Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 11

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 18, 2013, 13:04:45
De mrx 700 is k*t...daar moet je maar van houden :D :D

Die AVR400 als die er stond voor ik de Anthem ging kopen wist ik het wel.

Dat is toch geen aanbeveling man...  ;D

Zit hier met een serieus dilemma en kom jij met zo'n aanbeveling  :laugh:

Goed lijstje:

- Denon X4000
- Marantz SR7008
- ARCAM AVR400 (ouder, maar misschien optie)
- ....

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Citaat van: larzie op oktober 20, 2013, 11:10:53
De Anthem MRX710 dan? :)

Mooie receiver, en ze hebben eindelijk wat aan het uiterlijk gedaan. Maar qua budget gaat die er niet binnenvallen. Heb mezelf een max opgelegd van 1500,- euro

larzie

Citaat van: WickedGame op oktober 20, 2013, 11:12:54
Mooie receiver, en ze hebben eindelijk wat aan het uiterlijk gedaan. Maar qua budget gaat die er niet binnenvallen. Heb mezelf een max opgelegd van 1500,- euro

Ach Amerika heeft z'n schuldenplafond ook bijgesteld!  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Citaat van: larzie op oktober 20, 2013, 11:14:00
Ach Amerika heeft z'n schuldenplafond ook bijgesteld!  :laugh:

:tongue2:

Nee, ga geen budgetten verhogen. Mijn vriendin heeft mij nu een goedkeuring gegeven om er naar te kijken en zelf had ik ook een budget van 1500,- in gedachten als max. Daar moet ik toch wel wat leuks weten te scoren ;)


larzie

#1230
Als je die X4000 als optie hebt is dit misschien ook een optie:

http://link.marktplaats.nl/707070191

Staat er overigens ook in het zilver op.

Arcam AVR400 heeft Marcel in de aanbieding staan:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137508.0
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Citaat van: larzie op oktober 20, 2013, 11:23:51
Als je die X4000 als optie hebt is dit misschien ook een optie:

http://link.marktplaats.nl/707070191

Staat er overigens ook in het zilver op.

Arcam AVR400 heeft Marcel in de aanbieding staan:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137508.0

Hmm die AVR-4520 is wel een serieuze optie. Had die afgeschreven ivm de hoge prijs.

larzie

Citaat van: WickedGame op oktober 20, 2013, 11:34:00
Hmm die AVR-4520 is wel een serieuze optie. Had die afgeschreven ivm de hoge prijs.

Hier staat hij ook nog in het zilver:

http://link.marktplaats.nl/728995325
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Crownfire

Citaat van: WickedGame op oktober 20, 2013, 11:34:00
Hmm die AVR-4520 is wel een serieuze optie. Had die afgeschreven ivm de hoge prijs.

Zou ik zeker meenemen in de keuze idd. Misschien ook eens aan Marcel vragen.


Raymond187

Citaat van: WickedGame op oktober 18, 2013, 13:15:59
Dat is toch geen aanbeveling man...  ;D

Zit hier met een serieus dilemma en kom jij met zo'n aanbeveling  :laugh:

Goed lijstje:

- Denon X4000
- Marantz SR7008
- ARCAM AVR400 (ouder, maar misschien optie)
- ....
hehehe :D
Ik had dan de Arcam genomen ivm value 4 money. 1K vc 2300. Ruim het dubbele en no way dat de Anthem 2 x zo goed is als de Arcam. iig niet wat ik kan horen.

De mrx700 staat voor 1700 nieuw te koop toch??

ben wel benieuwd wat de testen zeggen denon 4250 VS Anthem 700. Dan wel testen gedaan door een onafhankelijke partij. Denon is een stuk commerciëler dan Anthem en dar betaal je ook voor.

Ben wel blind overtuigd dat de Anthem een stuk beter integreert met je speakers.

WickedGame



Van bordeaux rood naar basic beige in een weekend! Gaf mij gelijk de gelegenheid alles netjes te maken achter en in het meubel. Ben tevreden 😁

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 20, 2013, 13:37:55
hehehe :D
Ik had dan de Arcam genomen ivm value 4 money. 1K vc 2300. Ruim het dubbele en no way dat de Anthem 2 x zo goed is als de Arcam. iig niet wat ik kan horen.

De mrx700 staat voor 1700 nieuw te koop toch??

ben wel benieuwd wat de testen zeggen denon 4250 VS Anthem 700. Dan wel testen gedaan door een onafhankelijke partij. Denon is een stuk commerciëler dan Anthem en dar betaal je ook voor.

Ben wel blind overtuigd dat de Anthem een stuk beter integreert met je speakers.

Value for money tja daar is een Arcam AVR400 wel een interessante receiver.

Het vergelijk met Denon 4520 of MRX700 is denk ik een lastige. Het heeft allebei zo zijn voors en tegens. Wil zeker nog de Anthem gaan beluisteren, het liefst op een setje B&W's als dat zou kunnen. Maar dat is denk ik een lastige opgave.

Denon 4520 ga ik ook nog even bekijken, al zag ik net dat die mogelijk te groot is voor in het kastje. Dus een kans dat die het niet gaat worden ivm maatvoering. Zit nu al te klote met apparaten en de plekken.

Dan hou je de X4000 en de SR7008 over en wat ik tot nu toe heb gelezen zit de SR7008 beetje tussen de X4000 en 4520 in. Mogelijk is de Marantz daarom wel een interessante kandidaat.

Even de eisen voor de receiver mochten andere hier een aanbeveling willen doen:

- Goed in stereo! (PRE!)
- Vermogen voldoende voor B&W 805S en HTM2 (de 803D wordt door de CA-2200 aangestuurd)
- Minimaal 4 HDMI inputs, en 1 output (liefst 2) (HDMI 2.0? Als haalbaar is offcourse)
- Calibratie mogelijkheden
- 4K / 3D compatible

Raymond187

de mrx 700 thuis paar dagen testen  :thumbs-up: de betere hifi shops doen dat wel.

Foto ziet er netjes uit. Mooi strak. Ik vind je DJ booth wel cool zo met dat ?glas? erover.

cardas49

Citaat van: WickedGame op oktober 18, 2013, 10:36:55
Kanshebbers zijn er genoeg... enige echte eis die ik mezelf stel is dat ze zowel in stereo als in surround hun mannetje staan en de kracht aanboord hebben om een B&W HTM2 en een set B&W 805S luidsprekers aan te sturen. Daarnaast dient het qua klankkleur te matchen bij Classé. De ervaring die ik nu heb is in combinatie met de SR7500 van Marantz en van die klankkleur wil ik niet afwijken.

Tot nu toe uit ervaringen van anderen komt de Denon X4000 er erg goed uit. Daarnaast is uiteraard de nieuwe Marantz SR7008 een kanshebber. Die wil ik beiden sowieso aan de tand gaan voelen.

Leuke plannen  :pompom:. Even over de klankkleur van de Marantz SR7500 vs nieuwere receivers: Heb zelf de SR7400 gehad voor een jaartje. Deze klinkt in vergelijk met andere (nieuwere) receivers dusdanig warm dat het tegen het wollige aan zit. Ik denk niet dat de 7400 en 7500 veel zullen afwijken. Een nieuwe  receiver met dezelfde klankkleur vinden als de 7500 zal niet eenvoudig zijn. Ook de nieuwere Marantz modellen klinken totaal anders dan de oudere (veel opener en minder warm).

Heb onlangs de voorversterking van de MRX-700 vergeleken met mijn SSP-300. Deze lijken heel erg veel op elkaar, dus ik zou Anthem zeker verder onderzoeken als je iets zoekt wat samen kan gaan met Classé
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 20, 2013, 19:32:21
de mrx 700 thuis paar dagen testen  :thumbs-up: de betere hifi shops doen dat wel.

Foto ziet er netjes uit. Mooi strak. Ik vind je DJ booth wel cool zo met dat ?glas? erover.

Tja een MRX testen kan geen kwaad, even kijken wie de dealers zijn :D

Euhm DJ-Booth  :crazy: ik ga maar niet scratchen met die Transrotor... is niet zo goed voor speler en al helemaal niet goed voor het element  :tongue2: Maar klopt het mag gezien worden de "DJ Booth" vandaar de grote plexiglas kap.

Citaat van: mark235 op oktober 20, 2013, 20:38:59
Leuke plannen  :pompom:. Even over de klankkleur van de Marantz SR7500 vs nieuwere receivers: Heb zelf de SR7400 gehad voor een jaartje. Deze klinkt in vergelijk met andere (nieuwere) receivers dusdanig warm dat het tegen het wollige aan zit. Ik denk niet dat de 7400 en 7500 veel zullen afwijken. Een nieuwe  receiver met dezelfde klankkleur vinden als de 7500 zal niet eenvoudig zijn. Ook de nieuwere Marantz modellen klinken totaal anders dan de oudere (veel opener en minder warm).

Heb onlangs de voorversterking van de MRX-700 vergeleken met mijn SSP-300. Deze lijken heel erg veel op elkaar, dus ik zou Anthem zeker verder onderzoeken als je iets zoekt wat samen kan gaan met Classé

Ja, de plannen moesten nu wel gaan beginnen. Twijfelde al eerder om een SR7007 te doen, maar de komst van de SR7008 vond ik interessanter. Qua klankkleur blijft het lastig, de SR7500 is qua weergave iets helderder dan de SR7400 (heb ik ook gehad) maar nog steeds aan de warme kant. Zal dus de SR7008 eens moeten testen om te oordelen.

Nu jij ook al zegt dat de Anthem met de MRX700 een veel nauwkeurigere match kan zijn met Classé, moet ik nu haast wel de Anthem boys tevreden gaan stellen en de Anthem op proef nemen. (Waarom is die MRX 710 nu weer zo prijzig :( die is wel mooi  ;D)

Raymond187

BB&G hebben een demo mrx 700 die je thuis kan testen na uitvoerig ingesteld te zijn op je eigen set door Bjorn ;)

Het kan sowieso geen kwaad om 3 verschillende receivers te testen toch. 1500 euro is toch serieus geld.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 21, 2013, 08:47:08
BB&G hebben een demo mrx 700 die je thuis kan testen na uitvoerig ingesteld te zijn op je eigen set door Bjorn ;)

Het kan sowieso geen kwaad om 3 verschillende receivers te testen toch. 1500 euro is toch serieus geld.

Zo is dat! En het moet matchen, dus een proef opstelling is wel noodzakelijk.

Even een vraagje over ARC. Hoe werkt dit, wat heb je nodig? En hoe verhoudt ARC zich t.o.v. XT32?

Raymond187

ARC tov XT32....  ik verwacht dat xt 32 pro net zo goed ze werk doet als ARC, maar op dit forum zijn de meeste tevreden over xt32. Dat VS verhaal kan je het beste natuurlijk zelf bepalen, maar goed dat weet je zelf ook wel. Meningen van het forum zijn over het algemeen positief. ADSY dan weer minder.

Voor ARC hoef je niks voor te kopen. Alles zit bij de Anthem. Alleen zit er een seriele kabel bij om je laptop/PC/MAC op de Anthem aan te sluiten om FW en ARC instellingen te uploaden. Dus je laptop heeft dan een COM poort nodig. Heb je die niet dan kan je daarvoor een koppel stuk gebruiken bv de Sweex005 (deze heb ik eventueel wel voor je).

Meen dat ARC software niet werkt met MAC of dat de driver niet compatible is....wat ik onbegrijpelijk vind maar goed.

Je hebt niet de eerste de beste set speakers staan. Niet meer dan logisch om de receiver thuis te testen.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 21, 2013, 09:31:31
ARC tov XT32....  ik verwacht dat xt 32 pro net zo goed ze werk doet als ARC, maar op dit forum zijn de meeste tevreden over xt32. Dat VS verhaal kan je het beste natuurlijk zelf bepalen, maar goed dat weet je zelf ook wel. Meningen van het forum zijn over het algemeen positief. ADSY dan weer minder.

Voor ARC hoef je niks voor te kopen. Alles zit bij de Anthem. Alleen zit er een seriele kabel bij om je laptop/PC/MAC op de Anthem aan te sluiten om FW en ARC instellingen te uploaden. Dus je laptop heeft dan een COM poort nodig. Heb je die niet dan kan je daarvoor een koppel stuk gebruiken bv de Sweex005 (deze heb ik eventueel wel voor je).

Meen dat ARC software niet werkt met MAC of dat de driver niet compatible is....wat ik onbegrijpelijk vind maar goed.

Je hebt niet de eerste de beste set speakers staan. Niet meer dan logisch om de receiver thuis te testen.

XT32 vs ARC zal ik ook moeten ondervinden maar wat je zegt ben ik zelf de persoon die daar een oordeel over moet vellen. Verwacht geen grote verschillen. Ik val wel even over een plein puntje in je betoog en dat is deze zin:

Meen dat ARC software niet werkt met MAC of dat de driver niet compatible is....wat ik onbegrijpelijk vind maar goed.

Heb dus een Macbook Pro zonder een RS232 poort. En als de drivers niet compatible is moet ik een laptop gaan vinden die het heeft. Ikzelf heb het niet in iedergeval ;) Kleine misser helaas, maar goed daar moet wel een oplossing voor te vinden zijn.

Qua speakers klopt, maar dat is niet het enige puntje om het vergelijk te doen. Tevens de samenwerking met Classé die nodig is. Dus heb 2 punten waar ik kritisch op ga letten.  Eerste wat ik overigens ga doen is wat winkels af om daar eens de receivers te bekijken/testen of die voldoen aan mijn verwachtingen. Daarna op proef (mits mogelijk).

Valkyrie

Citaat van: WickedGame op oktober 20, 2013, 15:32:24


Van bordeaux rood naar basic beige in een weekend! Gaf mij gelijk de gelegenheid alles netjes te maken achter en in het meubel. Ben tevreden 😁

Groot verschil, t.o.v. het rode, maar het oogt een stuk rustiger! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

Ik weet dat je een MAC in huis had vandaar dat ik het melde ;)

er zijn weinig laptops die RS232 hebben. Ik heb toevallig een nieuwe HP elite 8570p van me werk gekregen en daar zit wel een RS232 poort op :D vandaar dat ik die Sweex005 over heb.

Op je MAC kan je toch makkelijk een Windows omgeving ernaast draaien in een VM??

Classe en Anthem gaan dus goed samen als we Mark mogen geloven.

btw web aankopen mag je wettelijk na 2 weken na ontvangst terug sturen zonder reden van opgaaf.

En als bb&g de anthem bij je neerzetten dan wordt hij helemaal correct afgesteld dus is een na meeting niet nodig voor tijdens de test dagen.

WickedGame

Citaat van: Valkyrie op oktober 21, 2013, 09:47:02
Groot verschil, t.o.v. het rode, maar het oogt een stuk rustiger! :thumbs-up:

Verschil is inderdaad gigantisch, het bordeaux rood had ook wel wat, maar deze zandkleur is een stuk rustiger en maakt de kamer zelfs groter. Mijn vriendin is de aanstichter hiervan, die vond bordeaux rood niet zo mooi en wilde een ander kleurtje. En was zelf ook wel toe aan een verandering.

Heb tegen haar ook gezegd dat zij mag beslissen over inrichting en indelingen zolang ik mijn hobby mag uitoefenen. En daarin heb ik het met haar echt getroffen, want ze vindt alles prachtig en geniet net zo hard van de muziek en films als ik doe. En ze ziet ook gelukkig in dat kleine melkpakjes niet het geluid leveren wat zij nu met deze set ervaart. Toch wel een geluk voor mij  :clapping:

Citaat van: Raymond187 op oktober 21, 2013, 09:53:08
Ik weet dat je een MAC in huis had vandaar dat ik het melde ;)

er zijn weinig laptops die RS232 hebben. Ik heb toevallig een nieuwe HP elite 8570p van me werk gekregen en daar zit wel een RS232 poort op :D vandaar dat ik die Sweex005 over heb.

Op je MAC kan je toch makkelijk een Windows omgeving ernaast draaien in een VM??

Classe en Anthem gaan dus goed samen als we Mark mogen geloven.

btw web aankopen mag je wettelijk na 2 weken na ontvangst terug sturen zonder reden van opgaaf.

En als bb&g de anthem bij je neerzetten dan wordt hij helemaal correct afgesteld dus is een na meeting niet nodig voor tijdens de test dagen.

Zal eens naar mijn "stoffige" werk laptop kijken of die een RS232 poort heeft ;) Al bijna 3 jaar niet aangeraakt ivm klant waar ik geen werklaptop mag meebrengen.

Ik ga Anthem toch maar eens uitproberen. Hoe lelijk die ook is, hij wordt nu zo door iedereen aangeprezen dat ik de receiver toch niet mag negeren.

Valkyrie

Citaat van: WickedGame op oktober 21, 2013, 09:58:38
Verschil is inderdaad gigantisch, het bordeaux rood had ook wel wat, maar deze zandkleur is een stuk rustiger en maakt de kamer zelfs groter. Mijn vriendin is de aanstichter hiervan, die vond bordeaux rood niet zo mooi en wilde een ander kleurtje. En was zelf ook wel toe aan een verandering.

Heb tegen haar ook gezegd dat zij mag beslissen over inrichting en indelingen zolang ik mijn hobby mag uitoefenen. En daarin heb ik het met haar echt getroffen, want ze vindt alles prachtig en geniet net zo hard van de muziek en films als ik doe. En ze ziet ook gelukkig in dat kleine melkpakjes niet het geluid leveren wat zij nu met deze set ervaart. Toch wel een geluk voor mij  :clapping:

Het is erg leuk als de vriendin de hobby kan waarderen. Goed te lezen dat ze duidelijk de verschillen hoort tussen de "melkpakjes" en echte speakers. :)
Gelukkig krijg ik thuis ook de juiste ondersteuning. Mijn eigen vriendin doet nu haar master aan het conservatorium en zij hoort nog meer verschillen als dat ik hoor. :clapping:

Samen genieten!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

cardas49

Citaat van: WickedGame op oktober 21, 2013, 08:42:38
Nu jij ook al zegt dat de Anthem met de MRX700 een veel nauwkeurigere match kan zijn met Classé, moet ik nu haast wel de Anthem boys tevreden gaan stellen en de Anthem op proef nemen. (Waarom is die MRX 710 nu weer zo prijzig :( die is wel mooi  ;D)

Citaat van: Raymond187 op oktober 21, 2013, 09:53:08
Classe en Anthem gaan dus goed samen als we Mark mogen geloven.

Houdt er wel rekening mee dat ik de MRX-700 beluisterd heb met een CAV-75 als eindversterker. Ik heb puur de voorversterking vergeleken omdat ik overweeg om in de toekomst een MRX als processor te gebruiken, net zoals Evilniek (eea hangt nog wel af van de keuze stereo of door gaan met surround). De CAV-75 deed veel om de Classé sound te bewaren. Als je een MRX-700 met zijn eigen eindversterking neemt is het weer een stapje verder weg van het Classé geluid. Met een Classé eindversterker erop was het verschil tussen de MRX-700 en SSP-300 minimaal. Sterker nog, ik kon ze niet uit elkaar houden.

Wat betreft de prijs van de 710, daarvan moeten we nog afwachten wat het wordt. Er was sprake van veel hogere prijzen een tijdje terug in het Anthem draadje, maar de US prijzen van de nieuwe reeks zijn tot nu toe best redelijk ($2000 voor de 710). Zou best kunnen dat de EU prijzen voor de nieuwe reeks niet veel af zullen wijken van de advies prijzen van de oude reeks.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Ik gebruik de Anthem nrx 700 gedeeltelijk (voor stereo) als processor, dat doet hij goed, een EV eerst een Belles nu een Plinius doet het wel een stuk beter als eindversterker. Echter de processor of VV doet het zeker niet slecht al zijn er vast betere VV te vinden. Ik kan er zo goed mee leven, vind het een meer dan prima geluid geven. Heb niet de behoefte om er een aparte VV voor te zetten voor stereo.

Voor surround gebruik ik wel de achter kanalen van de Anthem. Surround is goed, meer dan goed.
Ik heb voor de 700 gekozen omdat deze tov de 500 een meer ruimtelijk geluid gaf, waarschijnlijk veroorzaakt door de ringkern transformator.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren