Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

PascalP

Citaat van: Teejoo op februari  6, 2021, 16:37:46
Voor vanavond even improviseren met dese audiofiele stands 😉

De onderste dozen zijn nog gevuld en worden straks ingezet als surround back speakers. Maar dan moet ik eerst de stands hebben.

Niks meer aan doen. Lekker laten zo ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Ik ben vanavond weer eens een Oppo 203 aan het gebruiken. Ik heb hem op Auto staan qua resolutie zodat hij altijd 4K uitstuurt.

Ik vind hem in elk geval meer noise hebben in het beeld vergeleken met de Panasonics. Pas als ik noise reduction op stand 3 zet vind ik het ok. Ook lijkt hij iets minder scherp dan de Panasonic.

Zijn er nog settings die ik moet instellen voor optimaal beeld? Ik verwacht telkens weer dat de Oppo toch beter, of minimaal gelijk moet presteren aan de Panasonics. Ik kan me herinneren dat ik dat de vorige keer met een andere speler ook vond.

vik

Wat er bij jou mist is een logo  :tounge2:

Gister bij forum lid Scoc langs geweest en die is de Sony aan het testen op het moment. Samen met de MM 8077 CM versie. Wellicht dat hij al iets wil delen.  ;)

Citaat van: Teejoo op februari  6, 2021, 22:45:00
Ik ben vanavond weer eens een Oppo 203 aan het gebruiken. Ik heb hem op Auto staan qua resolutie zodat hij altijd 4K uitstuurt.

Ik vind hem in elk geval meer noise hebben in het beeld vergeleken met de Panasonics. Pas als ik noise reduction op stand 3 zet vind ik het ok. Ook lijkt hij iets minder scherp dan de Panasonic.

Zijn er nog settings die ik moet instellen voor optimaal beeld? Ik verwacht telkens weer dat de Oppo toch beter, of minimaal gelijk moet presteren aan de Panasonics. Ik kan me herinneren dat ik dat de vorige keer met een andere speler ook vond.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#4003
Met betrekking tot de Oppo:

Hoe staan de settings in de JVC? (MPC levels JVC bij zowel SDR en HDR 4K)

In de Oppo zou ik het volgende aanhouden voor beeld:

SDR 1080P Custom pre-set (makkelijk switchen resolution button remote) en voor 4K UHD  proberen wat beter uit pakt. (Auto of source direct.)

Color space  4:2:2 aanhouden. Color depth auto.  (Alle noise reduction uit.)

Kijk dan even of het bevalt.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Ik zou toch verwachten dat de Oppo net als de Panasonic beter kan upscalen dan de JVC? De rest ga ik nog checken. Maar die beeldruis viel me de vorige keer ook al zo op.
Wat zijn dan de juiste MPC levels voor de JVC?

vik

Probeer dit even:

Graphic mode : standard
Enhance op 2
Smoothing 0
NR 0

Mijn advies voor HDR 4K (enkel low latency mode "aan") en voor SDR indien je daar gevoelig voor bent clear motion drive op low en de rest van de verbeteraars uit laten.

Jij gebruikt net zoals Jan 2 hdmi outputs op de Panasonic en Oppo?


Citaat van: Teejoo op februari  7, 2021, 09:24:08
Ik zou toch verwachten dat de Oppo net als de Panasonic beter kan upscalen dan de JVC? De rest ga ik nog checken. Maar die beeldruis viel me de vorige keer ook al zo op.
Wat zijn dan de juiste MPC levels voor de JVC?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Nee, alles naar de Trinnov en dan door naar de JVC.

williams

#4007
Citaat.  Ik zou toch verwachten dat de Oppo net als de Panasonic beter kan upscalen dan de JVC? De rest ga ik nog checken. Maar die beeldruis viel me de vorige keer ook al zo op.
Wat zijn dan de juiste MPC levels voor de JVC?   

Waar de Panasonic beter is dan de Oppo is de chroma upscaling en dit zie je waarschijnlijk terug in je beeld .
En zoals Vic al aangeeft gewoon in de JVC de scherpte terug draaien naar 2 of liever zelfs naar 1 .
Beeldruis kan ik me zo niet voor de geest halen meer maar ik heb zelf geen Oppo 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

Allrighty. De Trinnov doet alleen pass through voor beeld neem ik aan?

De Panasonic heeft een iets fraaiere chip in vergelijk met de Oppo. Chroma subsampling en scaling is net even wat beter enkel die heeft geen source direct functie voor hdmi. Dit kan afhankelijk van de rest van de keten een voordeel zijn.

Citaat van: Teejoo op februari  7, 2021, 09:46:03
Nee, alles naar de Trinnov en dan door naar de JVC.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79

#4009
Citaat van: vik op februari  7, 2021, 09:37:06
Probeer dit even:

Graphic mode : standard
Enhance op 2
Smoothing 0
NR 0

Mijn advies voor HDR 4K (enkel low latency mode "aan") en voor SDR indien je daar gevoelig voor bent clear motion drive op low en de rest van de verbeteraars uit laten.

Jij gebruikt net zoals Jan 2 hdmi outputs op de Panasonic en Oppo?


Wat is de onderbouwing voor deze MPC keuze als ik vragen mag?

Ik vind MPC op standaard te extreem, high res is en stuk verfijnder. Standaard veroorzaakt ook dat de grain erg benadrukt word.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

vik

De MPC op standard is de stand met minimale processing (enhancement) en High-Res juist extremer en dit heeft altijd een neven effect.

Hoe minder enhancement hoe beter de beeldkwaliteit. Ik zet persoonlijk alle verbeteraars voor zover mogelijk uit met uitzondering van E-Shift 8K op de NX-9 en ook bij de oude X**** altijd E-shift aan. Ook het eindresultaat met E-shift hangt af van de kwaliteit van de bron.

Kwaliteit bron, projector settings en zelfs de structuur van het doek kan een rol spelen in het eindresultaat.

De link met grain kan ik persoonlijk niet leggen. Wat voor grain bedoel je? Grain die orgineel in de film zit?

Ik denk dat het belangrijk is dat je voor je zelf uit maakt wat het fijnste kijkt en vandaar de tip richting Teejoo.

Citaat van: maximus79 op februari  7, 2021, 11:57:37

Wat is de onderbouwing voor deze MPC keuze als ik vragen mag?

Ik vind MPC op standaard te extreem, high res is en stuk verfijnder. Standaard veroorzaakt ook dat de grain erg benadrukt word.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dan heb jij een nieuwer board als Jan volgens mij  :)

Heb je nog wat kunnen experimenteren met de settings in de Oppo?


Citaat van: Teejoo op februari  7, 2021, 09:46:03
Nee, alles naar de Trinnov en dan door naar de JVC.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#4012
Ik had de instellingen bijna gelijk aan jouw advies, en merk dat de Oppo het beste presteert in source direct.

Maar wat mij positief is opgevallen is dat de scaling van de N7 opeens wel goed is. Ik heb daar toen ik hem 2 jaar gelden heb gekocht met de toenmalige firmware mee getest, en dat vond ik echt minder dan de Panasonic. Verder nooit meer naar gekeken. En nu zie ik dat het wel goed uitziet voor zover ik heb heb gezien afgelopen weekend.

Ik houd de Oppo i.p.v. een van de Panasonics. Die gaat naar een project van thuisbioscooplimburg waar hij samen met een mooie Sony projector zal worden ingezet. Uiteraard met gebruikmaking van de super Tonemapping van de Pana.

Terug naar de Oppo: Het is een goede speler, waarbij vooral de vele mogelijkheden om zaken aan te passen fijn zijn. Dat kan ook bij de Panasonic, maar dat menu vind ik minder.
Aan het begin van UHD films maakt hij echter echt best veel lawaai, en dat is irritant. Qua beeld vind ik hem dus zeker niet beter dan de Panasonic. Geluid heb ik het idee wel, dat had ik niet verwacht.

Maar ik blijf erbij dat ik de speler een beetje overhyped vind. Ik houd hem zodat ik nu 2 verschillende speler heb, wat bij eventuele disc issues wel eens handig kan zijn en er een direct functie opzit. Ook zijn er uiteraard tuning opties beschikbaar.

Teejoo

#4013
Citaat van: vik op februari 10, 2021, 09:47:18
Dan heb jij een nieuwer board als Jan volgens mij  :)

Heb je nog wat kunnen experimenteren met de settings in de Oppo?
Ja, ik heb een nieuwere HDMI kaart

vik

#4014
Goed om te horen dat je wel iets aan verbetering hebt kunnen bereiken met de Oppo.

Maar wat vind je dan exact overhyped Teejoo?

De kracht van de Oppo zit hem voornamelijk in zaken als betrouwbaarheid, bedienings gemak ( :pompom: remote bijvoorbeeld) uitgebreide settings waarvan een hele fijne de "source direct" hdmi functie en niet te vergeten de support vanuit Oppo (software) en ook de speciale firmware die je aan kunt schaffen zodat de beperkingen worden weggeschreven. Regio zone kit enz.  :)


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79

Citaat van: vik op februari 10, 2021, 09:42:22
De MPC op standard is de stand met minimale processing (enhancement) en High-Res juist extremer en dit heeft altijd een neven effect.

Dit is juist andersom, na mijn weten is standaard voor "standaard materiaal" je ziet ook gelijk dat het meer doet dan op de High-res stand.
Daarom gebruik ik ook High-res omdat standaard te veel doet...

Of ik begrijp de complete werking niet.... ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

#4016
Citaat van: vik op februari 10, 2021, 10:08:04
Goed om te horen dat je wel iets aan verbetering hebt kunnen bereiken met de Oppo.

Maar wat vind je dan exact overhyped Teejoo?

De kracht van de Oppo zit hem voornamelijk in zaken als betrouwbaarheid, bedienings gemak ( :pompom: remote bijvoorbeeld) uitgebreide settings waarvan een hele fijne de "source direct" hdmi functie en niet te vergeten de support vanuit Oppo (software) en ook de speciale firmware die je aan kunt schaffen zodat de beperkingen worden weggeschreven. Regio zone kit enz.  :)
Je noemt idd de sterke punten. Ik denk echter dat hij vooral populair is vanwege de mogelijkheid om downloads te streamen, want zoveel mensen hebben die mods niet.

Mijn punt is meer dat de Panasonic zeker gelijkwaardig is (en nog gewoon te koop!), en eigenlijk maar één belangrijke feature mist: source direct.

Teejoo

#4017
Ik wil hem trouwens regiovrij maken. Sowieso voor DVD, maar blu-ray zou leuk zijn. Voorheen kon dat bij blueraychip.dk. Maar die site is uit de lucht.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op februari 10, 2021, 10:39:47
Ik wil hem trouwens regiovrij maken. Sowieso voor DVD, maar blu-ray zou leuk zijn. Voorheen kon dat bij blueraychip.dk. Maar die site is uit de lucht.

Waarschijnlijk heeft jvb.nl nog wel de hardware modificatie, dan is het gelijk voor blu-ray gedaan.

Teejoo

Vandaag alle Nautilus speakers ingepakt. Het einde van 20 jaar Nautilus!

Ze gaan worden ingezet in een mooi HT bij een klant van Atmoz.

Ben meteen nog wat andere aanpassingen aan het doen: de verwarmingsradiator die tegen de achtermuur zat is vervangen door een klein exemplaar en tegen de zijmuur gemonteerd. Hierdoor win ik toch weer zo'n 15 cm dat de back surrounds en subwoofer verder naar achteren kunnen.

Atmoz

Citaat van: Teejoo op februari 10, 2021, 19:36:50
Vandaag alle Nautilus speakers ingepakt. Het einde van 20 jaar Nautilus!

Ze gaan worden ingezet in een mooi HT bij een klant van Atmoz.


8)

Ik zie je/ze morgenvroeg :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

denoontje

Mooi dat je de beeweetjes al kwijt bent. [emoji1320][emoji1319][emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo


anton

Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd Teejoo met de M&K speakers  :headbanging:. Heb deze speakers al enkele keren mogen beluisteren bij Pascal . Prachtige en indrukwekkende sound, meeslepende bubbel.......wat wil een ht liefhebber nog meer  8). Zal heel anders gaan klinken in de Teejooscoop na 20 jaar gewend te zijn aan (prachtige) nautilussen maar dat was ook de bedoeling natuurlijk........
Lees heel graag hoe het inregelen en plaatsen verloopt  :pompom:, veel plezier !!

Teejoo

Citaat van: anton op februari 11, 2021, 11:31:29
Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd Teejoo met de M&K speakers  :headbanging:. Heb deze speakers al enkele keren mogen beluisteren bij Pascal . Prachtige en indrukwekkende sound, meeslepende bubbel.......wat wil een ht liefhebber nog meer  8). Zal heel anders gaan klinken in de Teejooscoop na 20 jaar gewend te zijn aan (prachtige) nautilussen maar dat was ook de bedoeling natuurlijk........
Lees heel graag hoe het inregelen en plaatsen verloopt  :pompom:, veel plezier !!
Thanks!

Vandaag de muren bijgewerkt en geschilderd. De side surrounds hangen. Nu eerst poetsen en dan de rest plaatsen en aansluiten zodat we vanavond bij de start van het weekend geluid hebben. De komende dagen verder afwerken en als de stands komen opnieuw inmeten.