Markt ingestort? Waar blijven de nieuwe midprice AV processoren?

Gestart door Kjelt, mei 13, 2014, 12:34:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TopGun2010

Dat plastic bij Marantz vind ik ook echt een misser! Was voor mij een reden om een nieuwe receiver terug te brengen een aantal jaren geleden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Kjelt

Ik kan er niet wakker van liggen, als het functioneel niets toevoegt (kennelijk) en qua uiterlijk op afstand je niets ziet (bij mij staat hij zelfs in de kast) dan boeit het me 0,0 hoe hij er uit ziet, als ie maar goed klinkt en de juiste prijs heeft.

N1v3K

Geen idee of deze vraag hier wel thuishoort, maar ik vroeg me even het volgende af..

In hoeverre is HDMI 2.0 HDCP 2.2 van belang? De X7200W krijgt deze upgrade (later) mee, maar bijv. een "gewone" receiver die voorzien is van HDMI 2.0 zoals bijv. een SR7009 of een RX-A3040 hebben dit niet. Die missen dus die HDCP. Betekent dit dat je mogelijk niet alle 4K content kunt gaan draaien op de receivers?  :confused: Of is dat afhankelijk van je bron (mediaspeler, danwel 4K bluray)?

jaco

Je zult HDCp 2.2 wel nodig hebben als er UHD bluray komt.

Helaas hebben enkele fabrikanten wel HDCP2.2 maar dan 10.8 gbps maximale snelheid. Dat zou dan geen 4k met meer dan 8 bits of hogere refresh rate mogelijk zijn.

D&M hebben wel 18 gbps HDMI 2.0, maar geen HDCP 2.2, maar sommige modellen kunnen geupgrade gaan worden. X7200 en 8802 naar verluid.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Maw voorlopig nog weinig reden voor iets anders dan HDMI 1.3 of 1.4

jaco

Nee zolang uhd discs niet geripped en weer afgespeeld kunnen worden lig ik er ook niet wakker van.
Dit is niet dubbel dip, niet trippel dip maar quadruple dip..
Video, dvd, blu ray en dan weer een versie kopen in een ander formaat ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Citaat van: jaco op januari 15, 2015, 13:40:06
Dit is niet dubbel dip, niet trippel dip maar quadruple dip..
Video, dvd, blu ray en dan weer een versie kopen in een ander formaat ?
Je vergeet de laserdiscs nog, man wat heb ik daar kapitalen aan uitgegeven met bijna 100 gulden per film  :lookaround:

kermit

Citaat van: Kjelt op januari 15, 2015, 14:05:03
Je vergeet de laserdiscs nog, man wat heb ik daar kapitalen aan uitgegeven met bijna 100 gulden per film  :lookaround:
Pfff, Als ik alles bijelkaar gespaard had wat ik aan laserdisc uitgegeven heb reed ik nu in een Audi RS6. ;D

N1v3K

Eigenlijk om gek van te worden.. Die continue veranderingen in formats  ;D
Als je op dit moment voor de komende jaren een receiver zoekt die is voorzien van alle laatste opties, heb je dus eigenlijk bar weinig keuze..?  :hmmm:

frank2

Ach je moet gewoon redeneren heb ik die nieuwe formaten nodig? Zijn ze er uberhaupt? Heeft 4k toekomst? Zijn er al uitzendingen in dat formaat?

Tenzij je voorop wilt lopen, je niet druk maken en een reciever kopen die nu te koop is. Tegen de tijd dat die versleten is is er vast weer wat anders...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

N1v3K

Die redenering is logisch, maar het hangt m.i. samen met het bedrag wat je wil spenderen. Voor een product wat "toekomst bestendig" is, zou ik meer geld uitgeven dan aan een apparaat wat minder kan. Volgens mij ben je met die laatste optie uiteindelijk duurder uit (om de paar jaar iets anders kopen).

riwi

Citaat van: jaco op januari 15, 2015, 09:21:52
Je zult HDCp 2.2 wel nodig hebben als er UHD bluray komt.

Helaas hebben enkele fabrikanten wel HDCP2.2 maar dan 10.8 gbps maximale snelheid. Dat zou dan geen 4k met meer dan 8 bits of hogere refresh rate mogelijk zijn.

D&M hebben wel 18 gbps HDMI 2.0, maar geen HDCP 2.2, maar sommige modellen kunnen geupgrade gaan worden. X7200 en 8802 naar verluid.

Ik hoop eigenlijk wel dat een UHD bluray speler straks de mogelijkheid heeft om (evt na bewerking) aan een 10.8Gb HDMI genoeg te hebben. Dwz dat er wel een 2160p24 8bits 4:2:0 mode is. Zeg maar UHDready :)  Hoe dat met HDCP2.2 samen kan gaan zou ik niet weten.

Zo niet dan geef ik UHD bluray weinig kans van slagen.

TopGun2010

Het is ook weer onvoorstelbaar dat er nu ook weer geen duidelijke afspraken zijn over HDMI 2.0 Wel tv's met 4k verkopen maar geen eenheid in aansluiting. Ik wacht wel even rustig af.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Kjelt

Citaat van: TopGun2010 op januari 15, 2015, 19:26:28
Het is ook weer onvoorstelbaar dat er nu ook weer geen duidelijke afspraken zijn over HDMI 2.0
Nou zover als ik het begrepen heb is HDMI 2.0 helemaal duidelijk: de hardware layer ligt vast en ook welke formaten er over getransporteerd kunnen worden ligt vast.
Alleen is het niet zo dat een HDMI2.0 apparaat al deze formaten moet ondersteunen net zoals dat dit met 1.2, 1.3 en 1.4 het geval was. Daarnaast is HDCP weer een losstaand iets dat de beveiliging doet van het protocol. Dus tja snap dat het voor de consument niet echt duidelijk is, ze gooien zo wel hun eigen glazen in daar bij het HDMI consortium.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

eelco74

Rotel heeft de rsp1582 aangekondigd die qua prijsklasse waarschijnlijk op 3500 euro gaat uitkomen. Of en wanneer hij naar Nederland komt is nog niet bekend.,. Toch wel een welkome speler in deze markt, na de rsp1098 is het een beetje stil geweest bij rotel in dit segment.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

road rebel

Citaat van: eelco74 op januari 15, 2015, 21:45:50
Rotel heeft de rsp1582 aangekondigd die qua prijsklasse waarschijnlijk op 3500 euro gaat uitkomen. Of en wanneer hij naar Nederland komt is nog niet bekend.,. Toch wel een welkome speler in deze markt, na de rsp1098 is het een beetje stil geweest bij rotel in dit segment.


Citaatbut this new model offers no support for those new formats.
avsforum.com

Kjelt

Citaat van: road rebel op januari 16, 2015, 10:33:16
but this new model offers no support for those new formats.
Inderdaad 9 uitgangen is gewoon 7.2 geen Atmos/Auro of DTS-X 

HJ

rotel loopt gewoon achter kwa features. geluidskwaliteit is wel ok iig. zie ik op de foto dat de blutooth stick eindelijk naar de achterzijde is verhuisd?

HJ

Citaat van: eelco74 op januari 15, 2015, 21:45:50
Rotel heeft de rsp1582 aangekondigd die qua prijsklasse waarschijnlijk op 3500 euro gaat uitkomen. Of en wanneer hij naar Nederland komt is nog niet bekend.,. Toch wel een welkome speler in deze markt, na de rsp1098 is het een beetje stil geweest bij rotel in dit segment.

waar haal je die prijs vandaan? ik heb alleen gezien dat het om $3500 gaat...

Fox

Ik heb ook een 1098 gehad en was er totaal nie :-[

Hopelijk heeft ie ook niet die brakke en suffe software als de 1098 en een wat lagere ruisdrempel  :-X

Senaxo

Topic even afstoffen ...

Ik ben ook al een tijdje naar een andere AV processor aan het kijken. Ik hoef niet veel toeters en bellen (kan goed zonder Atmos/DTS:X, RoomEQ etc), dus kijk ook regelmatig voor goede tweedehands. De Nakamichi AV1 heb ik inderdaad ook al vaker overwogen. Is op dit moment voor 'n kleine €500 incl. shipping te krijgen. Al lees ik op avsforum wel dat hij enigszins buggy is en niet altijd even stabiel/betrouwbaar. Een andere AV processor die ik tegenkwam is de Shanling AV1.2

Heeft iemand misschien ervaring met de Shanling?

Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Senaxo

Hmm, de Shanling valt af. Ik had Shanling eens gemaild met de vraag of ze me misschien de manual eens konden toesturen, dan kon ik me een wat beter beeld vormen van het apparaat. Maar het blijkt dat ze geen Engelstalige manual hebben. Op mijn vraag of het menu van het apparaat dan wel in het Engels zou zijn, en hoe het met garantie en eventuele firmware upgrades zat kreeg ik de reactie dat ook het menu alleen in het Chinees is en er op dit moment geen firmware updates gepland zijn. Men gaf mij zelfs het advies om in mijn geval de AV1.2 niet aan te schaffen ...  :eh:
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

road rebel

Gezien de vraagprijs en de verouderde HDMI interface kan je evengoed een tweedehands voorversterker kopen ;).

Marco66

Heb zelf bewust gekozen voor een wat oudere processor maar wel een hele goede voor het geld.
Geen hdmi mis ik niet en geluid is gewoon top.
Dus mijn Lexicon is een blijver en alvast de basis voor toekomstige ht ruimte.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch