Waarom bioscoop stoelen kopen om thuis film te kijken?

Gestart door Raphie, januari 2, 2007, 16:07:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wimpie007

Ik heb al van enkele mensen de reactie gekregen dat eigenlijk enkel nog die 'bioscoopstoelen' ontbreken om het geheel een beetje af te maken.
Zelf heb ik ons 'oude' bankstel geërfd.  In concreto een 3-zit (die we recentelijk hebben opgelapt), en een 1-zit, aangevuld met een 2,5-zit slaapbank.
Vaak is de slaapbank echter gewoon uitgeklapt voor de 3-zit, zodat je de benen kan strekken.
Meestal zijn we toch maar met een man of 4 die film kijkt, soms ik gewoon op m'n eentje of met mijn broer.

Het plan is er wel geweest om bioscoopstoelen te voorzien, maar is eigenlijk eerder geëvolueerd naar het creëren van een 2e rij met zitplaatsen, zodat er iets meer mensen kunnen meekijken.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

joostpolletje

Citaat van: manta op januari  4, 2007, 17:28:30
Zoals ik hier kan merken is het duidelijk een smaak-ding, de ene heeft liever echte cinema stoelen de andere liever een goede (Relax)zetel.

Ik prefereer ook het laatste, maar één ding vind ik wel belangrijk, je moet genieten van de film onder eender welke omstandigheden. ;)

Mijn opinie is dan ook dat een dedicated HT ruimte niet om de stoel draait die er in staat maar wel om de belevenis in het algemeen. (de Home Theater is een ruimte thuis die voorbestemd is voor optimaal films te beleven)


;D

Dat klopt..
Het zijn de kleine dingetjes die het tot een dedicated Home Theater maken..
En genieten gaat voorop!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Kjelt

Zoals eerder gepost in dit topic heb ik en mijn gasten dus de keuze uit of een lekker comfortabele in leuning instelbare bank of de bioscoopstoelen met cupholder  ;)

Raphie

Is dat je huiskamer, of heb je een dedicated ruimte?
JBL PRX Power!

joostpolletje

Dat is wel een bestgebeuren zeg die stoelen...
Zou ik zelf, want ik denk dat het een woonkamer is, niet doen!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Kjelt

Citaat van: Raphie op januari  5, 2007, 12:48:58
Is dat je huiskamer, of heb je een dedicated ruimte?

Dat is mijn woonkamer ja. En als je op de bank zit zie je de stoelen niet dus heb ik er ook geen last van  ;D
Nog geen klachten gehad van vrouwelijke bezoekers maar die kwamen dan ook meestal om een film te kijken  :)

Raphie

is i.d.d. wel een mooie " hybride" oplossing zo. Ik zou het alleen niet mogen van m'n vriendin...
JBL PRX Power!

Kjelt

Kwestie van onderhandelen en kijken wat zij erg graag wil (mooi vind) en dat dan ook bij voorbaat afkeuren, heb je weer ruimte voor de onderhandeling  ;D

Staaled

Een bank lijkt me beter dan een relaxfauteuil. ::)
Zit de surrounds minder in de weg ivm ontbreken (brede) hoofdsteun.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Citaat van: Hipster op januari  5, 2007, 13:35:15
Een bank lijkt me beter dan een relaxfauteuil. ::)
Zit de surrounds minder in de weg ivm ontbreken (brede) hoofdsteun.
Zo blijf je bezig, wat vind je belangrijker het perfecte geluid of de perfecte zit.... HT is en blijft altijd een afweging en compromis, ik heb nog nooit een perfect HT gezien of gehoord simpelweg omdat deze niet bestaat  ;D Er is altijd wel wat mis, of er is geen perfecte geluidsbubble of de stoel/bank zit niet lekker gedurende de 3 uur dat je film wilt kijken (geen hoofsteun dan krijg ik nekkramp of ik zak onderuit en krijg ik rugpijn), of het beeld is niet op de goede ooghoogte (als je al onderuitgezakt bent op de bank) of... nou zo kan ik nog wel even doorgaan.

Staaled

Citaat van: Kjelt op januari  5, 2007, 13:44:48
Er is altijd wel wat mis, of er is geen perfecte geluidsbubble of de stoel/bank zit niet lekker gedurende de 3 uur dat je film wilt kijken (geen hoofsteun dan krijg ik nekkramp of ik zak onderuit en krijg ik rugpijn), of het beeld is niet op de goede ooghoogte (als je al onderuitgezakt bent op de bank) of... nou zo kan ik nog wel even doorgaan.
Doorgaande............een hangmat is lekker comfortabel en akoestisch vrij transparant.
Twee palmen en spannen maar. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Allure

Bioscoopstoelen in de HT? Absoluut niet!

Het staat misschien wel 'echt', maar als je er jarenlang vrijwel dagelijks urenlang gebruik van maakt, geef mij dan maar lekker een hangbank.

Bovendien, als je met je geliefde een leuke film kijkt, wil je toch niet een armleuning tussen je in hebben? Ik vind het juist veel leuker als je lekker tegen elkaar aan kunt kruipen!
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Deleted member

Ik deel de mening van de TS. Bij mij geen bioscoopstoelen, het gaat mij centraal om het beleven van de film, je moet je dus in mijn ogen niet bewust zijn van alles om je heen (of de stoel onder je) In een bioscoop heb ik zelden relaxed een film gekeken, thuis altijd. Ik heb altijd te weinig beenruimte, altijd het "gevecht" om de armsteun en altijd last van andere mensen die te laat komen, zitten te praten, kraken met zakjes/chips/popcorn of stinken!  ;D Verder thuis geen reclame en pauzes wanneer jij het wilt!

Zo'n "stressless achtige" relaxstoel waar je praktisch op ligt, maar dan wel zo dat je hoofd nog rechtop staat lijkt mij het meest ideaal. Ik heb zelf gewoon een lekker comfortable bank met voetsteun (hocker). Heerlijk!  :)

donaldk

Citaat van: Hipster op januari  5, 2007, 16:46:35
Doorgaande............een hangmat is lekker comfortabel en akoestisch vrij transparant.
Twee palmen en spannen maar. ;D

Zouden de termieten het tropische HT downunder dan toch te pakken gekregen hebben, heb de Aussie al lang niet meer gezien hier.

Sjors

Citaat van: donaldk op januari  7, 2007, 02:52:27
Zouden de termieten het tropische HT downunder dan toch te pakken gekregen hebben, heb de Aussie al lang niet meer gezien hier.



Hij heeft een Mail notify op zijn topic  ;)




Groet, Sjors

donaldk

Nog steeds, moet eens opzoeken, misschien is hij al wer druk bezig met een nieuwe HT, hij ging toch verhuizen, naar een eiland.

molle

Ik ben ook nog steeds op zoek om mijn bioscoopstoelen te veranderen naar een meer comfortabele zetel.
Ofwel worden het Vegas Loveseats, ofwel 3 aparte vette clubs. Maar een lederen club kost ook al direct een 500 euro :-\
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Berserker

Dus kan je beter mijn stoelen kopen, ben je goedkoper uit  :P

En ze zitten lekkerder dan die Vegas Loveseats die ik dus echt bewust heb laten staan.
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

molle

Citaat van: Berserker op januari  8, 2007, 19:13:31
Dus kan je beter mijn stoelen kopen, ben je goedkoper uit  :P

En ze zitten lekkerder dan die Vegas Loveseats die ik dus echt bewust heb laten staan.

Moet er 3 hebben dus :-\ En ga denk ik voor clubs gaan.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4