Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Richi

Normaal 3db dacht ik.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Teejoo

#2251
Ik mis toch steeds meer die dikke LFE slam, ondanks dat ik met 2 x Velodyne SPL-1200 draai. Vandaag ook weer eens wat zitten schuiven. Dat maakt wel iets, maar ik mis toch iets. Vandaar dat ik weer aan het experimeteren ben.

Wat zijn tegenwoordig leuke, maar toch enigzinszins betaalbare subwoofers, even primair voor films? Ik was laatst bij Atmoz en die had ern Rel die al vrij indrukwekkend klonk. Die ga ik ook een keer lenen.
Ook werd mij een Klipsch R-115SW die erg interessant lijkt.

Maar wat nog meer?

jossie

Doe 's een schatting hoeveel de conus uitslaat als je muziek/film draait op het nivo waarop je normaal kijkt?

Mogelijk staan ze gewoon te zuinig afgesteld...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

Citaat van: jossie op december 28, 2018, 19:53:15
Doe 's een schatting hoeveel de conus uitslaat als je muziek/film draait op het nivo waarop je normaal kijkt?

Mogelijk staan ze gewoon te zuinig afgesteld...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dat valt denk ik reuze mee. Zal het straks eens testen. Maar ze staan nu ook al een stuk harder (+6db ongeveer gemeten dan de rest.

Kan ze natuurlijk gewoon eens harder zetten, maar dan gaat alles mee onder de 80 Hz terwijl je alleen je LFE wilt eigenlijk.

denoontje

Citaat van: Teejoo op december 28, 2018, 19:59:58
dat valt denk ik reuze mee. Zal het straks eens testen. Maar ze staan nu ook al een stuk harder (+6db ongeveer gemeten dan de rest.

Kan ze natuurlijk gewoon eens harder zetten, maar dan gaat alles mee onder de 80 Hz terwijl je alleen je LFE wilt eigenlijk.

spelen met je target curve in dirac???

jossie

Ik zou een curve programmeren ongeveer +6 bij 25/30 Hz en dan aflopend naar 100 om te beginnen. Weet niet of je dat kan? Ik heb daarvoor een Velo SMS-1 [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

Citaat van: jossie op december 28, 2018, 20:02:49
Ik zou een curve programmeren ongeveer +6 bij 25/30 Hz en dan aflopend naar 100 om te beginnen. Weet niet of je dat kan? Ik heb daarvoor een Velo SMS-1 [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
;D Dat moet met Dirac ook wel lukken!

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op december 28, 2018, 19:39:07
Ik mis toch steeds meer die dikke LFE slam, ondanks dat ik met 2 x Velodyne SPL-1200 draai. Vandaag ook weer eens wat zitten schuiven. Dat maakt wel iets, maar ik mis toch iets. Vandaar dat ik weer aan het experimeteren ben.


Je had daar ook bijna 12 db teveel.....

jossie

Heerlijk!

Vooral lekker als je wat zachter draait (ik). Dan stort het sublaag in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

denoontje

Citaat van: jossie op december 28, 2018, 20:02:49
Ik zou een curve programmeren ongeveer +6 bij 25/30 Hz en dan aflopend naar 100 om te beginnen. Weet niet of je dat kan? Ik heb daarvoor een Velo SMS-1 [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bedoel je hier bij 100hz en hoger op 0db?

jossie

+6 bij 25 Hz, ongeveer 0 bij 100 Hz. En dan naar wens het eindpunt (100) een beetje heen en weer schuiven en/of +6 omhoog/omlaag tot het naar je zin is. Wel op het niveau proberen waarop je normaal ook luistert anders is het snel teveel.

Meettechnisch niet ok, wel lekker [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

#2261
Ik bedacht me dat op de originele AB ook een paar presets zaten. Die er even bijgezocht en ipv jazz (is de neutrale stand) eens op Movie gedrukt.. dat doet denk ik ook zoiets. Meteen meer punch in het sublaag.

denoontje

Citaat van: Teejoo op december 28, 2018, 21:09:52
Ik bedacht me dat op de originele AB ook een paar presets zaten. Die er even bijgezocht en ipv jazz (is de neutrale stabd) eens op Movie gedrukt.. dat doet denk ik ook zoiets. Meteen meer punch in het sublaag.

maar dan ga je nu toch dubbel dsp-en....
in de arcam en in de velo.

waarom dan niet in de dirac bass wat opkrikken?

Teejoo

Citaat van: denoontje op december 28, 2018, 21:14:09
maar dan ga je nu toch dubbel dsp-en....
in de arcam en in de velo.

waarom dan niet in de dirac bass wat opkrikken?
Dit is even de snelle versie ;-)

Maar los daarvan wordt er volgens mij altijd geprocessed in de velo, ook op de jazz stand.

jossie

Beter in de velo, maximale headroom in voortrap heb je geen zicht op. In de Velo grijpt de dsp in als hij gaat clippen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

denoontje

ik heb toen een reset gedaan van de velo, geen meting gedaan en laat de arcam de dsp doen.
(Bjorn gaf aan: gebruik 1 dsp...vandaar)

jossie

Boosten doe ik liever in een eindproduct, reden net aangegeven.

De Dirac correctie blijft toch werken, deze boost in de Velo heeft een lage Q, is erg neutraal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

jossie

Citaat van: Teejoo op december 28, 2018, 21:15:28
Dit is even de snelle versie ;-)

Maar los daarvan wordt er volgens mij altijd geprocessed in de velo, ook op de jazz stand.

Kun je deze ook aan een scherm koppelen? Dan kun je settings zien toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

Citaat van: jossie op december 28, 2018, 21:21:01
Kun je deze ook aan een scherm koppelen? Dan kun je settings zien toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee, helaas niet. Dat kan alleen de DD serie.

jossie

Movie is +4 dB extra op 35 Hz én +5 dB overall tov jazz. Dat is een fors verschil.

Zo kun je wel makkelijk/snel schakelen tussen clean en punch...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo


Kjelt

Topic opgeschoond, discussie van Bucklers sub staat nu hier:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170708.0

Teejoo


bmateijsen

Citaat van: Teejoo op december 28, 2018, 23:31:29
Waar?

Uit mijn hoofd op de subwoofer, freq. 25/30 hrz...

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op december 29, 2018, 14:42:13
Uit mijn hoofd op de subwoofer, freq. 25/30 hrz...
Wat knap dat je dat nog weet!