Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Atmoz

Citaat van: papaleo op juli  7, 2014, 21:07:48
TOP! Dat je nu al native kan kijken..,die ervaring wil ik ook delen ;)

Ik krijg mijn VW500 'pas' over een week of 2-3...,maar ga ik (nu)dan niet voor een soort van PC oplossing, tegen die tijd dat ik mijn unit krijg komt (bijna) de nieuwe FMP-X5 4K mediaplayer van Sony uit,welke ik ook in bestelling heb staan,ik hoop/denk dat ik daar ook het (opgespaarde) native materiaal van af mijn NAS mee kan weergeven.

Maar waarom kan jij niet 'gewoon' 4K via je 'oude' 1.4 HDMI kabel weer geven dan?
Want volgens mij kan je gewoon je oude kabels gebruiken,zonder enige aanpassingen....of is dit met PC anders?

Oh, heb je die mediaspeler ook al besteld :) Nice!! Ik hoop inderdaad dat hij ook "eigen" spul kan streamen vanuit je NAS. Ben daar zelf een beetje huiverig voor eerlijk gezegd...(kom ook nergens tegen dat dit kan, en met Sony's beveiligingen zou je eerder het tegenovergestelde denken).

Nee, normaliter kan er alleen 4K materiaal @ 60fps door een HDMI2.0 of een displayport 1.2 kabel. Maar door die "truck" in die Nvidia driver kan het dus wel :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

riwi

Citaat van: papaleo op juli  7, 2014, 21:07:48
Maar waarom kan jij niet 'gewoon' 4K via je 'oude' 1.4 HDMI kabel weer geven dan?
Want volgens mij kan je gewoon je oude kabels gebruiken,zonder enige aanpassingen....of is dit met PC anders?

Super gefeliciteerd Leo! erg mooie upgrade volgens mij.

Atmoz bedoelt niet de kabel maar de interface. Dus je highspeed HDMI kabels zijn prima in staat om 4k60p door te geven, alleen met HDMI1.4 interfaces kan je max 4k30p doen, wat ook al mooi is.

Als je zoals Atmoz met een PC speelt is displayport 1.2 nodig voor 4k60p. Maar kennelijk heeft Atmoz een manier om via chroma subsampling wel 4k60p door hdmi 1.4 te krijgen maar dan heeft dus de kleur minder resolutie dan het zwart/wit. Dat is met DVD en Bluray ook al zo met 4:2:0 waarbij de kleur dus maar de halve resolutie heeft van de zwart/wit info. Ik weet niet hoever Atmoz de kleur moet downsamplenmet zijn truuk.

@Atmoz : meer uitleg graag ;)

Atmoz

Citaat van: riwi op juli  7, 2014, 23:36:32
Super gefeliciteerd Leo! erg mooie upgrade volgens mij.

Atmoz bedoelt niet de kabel maar de interface. Dus je highspeed HDMI kabels zijn prima in staat om 4k60p door te geven, alleen met HDMI1.4 interfaces kan je max 4k30p doen, wat ook al mooi is.

Je hebt helemaal gelijk, excuses, ik lag te slapen :yawnee:

Ik bedoel inderdaad niet de kabel, maar het interface. Normaliter (vóór Nvidia's laatste driver) kon je geen 4K @ 60Hz uit een 1.4 interface krijgen. Dat kan dus nu ook alleen maar met die Driver, en de juiste chipset van Nvidia. Meer daarover is hier te lezen:

http://www.legitreviews.com/nvidia-340-43-beta-driver-patches-4k-60hz-over-hdmi_145536

+

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-340-43-beta-driver


Citaat
Als je zoals Atmoz met een PC speelt is displayport 1.2 nodig voor 4k60p. Maar kennelijk heeft Atmoz een manier om via chroma subsampling wel 4k60p door hdmi 1.4 te krijgen maar dan heeft dus de kleur minder resolutie dan het zwart/wit. Dat is met DVD en Bluray ook al zo met 4:2:0 waarbij de kleur dus maar de halve resolutie heeft van de zwart/wit info. Ik weet niet hoever Atmoz de kleur moet downsamplen met zijn truuk.

@Atmoz : meer uitleg graag ;)

Zie bovenstaande links, ik heb daar helaas verder niets aan te willen. Je kunt er volgens mij niets instellen om op die manier toch iets meer kleur te krijgen ofzo ;)
Maar ik kan je vertellen: het ziet er ontiegelijk verbluffend uit O0 O0 O0 (never seen before, nog niet eens close!)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

Dank je Richard... ;)

Ik ging alweer twijfelen wbt mijn bestaande HDMI kabels... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: Atmoz op juli  8, 2014, 09:01:59
Je hebt helemaal gelijk, excuses, ik lag te slapen :yawnee:
Ik bedoel inderdaad niet de kabel, maar het interface.

Maar ik kan je vertellen: het ziet er ontiegelijk verbluffend uit O0 O0 O0 (never seen before, nog niet eens close!)

Dus ondanks de evt consessies...,zie jij geen tot weinig verschil kwa beeld in de praktijk  8)
Misschien wel wanneer je de twee beelden naast elkaar zou zien...,met en zonder de extra kleur informatie.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

Citaat van: papaleo op juli  8, 2014, 12:44:01
Dus ondanks de evt consessies...,zie jij geen tot weinig verschil kwa beeld in de praktijk  8)

Tja, het werkelijke "in volle glorie" (4K @60hz zonder concessies idd) heb ik dus nog niet gezien ;)
Maar als het nóg mooier wordt dan nu het geval is... dat kan ik niet meer aan ;D :devil:


Citaat
Misschien wel wanneer je de twee beelden naast elkaar zou zien...,met en zonder de extra kleur informatie.

Wellicht dat er dan inderdaad iets zichtbaar wordt.
Maargoed, dan moet ik ook alles goed afgesteld staan.
Op dit moment staat de mijne nog op "fabrieksinstellingen". (zodra die in 't HT hangt laat ik hem pas kalibreren)

Ik ben overigens zéér benieuwd naar die 4K mediaspeler. Heb jij die gewoon besteld zonder zeker te weten of deze ook eigen materiaal kan spelen? :angel:

Succes trouwens met wachten op je mooie aanwinst :P


Greetz,

Atmoz


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

Ik ben overigens zéér benieuwd naar die 4K mediaspeler. Heb jij die gewoon besteld zonder zeker te weten of deze ook eigen materiaal kan spelen?

Misschien....,daar is nog niets over bekend,maar zelf denk ik niet want dan zou je voor nog geen €400 een volwaardige 4K mediaplayer tot je beschikking hebben...die optie zou wel (goed??) dichtgetimmerd zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

Citaat van: papaleo op juli  8, 2014, 14:16:59
Ik ben overigens zéér benieuwd naar die 4K mediaspeler. Heb jij die gewoon besteld zonder zeker te weten of deze ook eigen materiaal kan spelen?

Misschien....,daar is nog niets over bekend,maar zelf denk ik niet want dan zou je voor nog geen €400 een volwaardige 4K mediaplayer tot je beschikking hebben...die optie zou wel (goed??) dichtgetimmerd zijn.

Volwaardig mits je een SONY beeldweergever hebt, toch? Ik kom overal posts/reviews tegen die aangeven dat het ALLEEN met SONY TV's zelfs werkt (en dus niet eens met hun projectoren!) maarja, dat lijkt me helemaal van de gekke. Even afwachten dus. Ik ben benieuwd. 4K filmpje huren (via die player) kost iets van € 8,- en kopen iets van € 30,- toch?

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

Ja,dat klopt...Sony heeft inderdaad iets aan het HDCP zitten klooien dat alleen met de 4K Sony apparaten gecommuniceerd kan worden icm deze mediaplayer..,en ook inderdaad deden de vorige 4K mediaplayers het alleen op de 4K schermen,en niet met de pj.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Bedankt  voor de links Atmoz. Inderdaad doen ze 4:2:0 kleur compressie. Dat is helemaal niet zo erg.
Grote kans dat het beschikbare video 4k materiaal ook al 4:2:0 is gecodeerd

vergelijkbaar met bluray dat niet volledig 1920x1080 kleuren heeft maar ook slechts de halve resolutie vertikaal en horizontaal.

Ik bekijk net je sig, maar jij hebt wel de nodige HT spullen staan thuis :) lijkt wel een winkel. Ik dacht dat ik erg was met in elke kamer een TV en media player :)

papaleo

Bedankt  voor de links Atmoz. Inderdaad doen ze 4:2:0 kleur compressie. Dat is helemaal niet zo erg.
Grote kans dat het beschikbare video 4k materiaal ook al 4:2:0 is gecodeerd


Hier wil je mee zeggen dat wanneer het native materiaal op de mediaplayer van Sony weergeeft die waarschijnlijk niets meer/minder laat zien?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

Citaat van: papaleo op juli  8, 2014, 15:20:31
Ja,dat klopt...Sony heeft inderdaad iets aan het HDCP zitten klooien dat alleen met de 4K Sony apparaten gecommuniceerd kan worden icm deze mediaplayer..,en ook inderdaad deden de vorige 4K mediaplayers het alleen op de 4K schermen,en niet met de pj.

Ahja oke, dus die wat jij krijgt werkt sowieso met de VW500?!
Ik meen namelijk (maar ik kan me vergissen, ik was er niet helemaal bij gisteren zie eerdere reacties) dat ik heb gelezen dat deze dat ook niet kon. Maar wellicht vergis ik me, en was het alleen de vorige versie!!


Citaat van: riwi op juli  8, 2014, 15:35:57
Bedankt  voor de links Atmoz.

Geen dank! 8)

Citaat
Inderdaad doen ze 4:2:0 kleur compressie. Dat is helemaal niet zo erg.
Grote kans dat het beschikbare video 4k materiaal ook al 4:2:0 is gecodeerd

Nee, dat zal het niet zijn.
Het beschikbare materiaal voor die SONY mediaspeler is wel gewoon "volledig" met alles d'r op en d'r aan.
Dat "foefje" met die chroma subsampling werkt tot nu toe alleen met die GeForce videokaarten. Het heeft dus niets met SONY te maken (behalve dat ze dan nu 60Hz kunnen weergeven via HDMI 1.4 interface)

Het 4K spul wat SONY zelf aanbied, zal gewoon All-in zijn (denk/hoop ik dan!!), de speler heeft namelijk een HDMI 2.0 interface, en is die subsampling niet nodig!



Citaat
Ik bekijk net je sig, maar jij hebt wel de nodige HT spullen staan thuis :) lijkt wel een winkel. Ik dacht dat ik erg was met in elke kamer een TV en media player :)

[offtopic] sorry PapaLeo :embarassed:
Ja, het is me wat... in het verleden vanalles "verzameld" zoals je kunt zien ;D ;D
(en dat staat me dan nu allemaal in de weg... :devil: haha, nee zo erg is het nog niet, ik geniet er dagelijks van!!!)


Citaat van: papaleo op juli  8, 2014, 16:05:30

Hier wil je mee zeggen dat wanneer het native materiaal op de mediaplayer van Sony weergeeft die waarschijnlijk niets meer/minder laat zien?

Nee, dat is (volgens mij!) niet correct (zie het stukje hierboven).

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

@Atmoz
[offtopic] sorry PapaLeo
Geef niet  ;)

Wtf....ja zeg :o :o
Ik wist niet dat je ook nog eens kon swipen van links naar rechts om al je apparatuur te zien...komt geen eind aan man  :worship:
Je heb echt meer staan/hangen dan de meeste locale electronica winkels... :D
Jij verkoop gewoon nooit wat als je wat nieuws koop,je verplaatst het gewoon naar een andere kamer...,maar op een gegeven moment moet je gaan verhuizen want je raakt dan door je kamers heen  ;) ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

Citaat van: papaleo op juli  8, 2014, 17:14:29
@Atmoz
[offtopic] sorry PapaLeo
Geef niet  ;)

Wtf....ja zeg :o :o
Ik wist niet dat je ook nog eens kon swipen van links naar rechts om al je apparatuur te zien...komt geen eind aan man  :worship:
Je heb echt meer staan/hangen dan de meeste locale electronica winkels... :D

lol, hahahaha :D :worship:

Citaat
Jij verkoopt gewoon nooit wat als je wat nieuws koopt ,je verplaatst het gewoon naar een andere kamer...,maar op een gegeven moment moet je gaan verhuizen want je raakt dan door je kamers heen  ;) ::)

Yep, do you feel me?! O0 :pompom: :angel: :tongue2: :D ;D (maar is helaas wel werkelijkheid, ik verkoop zelden iets. Alleen maar nieuw spul 't huis in slepen :))
Is de laatste tijd nog veel erger met gereedschappen, daarvan is het "assortiment" echt de pan uit gelopen. Wel fijn spul allemaal, dus ben d'r super blij mee. Lekker hobby'en :pompom:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

riwi

Citaat van: papaleo op juli  8, 2014, 16:05:30
Bedankt  voor de links Atmoz. Inderdaad doen ze 4:2:0 kleur compressie. Dat is helemaal niet zo erg.
Grote kans dat het beschikbare video 4k materiaal ook al 4:2:0 is gecodeerd


Hier wil je mee zeggen dat wanneer het native materiaal op de mediaplayer van Sony weergeeft die waarschijnlijk niets meer/minder laat zien?

In de jaren 60 toen de kleuren tv werd geintroduceerd werd gezegd dat het oog minder goed kleur detail kon zien dan zwart/wit detail. sindsdien is de resolutie van het kleursignaal de helft van het zwartwitsignaal Dat is op DVD en op Bluray ook zo.Het zou best kunnen dat ze er met 4k vanaf stappen. En in dat geval zou je met de chroma downsampling dus kleur resolutie verliezen. Maar het kan goed zijn dat ook bij 4k al 4:2:0 chroma downsampling wordt toegepast.

Ik heb eigenlijk ook nog nooit full hd met 4:4:4 gezien volgens mij (dus waar de kleur info ook full hd is). Misschien zou dat ook al een verbetering zijn?? Maar men gaat eerder naar 10 of 12 bit kleur (met de halve resolutie) dan naar 4:4:4 met 8 bit denk ik.

samengevat: Het ligt aan het bron materiaal of je wat verlies hebt met de downsampling truuk.

Kjelt

Mijn advies: niet teveel theoretisch erover gaan muggeziften , gewoon super praktisch gaan genieten van die top projector (want dat is het) en zelfs HD materiaal ziet er beter uit. Gefeliciteerd en veel plezier!

Atmoz

Citaat van: riwi op juli  8, 2014, 18:51:55
In de jaren 60 toen de kleuren tv werd geintroduceerd werd gezegd dat het oog minder goed kleur detail kon zien dan zwart/wat detail. sindsdien is de resolutie van het kleursignaal de helft van het zwartwitsignaal Dat is op DVD en op Bluray ook zo.Het zou best kunnen dat ze er met 4k vanaf stappen. En in dat geval zou je moet de chroma downsampling dus kleur resolutie verliezen. Maar het kan goed zijn dat ook bij 4k al 4:2:0 chroma downsampling wordt toegepast.

Ik heb eigenlijk ook nog nooit full hd met 4:4:4 gezien volgens mij (dus waar de kleur info ook full hd is). Misschien zou dat ook al een verbetering zijn?? Maar men gaat eerder naar 10 of 12 bit kleur (met de halve resolutie) dan naar 4:4:4 met 8 bit denk ik.

samengevat: Het ligt aan het bron materiaal of je wat verlies hebt met de downsampling truuk.

Hmzz, dit gaat mij iets boven de pet. Ik snap het denk ik maar half... maar aan de andere kant: we weten het inderdaad nog niet zeker allemaal.
Even wachten op de eerste speler met HDMI2.0 output.

Wel nog een andere vraag: hoe kun je controleren (en is het überhaupt controleerbaar?) met welke chroma(sub)sampling je te maken hebt? Kun je dat in een of ander tooltje aflezen als je daar het videobestand in sleept ofzo? Ben ik weer benieuwd naar eigenlijk.


Citaat van: Kjelt op juli  9, 2014, 09:05:09
Mijn advies: niet teveel theoretisch erover gaan muggeziften , gewoon super praktisch gaan genieten van die top projector (want dat is het) en zelfs HD materiaal ziet er beter uit. Gefeliciteerd en veel plezier!

;D :headbanging:
En inderdaad: "gewoon" 1080p materiaal ziet er DUIDELIJK beter uit (zelf meerdere malen goed getest). Echt geweldig hoe ze dat voor mekaar gekregen hebben :worship:

Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

riwi

Citaat van: Atmoz op juli  9, 2014, 09:44:18
Wel nog een andere vraag: hoe kun je controleren (en is het überhaupt controleerbaar?) met welke chroma(sub)sampling je te maken hebt? Kun je dat in een of ander tooltje aflezen als je daar het videobestand in sleept ofzo? Ben ik weer benieuwd naar eigenlijk.

Met bv mediainfo kan je dat wel zien (een 720p mkv web-dl file) :

Citaat
Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : [email protected]
Format settings, CABAC                   : No
Format settings, ReFrames                : 2 frames
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                                 : 42mn 32s
Bit rate                                 : 3 983 Kbps
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 718 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 23.976 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.181
Stream size                              : 1.18 GiB (89%)
Language                                 : English
Default                                  : Yes
Forced                                   : No
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

papaleo

#368
Ben vanmorgen voor een Demo van de VW500 bij CinemaDream geweest.(fijne gast die Volkan)
Hij had jammer genoeg geen 4K materiaal om te showen,maar goed daar ging het mij niet speciaal om...ik was wel benieuwd hoe deze pj zich weerhield tov mijn 'oude' VW90 met bluray materiaal,maw is deze VW500 nu werkelijk zo veel mooier dus Jaw-dropping vergeleken met mijn VW90, en zoals verwacht zag dit er goed uit,en met name de reality-creation doet mooi zijn werk er is zeker meer detail waar te nemen, maar eerlijkheid moet mij gebieden dat dit er prachtig uit ziet maar het is niet een 'giant step' tov de VW90,maw ik werd met 1080p/bluray materiaal op de VW500 niet 'Blown away' voor wat ik al gewent was met mijn VW90...
Nu is/was deze locatie niet mijn 'thuis' situatie,het is werkelijk een droom HT room,laat ik dat voorop stellen...maar er zijn plussen en er zijn minnen tov bij mij thuis wat invloed heeft op de beeld kwaliteit.

Om met de plus te beginnen tov van bij mij thuis,het is daar pikkedonker(batcave),met donkere wanden etc.
Dat is bij mij thuis niet,daar heb ik wel grijze wanden maar ook een wit plafond dus zal het ansi contrast/ratio van deze 'Contrast Gigant'  bij mij thuis minder zijn.
Het geprojecteerde beeld word daar op een >3m groot geperforeerd scherm weergegeven,bij mij thuis is dit 2,5m en niet geperforeerd,dus zal ik winst halen in met name de scherpte,en dynamiek en dat is wat ik tov contrast wat belangrijker vind,zeker met rc aan zal de scherpte alleen maar toenemen....

Tja,en dan heb ik niet eens 4k materiaal mogen aanschouwen,dit zal zeker Jaw-dropping worden met deze VW500...want daar is deze upgrade uiteindelijk om bedoeld.,om kwijlend naar de 4K resolutie te kijken....oké ik weet dat ik daar wel wat geduld voor in acht moet nemen want daar is (nog) niet veel van te krijgen.

Edit:
Als het goed is krijg ik volgende week mijn exemplaar... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Leo en heb je ook gekeken naar het upscalen van 1080p?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

Citaat van: katwax op juli 19, 2014, 21:32:55
Leo en heb je ook gekeken naar het upscalen van 1080p?

Ja,dat is wat Sony RealityCreation noemt...,een beetje vergelijkbaar als wat de Darbee doet,maar dan vele malen verfijnder en zonder artefacts (dus eigenlijk niet vergelijkbaar ;)  )


Reality Creation: upscales your movies to 4K
As well as native 4K material, you can see your current Full HD Blu-ray™ or DVD movie collection upscaled for a 4K experience. Reality Creation is a Super Resolution technology that radically enhances Full HD content, even upscaling 3D movies for 4K.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Toch jammer dat een dealer die zo'n projector demonstreerd geen 4k source heeft.
PC met wat demo clips moet toch niet te moeilijk zijn.
Demo materiaal is genoeg te vinden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

katwax

Citaat van: papaleo op juli 19, 2014, 21:39:50
Ja,dat is wat Sony RealityCreation noemt...,een beetje vergelijkbaar als wat de Darbee doet,maar dan vele malen verfijnder en zonder artefacts (dus eigenlijk niet vergelijkbaar ;)  )


Reality Creation: upscales your movies to 4K
As well as native 4K material, you can see your current Full HD Blu-ray™ or DVD movie collection upscaled for a 4K experience. Reality Creation is a Super Resolution technology that radically enhances Full HD content, even upscaling 3D movies for 4K.

Dat wist ik niet, bedankt voor die informatie.
Wel spijtig dat dit niet de wauw factor geeft en natuurlijk het feit dat er geen 4K native demo's waren.

Hoop dat je nu geen spijt hebt van je beslissing.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

Citaat van: jaco op juli 19, 2014, 21:47:40
Toch jammer dat een dealer die zo'n projector demonstreerd geen 4k source heeft.
PC met wat demo clips moet toch niet te moeilijk zijn.
Demo materiaal is genoeg te vinden.

Zeker als je iemand net dat laatste duwtje moet geven om hem/haar over de streep te krijgen...,maar goed dat was ik al  ::)

Maar je heb wel gelijk,het was weliswaar niet de hoofdreden waarvoor ik de demo wilde maar het had wel de slagroom op de taart kunnen zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: katwax op juli 19, 2014, 21:53:03


Hoop dat je nu geen spijt hebt van je beslissing.

Ooh nee hoor,beslist niet!

Het 'WOW effect' wbt de 4K upscaling had ik eigenlijk wel een beetje verwacht dat dit niet zou gaan gebeuren,dit neemt niet weg dat 1080p materiaal er toch weer beter,mooier uitziet dan op mijn VW90,alleen niet in die mate dat je zou verwachten omdat het 4K upscaling heet,begrijp je.
En dan heb ik nog niet eens 4K materiaal gezien,ik denk dan ook als dit een beetje voorhanden gaat komen het elke keer een feest gaat worden als je dit gaat opzetten...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels