit niets in de mappen?
Zal wel iets verkeerds doen, maar weet nog niet wat.

Over Twonky lees ik veel goede dingen, is dat misschien een betere optie?
Die is niet gratis toch?

Alle mediabestanden overzetten via mijn gigabit LAN, ging met 6 MB/s..  >:(
Zal in het gigabit LAN ook wel iets verkeerds zitten... zucht.

De geluidskwaliteit is overigens wel boven verwachting goed zeg...
Marantz AV8801 op pure direct en genieten  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Rudi64

Citaat van: Sopper op mei 21, 2015, 18:17:37
Zo ongeveer de hele dag bezig geweest met setup van mijn Linn Majik DS/0.

Heb de boel nu draaien via Plex media server op mijn Thecus N7700 Nas... maar werkt niet echt goed.
Kinksky vindt Plex de helft van de tijd niet...

De interne mediaserver van de Thecus schijnt niet te werken... zit niets in de mappen?
Zal wel iets verkeerds doen, maar weet nog niet wat.

Over Twonky lees ik veel goede dingen, is dat misschien een betere optie?
Die is niet gratis toch?

Alle mediabestanden overzetten via mijn gigabit LAN, ging met 6 MB/s..  >:(
Zal in het gigabit LAN ook wel iets verkeerds zitten... zucht.

De geluidskwaliteit is overigens wel boven verwachting goed zeg...
Marantz AV8801 op pure direct en genieten  :)

Ik heb Plex eens gedraaid op mijn desktop om video te streamen naar de tv en was waardeloos..
Bij regelmaat haperingen,muziek heb ik zelfs niet meer niet geprobeerd..
Mijn ervaring is dat Mininserver een heel goede is..maar denk niet dat je deze kan installeren op je nas.
Anders kan je twonky eens proberen als je nas deze ondersteunt.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

hpapen

+1 voor Minimserver.
Ik heb dit als Linux analfabeet werkend gekregen op een Buffalo x86 Nas mbv Simon, de bedenker/ontwikkelaar/eigenaar.
Zeer behulpzaam! Ga eens kijken op het forum.

advr

Citaat van: hpapen op mei 21, 2015, 18:43:15
+1 voor Minimserver.


+1
Twonky is echt de mindere in gebruikersgemak en geluidskwaliteit ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sopper

Tja...

Minimserver gaat hem niet worden op een Thecus.
Ik weet niets van Linux, dus wat ze daar uitleggen is abracadabra..

Misschien toch maar een andere NAS aanschaffen?  :butbut:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

advr

Citaat van: Sopper op mei 21, 2015, 20:06:56
Tja...

Minimserver gaat hem niet worden op een Thecus.
Ik weet niets van Linux, dus wat ze daar uitleggen is abracadabra..

Misschien toch maar een andere NAS aanschaffen?  :butbut:

gewoon een Synology pakken, werkt probleemloos !
Of een Qnap maar daar heb ik zelf minder ervaring mee.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


Kerkhoffd

Zeer de moeite waard om te kijken of je Minimserver aan de praat kunt krijgen. Transcoderen naar WAV.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sopper

Citaat van: hpapen op mei 21, 2015, 21:07:43
Zo moeilijk kan het niet zijn:

http://minimserver.com/install-linux-mserver.html
http://forum.minimserver.com/showthread.php?tid=118&page=3

Tja... ik snap er niks van
Ken windows en mac omgeving... en opdrachtprompt nog een beetje (uit dos-periode), maar geen idee hoe Linux werkt.
Hoe kom ik überhaupt in een Linux omgeving op de NAS (dus niet via windows?)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

hpapen

Op de windows machine een terminal programma ala putty installeren en dan inloggen op de nas via ipnr of host/friendly name.
Dan effe google voor wat Linux commando's

hpapen

#1617
Je kunt het ook simpel houden en asset installeren. Zie het thecus forum:
http://forum.thecus.com/viewtopic.php?f=36&t=8834

Sopper

Dank voor je input!

Zal daar vanavond eens naar kijken  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Moondust

#1619
Tot op heden heb ik mijn Majik aangeslingerd door FLAC-bestanden (16/24bit 44.1-192kHz) die op mijn server (Windows) staan vanaf mijn eigen pc (ook Windows) te slepen naar Kinsky. Werkt prima, maar dan worden de bestanden wel vanaf de server naar mijn pc gestuurd en vanaf mijn pc naar de Majik. Beetje onnodig. Beter zou zijn dat de bestanden direct van de server naar de Majik gaan. Ik vermoed dat ik daarvoor op de server UPnP software moet gaan installeren. Klopt dat? Het is voor mij echter wel belangrijk dat er alleen bestanden worden geindexeerd door die software en niet worden gewijzigd. Wat kan ik het beste doen?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

bmateijsen

Citaat van: Moondust op mei 23, 2015, 12:38:52
Tot op heden heb ik mijn Majik aangeslingerd door FLAC-bestanden (16/24bit 44.1-192kHz) die op mijn server (Windows) staan vanaf mijn eigen pc (ook Windows) te slepen naar Kinsky. Werkt prima, maar dan worden de bestanden wel vanaf de server naar mijn pc gestuurd en vanaf mijn pc naar de Majik. Beetje onnodig. Beter zou zijn dat de bestanden direct van de server naar de Majik gaan. Ik vermoed dat ik daarvoor op de server UPnP software moet gaan installeren. Klopt dat? Het is voor mij echter wel belangrijk dat er alleen bestanden worden geindexeerd door die software en niet worden gewijzigd. Wat kan ik het beste doen?

Minimserver installeren...

Broem

Werkt hier meer dan prima op mijn QNAP Nas icm de Linn Akurate DS. Moet echter nog steeds 'n keer in de mogelijkheid van minimstreamer duiken om 'on the fly"te transcoderen van FLAC naar WAV. Krijg het zo snel niet gevonden. Begrijp dat het een add on is van Minimserver maar zie niet waar ik zijn moet om dat 'aan' te zetten. Iemand een richting?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

denoontje

Citaat van: Broem op mei 23, 2015, 15:01:12
Werkt hier meer dan prima op mijn QNAP Nas icm de Linn Akurate DS. Moet echter nog steeds 'n keer in de mogelijkheid van minimstreamer duiken om 'on the fly"te transcoderen van FLAC naar WAV. Krijg het zo snel niet gevonden. Begrijp dat het een add on is van Minimserver maar zie niet waar ik zijn moet om dat 'aan' te zetten. Iemand een richting?

op je pc/macbook bij  minim watch kun je kiezen de properties van de server en van watch aan te passen. Kies voor properties server en zet bij tabje system   flac:wave in het veld bij stream transcode

Broem

Ok, maar als de Minimserver als app op mijn NAS draait zie ik geen mogelijkheden om instellingen te wijzigen. Daar zal het toch moeten gebeuren of zie ik dat verkeerd!
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

denoontje

moet je ook doen op je pc/macbook: installeer minim watch hierop