Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

#5175
Citaat van: Robbo op augustus 18, 2022, 08:44:40
Wat de ATV ook niet doet is de resolutie van het bronmateriaal 1:1 uitsturen.  En ander pluspunt van mediaplayers zoals Zappiti en Dune.
Nu moet ik wel zeggen ik weet niet hoe goed de upscaling van de ATV is. Die heb ik nog niet vergeleken met de Lumagen.
Dat klopt idd, maar de upscaling is best goed. Was ik vergeten.

Teejoo

Zo ziet het rack er inmiddels uit met de Pronto RFX9600 extender erbovenop.

williams

Erg indrukwekkend met mooie componenten. :)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Gerjan1994

Mooi rack ! , Daar kun je telkens eentje boven op zetten ?

Teejoo

Citaat van: Gerjan1994 op augustus 21, 2022, 11:24:48
Mooi rack ! , Daar kun je telkens eentje boven op zetten ?
Ja, in principe wel, is modulair. Maar hij is nu wel al erg hoog moet ik zeggen..

Gerjan1994

Citaat van: Teejoo op augustus 21, 2022, 12:27:57
Ja, in principe wel, is modulair. Maar hij is nu wel al erg hoog moet ik zeggen..
Ik wil ook wel een keertje wat meer ruimte in mijn eigen rack, hoe heet dit merk ?

riwi

#5181
Creaktiv

Ik heb zelf ook een rack van dat merk.
Met een oudere creaktiv kan je geen planken meer bij bestellen, maar van de latere series wel.

En van de goedkopere serie ook niet dacht ik.

https://www.creaktiv-hifi.com/en/

Ik heb de Audio-1 (eigenlijk Audio-2 maar doormidden gezaagd  :sarcasm:)
Teejoo heeft volgens mij de Trend


https://www.creaktiv-hifi.com/shop/



PascalP

Hier ook content met mijn Creaktiv Trend 2-3 rack, redelijk betaalbaar en stevig.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: riwi op augustus 22, 2022, 12:45:12
Creaktiv

Ik heb zelf ook een rack van dat merk.
Met een oudere creaktiv kan je geen planken meer bij bestellen, maar van de latere series wel.

En van de goedkopere serie ook niet dacht ik.

https://www.creaktiv-hifi.com/en/

Ik heb de Audio-1 (eigenlijk Audio-2 maar doormidden gezaagd  :sarcasm:)
Teejoo heeft volgens mij de Trend


https://www.creaktiv-hifi.com/shop/
Klopt helemaal, en je kunt ook achteraf verschillende lengtes buis op maat bestellen.

Teejoo

#5184
Weet iemand welk verloop ik nodig heb van poort 4 naar een reguliere RS-232/DB9 connector te komen?

Kjelt

Ja piece of cake maar heb je wel het bijbehorende groene stekkertje dat op die connector hoort te zitten ?

Teejoo

Citaat van: Kjelt op september  1, 2022, 19:41:56
Ja piece of cake maar heb je wel het bijbehorende groene stekkertje dat op die connector hoort te zitten ?
Ja, dat heb ik.

Kjelt

#5187
Als je even via pm je adres geeft en de benodigde lengte soldeer ik wel even een kabeltje voor je. Heb alles er voor liggen.
Wel even paar dagen geduld tot ik weer hersteld ben  ;)

Teejoo

Citaat van: Kjelt op september  1, 2022, 20:22:35
Als je even via pm je adres geeft en de benodigde lengte soldeer ik wel even een kabeltje voor je. Heb alles er voor liggen.
Wel even paar dagen geduld tot ik weer hersteld ben  ;)
Super!

Kjelt

Geen probleem kleinigheidje.

Teejoo

#5190
Inmiddels zoals jullie wellicht in het andere topic gelezen hebben de Zappiti Reference aan het testen, en wel in de CineMike versie!

Eerste indruk is dat beeld en geluid zeker kunnen meekomen met de Panasonic's, wat toch wat mij betreft de referentie is. En het geluid tot
Mijn verassing zelfs nog beter. De speler zelf ziet er ook erg goed gebouwd uit, lekker zwaar en groot.

Ik ben nog bezig met het optimaliseren van de instellingen en ga hem de komende periode goed gebruiken.

Ps, op de foto ziet het we minder uit omdat ik de beschermfolie erop laat zitten aangezien het de demo van Vik is.



Teejoo

#5191
Afgelopen dagen druk geweest met de database en videowall voor de Zapitti. Belangrijk omdat dit grotendeels het gebruiksgemak bepaald. Los daarvan ook hoe het geheel oogt, en dan is die silver skin toch wel erg mooi! Ik ben wel van het strakke zoals je ook aan mijn Pronto kunt zien 😉

Dit zijn screenshots van mijn 16:9 pc monitor, maar de 21:9 versie in mijn HT is nog mooier omdat er nog 2 extra rijen zijn😎.

Met die native movie wall onderscheidt Zapitti zich wel van de rest. Die kunnen alleen maar stretchen.

Verder nog in conclaaf met de servicedesk over de database, maar verder onder de streep voor mij tot nu toe de beste speler.

De enige speler die sneller is met het afspelen van een file bijvoorbeeld en wellicht nog een iets beter beeld is de Apple TV met Infuse. Dat doen ze goed met hun eigen chipset bij Apple.

Maar dan heb je geen:

- bitstream uit
- auto resolutie
- menu
- skippen naar hoofdstuk
- 21:9 videowall

Dus in feite geen alternatief.

papaleo

Leuk om te lezen dat je uiteindelijk toch nog 'alles' voor elkaar heb gekregen...en kan mij natuurlijk wel vinden/herkennen in jouw ervaringen ik ben dan ook heel benieuwd of de CM versie nog iets toevoegt wbt het beeld en geluids weergave.
Ik heb hier bijna alle MP's de revue laten passeren en met elkaar vergeleken...maar gek genoeg heb ik alleen (nog) nooit de ATV met de/mijn Zap/Reference vergeleken wbt de beeld kwaliteit wellicht tzt toch ook nog maar eens gaan doen nu ik lees dat jij de ATV wbt de beeld kwaliteit (misschien) wat beter vind.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#5193
En ooh-ja ,de silver-skin is inderdaad strak.

Maar de adventure-skin vind ik persoonlijk toch spannender/mooier  ;)







Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Fijn dat alles nu werkt Teejoo.

Die adventure skin vind ik ook wel mooi, het enige minpunt dat je deze extra's moet kopen terwijl de Zappiti eigenlijk al de duurste mediaspeler is. Dit had best een extra service mogen zijn zonder kosten naar mijn mening.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op september 26, 2022, 19:30:44
Afgelopen dagen druk geweest met de database en videowall voor de Zapitti. Belangrijk omdat dit grotendeels het gebruiksgemak bepaald. Los daarvan ook hoe het geheel oogt, en dan is die silver skin toch wel erg mooi! Ik ben wel van het strakke zoals je ook aan mijn Pronto kunt zien 😉

Dit zijn screenshots van mijn 16:9 pc monitor, maar de 21:9 versie in mijn HT is nog mooier omdat er nog 2 extra rijen zijn😎.

Met die native movie wall onderscheidt Zapitti zich wel van de rest. Die kunnen alleen maar stretchen.

Verder nog in conclaaf met de servicedesk over de database, maar verder onder de streep voor mij tot nu toe de beste speler.

De enige speler die sneller is met het afspelen van een file bijvoorbeeld en wellicht nog een iets beter beeld is de Apple TV met Infuse. Dat doen ze goed met hun eigen chipset bij Apple.

Maar dan heb je geen:

- bitstream uit
- auto resolutie
- menu
- skippen naar hoofdstuk
- 21:9 videowall

Dus in feite geen alternatief.

Ziet er idd erg strak uit!



Maar, lees ik nu dat functionaliteit boven kwaliteit is gezet? :P ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

PascalP

Dat ziet er inderdaad wel een stuk beter uit met die andere skins ipv die doffe rode die je eerst had (en de zilveren die ik voor €5 ofzo moest kopen op mijn oude Zapp, andere skins waren er gewoonweg nog niet...), zou zelf ook weer gaan twijfelen onderhand :P

Maar beeld is gelijk tot beter op de ATV zeg je, en geluid als je bijvoorbeeld een DTS-HD track vergelijkt?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Wel vreemd dat het beeld van de ATV beter of minimaal gelijk is tov de zap, want dit is ook nog eens de cm uitvoering toch ?
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

De ATV geeft toch gewoon waanzinnig beeld?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Raymen

Ja de apple tv stijgt er echt boven uit

De streams game of thrones en lord of the rings zijn toch wel het mooiste wat ik ooit gezien heb

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld