Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reza

Leo,

Voor mij is de foto duidelijk maar geen verrassing. Zonder DTM is het plaatje altijd donkerder dan met een oplossing aan, vandaar dat we natuurlijk ook willen tonemappen.
Kun je een foto maken met DTM van JVC aan en daarna een foto met de tonemapping van de Lumagen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dan opeens veel meer licht zou hebben.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

De vraag van denoontje was het verschil laten zien met en zonder 4k/hdr/dtm ;)

Deze test tussen de jvc en de Lumagen had ik al in petto om deze test/vergelijk 'n keer tzt zelf te willen doen...is wel wat meer omslachtiger om te doen.

Maar op youtube staat er een soortgelijke (Zie link) test waarin ze dit laten zien tussen een JVC met HDR10,Frame Adapt HDR en de Lumagen Radiance Pro (bij 13 minuten) hier zie je een chocolade taartje en dan zie je welke informatie je er bij krijg met de Lumagen tov JVC's HDR10 en Frame Adapt HDR
Maar ik kan je verzekeren dat je ook met de juiste instellingen wat meer licht krijg...ik draaide zoals je weet mijn 4k/hdr altijd met/in high lamp mode nu draai ik op lowlamp en de iris op -2 met dezelfde intensiteit.

https://youtu.be/0r1IxHn-7O8
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Citaat van: reza op april 23, 2021, 21:38:24
:thumbs-up:

Mooi hoor Leo. Mooie upgrade!
Thx Reza
Je zal het binnenkort zelf gaan zien,ben benieuwd naar jouw ongezouten mening hierover :D
Ik moet natuurlijk eerst nog wat puntjes op de i willen gaan zetten alvorens je hier mag binnenkomen.  :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

 O0

Ik kom graag langs, dat weet je!
En zal indd mijn ongezouten :clapping: mening wel geven. Maar jou kennende, zal ik hetzelfde zien/ervaren als jou, dat moet dus goed komen.
Dat maakt mij juist ook zo extra nieuwsgierig..

Ik weet namelijk van je, ook al kost iets ..k als het niet goed is, schrijf je het gewoon eerlijk.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Wat nu ook verleden tijd is dat ik met geen een bron meer last heb als het om een hdmi handshake gaat dit was al verbeterd met de nieuwe optische hdmi kabel maar duurde soms toch nog lang voordat er beeld was.

En zoals ik n tijdje geleden ook schreef dat ik met de Zappiti Pro geen 4k/60p zoals Gemini Man kon afspelen...ook dit is nu verleden tijd  :clapping: hier heb ik dus geen verklaring voor want de 1295 chipset in de Zappiti zou daar niet toereikend genoeg voor zijn aldus de technische afdeling van Zappiti.  :crazy: Zeg jij het maar... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Citaat van: reza op april 23, 2021, 21:14:31
Leo,

Voor mij is de foto duidelijk maar geen verrassing. Zonder DTM is het plaatje altijd donkerder dan met een oplossing aan, vandaar dat we natuurlijk ook willen tonemappen.
Kun je een foto maken met DTM van JVC aan en daarna een foto met de tonemapping van de Lumagen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dan opeens veel meer licht zou hebben.

Leo ik bedoelde eigenlijk dit  ;-) ;-)
dus wat kan de JVC al mbt HDR tonemapping etc en wat doet de Lumagen.

papaleo

Citaat van: denoontje op april 23, 2021, 22:14:45
Leo ik bedoelde eigenlijk dit  ;-) ;-)
dus wat kan de JVC al mbt HDR tonemapping etc en wat doet de Lumagen.

Een paar posten terug heb ik een YT filmpje gepost waar je dit al kan zien... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Leo,

Ik heb het filmpje bijna helemaal gekeken maar kon niet zien wanneer de Lumagen "instapte" en een ander trucje deed dan met de FA van JVC?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#3009
Citaat van: reza op april 23, 2021, 22:20:43
Leo,

Ik heb het filmpje bijna helemaal gekeken maar kon niet zien wanneer de Lumagen "instapte" en een ander trucje deed dan met de FA van JVC?
Je ziet toch dat hij schakelt tussen de verschillende stil staande beelden en laat zien wanneer de jvc hdr10, FA en de Lumagen zijn kunstje laat zien?
Bij minuut 13 ongeveer is het met dat chocolade taartje ,of heb je dit gemist?

Of bedoel je dat je hem niet gelooft... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

 :D

Haha, grappenmaker :P

Ik zie in het filmpje dat hij switcht van HDR 10 ( pure HDR, om het zo maar even te noemen ) naar de FA van JVC.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Of heb jij stiekem dat taartje opgegeten...,tja dan kan je het niet meer zien  :D :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Ik kom binnenkort wel langs.
Eet ik bij jou wel een taartje ( als dat nog mag van je vrouw )  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#3014
Haagse hartelijkheid Leo?
Citaat van: papaleo op april 23, 2021, 22:42:06
Lekker...wat neem je mee? ::) :P

:popcorn:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

We spreken snel wat af...en ik ben de gastheer dus ik zorg voor wat bij de thee/koffie  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Citaat van: vik op april 24, 2021, 10:13:29
Een Feyenoord Hoodie  :D


Dat wil ik zien! Leo, kan jij een filmpje maken?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Citaat van: vik op april 24, 2021, 10:13:29
Een Feyenoord Hoodie  :D

Lijkt me heerlijk...
Honkbalknuppel zet ik alvast klaar.


Citaat van: fugazi_2009 op april 24, 2021, 10:16:23
Dat wil ik zien! Leo, kan jij een filmpje maken?

Vraag mijn vrouw wel of ze dit wil filmen zal ze denk ik niet weigeren

Citaat van: reza op april 24, 2021, 10:18:03
Hahaha. Misschien wel ja.

:tounge: :tounge: :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robbo

Citaat van: papaleo op april 23, 2021, 21:36:25
De vraag van denoontje was het verschil laten zien met en zonder 4k/hdr/dtm ;)

Deze test tussen de jvc en de Lumagen had ik al in petto om deze test/vergelijk 'n keer tzt zelf te willen doen...is wel wat meer omslachtiger om te doen.

Maar op youtube staat er een soortgelijke (Zie link) test waarin ze dit laten zien tussen een JVC met HDR10,Frame Adapt HDR en de Lumagen Radiance Pro (bij 13 minuten) hier zie je een chocolade taartje en dan zie je welke informatie je er bij krijg met de Lumagen tov JVC's HDR10 en Frame Adapt HDR
Maar ik kan je verzekeren dat je ook met de juiste instellingen wat meer licht krijg...ik draaide zoals je weet mijn 4k/hdr altijd met/in high lamp mode nu draai ik op lowlamp en de iris op -2 met dezelfde intensiteit.

https://youtu.be/0r1IxHn-7O8

Dat is wel een opmerkelijke verbetering :clapping:

Maar gezien mijn kijkgedrag voor het grootste gedeelte bestaat uit Netflix en Amazon-prime als bronmateriaal, produceert de Lumagen op dat type bronmateriaal ook vergelijkbare verbeteringen ?

papaleo

Citaat van: Robbo op april 24, 2021, 12:40:37
Dat is wel een opmerkelijke verbetering :clapping:

Maar gezien mijn kijkgedrag voor het grootste gedeelte bestaat uit Netflix en Amazon-prime als bronmateriaal, produceert de Lumagen op dat type bronmateriaal ook vergelijkbare verbeteringen ?

Verbetering dat zal zeker wel..., in hoeverre de verbeteringen zullen uitpakken is natuurlijk wel afhankelijk van het aangeboden material/bron  ;)

Je krijgt uit de Lumagen allereerst een super scaling van 1080p naar 4K met de voortreffelijke dynamische tonemapping in je keten van alle bronnen die je er aanhangt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3022
Ik ben er achter dat niet alles goud is wat er blinkt... en werd vandaag weer eens met neus op de feiten gedrukt
En zoals vele hier wel weten is dat ik niet alleen maar positieve post's plaats als het gaat om de door mijn nieuw aangeschafte apparatuur... ;)

Allereerst ben ik super tevreden wat de Lumagen kan maken van het aangeboden video signaal het meest versteld sta ik van wat die van een 1080/HD signaal kan maken...😎😎😎 G-E-Weldig!
Wbt 4K/HDR met DTM weet ik dat de JVC dit ook goed kan maar het zal ongetwijfeld beter door de Lumagen neergezet worden...dit ga ik in ieder geval nog 'n keer uittesten....

Maar nu komt het...een elle lange verhaal 😱
Je zult wel denken wat heb 'die Leo' nú weer...tenminste dat ik denk zelf ook 🥴

Gisteren had ik meerdere inputs/bronnen er op aangesloten maar ook op de output (2) aan de Lumagen mijn Sony TV aangesloten...en vlug wat dingetjes uitgeprobeerd so far so good.  ::)

Vanmorgen verder...en ben ik nog wat gaan stoeien met de Lumagen.

Zo was ik ook met de Oppo 205 fysieke disc's aan het uitproberen....
Toen ik bij de eerste beste film/4K disc op play drukte bleef het beeld na 'n paar seconden 'stil staan'/hangen/freeze op dat zelfde moment reageerde de remote van de oppo ook niet meer 🥴😱
Wat ik ook probeerde het beeld bleef vast staan...uiteinedelijk zag ik wel op het Display van de oppo dat de remote wel reageerde maar dit was niet via het doek/beeld te zien deze bleef muurvast staan.
Wat ik ook probeerde het beeld bleef vast staan ik vreesde dat de Oppo het begeven had....😞
Na heel veel minuten verder en diverse keren alles van de stroom gehaald te hebben bleef dit probleem maar aanwezig...en ging ik meer en meer denken dat de Oppo roet in het eten gooide ook hier weer allerlei instellingen veranderd maar zonder het gewenste resultaat.

Op een gegeven moment had/kreeg ik door dat wanneer ik in de Lumagen de bron handmatig veranderde/switchde op en neer ging van bron veranderde dat de Oppo daarna wel weer reageerde maar dit was voor korte duur want elke keer als ik de/een film start met de Oppo of het nu een disc of via het netwerk doet start de film op maar blijft het beeld kort daarna gelijk vast staan terwijl het geluid wel doorloopt.   :eh:

Ik ben van alles gaan uitproberen zoals de bronnen van input te veranderen HDMI kabels daarvan te vervangen....enz,enz noem maar op en ik heb het wel uitgeprobeerd ik werd nu wel echt radeloos.  :crazy:

Ik was en ben er nu van overtuigd dat het niet de Oppo is die dit gedrag vertoont want rechtstreeks op de JVC is alles goed behalve na dat de Lumagen er tussen in komt dan is dit euvel aanwezig. 😞

Ik had èèn ding nog niet (uit)geprobeerd en dat was om de HDMI kabel die op output2 in de Lumagen zit welke naar de Sony tv loopt er uit te trekken....

En,WTF....nu was alles ineen klap goed..., de Oppo reageert op de remote het beeld loopt niet meer vast alles doet het zoals je verwacht.
Ik ben hier wat op door gaan borduren met onder andere de HDMI kabel aan de Lumagen kant er in te prikken en aan de kant van de tv er uit te halen...op deze manier is alles ook in orde.
Maar Prik ik de kabel weer in de tv dan komt het probleem weer boven drijven...🥴
Ook heb ik de stroom/stekker van de tv er uit gehad omdat ik dacht (theorie) dat er wellicht n stroompje bleef zenden van uit de tv door de HDMI kabel en dat daarom de Lumagen in de war werd/word gebracht...maar ook zonder stroom op de tv blijft het probleem zich voordoen.

Dus alleen de HDMI kabel UIT de tv lost het probleem na uren,en uren klooien 😅🥴op.
De HDMI kabel die hier tussen zit is de Monoprice (active) (10 meter lang).

Het enige wat ik nog niet heb kunnen proberen is om een andere HDMI kabel tussen de Lumagen en de tv te doen.
Dit Om te kijken of het een combinatie is van Sony TV en Monoprice actieve HDMI kabel.

Ik ben nu allang blij dat her niets (geen defecte) met de Oppo is...
Ook ben ik erachter hoe complexer de apparatuur word hoe complexer ook de schakelingen in je keten gaan worden met je soort issues kan krijgen...

Maw word gervolgt


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Altijd lekker nieuwe spullen :blink:
Wel fijn dat je nog wat HDMI kabels hebt liggen om te switchen en uit te proberen :D

Wat misschien wel het allerfijnste is: het werkt nu weer!

Het upscalen van 1080p naar 4k daar is madVR ook zo goed in, dat herken ik gelijk.

Vorige week een tijd bezig geweest om madVR ( nieuwste versie ) op de htpc met de DTM van JVC te vergelijken en dit schilt eigenlijk helemaal niet zo veel. In sommige scènes is madVR iets beter en in andere scènes de FA.
Ik ben dus echt heel benieuwd naar jouw ervaringen met de tonemapping van de Lumagen. Maar die gaan we vanzelf zien of lezen :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: papaleo op april 25, 2021, 12:45:04
Ik ben er achter dat niet alles goud is wat er blinkt... en werd vandaag weer eens met neus op de feiten gedrukt
En zoals vele hier wel weten is dat ik niet alleen maar positieve post's plaats als het gaat om de door mijn nieuw aangeschafte apparatuur... ;)

Allereerst ben ik super tevreden wat de Lumagen kan maken van het aangeboden video signaal het meest versteld sta ik van wat die van een 1080/HD signaal kan maken...😎😎😎 G-E-Weldig!
Wbt 4K/HDR met DTM weet ik dat de JVC dit ook goed kan maar het zal ongetwijfeld beter door de Lumagen neergezet worden...dit ga ik in ieder geval nog 'n keer uittesten....

Maar nu komt het...een elle lange verhaal 😱
Je zult wel denken wat heb 'die Leo' nú weer...tenminste dat ik denk zelf ook 🥴

Gisteren had ik meerdere inputs/bronnen er op aangesloten maar ook op de output (2) aan de Lumagen mijn Sony TV aangesloten...en vlug wat dingetjes uitgeprobeerd so far so good.  ::)

Vanmorgen verder...en ben ik nog wat gaan stoeien met de Lumagen.

Zo was ik ook met de Oppo 205 fysieke disc's aan het uitproberen....
Toen ik bij de eerste beste film/4K disc op play drukte bleef het beeld na 'n paar seconden 'stil staan'/hangen/freeze op dat zelfde moment reageerde de remote van de oppo ook niet meer 🥴😱
Wat ik ook probeerde het beeld bleef vast staan...uiteinedelijk zag ik wel op het Display van de oppo dat de remote wel reageerde maar dit was niet via het doek/beeld te zien deze bleef muurvast staan.
Wat ik ook probeerde het beeld bleef vast staan ik vreesde dat de Oppo het begeven had....😞
Na heel veel minuten verder en diverse keren alles van de stroom gehaald te hebben bleef dit probleem maar aanwezig...en ging ik meer en meer denken dat de Oppo roet in het eten gooide ook hier weer allerlei instellingen veranderd maar zonder het gewenste resultaat.

Op een gegeven moment had/kreeg ik door dat wanneer ik in de Lumagen de bron handmatig veranderde/switchde op en neer ging van bron veranderde dat de Oppo daarna wel weer reageerde maar dit was voor korte duur want elke keer als ik de/een film start met de Oppo of het nu een disc of via het netwerk doet start de film op maar blijft het beeld kort daarna gelijk vast staan terwijl het geluid wel doorloopt.   :eh:

Ik ben van alles gaan uitproberen zoals de bronnen van input te veranderen HDMI kabels daarvan te vervangen....enz,enz noem maar op en ik heb het wel uitgeprobeerd ik werd nu wel echt radeloos.  :crazy:

Ik was en ben er nu van overtuigd dat het niet de Oppo is die dit gedrag vertoont want rechtstreeks op de JVC is alles goed behalve na dat de Lumagen er tussen in komt dan is dit euvel aanwezig. 😞

Ik had èèn ding nog niet (uit)geprobeerd en dat was om de HDMI kabel die op output2 in de Lumagen zit welke naar de Sony tv loopt er uit te trekken....

En,WTF....nu was alles ineen klap goed..., de Oppo reageert op de remote het beeld loopt niet meer vast alles doet het zoals je verwacht.
Ik ben hier wat op door gaan borduren met onder andere de HDMI kabel aan de Lumagen kant er in te prikken en aan de kant van de tv er uit te halen...op deze manier is alles ook in orde.
Maar Prik ik de kabel weer in de tv dan komt het probleem weer boven drijven...🥴
Ook heb ik de stroom/stekker van de tv er uit gehad omdat ik dacht (theorie) dat er wellicht n stroompje bleef zenden van uit de tv door de HDMI kabel en dat daarom de Lumagen in de war werd/word gebracht...maar ook zonder stroom op de tv blijft het probleem zich voordoen.

Dus alleen de HDMI kabel UIT de tv lost het probleem na uren,en uren klooien 😅🥴op.
De HDMI kabel die hier tussen zit is de Monoprice (active) (10 meter lang).

Het enige wat ik nog niet heb kunnen proberen is om een andere HDMI kabel tussen de Lumagen en de tv te doen.
Dit Om te kijken of het een combinatie is van Sony TV en Monoprice actieve HDMI kabel.

Ik ben nu allang blij dat her niets (geen defecte) met de Oppo is...
Ook ben ik erachter hoe complexer de apparatuur word hoe complexer ook de schakelingen in je keten gaan worden met je soort issues kan krijgen...

Maw word gervolgt
Als je geen problemen ondervond met de processor als switcher en splitter voor TV en projector zou ik de Lumagen anders tussen de processor en JVC eens proberen. Dan gebruik je hem in feite zoals de Envy.