The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Jean Sibelius

Qua stroomvoorziening zijn de plannen ondertussen ook ver gevorderd:

Aparte stoppenkast in de ruimte voorzien van 6 groepen en aparte aardpen.
Uitgaande van 2 subwoofers en 7 mono-eindversterkers (zwaar overdone, maar het kan er maar in liggen)

Vooralsnog gaat het er als volgt uitzien:

Een principe schets van de aansluitingen bij het podium aan de voorzijde (inclusief 4 loze leiding PVC rond 80 voor speakerkabels):



Een principe schets van de aansluitingen bij het podium aan de achterzijde:





Groep 1 (Versterking - 1) + HMS Klangmodule

Parasound JC-1 (V1_1) CEE-form aansluiting
spare (V1_2) CEE-form aansluiting
Parasound A-51 (V1_3) CEE-form aansluiting
spare (V1_4) CEE-form aansluiting
Parasound JC-1 (V1_5) CEE-form aansluiting
spare (V1_6) CEE-form aansluiting
spare (V1_7) HMS-dubbel

      
Groep 2 (Versterking - 2) + HMS-klangmodule

Velodyne DD-18 (V2_1) CEE-form aansluiting
Velodyne DD-18 (V2_2) CEE-form aansluiting
spare (V2_3) HMS-dubbel
            

Groep 3 (Bronnen) + HMS-klangmodule
   
Arcam FMJ AV8   BR1 - 1   HMS-dubbel
Denon DVD-3910   BR1 - 2   "
Sony CDP XA7ES   BR1 - 3   "
Parasound T3   BR1 - 4   "
Playstation 3   BR1 - 5   "
HDMI-switcher   BR1 - 6   "
            
Playstation 2   BR2 - 1   -
UPC-digital   BR2 - 2   -
spare   BR2 - 3   HMS-dubbel
            

Groep 4 (Beeld) + HMS-klangmodule

Sony VPL-HS20   BE1   HMS-enkel

            
Groep 5 (Licht)

Totaal licht   L1   Standaard
Podium   L2   Standaard
CD/DVD-racks   L3   Standaard
Speakers   L4   Standaard
Luisterplek   L5   Standaard
Zijkant (lichtslang)   L6   Standaard
Zijkant (pilaren)   L7   Standaard
Uitgang   L8   Standaard
   
         
Groep 6 (Overige)

Airco (split-unit)   C1   Standaard

Overige stroomvoorziening in de ruimte(s) t.b.v.
Koelkast, Diepvries, Senseo, Werkplaats, Vliering, Vijver, Et cetera
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Jups. Niet te veel in het zicht.

Heb je trouwens ook iets in 3D?

Waarin zijn die tekeningen gemaakt? Misschien kan ik ze wel vrij makkelijk even omzetten naar een grove 3d schets.

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 18, 2008, 19:44:39
De optie zonder apparatuur? :o

Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus 18, 2008, 20:01:24
Jups. Niet te veel in het zicht.

Heb je trouwens ook iets in 3D?

Waarin zijn die tekeningen gemaakt? Misschien kan ik ze wel vrij makkelijk even omzetten naar een grove 3d schets.

De tekeningen zijn in Powerpoint gemaakt, dus ik ben bang dat je opnieuw moet beginnen.

Als je een poging wilt wagen, graag!
(ik heb hier pas Super Architect 3D binnen gekregen, maar dat kost nog wel de nodige tijd voordat ik daar iets mee kan)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Hmm, zolang het niet in enig CAD formaat is, kan ik er niet zo heel veel mee denk ik. powerpoint is nog steeds vector he?

PjotrrrNL

Hi Jean,

Met een scherm dat wat hoger hangt valt prima te leven hoor...
Voorheen keek ik in de woonkamer op 3.30m afstand naar een 2.20m breed 16:9 scherm dat 70cm vanaf de grond begon.
Nu kijk ik in het HT'tje op 2.80m afstand naar een 1.90m breed 16:9 scherm dat nu nog op 80cm van de grond hangt.

In de woonkamer meestal flink onderuit op de bank en dat 'keek prima zo', nu in de HT vind ik het toch wat te hoog maar het is goed te doen. Ga de CRT en het scherm nog wel 20 cm lager hangen tzt...

Dus gewoon flink onderuit op je bank, dan kijk je vanzelf 'wat omhoog'   ;D

Peter

Evt. kun je altijd nog overwegen om de bank op een flink podium van 20cm hoog te plaatsen indien dat verantwoord is ivm de 'stereogenoegens'

Niet actief

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 18, 2008, 19:12:28
Ik ga inderdaad basstraps, e.d. bouwen op aanwijzigingen van Toine.
Qua afmetingen refereer ik aan basstraps zoals ik ze bij Jenkins heb gezien die hier ook op het forum zit.
De basstraps in zijn ruimte zijn volgens mij 80 [cm] hoog en 80 [cm] diep.

Je hebt inderdaad best veel ruimte ter beschikking, dus een hoogte van 40cm onder het scherm voor de basstraps is nog realistisch. Er blijft daarnaast immers nog genoeg aanvullende ruimte over, Daarbij is de projectiewand niet de allerbelangsrijkste wand voor bass-management. Dat is altijd de wand tegenover het hoofdsysteem, dus de wand achter de luisterplaats. Op die wand komt wat mij betreft de nadruk te liggen voor bass-management.

hoekie

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 18, 2008, 17:31:52
Dank je! (gaat nog wel even duren voordat alles gerealiseerd is :-\)

En jij natuurlijk veel succes met het inrichten en gereed krijgen van jouw ruimte! :)


Dank!
Blijf het volgen zou ik zo zeggen  ;D

HTip

Veel gebeurd in een paar dagen :o

Ik heb het scherm op 70cm hoogte hangen. Vind ik helemaal geen probleem. Kon ook moeilijk anders ivm met de paneelabsorber ;)

Wat is gebeurd met je een idee van een plank (natuurlijk mooi afgewerkt) voor de apparatuur aan de voorkant? Als die zwart is (bijv. met fluweel), dan kan het scherm er vlak boven beginnen.

Verder zien de plannen er (nog steeds) goed uit :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

astrobart


Durk

ik zou mijn scherm lager hangen.. dat geeft veel meer beleving. De apparatuur plat op de grond naast elkaar. Wellicht de eindversterker bij de speakers en dan lange interlinks naar een set die aan de zijkant is opgesteld?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Jean Sibelius

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 18, 2008, 20:38:40
Met een scherm dat wat hoger hangt valt prima te leven hoor...
Voorheen keek ik in de woonkamer op 3.30m afstand naar een 2.20m breed 16:9 scherm dat 70cm vanaf de grond begon.
Nu kijk ik in het HT'tje op 2.80m afstand naar een 1.90m breed 16:9 scherm dat nu nog op 80cm van de grond hangt.

In de woonkamer meestal flink onderuit op de bank en dat 'keek prima zo', nu in de HT vind ik het toch wat te hoog maar het is goed te doen. Ga de CRT en het scherm nog wel 20 cm lager hangen tzt...

Dus gewoon flink onderuit op je bank, dan kijk je vanzelf 'wat omhoog'   ;D

Peter
In mijn huidige set-up hangt het scherm óók aan het plafond (ik schat de onderkant minstens 1 [m] vanaf de grond), dus ik ben wel gewend om omhoog te kijken.
Aangezien de hoekbank mee verhuisd zal er dus niet zoveel veranderen ;)

Citaat van: ThingMan op augustus 18, 2008, 22:35:46
Je hebt inderdaad best veel ruimte ter beschikking, dus een hoogte van 40cm onder het scherm voor de basstraps is nog realistisch. Er blijft daarnaast immers nog genoeg aanvullende ruimte over, Daarbij is de projectiewand niet de allerbelangsrijkste wand voor bass-management. Dat is altijd de wand tegenover het hoofdsysteem, dus de wand achter de luisterplaats. Op die wand komt wat mij betreft de nadruk te liggen voor bass-management.
Ik houd het in gedachte. Heb jouw eerste inschatting qua m2's voor alle akoestische behandelingen nog eens bekeken en het lijkt me inderdaad geen probleem.
Bovendien blijven alle hoeken eventueel beschikbaar voor bass-management, plus de voorwand plus de achterwand, dus ik verwacht straks nog alle kanten op te kunnen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: hoekie op augustus 18, 2008, 22:39:39
Dank!
Blijf het volgen zou ik zo zeggen  ;D
Ga ik zeker doen! :D

Citaat van: HTip op augustus 19, 2008, 15:08:10
Veel gebeurd in een paar dagen :o

Ik heb het scherm op 70cm hoogte hangen. Vind ik helemaal geen probleem. Kon ook moeilijk anders ivm met de paneelabsorber ;)

Wat is gebeurd met je een idee van een plank (natuurlijk mooi afgewerkt) voor de apparatuur aan de voorkant? Als die zwart is (bijv. met fluweel), dan kan het scherm er vlak boven beginnen.
Tja, geef zo'n man een PC, Powerpoint, tijd en wat ideeën en dan volgen de plannen vanzelf ;)
Ik ben momenteel aan het kijken wat de diverse opties zijn qua hoogte, plaatsing, kosten, et cetera. Die plank is nog steeds een mogelijke optie (maar het blijft wel een 'poor-mans solution'.

Citaat van: HTip op augustus 19, 2008, 15:08:10
Verder zien de plannen er (nog steeds) goed uit :D
Dank je! Nu nog even wachten op een doorbraak :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: astrobart op augustus 19, 2008, 15:21:29
skip de senseo aub ^-^
Ik moet uiteindelijk ergens op bezuinigen ;)

Citaat van: astrobart op augustus 19, 2008, 15:21:29
voor de rest te gek ;D
Kan niet wachten om te beginnen, zou al enorm blij zijn als de ruwbouw gereed is.

Citaat van: Durk op augustus 19, 2008, 15:52:06
ik zou mijn scherm lager hangen.. dat geeft veel meer beleving. De apparatuur plat op de grond naast elkaar.
Wellicht de eindversterker bij de speakers en dan lange interlinks naar een set die aan de zijkant is opgesteld?
Heb dit ondertussen al van heel veel mensen gehoord ;).

De set-up aan de voorzijde maakt het allemaal wat rommeliger, maar heeft er toevallig al iemand uitgerekend wat Nordost Frey speakerkabel in een lengte van 10 [m] kost :-X ? (behalve ikzelf)
Probleem is momenteel dat ik een 5.1 heb draaien wat uitstekend voldoet. Bewust korte lengtes van de interlinks gekozen, vandaar dat iedere aanpassing in de set-up veel (extra) geld gaat kosten omdat wijzigingen bepaalde componenten onbruikbaar maken.

Bovendien ben ik nu van mening dat ik het houd zoals het is of radicaal alles naar achteren zet, maar daarover heb ik nog steeds geen besluit genomen gezien de significant bijbehorende kosten.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 19, 2008, 18:42:44
Tja, geef zo'n man een PC, Powerpoint, tijd en wat ideeën en dan volgen de plannen vanzelf ;)
Dat komt me bekend voor ;D Powerpoint is mijn geval Visio en Sketchup, maar resultaat is hetzelfde :D

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 19, 2008, 18:42:44
Die plank is nog steeds een mogelijke optie (maar het blijft wel een 'poor-mans solution'.
Valt wel mee hoor als je de plank integreert met de rest van je set.

Je zou er een soort kast van kunnen maken. De wanden ervan plaats je aan weerszijden van het rack. De plank is dan de deur die naar voren opengaat. Automatiseer dat met motor en aansturing voor de AB en het is geen "poor-man's solution" meer. De apparatuur is zichtbaar met muziek en wordt netjes weggewerkt als je film kijkt. AB moet natuurlijk dan nog wel de apparatuur kunnen bedienen, maar daar heb je dan weer extenders voor.

Ik ga zoiets doen met gordijnen voor het scherm, want met muziek wil je niet naar een wit vlak kijken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tijse400

doe mij dan toch maar autocad..
van sketchup krijg ik hoofdpijn :p

het doet het natuurlijk wel goed, en met schaduwen is het leuk, en icm goole earth ook, maar voor een exacte tekening op maat en schaal is autocad voor mij in iedergeval een stuk prettiger, maar ja.. dat krijg je als je er dagelijks mee tekent.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

R


Jean Sibelius

Citaat van: HTip op augustus 19, 2008, 19:03:38
Je zou er een soort kast van kunnen maken. De wanden ervan plaats je aan weerszijden van het rack. De plank is dan de deur die naar voren opengaat. Automatiseer dat met motor en aansturing voor de AB en het is geen "poor-man's solution" meer. De apparatuur is zichtbaar met muziek en wordt netjes weggewerkt als je film kijkt. AB moet natuurlijk dan nog wel de apparatuur kunnen bedienen, maar daar heb je dan weer extenders voor.
Is inderdaad een optie, maar ik zie dan alweer allerlei mogelijke problemen met warmtehuishouding en het moeten aanpassen bij het eventueel uitbreiden van de set.
(en zo heeft iedere optie zijn voor en nadelen) ;) Vooralsnog ben ik wel bang dat geen enkel rack precies voldoet aan hetgeen ik wil, dus dat wordt óók zelf bouwen of het huidige rack met een plank ervoor :P

Citaat van: HTip op augustus 19, 2008, 19:03:38
Ik ga zoiets doen met gordijnen voor het scherm, want met muziek wil je niet naar een wit vlak kijken ;)
Goed idee! Ik had het al gelezen in jouw topic en het lijkt mij ook een hele goede optie, maar om de een of andere reden was het weggezakt.
Angelie vindt zulke elektisch bedienbare gordijnen helemaal 8), dus ik zal direct voorzieningen treffen!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: tijse400 op augustus 19, 2008, 21:03:47
doe mij dan toch maar autocad..
van sketchup krijg ik hoofdpijn :p

het doet het natuurlijk wel goed, en met schaduwen is het leuk, en icm goole earth ook, maar voor een exacte tekening op maat en schaal is autocad voor mij in iedergeval een stuk prettiger, maar ja.. dat krijg je als je er dagelijks mee tekent.
En zo heeft iedereen zijn pakket waarmee hij handig is.
In het verleden ook met Autocad gewerkt, maar dat is ondertussen erg lang geleden (heb ook geen versie thuis meer)

Tegenwoordig werk ik veel met Powerpoint, weet niet of dat een goed teken is (maar ik kan wel vrij vlot ideeën neerzetten, aanpassingen doen en kijken naar het effect) :P

Ik weet niet welk programma de architect gebruikt, maar dat is zijn ding... Als de uiteindelijke tekeningen maar bruikbaar en correct zijn ;)

Probleem is alleen toch dat het wat lastiger inschatten is hoe de plannen er in 3D uitzien, vandaar dat ik erg blij ben met de onderstaande opmerkingen:

Citaat van: R op augustus 19, 2008, 23:58:42
Ik ben al wat aan het schetsen voor JS. Ik gebruik Carrara.

Waarvoor hartelijk dank (erg prettig)!!! O0

Ben erg benieuwd!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Joris1971

Waarom zet je je apparatuur niet links? Zie mijn aanpassing op je tek. (grijze balk)
Dan heb je toch niet mega veel luidsprekerkabel nodig? Voor je linker-front heb je evenveel nodig, alleen die rechter een paar meter meer.
Tja ik zou dat doen, je hebt nu toch al veel geld gestoken in die verbouwing, waarom dan daar concessies in doen?
Je gaat er miz spijt van krijgen achteraf als je het aan de voorkant plaatst.

PjotrrrNL

Joris heeft een punt.....
Het nut van gelijke lengtes speakerkabel voor de fronts is ook nog nooit aangetoond.

Je kunt ook overwegen om die 20cm verhoging een hoogte van 40 cm te geven met over de hele lengte schuifdeurtjes aan de voorzijde...


Jean Sibelius

Citaat van: Joris1971 op augustus 20, 2008, 08:32:12
Waarom zet je je apparatuur niet links? Zie mijn aanpassing op je tek. (grijze balk)
Dan heb je toch niet mega veel luidsprekerkabel nodig? Voor je linker-front heb je evenveel nodig, alleen die rechter een paar meter meer.
Erg bedankt voor het meedenken!!! (wordt enorm gewaardeerd)

Probleem van de apparatuur naar links zetten op die plek is dat de symmetrie in de ruimte niet meer klopt. Op de huidige locatie staat de set-up namelijk exact op het eerste reflectiepunt van de linkerfront en dat ga je uiteindelijk ongetwijfeld horen. Anders gezegd: mijn gehoor is enorm gevoelig voor assymetrie. Daarnaast zou ik bij een dergelijke opstelling mijn huidige speakerkabel die op de fronts zit nergens meer kunnen hergebruiken.

Vandaar dat ik enigszins overweeg om toch alles naar achteren te plaatsen. Het sommetje is redelijk duidelijk en binnenkort zal ik een besluit moeten nemen. E.e.a. hangt af van enkele vragen die momenteel uitstaan, maar waarop ik pas over enkele dagen antwoord denk te ontvangen.

Citaat van: Joris1971 op augustus 20, 2008, 08:32:12
Tja ik zou dat doen, je hebt nu toch al veel geld gestoken in die verbouwing, waarom dan daar concessies in doen?
Je gaat er miz spijt van krijgen achteraf als je het aan de voorkant plaatst.
Die opmerking heb ik ondertussen meer gehoord :D Het ene moment denk ik "wel doen" en het andere moment "niet doen", want wat is nu uiteindelijk het probleem? (zichtbare lampjes en een scherm dat relatief hoog hangt).
Voordat de definitieve tekeningen gemaakt worden en de bestellingen de deur uitgaan moet ik in ieder geval een besluit hebben genomen, maar dat gaat wel lukken ;)

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 20, 2008, 11:09:14
Joris heeft een punt.....
Het nut van gelijke lengtes speakerkabel voor de fronts is ook nog nooit aangetoond.

Je kunt ook overwegen om die 20cm verhoging een hoogte van 40 cm te geven met over de hele lengte schuifdeurtjes aan de voorzijde...
Zie mijn opmerking over de speakerkabel hierboven. Mocht ik overwegen om alles naar achter te plaatsen, dan heb ik 2 x 10 [m] speakerkabel nodig voor de fronts, 1 x 8 [m] voor de center en 1 x 10 [m] interlink nodig voor de subwoofer. Ik zou een deel van mijn huidige speakerkabel voor de rears op kunnen offeren, maar wat de kosten zijn en of het kan is nog niet duidelijk. Bovendien heb ik mijn huidige speakerkabel voor de fronts niet voor niets gekozen, dus... (lastig, lastig, lastig ::))
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

SpeedyAndré

Als audiofiel gruwel ik van speakerkabels van 8-10m lang en zeker voor de front speakers  :-\
Met een (actieve?) sub is een goede lange interlink nog wel denkbaar.
Je offert de laag-weergave op (demping is om zeep met deze lengtes) en je introduceert een potentiële kans op storing (antenne werking en instraling).
Omdat wat mij betreft de front speakers het meeste werk doen in alle situaties (film, muziek) zou ik daar geen consessies aan doen.
Een alternatief is losse eindversterkers met gebalanceerde interlinks gebruiken, dan kan je die lengte met de interlinks overbruggen zonder degradatie van het signaal :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Joris1971

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 20, 2008, 18:08:58
Erg bedankt voor het meedenken!!! (wordt enorm gewaardeerd)

Probleem van de apparatuur naar links zetten op die plek is dat de symmetrie in de ruimte niet meer klopt. Op de huidige locatie staat de set-up namelijk exact op het eerste reflectiepunt van de linkerfront en dat ga je uiteindelijk ongetwijfeld horen. Anders gezegd: mijn gehoor is enorm gevoelig voor assymetrie. Daarnaast zou ik bij een dergelijke opstelling mijn huidige speakerkabel die op de fronts zit nergens meer kunnen hergebruiken.

Vandaar dat ik enigszins overweeg om toch alles naar achteren te plaatsen. Het sommetje is redelijk duidelijk en binnenkort zal ik een besluit moeten nemen. E.e.a. hangt af van enkele vragen die momenteel uitstaan, maar waarop ik pas over enkele dagen antwoord denk te ontvangen.
Die opmerking heb ik ondertussen meer gehoord :D Het ene moment denk ik "wel doen" en het andere moment "niet doen", want wat is nu uiteindelijk het probleem? (zichtbare lampjes en een scherm dat relatief hoog hangt).
Voordat de definitieve tekeningen gemaakt worden en de bestellingen de deur uitgaan moet ik in ieder geval een besluit hebben genomen, maar dat gaat wel lukken ;)
Zie mijn opmerking over de speakerkabel hierboven. Mocht ik overwegen om alles naar achter te plaatsen, dan heb ik 2 x 10 [m] speakerkabel nodig voor de fronts, 1 x 8 [m] voor de center en 1 x 10 [m] interlink nodig voor de subwoofer. Ik zou een deel van mijn huidige speakerkabel voor de rears op kunnen offeren, maar wat de kosten zijn en of het kan is nog niet duidelijk. Bovendien heb ik mijn huidige speakerkabel voor de fronts niet voor niets gekozen, dus... (lastig, lastig, lastig ::))

Huh, wat maakt het nu uit waar je apparatuur staat? Ik bedoel of dat nu wel of niet symmetrisch staat, dat is toch niet waarneem/hoorbaar ???
Stel dat dat wel hoorbaar, wat me erg sterk lijkt, dan is dat toch op te lossen met asorbtie/difuserpanelen?
Als je alles naar achteren zet heb je veel meer kabels nodig, wat nog meer kabelkosten met zich meebrengt.

Die zichtbare lampjes zijn niet echt een probleem ben ik met je eens, maar de hoogte waarop je je scherm dan gaat hangen wel, dat gaat op een bepaald moment echt storen, geloof me.
Je moet dan echt omhoog gaan kijken, min of meer net als je in de bioscoop op de eerste rij zit.