Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

#4850
Citaat van: reza op januari 29, 2022, 12:29:41
Ik denk dat als Kris Deering overstapt naar de G4 dat dit wel iets zegt!
Hij heeft volgens mij de NZ9 dus nog meer licht en geen enkel probleem kwa glinstering, wat hij dus bij zijn oude scherm wel af en toe zag.

Just my 2cents :D
Ja, maar ook hij valt in de categorie personen die grote schermen hebben. Vond hij het ST100 doek glinsteren?

Ik lees juist bij de G4 'almost completely speckle free' wat uiteraard ook heel goed is. Maar de extra reflectie moet ergens vandaan komen, en dan is het altijd een compromis.

Ik lees overigens dat Stewart wel gewoon gratis samples opstuurt in de VS. Ik heb Don Stewart een berichtje gestuurd om te vragen hoe dit nou zit in de EU.

Hier vergelijke ze de doeken: https://www.avsforum.com/threads/stewart-studiotek-g4-130-vs-stewart-studiotek-g3-100.3191232/

En review: https://www.soundandvision.com/content/stewart-filmscreen-studiotek-130-g4-projection-screen-review-page-2

vik

Ik heb gister ochtend de importeur (Stewart) nog even gemaild en gevraagd of ze de samples kunnen leveren die ik heb gezien bij Ralf Lulay (Stewart Duitsland) dit zijn vrij grote samples die je op het scherm kunt houden en in redelijk groot formaat. (Een soort "Dia strip")

Ik kan je op de hoogte houden maar stel dat je zou kiezen voor een Stewart moet je rekening houden met een levertijd van minimaal een week of 3-4 of wellicht wel langer maar dit weet ik pas op het moment van aanvraag. En dan is het nog maar de vraag of ik Überhaupt de gelukkige dealer ben in dit verhaal.  :colgate:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Weer goed bezig Victor!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Kris Deering pffff toen JVC geen laser had kraakte hij het af, er was geen meerwaarde, moest toch gecalibreerd worden , beeld was niet rustiger... en nu heeft hij zelf een laser ?  :D
Hij is te commercieel in mijn optiek. Ben meer gecharmeerd van AV Arrow.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Ik wil ook wel graag los Stewart doek in mijn Screen Research frame (wat serieus degelijker is dan de Stewart frames die ik ook gehad heb...) maar dan hebben we dus iemand nodig die een Stewart frame heeft in mijn afmetingen of groter want ze hebben een frame nummer nodig en zonder frame nummer word er niks geleverd  :wacko:
Iemand? 2.40:1 / 2.35 / 16.9 zolang het maar a 260 cm breed is.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#4856
Citaat van: vik op januari 30, 2022, 08:47:28
Ik heb gister ochtend de importeur (Stewart) nog even gemaild en gevraagd of ze de samples kunnen leveren die ik heb gezien bij Ralf Lulay (Stewart Duitsland) dit zijn vrij grote samples die je op het scherm kunt houden en in redelijk groot formaat. (Een soort "Dia strip")

Ik kan je op de hoogte houden maar stel dat je zou kiezen voor een Stewart moet je rekening houden met een levertijd van minimaal een week of 3-4 of wellicht wel langer maar dit weet ik pas op het moment van aanvraag. En dan is het nog maar de vraag of ik Überhaupt de gelukkige dealer ben in dit verhaal.  :colgate:
Ik kreeg van Stewart zelf de naam van de Deense Stewart medewerker door die ik kon benaderen hiervoor. Het is me niet helemaal duidelijk of dat echt iemand in dienst van Stewart is of de Deense / Europese importeur is.

Maar dat zijn dus samples van de ST100 en ST130 G4?

Teejoo

#4857
Inmiddels nog een screenshot gevonden van een test op AVSforums: https://www.avsforum.com/threads/review-dreamscreen-ultraweave-v7-vs-xy-screens-soundmax-4k.3227249/

Dat lcd raster ziet er idd iets scherper uit op het ST100 scherm, maar de dreamscreen komt toch heel aardig in de buurt. Hier kan ik goed mee leven als het in praktijk zo uitziet. De gainverschillen vallen meer op. En dan dus akoestisch, goedkoper en zero sparkle.






Teejoo

#4858
Vandaag de samples Stewart binnengekregen via Vik. Het is de ST100 en ST130.

Zonder ze verder getest te hebben is het al heel duidelijk dat het ST100 doek erg mooi mat wit is, terwijl de 130 een duidelijke glitter heeft. Ik heb dat met een zaklamp proberen te fotograferen.

Teejoo

#4859
..

PascalP

Is dit de G3 of G4 130?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Hoe verhoudt zich dit tegenover je Hivilux?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Staat er niet op, komt rechtstreeks van de importeur. Ik neem aan G4?

reza

Ik denk de G3 aangezien die meer glinstering had?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: reza op februari  3, 2022, 23:01:22
Ik denk de G3 aangezien die meer glinstering had?
Zou wel vreemd zijn als de importeur een staaltje van het oude doek zou sturen.

Maar mijn eerste indruk is in elk geval dat ik het ST130 doek het mindere doek vind. Het heeft idd duidelijk meer gain, maar ook echt een schittering. Ik zou het nooit kiezen, maar begrijp wel dat men het kiest voor de extra gain. Ik heb gewoon beoordeeld met film vanavond.

Het ST100 is erg mooi, maar lijkt eigenlijk heel erg op mijn cheap ass HiVilux doek. Wel duidelijk beter qua kleur en een tikje minder structuur, maar ik vind het toch een groot compliment voor het HivLux doek. Beide doeken hebben dezelfde gain 1.0.

Morgen eens verder vergelijken. Hopelijk krijg ik de Dreamscreen doeken ook morgen binnen. Die waren naar het verkeerde adres gestuurd, en ik kreeg een hoop zwarte en grijze stoffen gestuurd voor HT aankleding.. Was het toevallig iemand van het forum?

Bennie

Ik zou ook eens naar de HD progressive kijken. Ik heb dat doek en dat heeft nul glitter en ook totaal geen structuur. Wordt in diverse gains verkocht en is geschikt voor laser en tot wel 16K. Heb zelf 0.9 gain en sinds ik mijn kamer heb aangepakt met adamantium ben ik echt super tevreden.
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

vik

#4866
Het punt is  (Yep ik val in herhaling  :P ) dat je vanuit een klein stukje sample totaal geen beeld hebt (letterlijk) of een vergelijk kunt maken met die van de totale oppervlakte van je scherm.

Het enige wat je kunt doen is een indruk krijgen van de structuur als je er letterlijk met je neus boven op zit. Het effect of de invloed van het doek op de gehele ruimte (of andersom) kun je er niet mee bepalen. De Studiotek 100 reflecteert het inkomende licht door de hele ruimte en werkt als een diffuser en in de perfecte ruimte heb je onder andere het voordeel van een zeer brede kijkhoek. (lambertian surface) het nadeel: de kwaliteit van het doek valt of staat door reflecties vanuit de ruimte die terug bouncen op je scherm. "A waste of money" als je niet kunt voldoen aan deze kwaliteits eisen.

Het voordeel van de 130 G4 : reflecteert het licht terug richting projector en minder naar plafond wanden en vloer en bijna geen enkele ruimte is perfect en dan sluit een 130 G4 in de meeste gevallen beter aan en levert dan ook in de meeste gevallen een betere beeldkwaliteit als de ST 100. Nog een voordeel 30 procent meer licht opbrengst en van de sparkle heb je in de praktijk nauwelijks last. 

Ze hebben bij de Stewart g130 G4 wel het advies : Minimum Throw Distance: 1.3 x Image width voor de optimale kijkervaring.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Het zijn best redelijke stukken, en ik zie ook goed de verschillen als ik ze op het doek heb geplakt.

Dan kun je toch ook nooit testen? Waarom sturen ze dan geen groter stuk?

Maar het sample is dus de G4?

Valkyrie

Citaat van: Teejoo op februari  4, 2022, 09:02:56
Het zijn best redelijke stukken, en ik zie ook goed de verschillen als ik ze op het doek heb geplakt.

Dan kun je toch ook nooit testen? Waarom sturen ze dan geen groter stuk?

Maar het sample is dus de G4?

Destijds toen ik mijn scherm ging vervangen heb ik ook allerlei samples ontvangen. Over het algemeen waren dat ook kleine stukjes van ca 10x10cm.

Volgens mij zijn de samples vooral om de structuur en materiaal van het doek te vergelijken.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

reza

Wist je trouwens Teejoo dat die XY doeken een bijna 1:1 zijn van de Hivilux?
Ik vind het dan wel grappig dat die gewoon tussen de Stewart en Dreamscreen hangen voor vergelijk :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#4870
Citaat van: Valkyrie op februari  4, 2022, 09:11:13
Destijds toen ik mijn scherm ging vervangen heb ik ook allerlei samples ontvangen. Over het algemeen waren dat ook kleine stukjes van ca 10x10cm.

Volgens mij zijn de samples vooral om de structuur en materiaal van het doek te vergelijken.
Deze zijn A4 formaat, dus daar kun je toch wel wat op zien als je ze op je scherm plaatst. Uiteraard is dat nooit gelijk aan een heel scherm zoals Viktor aanhaalt, maar je kunt er naar mijn mening toch echt wel een oordeel over vormen. Als ik nu iets zie schitteren of meer gain heeft dan wordt dat alleen maar meer bij een groter oppervlak. Tenminste zo zie ik het als beeld amateur.

Teejoo

#4871
Citaat van: reza op februari  4, 2022, 09:16:13
Wist je trouwens Teejoo dat die XY doeken een bijna 1:1 zijn van de Hivilux?
Ik vind het dan wel grappig dat die gewoon tussen de Stewart en Dreamscreen hangen voor vergelijk :D
Is XY ook een merk? Maar zoals hierboven aangegeven: het valt me niet tegen hoe het HiVilux presteert. Kleurtemp is wel veel koeler.

Vandaag eens verder testen. Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs van mijn formaat.

reza

XY is ook een merk ja. Heb je het topic van Niels nooit gelezen? Die heeft zeer uitgebreid verschillende doeken getest.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: reza op februari  4, 2022, 09:31:06
XY is ook een merk ja. Heb je het topic van Niels nooit gelezen? Die heeft zeer uitgebreid verschillende doeken getest.
Weet ik niet meer. Eens kijken of ik het kan vinden.

reza

#4874
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169241.100


Ergens in het topic heeft hij ook een bestandje gemaakt met de metingen enz.
Stewart zit er niet bij Dreamscreen wel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"