Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

Ik begrijp dat we terug moeten komen bij je, om te luisteren!

mooi!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

#8751
... een nieuw blok is onderweg, een Gigawatt PF-2 Evo met een PowerSync Ultra netsnoer 🤓

En over een week heb ik vakantie, dan ga ik het nieuwe blok in gebruik nemen en ook direct al hetgeen geen hifi is (tv, decoder, atv) op een tweede blok zetten, een eenvoudige maar gedegen Brennenstuhl met overspanningsbeveiliging.

Voor het aansluiten van de set ga ik weer rustig de tijd nemen, om alles zo aan te sluiten dat er de laagste lekstromen lopen. Dat is even een klusje, alle kabels moeten los, maar wanneer alles eenmaal weer is aangesloten, kom ik er voorlopig ook niet meer aan  :nowink:


Citaat van: Xander32 op april 14, 2024, 14:00:13😅

... het gaat meevallen. Het effect van het hoge geluidsbeeld is verminderd na de hele ochtend de set aan te hebben laten staan en aansluitend een tijdlang zitten luisteren.

Gebleven is de rust, meer zwarte achtergrond (minder vervuiling 🙄), waardoor het overige nog meer tastbaar is geworden. Het geluidsbeeld is ietwat scherper geworden en is qua omvang ietwat toegenomen. Zeker geen wereldschokkende wijzigingen, die had ik ook niet verwacht  :nowink: , maar wel goed hoorbaar.

... en nu staat de weg open naar een ander, al dan niet gefilterd stekkerblok.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kurt

Als je nu de toestellen markeert waar de fase moet komen, dan is terug aansluiten toch een fluitje van een cent?

Xander32

In fase is niet gelijk aan (lees; geeft geen garantie op) de laagste lekstroom. Vaak wel, maar het hoeft niet. Het aansluiten op de laagste lekstroom is een verfijning van het in fase aansluiten, gaat een stapje verder.

Citaat van: Kurt op mei  2, 2024, 20:45:16Als je nu de toestellen markeert waar de fase moet komen, dan is terug aansluiten toch een fluitje van een cent?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Na het meten lekker markeren, dan hoef je het nooit meer opnieuw te doen voor die apparaten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kurt

Citaat van: Xander32 op mei  2, 2024, 20:50:38In fase is niet gelijk aan (lees; geeft geen garantie op) de laagste lekstroom. Vaak wel, maar het hoeft niet. Het aansluiten op de laagste lekstroom is een verfijning van het in fase aansluiten, gaat een stapje verder.

Ik meet op een ongeaard toestel de laagste spanning op bv een cinch tov de aardpin door de stekker om te keren. Ik veronderstel dat we 't zelfde vertellen?

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Onze methodiek komt overeen ja 🤓

Citaat van: Kurt op mei  2, 2024, 21:28:33Ik meet op een ongeaard toestel de laagste spanning op bv een cinch tov de aardpin door de stekker om te keren. Ik veronderstel dat we 't zelfde vertellen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Citaat van: Xander32 op mei  2, 2024, 20:32:57... een nieuw blok is onderweg, een Gigawatt PF-2 Evo met een PowerSync Ultra netsnoer 🤓

En over een week heb ik vakantie, dan ga ik het nieuwe blok in gebruik nemen en ook direct al hetgeen geen hifi is (tv, decoder, atv) op een tweede blok zetten, een eenvoudige maar gedegen Brennenstuhl met overspanningsbeveiliging.

Voor het aansluiten van de set ga ik weer rustig de tijd nemen, om alles zo aan te sluiten dat er de laagste lekstromen lopen. Dat is even een klusje, alle kabels moeten los, maar wanneer alles eenmaal weer is aangesloten, kom ik er voorlopig ook niet meer aan  :nowink:


Heb je hem nu net te vroeg gekocht, Xander?
https://www.htforum.nl/index.php?topic=183771.25

Xander32

:nowink:

De "oude" heb ik daardoor voor een heel aantrekkelijke prijs, met een upgrade netsnoer (plus extra lengte). Een heel bewuste keuze 🤓

Citaat van: Rowdy op mei  3, 2024, 11:17:54Heb je hem nu net te vroeg gekocht, Xander?
https://www.htforum.nl/index.php?topic=183771.25
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... nog ff geduld hebben met het Gigawatt stekkerblok. Deze ligt nu op een Post NL Afhaalpunt 🙃 Zien dat ik de komende week een keer wat eerder naar huis kan konen om deze op te halen.

Gisteren heeft de set de gehele dag gespeeld, er waren meerdere kippenvel-momenten 🎶
Benieuwd ben ik of "straks" het nieuwe blok daar nog iets positiefs aan gaat toevoegen 🙄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT