Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

reza

Ik heb nu sinds een aantal weken de ATV4K en dat speelt niet alleen heel mooi, het klinkt ook goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet een hele film heb gekeken op de ATV, maar wat ik tot nu toe heb gehoord en gezien ( gewoon atmos ) klinkt het niet anders als met de Panasonic en orginele UHD schijfjes..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: reza op december 26, 2019, 20:54:09
Ik heb nu sinds een aantal weken de ATV4K en dat speelt niet alleen heel mooi, het klinkt ook goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet een hele film heb gekeken op de ATV, maar wat ik tot nu toe heb gehoord en gezien ( gewoon atmos ) klinkt het niet anders als met de Panasonic en orginele UHD schijfjes..
Dan zet ze maar eens naast elkaar. Ik vind dit verschil gewoon echt duidelijk. Bij een goede high bitrate MP3 hoor ik dat bijvoorbeeld weer niet.

reza

Morgen zal ik eens wat testen.
Er komen wat ht forumleden over de vloer.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: reza op december 26, 2019, 21:21:39
Morgen zal ik eens wat testen.
Er komen wat ht forumleden over de vloer.
Oh nee, van die figuren! Sterkte ;-)

denoontje

Citaat van: reza op december 26, 2019, 21:21:39
Morgen zal ik eens wat testen.
Er komen wat ht forumleden over de vloer.


ben benieuwd...zijn vaak kritische mannen :P

Kjelt

Ben ik nou zo ouderwets dat ik zo'n iTunes niet vertrouw in die zin wat koop je nou eigenlijk?
Je kunt het alleen op een Apple device weergeven? Kun je downloaden en offline kijken of moet je online zijn ? Waar sla je het op want Apple devices bulken nou niet echt van de opslagruimte, etc etc. Mocht de service stoppen ben je dan alles kwijt? Kun je het 2e hands doorverkopen? Ik heb toch liever een fysiek schijfje in de kast  :)

Teejoo

#2681
In principe heb je helemaal gelijk, maar van al dit soort services vind ik iTunes dan nog het meest betrouwbaar. Dat is voor mij ook de reden niet te starten met kaleidescape. Dat is zo kwetsbaar.

De HD versies kun je bij itunes downloaden op je PC. De 4K versies niet dacht ik.

reza

Alles wordt in "de cloud" opgeslagen.
Fysiek is indd hebben, maar kost 3 tot 4x zoveel.
Ik heb nu 4k films voor 5 euro.
Een fysiek schijfje heeft ook letterlijk meer om het lijf, je kan het natuurlijk vastpakken/uitlenen, bekijken en dat is met dit niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Ja ik ben waarschijnlijk ouderwets.
Bij software heb ik het ook niet zo op licenties enzo, liever gewoon een keer kopen en dan kunnen gebruiken als en wanneer ik dat wil. Maar de toekomst zal waarschijnlijk schijfloos worden, jammer vind ik dat wel.

papaleo

Citaat van: reza op december 26, 2019, 20:54:09
Ik heb nu sinds een aantal weken de ATV4K en dat speelt niet alleen heel mooi, het klinkt ook goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet een hele film heb gekeken op de ATV, maar wat ik tot nu toe heb gehoord en gezien ( gewoon atmos ) klinkt het niet anders als met de Panasonic en orginele UHD schijfjes..

Dus toch maar een AppleTV aangeschaft :D :withstupid: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

evilniek

Citaat van: Kjelt op december 27, 2019, 10:11:30
Ja ik ben waarschijnlijk ouderwets.
Bij software heb ik het ook niet zo op licenties enzo, liever gewoon een keer kopen en dan kunnen gebruiken als en wanneer ik dat wil. Maar de toekomst zal waarschijnlijk schijfloos worden, jammer vind ik dat wel.

Ik denk dat we voorlopig nog wel veel schijfjes voorbij zullen zien komen, dankzij Sony's PS5 die een UHD drive krijgt.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

PascalP

Hoop het inderdaad ook!
Heb geen enkele streaming dienst thuis, download wel veel in 'eigen beheer' op mijn NAS en de films die ik echt de moeite waard vind koop ik origineel voor de beste kwaliteit voor beeld/geluid
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Na wat Kerstfilms tijdens en voor de Kerstdagen de afgelopen dagen weer genoten van leuke, spectaculaire en mooie films op UHD disc:

- Gladiator
- MIB International
- Yesterday
- Skyscraper
- Logan lucky

Nog 4 avonden genieten in de Teejooscoop voordat we weer aan de slag moeten 😊


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Citaat van: papaleo op december 27, 2019, 11:18:36
Dus toch maar een AppleTV aangeschaft :D :withstupid: :D

haha, ja klopt. Wel met tegenzin zoals je weet.
Maar het speelt wel echt heel goed.
Ik heb de Panasonic verkocht met een aantal schijven. Ik heb nu al een hele collectie films bij ITunes gekocht en dit speelt echt heel mooi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Citaat van: Teejoo op december 26, 2019, 20:56:08
Dan zet ze maar eens naast elkaar. Ik vind dit verschil gewoon echt duidelijk. Bij een goede high bitrate MP3 hoor ik dat bijvoorbeeld weer niet.

Hoi Teejoo,

je had indd gelijk. Atmos op de ATV is echt anders dan een ''originele'' gedownloade track.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: reza op januari  1, 2020, 17:24:21
Hoi Teejoo,

je had indd gelijk. Atmos op de ATV is echt anders dan een ''originele'' gedownloade track.
Ik vond de stap naar Lossles Audio op Blu-ray destijds echt een mooie upgrade passend bij de de stap naar Full HD beeld.

Wat heb jij nou eigenlijk staan qua audio? Kan ik dat ergens zien?

reza

Ik draai met een 5.1.2 systeem.
Onkyo versterker
klipsch Front
Kef,s achter/high.
2 Kef subs.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: reza op januari  1, 2020, 18:45:16
Ik draai met een 5.1.2 systeem.
Onkyo versterker
klipsch Front
Kef,s achter/high.
2 Kef subs.
Nice!

Ik dacht dat jij ook een eigen topic had, maar kon het niet vinden.

reza

#2694
Klopt. Maar die staat op de tweede/derde/vierde pagina :D

Wel meer redelijk recente foto's overig.
Al had ik daar nog een kleiner scherm
Geen klipsch speakers
Andere versterker
Geen hue lampen
Geen Google home
ander hifi rack
Geen ATV 4k

Dus niet helemaal up to date :D

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31206.2075

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: reza op januari  1, 2020, 20:06:51
Klopt. Maar die staat op de tweede/derde/vierde pagina :D

Wel meer redelijk recente foto's overig.
Al had ik daar nog een kleiner scherm
Geen klipsch speakers
Andere versterker
Geen hue lampen
Geen Google home
ander hifi rack
Geen ATV 4k

Dus niet helemaal up to date :D

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31206.2075
Foei! Dan wordt het tijd voor een update!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Idd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Ondanks dat ik de Trinnov nog niet heb wel al onder de indruk van hun customer service!

Zo heb ik al alle hulp gehad bij het bepalen van de juiste bekabeling in samenwerking met Jos. Ook zijn ze aan het kijken naar de dedicated ir codes.

Mijn vraag om het gedrag van het display vast instelbaar te maken werd beantwoord dat ik de huidige standaard even kon proberen als de Altitude er is en dat ze het anders zo konden programmeren zoals ik het graag wilde. Dit zijn gewoon Tag McLaren Audio tijden die herleven! Daar kon ook erg veel, zeker nadat ik Beta tester was geworden.

En dat gewoon 7 dagen in de week, overdag en 's avonds.