The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: stevieB op februari 27, 2010, 11:56:11
Wat een ongeloofelijk mooi project! En ik maar altijd denken dat ik verslaafd was aan HT  :crazy: Alle details worden tot in perfectie uitgewerkt  :clapping: Wordt met afstand het mooiste Ht dat ik ken... En dat jou vriendin/vrouw dit allemaal ok vind  :headbanging:  O0

Is er al een wachtlijst van (toekomstige) bewonderaars ?  :-X  ;)
Dank je voor je compliment. Voorlopig ben ik nog even wel even verslaafd aan de lucht van MDF, maar het is natuurlijk een mooie stap en kans om zo'n dedicated ruimte te kunnen bouwen, waarbij je helemaal los kunt gaan vanaf scretch (ben ondertussen al bijna 25 jaar bezig met film en muziek, dus dit is toch wel een droom die verwezenlijkt gaat worden). Ik moet eerlijk toegeven dat ik persoonlijk wel HT's ken die mooier zijn qua afwerking, maar die zijn door professionals gemaakt en daar is niet tegen te werken. Van de andere kant is de hobby natuurlijk óók lekker zelf prutsen in de ruimte, wat natuurlijk ook een hoop voldoening geeft mocht het ooit afkomen. Het duurt echter dan wel een stuk langer voordat het af is als je de regie in eigen handen houdt. Mijn vriendin heeft destijds zelf voorgesteld om een dedicated ruimte te bouwen, zich waarschijnlijk niet realiserend wat dat allemaal voor gevolgen zou hebben. We hebben een mooie deal gemaakt (de tuin hebben we ook direct aangepakt en lijkt een stuk groter en is mooi aangelegd), dus het is nu voor allebei een win-win situatie geworden :).

Op zich is de wachtlijst met mensen die komen kijken niet zo lang. Deze lijst is in hoofdzaak beperkt tot personen die ik al eerder in levende lijve heb ontmoet en waar ik een zogenaamd 'goed gevoel bij heb'. Wat ik wil voorkomen is dat ik wildvreemde mensen over de vloer krijg, die ik nog nooit gezien of gesproken heb en alleen maar via een virtuele wereld zoals dit forum ken (zonder te weten wie de persoon achter dat alias is). Natuurlijk ben ik altijd bereid om informatie en tips te geven en te delen, want dat is mijns inziens het bestaands recht van een forum zoals dit: "delen van informatie, leren van elkaar en natuurlijk leuke mensen ontmoeten mocht de gelegenheid zich voordoen". Ik ken ondertussen verschillende mensen van en via dit forum die erg gesteld zijn op hun privacy en hoewel ik me redelijk openstel hier op het forum, ben ik ook erg gesteld op mijn eigen privacy, vandaar dat de wachtlijst vrij klein is en zal blijven.

Citaat van: Fred Mulder op maart 11, 2010, 23:37:20
Wat een geweldig project, en tof dat je je kennis op deze manier deelt.  :worship:
Ik ben ook van plan om een muziekruimte te bouwen (nog even het financiele plaatje afwachten).
Je staat alvast onder de favorieten. Zodra ik meer duidelijkheid heb, ben je een geweldige bron/naslagwerk.

Complimenten, je zult in je nopjes zijn!!
Dank je! :) Dit is inderdaad een mooie manier om kennis te delen en heeft me ondertussen tevens behoed voor fouten die achteraf waarschijnlijk onherstelbaar zouden zijn geweest. Zelf heb ik dus ook enorm veel inspiratie opgedaan hier op het forum. Als je vragen hebt, kun je me altijd een PM sturen, heb niet altijd tijd om direct te antwoorden, maar ik zal een poging doen ;). Het is in ieder geval enorm leuk om te doen, maar realiseer je wel waar je aan begint! >:D (tenzij je alle tijd van de wereld hebt om aan de realisatie van je ruimte te werken). Het is inderdaad erg leuk om te zien hoe iets vanuit de geest daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden. Tip 1: plannen, plannen, plannen! (en dan nog gebeuren er af en toe onverwachtse zaken) ;) :'(

Citaat van: R op maart 12, 2010, 09:05:39
Jan, binnenkort nog tijd voor een bezoekje, kom ik weer eens gezellig aanwaaien, of wellicht een keer klussen. groet ruben
Hoi R. PM! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

CitaatOp zich is de wachtlijst met mensen die komen kijken niet zo lang. Deze lijst is in hoofdzaak beperkt tot personen die ik al eerder in levende lijve heb ontmoet en waar ik een zogenaamd 'goed gevoel bij heb'. Wat ik wil voorkomen is dat ik wildvreemde mensen over de vloer krijg, die ik nog nooit gezien of gesproken heb en alleen maar via een virtuele wereld zoals dit forum ken (zonder te weten wie de persoon achter dat alias is).

Natuurlijk ben ik altijd bereid om informatie en tips te geven en te delen, want dat is mijns inziens het bestaands recht van een forum zoals dit: "delen van informatie, leren van elkaar en natuurlijk leuke mensen ontmoeten mocht de gelegenheid zich voordoen".

Ik ken ondertussen verschillende mensen van en via dit forum die erg gesteld zijn op hun privacy en hoewel ik me redelijk openstel hier op het forum, ben ik ook erg gesteld op mijn eigen privacy, vandaar dat de wachtlijst vrij klein is en zal blijven.

Herkenbaar Jan ! Is er al zicht op de "oplever datum" van het gehele project ?

Groeten Jan

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op maart 13, 2010, 07:25:42
Voorlopig ben ik nog even wel even verslaafd aan de lucht van MDF
:D Geweldig! :clapping:

Ik hoef gelukkig niet zo veel te bewerken, tenminste dat hoop ik ;)

Citaat van: Jean Sibelius op maart 13, 2010, 07:25:42
Op zich is de wachtlijst met mensen die komen kijken niet zo lang. Deze lijst is in hoofdzaak beperkt tot personen die ik al eerder in levende lijve heb ontmoet en waar ik een zogenaamd 'goed gevoel bij heb'. Wat ik wil voorkomen is dat ik wildvreemde mensen over de vloer krijg, die ik nog nooit gezien of gesproken heb en alleen maar via een virtuele wereld zoals dit forum ken (zonder te weten wie de persoon achter dat alias is). Natuurlijk ben ik altijd bereid om informatie en tips te geven en te delen, want dat is mijns inziens het bestaands recht van een forum zoals dit: "delen van informatie, leren van elkaar en natuurlijk leuke mensen ontmoeten mocht de gelegenheid zich voordoen". Ik ken ondertussen verschillende mensen van en via dit forum die erg gesteld zijn op hun privacy en hoewel ik me redelijk openstel hier op het forum, ben ik ook erg gesteld op mijn eigen privacy, vandaar dat de wachtlijst vrij klein is en zal blijven.
Heel begrijpelijk Jan. Ik denk dat dat voor iedereen geldt. Je moet je bezoekers ook kunnen vertrouwen en dat is altijd een gok als je de personen nog niet hebt ontmoet. Mijn M&G's waren natuurlijk ook en gok, maar ben erg blij dat ik zo een aantal forumvrienden heb leren kennen...

Citaat van: Jean Sibelius op maart 13, 2010, 07:25:42
Dit is inderdaad een mooie manier om kennis te delen en heeft me ondertussen tevens behoed voor fouten die achteraf waarschijnlijk onherstelbaar zouden zijn geweest. Zelf heb ik dus ook enorm veel inspiratie opgedaan hier op het forum. Het is in ieder geval enorm leuk om te doen, maar realiseer je wel waar je aan begint! >:D (tenzij je alle tijd van de wereld hebt om aan de realisatie van je ruimte te werken). Het is inderdaad erg leuk om te zien hoe iets vanuit de geest daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden. Tip 1: plannen, plannen, plannen! (en dan nog gebeuren er af en toe onverwachtse zaken) ;) :'(
Heel herkenbaar!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op maart 13, 2010, 20:59:12
Heel begrijpelijk Jan. Ik denk dat dat voor iedereen geldt. Je moet je bezoekers ook kunnen vertrouwen en dat is altijd een gok als je de personen nog niet hebt ontmoet. Mijn M&G's waren natuurlijk ook en gok, maar ben erg blij dat ik zo een aantal forumvrienden heb leren kennen...
Heel herkenbaar!
Tuurlijk blijft het een gok, maar een  bv. Playstation op Marktplaats kopen is vele malen risicovoller dan wat forumleden ''in da house'' :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Denk dat je daar toch iets te luchtig over denkt.

Het max. risico dat je met de aankoop van een Playstation loopt is rond de € 300,-.
De verkeerde persoon in huis halen kost je als je veel pech hebt je volledige, zeer zorgvuldig opgebouwde en érg kostbare set..

celerontje

Sure, daar heb je helemaal gelijk in.
Echter, is er met een M&G van DIT forum wel eens iets echt fout gegaan? (behalve de laatste trein missen op de terugweg, zoals mij een keer is overkomen :crazy: :D)

Tuurlijk moet je niet iedereen zomaar in huis halen, maar op dit forum ''voelen'' we mekaar meestal wel goed aan, wat ik een zeer prettig vind.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op maart 13, 2010, 09:21:51
Herkenbaar Jan!
;D

Citaat van: jan-rotterdam op maart 13, 2010, 09:21:51
Is er al zicht op de "oplever datum" van het gehele project ?
Ik heb besloten om uiteindelijke toch geen einddatum met mezelf af te spreken, omdat dat teveel 'stress' oplevert.
De dingen moeten gewoon gebeuren zoals ik het nu in mijn hoofd heb en dat kost erg veel tijd, want met name het schilderen is onwijs veel werk (en tijd is schaars momenteel en hopelijk heb ik nog vrienden over na dit project >:D). Op dit moment lukt het me nog wel om redelijk wat uren vrij te maken iedere week, maar dat zal na de zomervakantie waarschijnlijk tot 0 reduceren ivm de komende EQE-tentamens.
Mocht het me niet lukken om alles aan het einde van de zomervakantie af te hebben, dan gaat de deur bij wijze van spreken 9 maanden op slot en ga ik in maart 2011 weer verder :).

Citaat van: HTip op maart 13, 2010, 20:59:12
Ik hoef gelukkig niet zo veel te bewerken, tenminste dat hoop ik ;)
Heel begrijpelijk Jan. Ik denk dat dat voor iedereen geldt. Je moet je bezoekers ook kunnen vertrouwen en dat is altijd een gok als je de personen nog niet hebt ontmoet. Mijn M&G's waren natuurlijk ook en gok, maar ben erg blij dat ik zo een aantal forumvrienden heb leren kennen...
Klopt, wat mij betreft zijn M&G's bij anderen een mooie kapstok om 'onbekende' mensen te leren kennen :)

Citaat van: celerontje op maart 13, 2010, 21:25:12
Tuurlijk blijft het een gok, maar een  bv. Playstation op Marktplaats kopen is vele malen risicovoller dan wat forumleden ''in da house'' :D
Als je de Playstation aan moet sluiten om de rest van de installatie wel inderdaad. Ik verkoop bijna niets via Marktplaats en als ik dat wel doe, dan blijven we buiten of in de gang :)

Citaat van: Sonic Circle op maart 13, 2010, 23:26:06
Denk dat je daar toch iets te luchtig over denkt.
Klopt, ik gooi vaak nog liever iets weg, dan dat ik het risico loop om zo'n rare marktplaatssnuiter voor een paar Euro aan de deur te krijgen, die op 100% zeker eerst nog wil gaan afbieden, over mijn schouder wil kijken wat er nog meer te halen is en die ik dus bijna per definitie al niet vertrouw (en ja, ik koop ook wel eens wat via Marktplaats) ;)

Citaat van: Sonic Circle op maart 13, 2010, 23:26:06
Het max. risico dat je met de aankoop van een Playstation loopt is rond de € 300,-.
De verkeerde persoon in huis halen kost je als je veel pech hebt je volledige, zeer zorgvuldig opgebouwde en érg kostbare set..
Ik zeg niet dat, maar stel dat er iemand hier op het forum is c.q. komt met slechte bedoelingen, dan lijkt het mij relatief makkelijk een mooie set samen te stellen uit de diverse componenten die links en rechts beschikbaar zijn. Het is inderdaad teveel geld, tijd en moeite om daar onvoorzichtig mee om te gaan (ik zorg in ieder geval dat ik mezelf achteraf niets kan verwijten mocht het ooit toch fout gaan).

Citaat van: celerontje op maart 14, 2010, 00:21:05
Sure, daar heb je helemaal gelijk in.
Echter, is er met een M&G van DIT forum wel eens iets echt fout gegaan? (behalve de laatste trein missen op de terugweg, zoals mij een keer is overkomen :crazy: :D)
Tuurlijk moet je niet iedereen zomaar in huis halen, maar op dit forum ''voelen'' we mekaar meestal wel goed aan, wat ik een zeer prettig vind.
Ik heb inderdaad in mijn begin periode wel eens wat afgesproken waarbij ik op voorhand geen 100% goed gevoel had, toch door heb gezet en dat onaangename gevoel is er altijd gebleven, dus bij 100% ligt voortaan de grens (en zelfs dat weet je nooit met zekerheid, want omstandigheden kunnen veranderen) :)


Maar goed... weer tijd voor leuke dingen :) Ik ga nog even wat uurtjes in de boeken maken, dan ga ik wat klussen ik maak straks nog wat foto's van de laatste status.
Ondertussen zijn 8 van de 11 panelen voor de onderste basstraps van de voorwand klaar. Tevens is het podium aan de voorzijde inclusief stroom, e.d. gereed), dus later deze week de hoogte in!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle

Veel plezier Jan!

Ik ben gisteren ook weer begonnen met wat werkzaamheden voor ons HT. Deurkozijn aftimmeren, deur nog een keer in de verf zetten, dat soort dingen.
Waarschijnlijk gaat ons HT binnenkort op een onverwachte manier 'in het zonnetje gezet worden', daarom nog even aan de details werken.

Door het vele genieten van film en muziek en allerlei beslommeringen waren we sowieso al een lange tijd niet aan dat soort puntjes op de i toegekomen.

Jean Sibelius

Het heeft even geduurd, maar hierbij weer een update van de hudiige status.

De stoomvoorziening voor de audiogroepen is klaar, het resultaat hieronder:


(van links naar rechts: digitaal HMS (2x), versterkers rechts HMS (4x), versterkers rechts CEE-form (4x), subwoofer rechts HMS (1x).
Aan de linkerzijde identiek muv digitaal = voorversterker + analoog.

Voor iedere groep is er een aparte metalen goot aangelegd onder het podium, die vervolgens ieder weer aan aarde is gelegd om zodoende afstraling naar buiten toe te minimaliseren (~ Kooi van Faraday).

Zoals ik vandaag al eerder schreef, hieronder een impressie van hoe het ongeveer gaat worden.
Later deze week het frame bouwen waar de panelen aan bevestigd kunnen gaan worden en dan verder met de koof waarin het projectiescherm gehangen zal gaan worden.
De drie ontbrekende panelen staan ondertussen in de plamuur, dus het kan nooit lang duren voordat die óók af zijn.



De panelen moeten overigens nog 2 keer gespoten worden, maar ik wacht even tot alle panelen voor de onderzijde klaar zijn ;)
Zodra ik begin met schilderen van de diffusiepanelen die achter het projectscherm komen te hangen, neem ik tevens de voorzijde van de houten vloer mee :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Met het diepste respect voor jouw werk  :worship: :worship: :worship: Beter dan dit is bijna onmogelijk.

John03


nogirard

Dit is machtig mooi!
Heb binnenkort zelf een ruimte onder onze nieuwe woning waar de HT set in opgebouwd kan worden. De wijze waarop jij deze hobby uitvoert, geeft mij, en ook vast vele anderen inspiratie en ideeen.
Bedankt voor het delen van dit mooie project.
Zal wel afkicken worden als het allemaal klaar is.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Jean Sibelius

Citaat van: Sonic Circle op maart 14, 2010, 13:27:43
Veel plezier Jan!
Is helemaal goed gekomen zoals je hebt kunnen zien. Gisteren weer een dagje flink door kunnen trekken.

Citaat van: Sonic Circle op maart 14, 2010, 13:27:43
Ik ben gisteren ook weer begonnen met wat werkzaamheden voor ons HT. Deurkozijn aftimmeren, deur nog een keer in de verf zetten, dat soort dingen.
Waarschijnlijk gaat ons HT binnenkort op een onverwachte manier 'in het zonnetje gezet worden', daarom nog even aan de details werken.
Dat klinkt goed! (ben benieuwd, alhoewel ik wel een vermoeden heb) :).
Dit zijn meestal de klussen die blijven liggen en zeker als de ruimte verder operationeel is, dan dreigen die nog wel eens in het 'dat komt nog wel bakje' te verdwijnen.
Overigens zijn jullie waarschijnlijk de enige die zien dat er nog iets moet gebeuren ;)

Citaat van: Sonic Circle op maart 14, 2010, 13:27:43
Door het vele genieten van film en muziek en allerlei beslommeringen waren we sowieso al een lange tijd niet aan dat soort puntjes op de i toegekomen.
Genieten van de ruimte is het belangrijkste, de rest komt wel (tenzij je je gaat lopen irriteren, dan kun je ze het beste direct afhandelen).
Dat plafond bij jullie blijft nog steeds geweldig O0

Citaat van: Davey op maart 14, 2010, 19:35:57
Met het diepste respect voor jouw werk  :worship: :worship: :worship: Beter dan dit is bijna onmogelijk.
:) Ik probeer in ieder geval de dingen waarvan ik weet dat ze effect hebben zo goed mogelijk te doen en zaken uit te sluiten. Het belangrijkste is vooral om niets overhaast te willen doen.

Citaat van: John03 op maart 14, 2010, 19:54:48
Gruwelijk enorm goed bezig!!! Respect!
Bedankt! Je kunt maar een hobby hebben ;)

Citaat van: nogirard op maart 14, 2010, 20:19:25
Dit is machtig mooi!
Heb binnenkort zelf een ruimte onder onze nieuwe woning waar de HT set in opgebouwd kan worden. De wijze waarop jij deze hobby uitvoert, geeft mij, en ook vast vele anderen inspiratie en ideeen.
Bedankt voor het delen van dit mooie project.
Dank je voor je compliment en graag gedaan natuurlijk. Ik heb mijn inspiratie óók o.a. opgedaan door hier veel op het forum rond te kijken, te lezen en door op veldonderzoek te gaan.
Het belangrijkste is om straks als je begint al te weten waar je project zal eindigen om zodoende met alles rekening te kunnen houden. Succes met je plannen!

Citaat van: nogirard op maart 14, 2010, 20:19:25
Zal wel afkicken worden als het allemaal klaar is.
Haha, voorlopig is het lang nog niet zover en mezelf kennende verzin ik dan wel weer iets nieuws :)
Voordat het helemaal is zoals ik het wil hebben, dan ben ik nog wel even bezig (al was het maar omdat de techniek ook niet stilstaat).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

respect voor het detail...moet een mooie ruimte worden zo...

Optimus

echt mooi bezig! bij mij kriebelt het ook om aan de ht verder te werken! maar eerst maar even wachten op het mooi weer  ;D

Sonic Circle

Citaat van: Jean Sibelius op maart 15, 2010, 07:01:07
Is helemaal goed gekomen zoals je hebt kunnen zien. Gisteren weer een dagje flink door kunnen trekken.

Inderdaad, mooi hoor. Alles blijft tot in het kleinste detail kloppen heb ik het gevoel.
Respect.

CitaatDat klinkt goed! (ben benieuwd, alhoewel ik wel een vermoeden heb) :)
Dit zijn meestal de klussen die blijven liggen en zeker als de ruimte verder operationeel is, dan dreigen die nog wel eens in het 'dat komt nog wel bakje' te verdwijnen.
Overigens zijn jullie waarschijnlijk de enige die zien dat er nog iets moet gebeuren ;)

Dat is zeker een valkuil. Anderen valt het inderdaad meestal niet op, maar een knagend geweten is ook niet alles.
Gelukkig zijn de laatste puntjes nu bijna op de i gezet.

CitaatGenieten van de ruimte is het belangrijkste, de rest komt wel (tenzij je je gaat lopen irriteren, dan kun je ze het beste direct afhandelen).
Dat plafond bij jullie blijft nog steeds geweldig O0

Dankje. Het plafond ben ik ook nog steeds erg blij mee. Had er op voorhand al de hoop op dat het plafond de ruimte een uniek karakter zou geven.
En dat is gelukkig geslaagd.

Succes de komende periode met de verdere vorderingen. Ik zal met veel interesse dit bijzondere project blijven volgen!

amanda

Ziet er allemaal puik uit hoor!
Nu nog een kwh meter ertussen  ;D

Jean Sibelius

Ondertussen zijn basstrap 4 en 5 klaar, op naar de laatste 2 :headbanging:

Zoek de verschillen :)



versus



Bovenplanken moeten uiteraard nog geschilderd worden. De ontbrekende bovenplank in het midden komt pas zodra de rest van de voorwand gereed is (zodat ik deze precies pas kan maken)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op maart 15, 2010, 10:22:48
respect voor het detail...moet een mooie ruimte worden zo...
Dank je! Ik ga mijn best doen om er iets moois van te maken :)

Citaat van: Optimus op maart 17, 2010, 11:09:48
echt mooi bezig! bij mij kriebelt het ook om aan de ht verder te werken! maar eerst maar even wachten op het mooi weer  ;D
Vandaag overdag in de tuin gewerkt en bij slecht weer verder in de ruimte. Succes met klussen! Heb je al een eigen topic hier op het forum?

Citaat van: Sonic Circle op maart 18, 2010, 18:01:41
Inderdaad, mooi hoor. Alles blijft tot in het kleinste detail kloppen heb ik het gevoel.
Respect.

Succes de komende periode met de verdere vorderingen. Ik zal met veel interesse dit bijzondere project blijven volgen!
Bedankt! Tot nu toe geen nare verrassingen, maar mogelijk zit het venijn in de staart ;) (wat ik niet hoop overigens).
Op dit moment kan ik gelukkig weer redelijk wat tijd vrijmaken, dus ik probeer de vaart er een beetje in te houden.

Tzt lees ik wel welk blad(?) ik moet gaan kopen voor het interview en de foto's 8)

Citaat van: amanda op maart 18, 2010, 18:08:47
Ziet er allemaal puik uit hoor!
Nu nog een kwh meter ertussen  ;D
Dank je! Bij de aansluiting van de 3 fase hebben we meteen een nieuwe Kwh-meter erbij gekregen. De netwerkbeheerder hier is de beroerste niet :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

De kleuren in de tekening zijn ook erg mooi maar ik snap dat het wat aan de lichte kant is.

Raphie

JBL PRX Power!

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op maart 28, 2010, 17:04:47
Ondertussen zijn basstrap 4 en 5 klaar, op naar de laatste 2 :headbanging:

Zoek de verschillen :)



versus



Bovenplanken moeten uiteraard nog geschilderd worden. De ontbrekende bovenplank in het midden komt pas zodra de rest van de voorwand gereed is (zodat ik deze precies pas kan maken)


Groeten, Jan

De verschillen, hmmm... Er staat geen apparatuur, het scherm hangt nog niet, de diffusers ontbreken en er staat een hoop rommel :P :D

Even serieus. Prachtig wordt jouw ruimte. Je bent hard op weg naar de ultieme HT en de mooiste hier op het forum :worship:

Succes met de verdere bouw!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op maart 28, 2010, 18:02:09
De kleuren in de tekening zijn ook erg mooi maar ik snap dat het wat aan de lichte kant is.
Klopt, R ging destijds erg voortvarend te werk bij het visualiseren van de ideeën.

Gezien de enorme hoeveelheid tijd die het kost om zoiets te renderen hebben we besloten om niet alle plaatjes opnieuw te doen met de definitieve kleuren.
Overigens heb ik het desbetreffende plaatje als wallpaper op mijn computer op het werk staan (iedere keer als ik me afvraag waar doe ik het ook weer allemaal voor..., dan sluit ik alle vensters) :laugh:

Citaat van: SOS-Master op maart 28, 2010, 18:02:48
Waanzinnig dit, echt een megaproject  8)
Dank je! :) Kost inderdaad de nodige tijd en moeite, maar er komt ooit een moment dat ik er op een andere manier van kan genieten als nu.

Citaat van: HTip op maart 28, 2010, 18:56:19
De verschillen, hmmm... Er staat geen apparatuur, het scherm hangt nog niet, de diffusers ontbreken en er staat een hoop rommel :P :D
Kom op zeg... dat zijn slechts kleine details ::) ;)

Citaat van: HTip op maart 28, 2010, 18:56:19
Even serieus. Prachtig wordt jouw ruimte. Je bent hard op weg naar de ultieme HT en de mooiste hier op het forum :worship:
Dank je! De titel mooiste is al vergeven en daar ga ik niet eens bij in de buurt komen. Ik hoop wel een gooi te kunnen doen naar een top drie notering in de meest audiofiele HT-ruimte hier op het forum >:D
(alhoewel dat natuurlijk nooit het doel op zich is geweest)

In hoeverre ik daar in geslaagd ben kom ik te weten zodra basstraps 6 en 7 klaar zijn en de eerste nagalmmetingen door Toine uitgevoerd kunnen worden.

Citaat van: HTip op maart 28, 2010, 18:56:19
Succes met de verdere bouw!
Ik ga er wederom met frisse moed tegenaan 8)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Ha ha wat cool.. er mist nog wel het e.e.a. ;)

Wat cool dat je deze als wallpaper hebt O0

Citaat van: Jean Sibelius op maart 28, 2010, 17:04:47
Ondertussen zijn basstrap 4 en 5 klaar, op naar de laatste 2 :headbanging:

Zoek de verschillen :)



versus



Bovenplanken moeten uiteraard nog geschilderd worden. De ontbrekende bovenplank in het midden komt pas zodra de rest van de voorwand gereed is (zodat ik deze precies pas kan maken)


Groeten, Jan

Teejoo

Erg mooie HT in wording, met oog voor alle details. Daarom vraag ik me wel af waarom alle apparatuur onder je scherm komt te staan, dus direct in het zichtveld. Je hebt straks een perfecte donkere ruimte, en dan zit je met al die LEDs en displays? Dat geeft heel veel licht hoor als de rest allemaal donker is.