Speciale muismat voor een Lasermuis ?

Gestart door Sjors, oktober 30, 2006, 10:06:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjors

Ik bezit zelf een Logitech MX wireless laser mouse, heeft deze een spacile muismat nodig omtrend de laser technologie ? mijn vraag komt namelijk daar het pijltje zo nu en dan aarzelt  :-\ ik heb hiervoor een Logitech optical mouse gehad gehad en dit probleem nooit gehad, vandaar deze conclussie  :)





Groet, Sjors

Sk

Citaat van: Sjors op oktober 30, 2006, 10:06:42
Ik bezit zelf een Logitech MX wireless laser mouse, heeft deze een spacile muismat nodig omtrend de laser technologie ? mijn vraag komt namelijk daar het pijltje zo nu en dan aarzelt  :-\ ik heb hiervoor een Logitech optical mouse gehad gehad en dit probleem nooit gehad, vandaar deze conclussie  :)

Groet, Sjors

Zou normaal gesproken niet nodig zijn ik heb zelf ook een laser muis de Logitech G5. Het kan zijn dat er wat stof op de laser zit waardoor die niet goed werkt. Wat gebruik je als ondergrond?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

mikeske

Ik heb de mx bluetooth muis en die werk perfect zonder matje  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DA BoSS

MX-510 hier, gebruik ik zonder matje rechtstreeks op mijn houten bureau (niet geheel egaal/glad maar gaat perfect...)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DVDGuy

#4
Ik gebruik voor mijn Logitech MX laser-muis ook geen matje o.i.d., maar gewoon het oppervlak van mijn werkblad.

Misschien heb je last van wat vuil dat onder de voetkussentjes (of hoe jullie ze ook zouden willen noemen ;) ) is aangekoekt.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

ajbeefde

Hier ook geen problemen met de laser mouse van Logitech... heb er wel een matje onder liggen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

wh-vanderpost

Sjors, de ondergrond speelt wel een rol in het vlekkeloos werken van de muis of niet. Als je bijvoorbeeld een gestippeld (wit met zwart) bureau hebt, wat ik zelf dus heb, wil de pijl nogal eens een eigen leven gaan leiden. Raar of niet maar een simpel A4'tje werkt vaak nog het beste onder de muis (vooral optical) :)
Een 'speciale' mat voor laser muizen ben ik nog nooit tegengekomen eigenlijk, maar een gewone mat geeft misschien al verbetering mits de opdruk niet weer zorgt voor vreemd gedrag (veel licht donker verschil).
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

VlisChris

Ik heb wel eens gehoord dat je het beste een glazenmuispad kunt gebruiken.
Het schijnt de snelheid van je muis nogal te kunnen verbeteren. Zelf nooit geprobeerd, dus ik kan het niet bevestigen. Wellicht anderen wel, of dat die het kunnen ontkrachtigen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jaco

Ik heb een Razor Copperhead, met een speciale mat.
Dat werkt volgens mij wel echt beter dan zo op mijn buro. Volgens de beschrijving zit er een 'control' en een 'speed' kant aan. Dan zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met de korrelstructuur in de mat waartussen de laser nog verschil kan zien ? De control kant voel ruwer aan dan de speed kant.

De mat bevalt wel goed omdat hij een stuk breder is dan de standaard muismat.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

W

Christiaan,

Ik heb zelf ook 'n lasermuis, en mijn ervaring is dat het pijltje wel eens blijft hangen wanneer je de muis een paar seconden niet hebt gebruikt. Dit komt omdat de muis heel snel op standby schiet. Dit is iets waar je aan moet wennen. Hetzelfde geldt voor wanneer je de muis optilt en gelijk als je 'm neerzet weer wilt gebruiken. De laser is uitgeschakeld wanneer je de muis optilt. Het duurt even voordat deze weer werkt.

Veel plezier met je muis!

Groet,
Wybrand

VlisChris

Ik heb geen muis ;) Laat staan een lasermuis. Hiervoor had ik er wel eentje (en die ligt ook ingepakt in de doos in mijn opslag) maar ik heb tegenwoordig een laptop.
En ik gebruik dus consequent de mousepad van mijn laptop. Ik ben veel te blij dat ik eindelijk zonder kabeltjes kan werken :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjors

Jongens ieder bedankt voor zijn/haar reakties  :)



Dit is mijn situatie:









Groet, Sjors

brtram

Soms verstoort de kleur rood, op de muizemat, de loop van de muis.

Sjors

Foto is een beetje waazig geef ik toe  ;D

Maar m'n muis mat is blauw (afkomstig van Ofiice Center)





Groet, Sjors

DA BoSS

mijn bureau is in ieder geval een stuk donkerder van kleur, misschien dat dat de oorzaak is dan?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Alex81

Ik heb dit topic zitten lezen, want ik ben zelf op zoek naar een goeie muis mat voor mijn p.c.

Op dit moment speel ik op een Vis muis mat ( wel te verstaan van mijn vriendin ) , maar ik krijg nog al snel zweet handen en schaap is nu helemaal verkleurd.

Ik ben al een tijdje bezig om mezelf er in te verdiepen maar ik kan niet echt een keus maken.

Ik twijfel tussen het merk Razer en Icemat ( heet tegewoordig steelseries )

Maar daarin heb je ook weer ontzettend veel keus.

Heeft iemand hier een muismat van 1 van bovenstaande?

Advies zou welkom zijn.

bedankt

Alex

ajbeefde

We hebben hier beiden een lasermuis van Logitech en hebben beide de beschikking over een goed muispad van Microban (Dynabyte) en hebben totaal geen last van "storingen" met de bewegingen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

JeKa

Ik werk met de Logitech mx518 en heb daarbij een muismat van mijn vorige Genius muis. Dit was een speciale gamemat. Werkt perfect voor mijn lasermuis, maar mijn optische muis welke ik bij mijn laptop gebruik werkt er niet op.

Alex81

Ik game nog al vaak en ik begrijp dat de producent zijn product probeert te slijten, maar ze overtuigen me wel met dat je een goede game muis mat nodig hebt en aangezien ik best vaak game leek het mij slim om hier eens wat centen aan uit te geven.
Maar het moet wel een control muis mat zijn, dat extreem gladde gaan de haren van op mijn rug overeind staan.

Gr.

Alex

JeKa

Citaat van: Alex81 op april 30, 2008, 23:33:10
Ik game nog al vaak en ik begrijp dat de producent zijn product probeert te slijten, maar ze overtuigen me wel met dat je een goede game muis mat nodig hebt en aangezien ik best vaak game leek het mij slim om hier eens wat centen aan uit te geven.
Maar het moet wel een control muis mat zijn, dat extreem gladde gaan de haren van op mijn rug overeind staan.

Gr.

Alex

Het is gelukkig niet zo'n glad stuk plastic.

rbormans

Citaat van: Sjors op november 16, 2006, 00:49:16
Dit is mijn situatie:

Groet, Sjors
Ah, een MX laser ;)
Loopt ook hier gewoon feilloos over het (egaal donkere) bureau oppervlakte

(maar eerlijk, ik vind er niks aan, ligt niet goed in mijn hand)

tijse400

al mijn muizen doen het perfect, op mij spekgladde egaalgrijze buroblad doet de optische muis van microsoft (15 euro) het ietsje minder perfect.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Alex81

Het gaat mij er meer om of iemand een mat heeft van razer en of het wat is  O0

audionut

Ik heb in ieder geval een glazen icemat (zwart) en die bevalt prima samen met de Logitech G5. Ik moest wel een biosupdate draaien voor de muis voordat hij er goed op werkte maar sindsdien is het echt superprettig muizen. Voordeel van de icemat vind ik dat hij vrij koel blijft en niet slijt.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

astrobart

ik heb hier de logitech G5 (beste muis die ik ooit gehad heb, en een xpad (aluminium geanodiseerde plaat) als muismat.
Superplat en noodzakelijk omdat ik een glazen buro heb. een hele goede kombi. Pmdat de mat van aluminium is kan je hem ook gewoon op je schoot gebruiken en zo