Shoot Out bij Riwi BenQ 8700 / Goliath 1 en Philips 963

Gestart door searcher, oktober 10, 2004, 23:46:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

searcher

Citaat van: riwi op oktober 11, 2004, 19:37:22
Ik denk dat je de signaal vorm : composiet, s-video, component, RGB los moet zien van het feit of het interlaced danwel progressief is. In de praktijk is het wel zo dat composiet en svideo altijd interlaced zijn, component kan beide zijn, en RGBHV is altijd progressief (RGB los kan wel interlaced zijn en is dat ook meestal)

Bedankt Riwi , dat de signaal vormen ( zoals aangeboden verschillen geloof ik direct die resultaten heb ik destijds gezien)
Waar ik benieuwd naar ben is als interlaced en progressive gecalibreerd is waarom er dan een enorm verschil in beeld is ?
Als beidde gecalibreerd zijn dan kies ik toch voor progressive,tenzij erbij interlaced nog iets ingesteld moet worden.

                                                                                                                 MvrGr Searcher

                                                                                                                         



FrankL

Citaat van: searcher op oktober 11, 2004, 19:47:38


Bedankt Riwi , dat de signaal vormen ( zoals aangeboden verschillen geloof ik direct die resultaten heb ik destijds gezien)
Waar ik benieuwd naar ben is als interlaced en progressive gecalibreerd is waarom er dan een enorm verschil in beeld is ?
Als beidde gecalibreerd zijn dan kies ik toch voor progressive,tenzij erbij interlaced nog iets ingesteld moet worden.
                                                                                               
Dat kan aan de speler liggen. Bij progressive kunnen er beeldbewerkingen actief worden die niet gebruikt worden bij interlaced. Zoals bij de Philips.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Citaat van: riwi op oktober 11, 2004, 19:23:18

Ik heb bij Rob eerst op component-progressive-BNC ingang alles gecalibreerd gekregen. Toen we klaar waren hebben we gekeken wat voor beeld er op component-interlaced-BNCingang kwam kwa grayscale. Toen hebben we de gamma-bias en gain instellingen voor component-interlaced nog wat bij gesteld en daarna hebben we progressive nog een keer gechecked.

Wow, goeie calibratie  8)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Movievault

Waarom ik dit vroeg was , een van deze dagen wil ik bij Rob mijn PJ aanbieden samen met de Denon A11 voor een hercalibratie.
Ik ben dan wel geintreseerd voor een shootout tussen een TW200 en een 8700.
Ik ben gevoelig voor RBE, maar een paar weken geleden kwam iemand met een DLP PJ bij mij in de HT en daar zag ik het niet en dat was een 2 speed dacht ik  ???. enigste verschil met de andere keren was dat de ruimte nu volledig verduisterd was.
Persoonlijk vind ik het beeld van een DLP mooier dan een LCD en aangezien de 8700 ook een 1280x720 is   ......

Dus als iemand intresse heeft :)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

riwi

Citaat van: FrankL op oktober 11, 2004, 19:53:48
Wow, goeie calibratie 8)

't was ook al de 3de poging  ;) Eerst had ik alleen interlaced OK, daarna had ik alleen progressive OK, deze laatste was inclusief rood-filter en daarom moest alles dus sowieso opnieuw.

Ik bedenk me net wel dat we niet de lokale instellingen voor component interlaced hebben aangepast maar dat we 2 sets globale gamma instellingen hebben opgeslagen. 1 voor comp-prog (colortemp =1) en 1 voor comp-interlaced (colortemp=2).


riwi

Citaat van: FrankG op oktober 11, 2004, 19:59:39
Dus als iemand intresse heeft :)

Ik schroef liever niet de PJ van z'n plankje (dat is nogal rot werk  :-\ )
Maar je bent welkom om hier eens te komen kijken. Een ander forum lid (PG) is hier al eens geweest met zijn TW200. 't is altijd leuk om wat te vergelijken  ;D

Movievault

Je hoeft hem niet van een plankje te schroeven :)  ik schroef de mijne er wel af :)
Kun je volledig verduisteren?  Hoe was deze shootout toen?

Van welke regio ben je?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

riwi

Ik zit tussen Tilburg en Breda. Ong 40 minuten rijden vanaf ring antwerpen.
Ik kan vrij goed verduisteren.

Toen was het geen shootout, maar PG had een probleempje met zijn Philips 963 en we wilden dvd spelers kabels en projectoren uitwisselen om de foute component te vinden. Bleek firmware in de Philips 963 te zijn.. erg vage fout : bij 4x3 DVDs werd na een eject + laadje terug alles wat rood was groen.. lag dus aan de speler.

Denk je er aan om over te srappen dan? Want je TW200 is zeker niet slecht en nog niet zo oud dacht ik.

Movievault

Ik denk daar inderdaad aan ja.
Ik ben zo geschrokken toen ik die DLP zag en ik bijna geen last had van RBE
En toen in die tijd was ik eigelijk verkocht aan die 8700 wat volgens mij in die klasse niet te kloppen is
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

riwi

Citaat van: FrankG op oktober 11, 2004, 20:15:13
Ik ben zo geschrokken toen ik die DLP zag en ik bijna geen last had van RBE
En toen in die tijd was ik eigelijk verkocht aan die 8700 wat volgens mij in die klasse niet te kloppen is

Enige concurrent is misschien die mitsubishi (duurder) maar ik ben ook wel benieuwd naar de SharpZ2000 die deze maand of volgende maand er moet zijn. US$4500 stond er, dus wat dat in euro's wordt ???

searcher

Citaat van: riwi op oktober 11, 2004, 20:21:14


Enige concurrent is misschien die mitsubishi (duurder) maar ik ben ook wel benieuwd naar de SharpZ2000 die deze maand of volgende maand er moet zijn. US$4500 stond er, dus wat dat in euro's wordt ???

@Riwi ga je upgraden ? nee toch ;) want dan mag je een downgrade naar mij uitvoeren. ;)

                                                                                        MvrGr Searcher



riwi

Citaat van: searcher op oktober 11, 2004, 21:03:59
@Riwi ga je upgraden ?

Geen kans, maar ik blijf wel benieuwd naar de prestaties van de nieuwere projectoren.

Wie weet komt er een punt waarop ik de BenQ kan verkopen voor een goed bedrag en met weinig bij betalen een projector heb die _veel_ beter is. Momenteel bestaan er geen projectoren die _veel_ beter zijn dan de BenQ (afgezien van wat CRT high-end spul misschien).

Jammer  ;D Moet je toch voor een nieuwe gaan  ;D

searcher

Citaat van: riwi op oktober 11, 2004, 21:10:40


Geen kans, maar ik blijf wel benieuwd naar de prestaties van de nieuwere projectoren.

Wie weet komt er een punt waarop ik de BenQ kan verkopen voor een goed bedrag en met weinig bij betalen een projector heb die _veel_ beter is. Momenteel bestaan er geen projectoren die _veel_ beter zijn dan de BenQ (afgezien van wat CRT high-end spul misschien).

Jammer  ;D Moet je toch voor een nieuwe gaan  ;D

Whoaaa ik ben volop met de WAF factor bezig,........ ;D

De projector van FrankL de Marantz S3 lijkt mij een mooie upgrade voor jouw,   ;) ;D

                                                                                                           MvrGr Searcher



Rob_Dingen

Hoi Searcher

Warm en koel heeft niets te maken met progressive of interlaced maar met de grayscale calibratie en eventueel kleurinstelling.
Ook het fletser beeld en blacklevel is bij te regelen.

Riwi en Frank

Jullie zijn beide welkom om hier de shootout te doen en de calibratie.
Dan kunnen we bij jou Riwi de zaak eens nameten tussen interlaced en progressive om dit verhaal uit de wereld te helpen.

Rob

sjakieswitch

Citaat van: FrankG op oktober 11, 2004, 20:15:13
Ik denk daar inderdaad aan ja.
Ik ben zo geschrokken toen ik die DLP zag en ik bijna geen last had van RBE
En toen in die tijd was ik eigelijk verkocht aan die 8700 wat volgens mij in die klasse niet te kloppen is

He Frank, ben je niet bang dat als je een DLP hebt gekocht dat je uiteindelijk toch weer last gaat krijgen van het RBE?

Movievault

Daarom wil ik dus gaan kijken naar die 8700 in een verduisterde ruimte.
Ik had toen van die 8700 weinig RBE last , maar toen was het ook niet volledig donker.
Nu heb ik paar weken geleden een DLP gezien dien niet zo geadvanceerd is als die 8700 en wat denk je.
Geen RBE of toch zeer weinig.
En zoals je weet , vind ik het beeld van een DLP toch mooier, dillema dus  ???   of toch maar een CRT  ;D  ???
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

sjakieswitch

Citaat van: FrankG op oktober 12, 2004, 09:50:33
Daarom wil ik dus gaan kijken naar die 8700 in een verduisterde ruimte.
Ik had toen van die 8700 weinig RBE last , maar toen was het ook niet volledig donker.
Nu heb ik paar weken geleden een DLP gezien dien niet zo geadvanceerd is als die 8700 en wat denk je.
Geen RBE of toch zeer weinig.
En zoals je weet , vind ik het beeld van een DLP toch mooier, dillema dus  ???   of toch maar een CRT  ;D  ???

In jouw schitterende dedicated-HTroom zou ik als ik jou was gewoon voor CRT gaan! Als je toch het mooiste plaatje wilt hebben...

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 11, 2004, 17:32:37
Als je een andere input gebruikt bij de BenQ moet je vaak hercalibreren maar voor de combing etc. maakt dat niet uit.
Hoi Frank,

Ik heb bij mijn bestelling van de BenQ 8700 gevraagd de BNC input èn de S-VHS te calibreren. Als ik het goed begrijp krijg ik dan 4 presets; per input NTSC en Pal. Of heb ik het helemaal mis?
(ik vraag me trouwens af of de Benq wel 4 presets heeft, anders is op de S-video alleen Pal voldoende)

BTW, is ie al klaar??

riwi

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 12, 2004, 09:29:43
Jullie zijn beide welkom om hier de shootout te doen en de calibratie.
Dan kunnen we bij jou Riwi de zaak eens nameten tussen interlaced en progressive om dit verhaal uit de wereld te helpen.

Ik ben bezig met FrankG een afspraak te maken. We kunnen samen bij jouw langskomen Rob, dan kan FrankG de BenQ zien.

@Teejoo

In de BenQ kun je 3 kleur instellingen opslaan (colortemp 1, 2 en 3). In de 3 usergeheugens selecteer je dan 1 van deze colortemp's. Je hebt per input een set van 3 user geheugens.

In een usergeheugen sla je naast de selectie van een colortemp ook instellingen voor contrast, brightness, color, hue, filters en losse R G B en Y (yellow) waardes op.

Voor NTSC en PAL gebruik je dus dezelfde colortemp, maar pas je op user niveau je brightness, contrast etc. een beetje aan.

Je zult dus aan 2 user geheugens (1 voor PAL, 1 voor NTSC) genoeg hebben.
Welke signaalvorm ga je aanbieden ? Svideo,  BNC-RGBHV, BNC-component-prog of BNC-component-interlaced? Per vorm zul je een colortemp geheugen gebruiken als de output ervan verschillend is.

Richard

searcher

#44

Hi Richard,

Ben je nog blij dat ik langs ben geweest  ;D  ;)
We hebben nogal wat stof laten opdwarrelen m.b.t progressive/interlaced. ::)
Ik blijf wel graag op de hoogte van je bevindingen.

                                                                                             MvrGr Searcher



riwi

Citaat van: searcher op oktober 12, 2004, 15:37:49
Ben je nog blij dat ik langs ben geweest  ;D  ;)
We hebben nogal wat stof laten opdwarrelen m.b.t progressive/interlaced. ::)

Natuurlijk. Ik ben en blijf erg tevreden met de BenQ ook met het beeld zoals ie het nu geeft. Zoals je heb gemerkt ben ik echt een freak, dus ik leur graag wat met de projector en spullen rond om andere dingen te zien, zaken te verbeteren en wijzer te worden  :)

searcher

Citaat van: riwi op oktober 12, 2004, 15:45:19


Natuurlijk. Ik ben en blijf erg tevreden met de BenQ ook met het beeld zoals ie het nu geeft. Zoals je heb gemerkt ben ik echt een freak, dus ik leur graag wat met de projector en spullen rond om andere dingen te zien, zaken te verbeteren en wijzer te worden  :)

De BenQ is een topper en ik twijfel er geen moment aan de lollige opmerking zat het meer in het feit dat
er nu vele hoofdbrekens zijn m.b.t progressive en interlaced. ;)
Ik denk dat de bron bepalend is,waarbij ik freaky genoeg ben en met name nieuwsgierig waardoor het verschil wordt veroorzaakt. :)

                                                                                                                   MvrGr Searcher



Teejoo

Citaat van: riwi op oktober 12, 2004, 14:59:20

@Teejoo


Welke signaalvorm ga je aanbieden ? Svideo,  BNC-RGBHV, BNC-component-prog of BNC-component-interlaced? Per vorm zul je een colortemp geheugen gebruiken als de output ervan verschillend is.

Richard
Hoi Richard, in principe alleen BNC-component -interlaced en S-video. Perfect dat de Benq dus 3 user geheugens heeft per input. Ik dacht dat er gewoon 3 geheugens waren voor alle inputs. Is het dan ook zo dat hij per input het laatst gekozen geheugen bij de betreffende input weer toepast nadat je van input gewisseld hebt?

searcher

Citaat van: Teejoo op oktober 12, 2004, 16:01:24

Hoi Richard, in principe alleen BNC-component -interlaced en S-video. Perfect dat de Benq dus 3 user geheugens heeft per input. Ik dacht dat er gewoon 3 geheugens waren voor alle inputs. Is het dan ook zo dat hij per input het laatst gekozen geheugen bij de betreffende input weer toepast nadat je van input gewisseld hebt?

Waar ga je S-Video voor gebruiken ?
TV uitzendingen ?

                                                                   MvrGr Searcher



riwi

Citaat van: Teejoo op oktober 12, 2004, 16:01:24

Hoi Richard, in principe alleen BNC-component -interlaced en S-video. Perfect dat de Benq dus 3 user geheugens heeft per input. Ik dacht dat er gewoon 3 geheugens waren voor alle inputs. Is het dan ook zo dat hij per input het laatst gekozen geheugen bij de betreffende input weer toepast nadat je van input gewisseld hebt?

Klopt.

Als ik switch tussen interlaced component (op geslagen onder user mem 2, color temp 2) en component progressive (user mem 1, color temp 1) door gewoon de bron om te schakelen hoef ik geen verandering op de BenQ te doen. Hij pakt de laatst geslecteerde keuze van die input.

Richard