Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Gewoon een keer komen luisteren naar een compleet Linn Akurate systeem op jouw speakers vs Devialet 200. We hebben ook nog een Akurate Kontrol staan... ;)  Of je ruilt in naar Akurate DSM. Maar het belangrijkste is: waar wil je heen in je muziekbeleving...

eric_audio

Citaat van: advr op februari 28, 2015, 18:50:13
Benieuwd naar het resultaat. Misschien ga ik dan toch nog eens aan de live stream [emoji2]

Niet streamen is ZO 2005......    ;)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

advr

#1527
Citaat van: eric_audio op maart 11, 2015, 10:51:33
Niet streamen is ZO 2005......    ;)
Zegt er een wat[emoji2]

Ik stream al toen jij nog in de luiers rondliep.[emoji12]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BuSpu

Citaat van: advr op maart 11, 2015, 10:53:46
Ik stream al toen jij nog in de luiers rondliep.[emoji12]
In de luiers kan je ook streamen, ruik je heel goed  ;D

eric_audio


Citaat van: advr op maart 11, 2015, 10:53:46
Zegt er een wat[emoji2]

Ik stream al toen jij nog in de luiers rondliep.[emoji12]

[emoji12]
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Moondust

#1530
Ik heb een probleem met de connectie met mijn Majik DSM via mijn PC. Deze werkt nu al enige tijd niet meer. Het gekke is dat de Majik wel herkend wordt op de pc van mijn zoon en op de server (zelfde Homegroup). Het is alleen mijn eigen pc die de Majik gewoonweg niet ziet. Bij Network is geen Majik zichtbaar. Het herstarten van mijn pc, de router en de Majik bieden geen soelaas. Ik heb al de Windows firewall uitgezet, Kinsky, Kazoo en Konfig geupgrade evenals de firmware van de Majik. Niets helpt. Wie heeft een idee?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Linnie

Citaat van: Moondust op april 20, 2015, 20:07:48
Ik heb een probleem met de connectie met mijn Majik DSM via mijn PC. Deze werkt nu al enige tijd niet meer. Het gekke is dat de Majik wel herkend wordt op de pc van mijn zoon en op de server (zelfde Homegroup). Het is alleen mijn eigen pc die de Majik gewoonweg niet ziet. Bij Network is geen Majik zichtbaar. Het herstarten van mijn pc, de router en de Majik bieden geen soelaas. Ik heb al de Windows firewall uitgezet, Kinsky, Kazoo en Konfig geupgrade evenals de firmware van de Majik. Niets helpt. Wie heeft een idee?

Hier zelfde , ook IPad , maar IPhone werkt dan weet wel. Ook PC dus niet.

denoontje

#1532
Hangen ze wel in hetzelfde netwerk?

Soms hier problemen.
Heb 5g en 2g wifi, op 2g vindt de iphone en ipad de linn direct, 5 g niet altijd...

Moondust

#1533
Citaat van: denoontje op april 20, 2015, 22:26:00
Hangen ze wel in hetzelfde netwerk?
Ja, alle computers hangen in hetzelfde bedrade netwerk. Het kan haast niet anders dan dat het een instelling op mijn pc is welke op een gegeven moment is veranderd (Kinsky heeft het prima gedaan op mijn PC tot een paar weken terug). Ik heb alleen geen enkel idee wat.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

denoontje

Reset je linn eens...
Volledig aan uit met de schakelaar.
Staat laatste software ook op je linn?

garmtz

Citaat van: Moondust op april 20, 2015, 22:39:06
Ja, alle computers hangen in hetzelfde bedrade netwerk. Het kan haast niet anders dan dat het een instelling op mijn pc is welke op een gegeven moment is veranderd (Kinsky heeft het prima gedaan op mijn PC tot een paar weken terug). Ik heb alleen geen enkel idee wat.

Kijk even in de settings van Kinsky of je de juiste netwerkinterface hebt gekozen.

bmateijsen

Citaat van: Moondust op april 20, 2015, 22:39:06
Ja, alle computers hangen in hetzelfde bedrade netwerk. Het kan haast niet anders dan dat het een instelling op mijn pc is welke op een gegeven moment is veranderd (Kinsky heeft het prima gedaan op mijn PC tot een paar weken terug). Ik heb alleen geen enkel idee wat.

Je kan in de instellingen van Kinsky kiezen tussen wifi netwerk en ethernet. Als je hebt gekozen voor wifi, maar alles is bedraad, dan zal Kinsky je DS niet zien.

Moondust

De netwerkinterface staat op Local Area Connection, wifi is helemaal niet beschikbaar en dat klopt ook, want mijn pc heeft geen wifi mogelijkheden. Het gekste vind ik nog dat de Majik niet bij de Network Connections in Windows zichtbaar is. Iets houdt mijn pc tegen om de Majik te zien in het netwerk. Maar wat?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

bmateijsen

Citaat van: Moondust op april 21, 2015, 16:56:30
De netwerkinterface staat op Local Area Connection, wifi is helemaal niet beschikbaar en dat klopt ook, want mijn pc heeft geen wifi mogelijkheden. Het gekste vind ik nog dat de Majik niet bij de Network Connections in Windows zichtbaar is. Iets houdt mijn pc tegen om de Majik te zien in het netwerk. Maar wat?

Zet alle beveiliging in windows eens uit.

Moondust

#1539
Ik had al getest met het uitzetten van de Windows firewall en mijn antivirus programma (NOD32). Voor de zekerheid nogmaals geprobeerd, maar het levert weer niets op.

Vreemd is dat ik de Majik vanaf mijn pc wel kan pingen, maar niet de webpage van de Majik via de browser kan bereiken, terwijl dat op mijn zoon's pc wel lukt. Ik krijg op mijn pc een connection timeout. Alsof de verbinding vanaf mijn PC naar de Majik helemaal niet aankomt. De Majik zit overigens op het interne IP 192.168.178.12, mijn PC op 192.168.178.23, mijn zoon's pc op 192.168.178.11 en de server op 192.168.178.17. Daar kan ik ook niets vreemds aan ontdekken. Zowel mijn pc als die van mijn zoon zitten achter een unmanaged switch. Daar ligt het probleem ook niet, omdat de pc van mijn zoon prima werkt met de Majik. Stekkertjes omwisselen had ook geen effect. En om het echt uit te sluiten heb ik de switch er even tussenuit gehaald. Geen effect.

It's a bloody mystery so far.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

advr

#1540
Hoe zit het met het subnetmask en gateway settings?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Moondust

Citaat van: advr op april 21, 2015, 19:50:07
Hoe zit het met het subnetmask en gateway settings?
Goed punt. Zijn hetzelfde op alle pc's.

Subnetmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.178.1

Op mijn pc worden de andere pc's gewoon herkend, alleen dus de Majik niet. Bizar toch? Ik vrees een herinstallatie van Windows 7 om het goed te krijgen.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

advr

Probeer eens even op dhcp te zetten.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Moondust

DHCP is enabled

DNS servers
208.67.222.222
208.67.220.220
8.8.8.8
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

advr

Het moet eigenlijk iets simpels zijn... :-[

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Moondust

Heb gisteren nog wat zaken getest waaronder een firmware factory settings reset en een port scan. De factory settings reset leverde niets op. De port scan was wel bijzonder. Als ik vanaf mijn pc de Majik benader op port 80 is de status filtered en als ik vanaf mijn zoons pc de Majik benader op dezelfde port is de status listening. Dat lijkt op een weigering van de Majik om wat met mijn signalen te doen, maar mijn kennis van netwerken is veel te beperkt om dat hard te maken. Maar het feit dat windows op mijn pc de Majik niet herkent als network device lijkt de sleutel te zijn. Andere netwerk-pc's wel, maar de Majik niet, terwijl het broadcasten van de identiteit van de Majik een algemeen signaal is en niet gericht op specifieke IP-adressen dacht ik. Network discovery staat aan, dus kan het ook niet zijn. Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom de Majik niet door mijn pc gedetecteerd wordt.

Ik heb echt gene zin om Windows opnieuw te installeren. Dat is in mijn geval weken werk om alles weer te krijgen zoals ik het nu heb.  :(
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

garmtz

Windows opnieuw installeren zou ECHT niet nodig moeten zijn... :-/

BJF

Hoe ver gaan je herstelpunten van Windows terug? Misschien heb je er nog eentje van de tijd dat het nog wel werkte?
NAD M10 V2
Elac FS247

Moondust

Citaat van: garmtz op april 22, 2015, 11:21:30
Windows opnieuw installeren zou ECHT niet nodig moeten zijn... :-/
Eens, maar ja.  :unhappy:

Citaat van: BJF op april 22, 2015, 11:48:40
Hoe ver gaan je herstelpunten van Windows terug? Misschien heb je er nog eentje van de tijd dat het nog wel werkte?
Helaas, tot 2 dagen terug.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R