Review XYscreen doeksoorten

Started by nielvm, August 10, 2018, 19:16:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Quote from: nielvm on December 19, 2018, 11:03:12
Ben niet zeker of ze goedkoper zijn. Had eens een eenvoudig scherm geconfigureerd en kwam toch iets duurder uit. Ik kan mij vergissen.



Ik ken inmiddels de prijzen van de XY doeken, die zijn misschien iets goedkoper maar door alle invoer rechten/verzend kosten worden ze een stuk duurder dan de kant en klaar doeken van Hivilux.  Daar betaal je voor een 21.9 4K spanscherm 300 euro ( geleverd en al ) Daar heb je net een los doek van bij XY..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#101
Nielvm nogmaals bedankt voor de tijd die je erin gestoken hebt.


Reza dat scherm van jou is met het Hiviwhite cinema 4k doek?

Nu  toch al goed om te zien dat je niet perse een duur scherm nodig hebt om iets goeds te hebben, jammer genoeg heeft Esmart Germany geen doek samples zijn nog goedkoper en was ik toch tevreden van, maar die raad ik enkel aan indien je voor een spanscherm gaat.


reza

#102
Ik heb indd de 4k cinema.
Mijn maat heeft een zeer duur Carada scherm ( worden niet meer gemaakt) maar die is echt niet beter als mijn scherm.  Nogmaals bedankt voor de gouden tip darkrunner.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Voor een 120" akoestisch transparante versie betaal je bij hivilux €699.
Bij xyscreen betaal je inclusief verzending en douane €560.

Zal er een beetje vanaf hangen welk doek en welke grootte om te bepalen welke de voordeligste is.

Ik wacht alvast nog even af tot xyscreen zijn masking scherm voorstelt. Daar zouden ze volop mee bezig zijn, maar ik heb geen idee van timing.
Als die meevalt van prijs, ga ik niet lang aarzelen denk ik.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

denoontje

Ab masking is voor mijn volgende scherm wel een must....
Ik Volg ff mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Het blijven in verhouding met de prijzen fantastische doeken! Hivilux of XY.
Als er een masking scherm komt die goed te betalen is slaan ze wel een slag mijn inziens.
Bij Grobi verkopen ze Zodiac schermen met hand en automatische masking, de instap prijs ligt rond de 1000 euro, die is volgens mij 2mt breed.

Van alle schermen die je nu gereviewd hebt, wat is jouw nr 1?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Monoprice was rond de 800/900 voor manuele masking alleen staan ze daar al even out of stock :(

nielvm

Quote from: reza on December 19, 2018, 13:45:43
Het blijven in verhouding met de prijzen fantastische doeken! Hivilux of XY.
Als er een masking scherm komt die goed te betalen is slaan ze wel een slag mijn inziens.
Bij Grobi verkopen ze Zodiac schermen met hand en automatische masking, de instap prijs ligt rond de 1000 euro, die is volgens mij 2mt breed.

Van alle schermen die je nu gereviewd hebt, wat is jouw nr 1?

Erg afhankelijk wat je nodig hebt (at-alr) en hoe groot je projecteert.

Voor een "gewoon" scherm vind ik elk standaard pvc doek een goede keuze.
Bij kleinere schermen zou ik de grijze stoffen in overweging nemen.
Voor AT vind ik de soundmax 4K en de hiviluk 4K akustik overall de beste.
ALR voor kleinere schermen de hivigrey 5d
Voor ALR met grotere schermen de Black crystal HG
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

darkrunner

Groot scherm is voor je vanaf hoeveel cm breed?

nielvm

Afhankelijk van de projector.

Volgens de regels zou je ongeveer 16fl moeten halen in SDR. Met mijn TW9300 haal ik dat netjes op mijn 280cm breed scherm in lage lamp. Als ik dan naar een 0.8 gain zou gaan, schiet er maar 11fl over, dit zou te weinig zijn.

Op een 240cm breed haal ik al 21fl en zou het interessant kunnen zijn om een lagere gain te nemen om een betere zwartwaarde te bereiken. Natuurlijk speelt HDR ook mee, daar is elke extra lumen welkom.

Een projector die minder lichtsterk is, zou op 280cm breed misschien zelfs al naar een HG doek moeten gaan, is dus projector afhankelijk.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Michielvs

#110
Dag allemaal,

ik kwam dit forum tegen via Cremer Lee van XYscreen.

Ik ben geïnteresseerd in 1 van hun producten omdat ik een vrij lichte ruimte heb (0-15footcandela) en hun ZHK120B-PET Crystal scherm (https://www.xyscreen.com/Ambient-Light-Rejecting-Ultra-Short-Throw-Projector-Screen-ZHK100B-PET-Crystal) zou een mooi resultaat moeten geven met een goeie UST projector (Dell S718QL of even afwachten wat de nieuwe LG HU85L op CES2019 zegt).

Dus als er een groepsaankoop zou gebeuren doe ik graag mee! Prijs nu is:
"16:9, 120"(2656*1494), ultra-thin bezel fixed frame screen with PET Crystal EXW price at hidden, shipping cost via Express at hidden"

Hier moet wel flink wat af kunnen als we samen aankopen denk ik zo.

Gegroet en alvast bedankt
Michiel
- LG OLED 65"
- Onkyo Dolby Atmos
- Zidoo x9s
- Buttkicker

nielvm

Groepsaankoop lijkt mij achteraf gezien nog niet zo eenvoudig. Je moet vreemden met een hoop geld toevertrouwen, je moet achteraf nog de douanekosten met die persoon regelen en uiteindelijk nog transportkosten binnen NL/BE betalen. Om dan een deel van de $300 transport uit te sparen... Persoonlijk zou ik dan even door de zure appel bijten en een hoop miserie en rompslomp besparen.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Michielvs

Quote from: nielvm on December 30, 2018, 07:45:57
Groepsaankoop lijkt mij achteraf gezien nog niet zo eenvoudig. Je moet vreemden met een hoop geld toevertrouwen, je moet achteraf nog de douanekosten met die persoon regelen en uiteindelijk nog transportkosten binnen NL/BE betalen. Om dan een deel van de $300 transport uit te sparen... Persoonlijk zou ik dan even door de zure appel bijten en een hoop miserie en rompslomp besparen.

Ja, daar heb je wel gelijk in.

Heb jij (of iemand anders hier) ervaring met hun PET Crystal schermen in combinatie met een UST projector?


Sent from my iPhone using Tapatalk
- LG OLED 65"
- Onkyo Dolby Atmos
- Zidoo x9s
- Buttkicker

nielvm

Ik heb er een sample van liggen, maar ik heb geen ust projector. Ik kan er dus weinig zinnigs over vertellen.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Dirk

Quote from: nielvm on December 30, 2018, 07:45:57
Groepsaankoop lijkt mij achteraf gezien nog niet zo eenvoudig. Je moet vreemden met een hoop geld toevertrouwen, je moet achteraf nog de douanekosten met die persoon regelen en uiteindelijk nog transportkosten binnen NL/BE betalen. Om dan een deel van de $300 transport uit te sparen... Persoonlijk zou ik dan even door de zure appel bijten en een hoop miserie en rompslomp besparen.
bij groepsaankopen betaal je meestal gewoon rechtstreeks (dus niet allen samen) aan de leverancier, waar je vooraf wel een stevige groepskorting mee hebt bedongen (dat doet één persoon vd groepsbuy, niet allemaal afzonderlijk gaan mailen/vragen)

verder betaal je dus gewoon je eigen (deel van de) verzending naar één vooraf bepaald adres + het aankoopbedrag aan die leverancier

hoe je het dan verder bij je thuis moet krijgen moet je wel weer even onderling regelen, maar bij dit soort aankopen wordt dat vaak een persoonlijke ophaling schat ik.

aankoop- en transportbedrag liggen op die manier altijd lager, bijgevolg de importheffingen ook, want die worden op basis van die 2 bedragen berekend.

je persoonlijke deel vd importkosten wordt vervolgens (onderling) berekend op basis van jouw percentage vd totale aankoopsom, maw iemand die een scherm koopt van 500€ betaalt de helft van wat iemand zal betalen die een scherm kocht van 1000€ ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Michielvs

Quote from: Dynky on December 30, 2018, 09:44:33
bij groepsaankopen betaal je meestal gewoon rechtstreeks (dus niet allen samen) aan de leverancier, waar je vooraf wel een stevige groepskorting mee hebt bedongen (dat doet één persoon vd groepsbuy, niet allemaal afzonderlijk gaan mailen/vragen)

verder betaal je dus gewoon je eigen (deel van de) verzending naar één vooraf bepaald adres + het aankoopbedrag aan die leverancier

hoe je het dan verder bij je thuis moet krijgen moet je wel weer even onderling regelen, maar bij dit soort aankopen wordt dat vaak een persoonlijke ophaling schat ik.

aankoop- en transportbedrag liggen op die manier altijd lager, bijgevolg de importheffingen ook, want die worden op basis van die 2 bedragen berekend.

je persoonlijke deel vd importkosten wordt vervolgens (onderling) berekend op basis van jouw percentage vd totale aankoopsom, maw iemand die een scherm koopt van 500€ betaalt de helft van wat iemand zal betalen die een scherm kocht van 1000€ ;)

Als er iemand wilt meedoen aan groepsaankoop, laat maar iets weten, ik heb nog tijd, zou pas binnen 3-4 maand aankopen.

grts
- LG OLED 65"
- Onkyo Dolby Atmos
- Zidoo x9s
- Buttkicker

darkrunner

Vandaag een bezoek gebracht aan Nielvm.

Als eerst de Epson 9300 is echt wel een zeer goede projector en op medium lamp modus met Hdr zeker niet te overdreven luid.

Ook men Benq 1110w meegenomen Fl op 220 breed was de Fl enorm goed,smarteco mode 34Fl, 23Fl Eco mode, de Isf night stand met gamma op 2.4 was eigenlijk nog niet zo slecht maar na wat aanpassingen is het beeld toch beter.

Ivm de doeksoorten, heb je enkel nood aan een wit scherm pvc scherm dan zijn de schermen van Esmart germany, Hivilux of Xyscreen  gewoon goed, we hebben Esmart niet kunnen testen maar heb het zelf 2 jaar gehad en vind van de 3 Esmart eigenlijk het fijnste van wit doeksoort, is absoluut structuurvrij, 100% glad en soft pvc heb er ook nooit hotspots op ervaren met men dlp, nu van Xyscreen, Hivilux hun witte 4k doeken kan ik ook niks negatiefs zeggen Esmart wint het gewoon qua prijs.

De Hivigrey 4k van Hivilux vond ik op men dlp niet echt een meerwaarde wit viel voor mij te fel terug, voor de Epson 9300 was dit doek totaal overbodig.

Maar dan haalde hij ook een Black Crystal pet doek sample uit de kast, vermits hij een zwarte verduisterde kamer heeft zou je denken onnodig maar wow
dit doek doet het verrassend zeer goed op men Dlp in een donkere ruimte, met het licht aan zag je ook heel goed het verschil met de Hiviwhite maar ik was het meest onder de indruk dat dit Alr doek zo een meerwaarde bied in een donkere kamer kleuren waren veel meer poppy, zwart was veel zwarter zonder dat dit iets afdeed aan de wit waarde.


Ook nog even met de 9300 op het Alr doek geschenen en daar zag je direct dat dit totaal onnodig was voor de 9300 die weet zijn mannetje al meer dan goed genoeg op een wit scherm te staan

Toch overweeg ik hier om voor een Alr scherm te gaan want ook bij de 9300 als je een 16:9 scherm hebt met 21:9 beeldmateriaal worden de zwarte/grijze balken op een Alr doek nog dieper zwart.

Nielvm bedankt voor je tijd heb er zeker wat van opgestoken en ook wat om extra over na te denken :)


nielvm

Met heel veel plezier en mijn diepste verontschuldigingen om de keuze nog moeilijker te maken  ::).

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

darkrunner

#118
Ja die Black Crystal screen blijft hangen...

Edit: nog wat verder zitten lezen over die black cristal doeken, en je leest toch hier en daar dat deze ook zeer geschikt zijn voor in donkere kamers oa door het sterk verminderen van lichtverstrooiing.

jasjenl

Quote from: nielvm on December 19, 2018, 09:28:44
Op vraag van forumlid Darkrunner heb ik de Hivilux doeken ook eens onder de loupe genomen.

Voor de geïnteresseerden onder jullie een aangevulde PDF...
Mooi uitgebreide pdf! Wel even een vraag: bij de Hivigrey cinema 5D zeg je:
"Dit betekent voor mij dat het doek bepaalde ALR capaciteiten bezit. Hivilux lijkt dit echter niet zo te benoemen, maar als ik test met omgevingslicht, doet deze stof het best goed."
Maar op hun site zeggen ze hier toch wel:
"HiViGrey Cinema 5D is specially engineered for rejecting the ambient light while maintain the superb picture quality."
Daarmee doelen ze toch op ALR?

Wat me verder nog niet helemaal uit datzelfde stukje uit je pdf duidelijk is: je schrijft daar
"In vergelijking met de xyscreen black crystal, moet ik deze toch ook de beste punten geven. De hogere gain geeft meer pop in het beeld."
Bedoel je daar dat de xyscreen de betere van de twee is of juist de HiViGrey?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

nielvm

Ik had van de hivilux een a4-tje met de info over de doeken, had niet verder op de website gekeken.
Dat komt dus overeen met mijn bevindingen.

De gewone black crystal verliest voor mij van de hivigrey omdat de gain behoorlijk laag ligt. Enkel bij erg kleine schermen of zoals eerder gezegd in combinatie met een dlp projector zou ik dat doek durven aanbevelen. De high gain versie van de black crystal is dan weer een ander verhaal.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

jasjenl

Ah ok, duidelijk!
Ik zie dat de HIViGrey Cinema 5D als fixed frame minimaal 100 inch is, dat zou voor mij eigenlijk al te groot zijn, want ik heb nu 90 inch en dat is voor de huidige ruimte eigenlijk wel een beetje de max.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

nielvm

Op die grootte moet de Black crystal best wel lukken imo...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

darkrunner

90"  Slim Bezel High Gain Ambient Light Rejecting Projector Screen ZHK100B-Black Crystal HG
Prijs  $580,

Ga binnenkort deze of een tab-tension met Standard ALR Black Crystal bestellen

Nog mensen die interesse hebben?

darkrunner

#124
Een 13 tal sampels besteld waarvan oa


Standard Throw Ambient Light Rejecting Fabric Black Crystal
High Gain Normal Throw Ambient Light Rejecting Fabric Black Crystal HG

en een hoop witte doeken, ondanks de goede resultaten op black screen Hg bij Nielvm thuis, wil ik dit graag nog eens kunnen vergelijken in men eigen living voor ik een scherm bestel.

Communicatie via mail lol tussen 10.00/16.00 uur krijg ik binnen de 5 min antwoord van Cremer Lee je zou niet zeggen dat je tegen iemand uit China bezig zijt.