Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: buckler op oktober  8, 2022, 13:29:37
Theo, je 'rackje' word te klein  ;D
Ik denk dat ik idd nog een niveau erbij ga bestellen.

papaleo

De Keces staat daar prominent/mooi boven aan in je keten/setup  :thumbs-up:
Hoe is het gesteld met de koeling/geluid van de Keces of zit er geen geforceerde koeling in?

Ik heb ook een tijdje rondgelopen met de gedachte om een P8 in mijn set op te nemen om daar met name de Lumagen aan te hangen...deze gedachte is in de loop van de tijd toch weer weg geëbd onder het mom van; je set/de keten is zo sterk als je zwakste schakel   ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#5227
Citaat van: papaleo op oktober  8, 2022, 16:26:30
De Keces staat daar prominent/mooi boven aan in je keten/setup  :thumbs-up:
Hoe is het gesteld met de koeling/geluid van de Keces of zit er geen geforceerde koeling in?

Ik heb ook een tijdje rondgelopen met de gedachte om een P8 in mijn set op te nemen om daar met name de Lumagen aan te hangen...deze gedachte is in de loop van de tijd toch weer weg geëbd onder het mom van; je set/de keten is zo sterk als je zwakste schakel   ;)
Zit geen ventilator in voor zover ik weet. Gelukkig, want daar zit ik uiteraard niet op te wachten. Wel bewust boven de de Trinnov en Envy gezet omdat hij blijkbaar best warm wordt en ik die warmte er ook nog niet bij wil hebben voor de eerder genoemde apparaten.

Teejoo

Iemand nog een tip voor een nette niet al te dure dc kabel? Wat erbij zit doet toch een beetje afbreuk aan het high end voeding gevoel. Afscherming is wellicht ook welkom aangezien de kabel nogal wat andere kabels passeert.
2.1 DC comnector.

papaleo

Citaat van: Teejoo op oktober  8, 2022, 19:25:15
Iemand nog een tip voor een nette niet al te dure dc kabel? Wat erbij zit doet toch een beetje afbreuk aan het high end voeding gevoel. Afscherming is wellicht ook welkom aangezien de kabel nogal wat andere kabels passeert.
2.1 DC comnector.
Ik heb geen tip...maar goed bezig zoals gewoonlijk.

Maar dat is precies wat ik eerder bedoelde...met die keten [emoji28]




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Citaat van: Teejoo op oktober  8, 2022, 19:25:15
Iemand nog een tip voor een nette niet al te dure dc kabel? Wat erbij zit doet toch een beetje afbreuk aan het high end voeding gevoel. Afscherming is wellicht ook welkom aangezien de kabel nogal wat andere kabels passeert.
2.1 DC comnector.
cinemike kabeltje vic?

PascalP

Ik had toen bij mijn Keces P3 de M-Way First DC van Audiomaat, zeer solide gebouwd met stevige connectoren en op lengte zoals je wilt.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#5232
Citaat van: PascalP op oktober  9, 2022, 05:55:50
Ik had toen bij mijn Keces P3 de M-Way First DC van Audiomaat, zeer solide gebouwd met stevige connectoren en op lengte zoals je wilt.
Is dat deze? https://www.audiomaat.nl/1dw-dc.html

Best prijzig..

Zit zelf ook naar Ghentaudio te kijken, alleen ook onduidelijke site qua varianten. https://www.ghentaudio.com/part/list-dc.html

Edit: als ik het goed begrijp is deze afgeschermd?: https://www.ghentaudio.com/part/dc-4s6-360.html

Zelfs nog eentje gevonden voor naar de Extender: https://www.ghentaudio.com/part/dc07.html

Teejoo

#5233
Citaat van: papaleo op oktober  8, 2022, 19:42:01
Ik heb geen tip...maar goed bezig zoals gewoonlijk.

Maar dat is precies wat ik eerder bedoelde...met die keten [emoji28]



Dat is ook zo. Op zich is de kabel vanuit technisch oogpunt wel OK (2x16AWG), maar hij is te kort en zoals aangegeven is iets van afscherming wellicht handig als dat bestaat. Het moet net zoals mijn audiokabels gewoon goed zijn/voelen. Ik geloof met deze kabel dus niet in de klankverschillen bijvoorbeeld.

Fox

Stuur die Pannasonic, maar naar mij op.
Ik heb wel een plekje om die goed te verzorgen  ;D

Citaat van: Teejoo op oktober  8, 2022, 12:47:28
Het rack dus opnieuw ingericht, en daarbij de keuze gemaakt 1 Panasonic weg te pakken en op te slaan als reserve. Keces bovenop omdat die ook weer warmte produceert.

PascalP

Citaat van: Teejoo op oktober  9, 2022, 09:21:23
Is dat deze? https://www.audiomaat.nl/1dw-dc.html

Best prijzig..

Zit zelf ook naar Ghentaudio te kijken, alleen ook onduidelijke site qua varianten. https://www.ghentaudio.com/part/list-dc.html

Edit: als ik het goed begrijp is deze afgeschermd?: https://www.ghentaudio.com/part/dc-4s6-360.html

Zelfs nog eentje gevonden voor naar de Extender: https://www.ghentaudio.com/part/dc07.html

Nee was een iets andere, kostte ook wat minder maar kan hem zelf ook niet meer op de site vinden...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymen

Haha audiomaat zat bij mij om de hoek
In tilburg dan he
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Teejoo

Gisteravond bezoek gehad van een prominent lid van het rondreizende HT-evaluatie team in de persoon Pascal!

Het was weer erg gezellig, en voor Pascal de eerste keer met de subs op de definitieve plek ingeregeld, NZ8, Envy, Zappiti en velours all around.

PascalP

Gisteravond weer plaats mogen nemen in de Teejooscoop waar ook weer behoorlijk wat geüpgrade is sinds ik er de laatste keer was:
JVC N7 -> JVC NZ8
MadVR Envy
Alles gecalibreerd door Werner
Zappiti Neo + Keces P8
En de subs op een andere locatie en de Trinnov opnieuw ingeregeld door Teejoo.

Ik kan er eigenlijk heel kort over zijn, maar wow, gewoon wow, wat mij betreft is het eigenlijk helemaal af zo en denk dat ik geen puntjes heb om over te zeiken of die nog verbeterd moeten worden, maar ik zal het toch proberen, haha  :devil:

Waar zullen we beginnen? Denk allereerst het beeld, de NZ8 is redelijk ingebouwd in Teejoo zijn soort van hushbox en is weinig aan te zien van de buitenkant maar zodra er een plaatje op het scherm wordt getoverd is het wel duidelijk dat dit het serieuze werk is.
Voor mij was het ook de eerste keer dat ik de JVC lasers in real life mocht aanschouwen dus hier was ik ook zeer benieuwd naar!
Echt een prachtig plaatje die echt een natuurlijke rust uitstraalt, heel fraai!  :clapping:
Eerste wat me opvalt is de motion, deze heeft Teejoo op standje 'low' staan en valt me meteen op dat dit beter/smoother is dan de N7 op dezelfde stand dus hier heeft JVC ook mooie stappen gemaakt, we hebben niet geprobeerd op de andere standen maar ik neem aan dat dit ook anders zal zijn dan de vorige N-serie.
Vervolgens heeft Teejoo me nog door wat menu's van de Envy geleid en dit kende ik al een beetje omdat ik de ontwikkelingen etc. omtrent de Envy ook goed volg maar kunt zeggen wat je wilt, maar dit hebben de mannen erachter toch wel mooi voor elkaar, toch net ff wat anders dan Lumagen (waar ikzelf uiteraard wel 'fan' van ben ;) ).
Er is zoveel in te stellen zodat je het beeld zo kunt maken hoe je wilt en ook zover verkrachten als je wilt maar Teejoo zou Teejoo niet zijn als hij het niet tot in de puntjes uitgezocht heeft en alle mogelijke opties met finesse heeft ingesteld zodat het samenspel met de NZ8 een heel mooi (niet 'over' processed) plaatje neerzet.
Ook nog even gespeeld met de diverse aspect ratio detect opties icm subtitles met Netflix etc en dit werkt gewoon heel fraai, andere opties als NLS ook even kort besproken en dit scheelt zich niet veel van hoe een Lumagen het doet.
Waar de Envy wel in verschilt is de auto-aspect detectie (en de snelheid ervan) en dit is een functie waar ik wel wat over wil zeggen, het is prachtig op het moment dat je van een 21:9 film terug naar het 16:9 menu gaat en hij meteen terugschaalt en je het volledige menubeeld ziet, dit duurt bij de Lumagens een paar seconden.
Maar alstjeblieft gebruik de auto-aspect detectie niet tijdens een IMAX film maar lock hem gewoon op 21:9 en crop de rest er vanaf zoals het hoort want dit werkt gewoon averechts en blijft me verbazen hoeveel mensen op AVS een broekbonus ervan krijgen dat ze tijdens de film 1000x 'instant' op en neer flikkeren tussen 21:9 en IMAX en ipv een groter beeld (wat de bedoeling is van de IMAX scenes) naar een kleiner beeld zitten te kijken om het IMAX beeld op hun 21:9 scherm te schalen.
Maar gelukkig doet Teejoo dit ook netjes op deze manier, dus hulde hiervoor  :clapping: :headbanging: :pompom:

Wat op het gebied van beeld nu de grootste stap was, de NZ8 of de Envy weet ik niet daar ik ze niet los van elkaar heb gezien, maar denk ook vooral dat de calibratie en de 3D LUT van Werner heel veel doet als ik Teejoo zijn woorden mag geloven voor/na de calibratie.
Enige wat ik me wel nog afvraag (puur uit interesse), waarom Werner een DCI-P3 3D LUT heeft gemaakt en geen BT.2020 3D LUT, dit zal vast een goede reden hebben, verwacht zelf omdat ie bij BT.2020 de targets gewoon niet gaat halen op de JVC en ik weet niet wat de autocal van de software dan gaat doen, blijven pushen?
Maar gezien de Envy toch DCI-P3 uitstuurt in een BT.2020 container (denk ik?) maakt het voor de JVC weinig uit en ziet deze gewoon een binnenkomend BT.2020 signaal.

Kort samengevat, het beeld krijgt van mij een dikke 9+
Kleine kanttekening erbij is dat Teejoo nog wat met de iris gespeeld heeft na de calibratie van Werner en persoonlijk zou ik nog eens proberen om de iris 1 tikje verder dicht te zetten bij sommige hele felle scenes, maar Werner kwam toch nog een keer terug voor een hercalibratie en ook op het gebied van de laser dimming zat nog het een en ander in de pijplijn bij JVC, maar hier heb ik eigenlijk met de bekeken demo clips geen enkele opmerking over dat iets beter kan of het oude welbekende pompen van het beeld optreedt.

Dan verder met het geluid, ten opzichte van de vorige keer is de enige aanpassing eigenlijk de locatie van de subs en de bijbehorende inregeling en dit heeft zijn vruchten wel afgeworpen.
Waar het vorige keer soms nog een beetje 'dunnetjes' klonk tussen pakweg 40Hz en 80Hz was het nu een stevig fundament over de hele range. Klappen van de subs zijn snel en accuraat en voel je door de bank heen waar het nodig is.
Het grootste verschil als ik bijvoorbeeld vergelijk met mijn eigen set is dat de Trinnov de ruimte wat beter onder controle heeft, bij mij merk ik soms dat de subs een heel klein beetje naijlen en het nog iets strakker kan, dit is bij Teejoo niet het geval, maar hier ga ik me nog aan geven straks in de nieuwe woning en de nieuwe ruimte ;)
Verder de bekende MK Sound sound, bubble die enorm groot en ruimtelijk is, en zo homogeen als het maar kan. Dit icm de Trinnov remapper maakt het af (center speaker, Teejoo weet wat ik bedoel ;) ), maar in verhouding merk ik dan in mijn eigen ruimte wel dat de center echt onder het scherm staat bij mij.

Samengevat, het geluid krijgt van mij ook een dikke 9+, en ook hier een kleine kanttekening, en dit was maar bij 1 enkele scene dat ik een kanttekening heb, en dat was bij die scene in A Star is Born waar Gaga op de piano speelt (chapter 10 of iets dergelijks).
Daar vond ik de sub ook net 1 dB-tje te hard en ging het ietwat overheersen, maar alle andere scenes die we gehad hebben zoals Oblivion, Ambulance, Ghostbusters Afterlife, gewoon af! Niks meer aan doen wat mij betreft ;)

Kan nog wel een paar pagina's vol schrijven en in nog meer details ingaan bij de Envy, maar probeer het kort te houden en af te ronden nu...
Zappiti ook heel mooi, prima beeld en geluid, enkel de UI vind ik van de Zidoo beter maar zoals Teejoo al aangegeven heeft werd dat met zijn grote database gewoon te traag en bijna onbruikbaar.
De Zappiti daar in tegen is wel top op het gebied van beeld en geluid, dit kan Leo ook beamen als ervaren mediaspeler deskundige  :angel:

Velours aan de wanden, plafond en vloer is nog wat verder uitgebreid, kijkt dan ook echt in een zwart gat wat het beeld ook ten goede komt!

En als afsluiter had ik mijn Sync-One2 tester nog meegenomen om de A/V sync te testen en dit werkte vlekkeloos en hebben het nog met zo\n 40ms bijgesteld dus ben ook eens benieuwd hoe Teejoo dit nu ervaart met films kijken, al ligt 40ms delay wel in de marge dat het eigenlijk niet merkbaar zou moeten zijn.

Teejoo, was wederom gezellig, hebt het echt mooi voor elkaar  :coffee: :clapping:
Tot de volgende keer maar weer, zal dan wel in onze nieuwe woning worden daar ik over een paar weken al ga beginnen met inpakken, maar we houden contact!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Als ik vroeger op school een hoog cijfer haalde (een 8 of zo) was ik altijd wel trots... Met 2x een 9+ krijg ik toch wel bloosneigingen Pascal! :D

Ik herken me uiteraard in je verhaal, maar het voelt toch altijd goed als je eigen ideeën/visie nog eens bevestigd wordt door mensen die er kijk op hebben. Wat er de komende periode nog zal gebeuren in het kader van de puntjes op de is idd de software update van de JVC in november en daarna de definitieve kalibratie van Werner.

Qua geluid is het voor mij al sinds eind vorig jaar af toen de subs op hun huidige plek terecht zijn gekomen en is ingemeten.

Het was in elk geval een top avond met veel bekende scenes, maar juist daardoor leuk om te zien dat je aan het genieten was!





PascalP

Je hebt er ook hard voor gewerkt Teejoo, die 9+, meer tijd dan op school waarschijnlijk, althans als ik naar mezelf kijk  :tongue2:

Benieuwd hoe het straks gaat met de JVC update en de hercalibratie!
Ook eens benieuwd wat je van de A/V sync vind nu, moet de tool nog eens op een paar andere setups testen om er helemaal bekend mee te worden hoe die in de praktijk presteert.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymen

#5241
Hier mag je hem ook meenemen pascal :headbanging:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

PascalP

Citaat van: Raymen op oktober 13, 2022, 14:37:42
Hier mag je hem ook meenemen pascal :headbanging:

Yes ik laat je de datum nog ff weten, moet thuis nog door de commissie goedgekeurd worden ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Teejoo

Citaat van: PascalP op oktober 13, 2022, 13:08:39
Je hebt er ook hard voor gewerkt Teejoo, die 9+, meer tijd dan op school waarschijnlijk, althans als ik naar mezelf kijk  :tongue2:

Benieuwd hoe het straks gaat met de JVC update en de hercalibratie!
Ook eens benieuwd wat je van de A/V sync vind nu, moet de tool nog eens op een paar andere setups testen om er helemaal bekend mee te worden hoe die in de praktijk presteert.
Ja, ik ga de sync vanavond proberen.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

buckler

Gaaf mannen.

De 3D lut moet in de Envy inderdaad in DCI-P3 3D LUT en niet in bt.2020
Waarom? Geen idee maar ik weet wel zeker dat het goed is... en dat weet ik omdat Werner drie weken geleden bij mij een nieuwe 3d lut aan het draaien was en na 10 minuten erachter kwam dat het opnieuw moest omdat hij in de bt.2020 container bezig was en het moest in de DCI-P3 3D LUT (waar hij met mijn vorige HDR calibraties ook altijd in stond).
Tien minuutjes in de prullebak  ;D

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: buckler op oktober 13, 2022, 18:18:38
Gaaf mannen.

De 3D lut moet in de Envy inderdaad in DCI-P3 3D LUT en niet in bt.2020
Waarom? Geen idee maar ik weet wel zeker dat het goed is... en dat weet ik omdat Werner drie weken geleden bij mij een nieuwe 3d lut aan het draaien was en na 10 minuten erachter kwam dat het opnieuw moest omdat hij in de bt.2020 container bezig was en het moest in de DCI-P3 3D LUT (waar hij met mijn vorige HDR calibraties ook altijd in stond).
Tien minuutjes in de prullebak  ;D

Ja dat dacht ik wel, en er zal vast een goede reden voor zijn.
Weet dat je bij de Lumagen ook een BT.2020 LUT maar ook een DCI-P3 LUT kan maken, bij sommigen geeft de ene een beter resultaat, bij sommige de andere, maar heb me daar (nog) niet zo in verdiept waarom niet.
Laatste keer dat ik het zelf deed was het nog gewoon rechttoe rechtaan 709 en geen fratsen :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo