Clear Audio Champion Level II

Gestart door henrykb, november 9, 2013, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henrykb

Tsja, mooie platenspeler met unify carbon arm. Gekocht met een Grado Sonata element die de geest heft gegeven helaas.
Dus ander element, grado gold. Dacht zelfde merk, dat is even overzetten en spelen maar. Helaas werkt dat zo niet.
Om de arm weer recht op de plaat te hebben moet plateau omhoog of arm naar beneden. Denk ook andere instellingen die niet goed zijn.
Mijn probleem is dat ik niet zo van de pielerij ben. Zie allerlei inbus boutjes, en weet totaal niet hoe of wat.
Misschien dat iemand in paar zinnen kan vertellen hoe ik hem weer fijn kan laten spelen.
En nee, niet zeggen, breng hem naar de dichtstbijzijnde audiozaak. Wil toch wel weten hoe en wat.
Hopelijk kan het redelijk simpel, anders is een goed bod ook welkom  ;D

Exxar

Kijk even op deze site: http://www.vinylengine.com/
Daar staat alles over hoe een platenspeler op te stellen en af te regelen.
In de originele handleiding van jouw platenspeler zal dat ook allemaal beschreven staan.

henrykb

tsja, in zowel de manual van de tafel als van de arm staat maar bar weinig beschreven helaas.
Zal eens kijken bij die vinylengine.. thanks.

henrykb

#3
Weet iemand toevallig welk boutje ik los moet draaien om de arm naar beneden te krijgen?
Tenminste, denk dat dat de bedoeling is, en niet dat het plateau omhoog moet.

Hopelijk is de foto voldoende voor herkenning waarom het gaat  ;)

En nou ik toch bezig ben, op hoeveel gram een grado gold element ingesteld moet worden.
Of ik google niet goed, maar kan er allemaal niks over vinden.
Nouja, wel dit.. heb niet het idee dat het ertussen staat.

Grado Gold1 Technical Data
Frequency Response 10-60
Principal   MI
Channel Separation at 1KHz   35
Input Load   47K
Output at 1KHz 5CM/sec.   5mV
Recommended Tracking Force   1.5
Stylus Type   E
Inductance   45mH
Resistance   475
Compliance CUs   20

Robiwan

Citaat van: henrykb op november 15, 2013, 07:53:42
Weet iemand toevallig welk boutje ik los moet draaien om de arm naar beneden te krijgen?
Tenminste, denk dat dat de bedoeling is, en niet dat het plateau omhoog moet.

Hopelijk is de foto voldoende voor herkenning waarom het gaat  ;)

En nou ik toch bezig ben, op hoeveel gram een grado gold element ingesteld moet worden.
Of ik google niet goed, maar kan er allemaal niks over vinden.
Nouja, wel dit.. heb niet het idee dat het ertussen staat.

Grado Gold1 Technical Data
Frequency Response 10-60
Principal   MI
Channel Separation at 1KHz   35
Input Load   47K
Output at 1KHz 5CM/sec.   5mV
Recommended Tracking Force   1.5
Stylus Type   E
Inductance   45mH
Resistance   475
Compliance CUs   20

Graag duidelijke foto van zijkant gehele arm!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

henrykb

#5
Thanks lplover, hierbij wat foto's.. hopelijk is het te zien.




en hier ben ik alvast aan het zwieren geweest met de inbus.. kan het echt niet ontdekken helaas.

garmtz


Robiwan

#7
Citaat van: henrykb op november 15, 2013, 08:37:44
Thanks lplover, hierbij wat foto's.. hopelijk is het te zien.
en hier ben ik alvast aan het zwieren geweest met de inbus.. kan het echt niet ontdekken helaas.


graag nog een foto van het ronde plateau waar de arm op bevestigd is?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

henrykb

#8
Citaat van: garmtz op november 15, 2013, 09:28:47
1,5 gram dus...
oh.. ik dacht tracking force, zal wel iets zijn van de kracht waarmee de arm naar binnen wordt getrokken.
Arghhh, platenspelers.. het is dat ik ze prachtig vindt om te zien, plezier heb in het hele gedoe van een plaat opzetten, en hoe mooi ze klinken.. maar anders !!!!

en hop

Robiwan

De schroef bij het pijltje! Die klemt de armbuis!

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

henrykb

#10
Het is een beetje overkill, maar daar zit houdertje aan vast van contra gewicht, dat arm niet naar binnen gaat.
Heb hem wel losgedraaid, echter helaas, het gaat allemaal geen kant op.
Ook daarbij de schroef losgedraaid van armleuning zal ik maar zeggen, die schroef loopt er dwars doorheen, maar ook hier geen soelaas.
Oh, dacht even, wacht eens , dat is geen missende schroef, daar zit iets in wat je kan losdraaien
Afijn, losgedraaid, komt inderdaad schroefje uit, echter nog geen sjeu in het ding...

Robiwan

Citaat van: henrykb op november 15, 2013, 10:23:50
Het is een beetje overkill, maar daar zit houdertje aan vast van contra gewicht, dat arm niet naar binnen gaat.
Heb hem wel losgedraaid, echter helaas, het gaat allemaal geen kant op.
Ook daarbij de schroef losgedraaid van armleuning zal ik maar zeggen, die schroef loopt er dwars doorheen, maar ook hier geen soelaas.

oke :D Het zou toch moeten kunnen! Doe nog effe je best en hou ons op de hoogte. Met mijn vorige clearaudio performance zat er een borgmoer in de armhouder!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Willy83

#12
Waarschuwing vooraf, ik ken de technische termen niet  ;D

Zit er hier niet ergens in het ronde platform bij de rode pijl een schroef waarmee je de bus bij de gele pijl lager of hoger kan instellen?

Edit: zie dat je al zoiets geprobeerd heb, ben op werk en er kwam even wat tussen dus kon niet gelijk posten  :ph34r:
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

henrykb

jaaaaaaa, ineens floept ie op en neer de lamzak.
Thanks allemaal voor de support, kan alvast fase 1 voltooid worden.
Nou nog element richten met een protractor en een naaldweger scoren.

mjveenma

#14
Het staat toch echt heel duidelijk beschreven in the user manual (punt 9):

http://www.clearaudio.de/download/tonarme/unify_de_en.pdf

Robiwan

#15
Citaat van: henrykb op november 15, 2013, 10:46:32
jaaaaaaa, ineens floept ie op en neer de lamzak.
Thanks allemaal voor de support, kan alvast fase 1 voltooid worden.
Nou nog element richten met een protractor en een naaldweger scoren.

dit is een degelijke en nauwkeurige:
edit door admin: link naar niet forumsponsor weggehaald
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

henrykb

Yep.. thanks, had ik al gezien op den markt, dus ga ik ook bestellen (beetje ver om op en neer te rijden).
Had wel ook een protractor geprint, van Technics.. helaas op werk laten liggen (dit is mijn eh ja thuiswerkdag)

mjveenma

#17
Deze gebruik ik zelf:

edit door admin: link naar niet forumsponsor weggehaald

Voor minder dan 10 euro eentje thuis, het verzenden duurt meestal wel wat langer. Het apparaat is echt top!

Robiwan

#18
Citaat van: mjveenma op november 15, 2013, 11:06:50
Deze gebruik ik zelf:

edit door admin: link naar niet forumsponsor weggehaald

heb ik ook gehad was na een paar jaar al naar z'n moer!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

mjveenma

Citaat van: LPlover op november 15, 2013, 11:16:07
heb ik ook gehad was na een paar jaar al naar z'n moer!

Die van mij gaat al zeker 5 jaar mee zonder problemen eveneens die van mijn broer. Mocht hij ooit stuk gaan zou ik voor dat geld zeker weer dezelfde kopen.

Willy83

Jup die heb ik ook, nog eens nagewogen toen ik nog op het lab werkte met kleine gewichtjes en inderdaad gewoon een topapparaatje zonder pro-ject logo  :tongue2:
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

Jumping Jack

Hier ook die van dx. Vergeet niet om een ijkgewichtje mee te bestellen!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

henrykb

ok, maar als ik het goed begrijp is elk precisie weegschaaltje goed..
ook bv zoiets als http://link.marktplaats.nl/716392030 
Zit bij mij in de buurt, en heb ik toch wel het liefst, ophalen en contant afrekenen.

mjveenma

^ Nee, je wilt op dezelfde hoogte als het plaatoppervlak meten, en dat lukt niet met dat weegschaaltje