B.Loft - Submerged

Gestart door VlisChris, augustus 24, 2004, 17:33:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

R

Mooi he itunes...

Ziet er goed uit(voor een pc) ;D...

Hazze'80

En dan ga je nu zeker sparen voor een mooie SVS?  ;)

groet, Arjen
HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6500 - Mordaunt Short 900 Avant series - Panasonic breedbeeld TV 32PS10 - SVS PB10-ISD - Behringer dsp1124P
Stereo: Marantz PM7200 - Marantz CD7300 - Vifa Carat

VlisChris

Zit een beetje te twijfelen tussen een SVS en een projector :)
Het heeft allebei zeer zeker zijn voordelen.
De projector omdat je dan lekker groot film kunt kijken, de SVS omdat je muziek en film dan zoveel lekkerder luisteren wordt :)
Het zal er een beetje aan liggen wat ik op het goede moment tegenkom.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jean Pierre

ene kant je kan ze nu zob ij rody ophalen dus zeg ik SVS, andere kant zeg ik groot beeld is de bomb!!!  O0 Lstige keuze..

brimbrammer

Ik zou zeggen om eerst voor de projector te gaan en daarna heel vlug voor de svs. :D

Arno P

Citaat van: christiaan sauer op juni  9, 2005, 15:46:19
Zit een beetje te twijfelen tussen een SVS en een projector :)
Het heeft allebei zeer zeker zijn voordelen.
De projector omdat je dan lekker groot film kunt kijken, de SVS omdat je muziek en film dan zoveel lekkerder luisteren wordt :)
Het zal er een beetje aan liggen wat ik op het goede moment tegenkom.

Ik zou een projector in gedachten houden en een svs kopen daar de dollarkoers nog aardig staat ondertussen zakt de prijs van de projector die je in gedachten hebt... ;)

VlisChris

Daar zat ik vanavond op mijn werk (het was rustig :P) inddrdaad ook aan te denken ja.
En ik hou er rekening mee dat op niet al te lange termijn er toch dealers in Europa komen. En dat zal de prijs zeker niet naar beneden halen.
Het is dus even afwachten wat ik verdien deze vakantie. Met een beetje geluk allebei deze zomer :P (dromen moet mogelijk blijven ;))
(toch wel lekker draadloos toetsenbord. Zit nu op 2 meter van mijn scherm vandaan met toetsenbord bij me :P)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Hmm
De laserunit is naar de mallemoeren. Hij zou op zijn achterste benen lopen momenteel, en tja, dan is het niet zo gek dat die wat moeilijk begint te doen die speler ;)
Jammer genoeg gaat het nu nog twee weken duren, maarja, dan weet ik tenminste dat er aan gewerkt wordt ;)
Ik moet zeggen dat ik wel schrok van het bedrag voor reparatie: 220 euro, maar gelukkig is er bij Rotel een coulance regeling aangezien het nog een vrij nieuwe speler is: het gaat mij maar 125 euro kosten als het goed is. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk ;)
Kortom, nog even een paar weken zonder mijn mooie Rotel maar dan na afloop een helemaal nieuwe laserunit en goed afgesteld ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

brimbrammer

Hij is dan wel weer als nieuw. :-\

Spacebass

tip...ga eerst voor groter beeld...dan ga je een film thuis ineens heel anders beleven...
Je zal uiteindelijk nl een balans moeten vinden tussen het formaat beeld wat je "kwijt" kunt in je kamer en het geluid.

VlisChris

Citaat van: brimbrammer op juni 16, 2005, 16:58:53
Hij is dan wel weer als nieuw. :-\

Moet die dan eigenlijk opnieuw inspelen?

Citaat van: Spacebass op juni 16, 2005, 19:25:12
tip...ga eerst voor groter beeld...dan ga je een film thuis ineens heel anders beleven...
Je zal uiteindelijk nl een balans moeten vinden tussen het formaat beeld wat je "kwijt" kunt in je kamer en het geluid.

Volgens mij moet ik het gewoon allebei gewoon eens een keertje ervaren :)
Eens een keer bij iemand langs met groot geluid, en eens een keertje langs bij iemand met groot beeld :) Dat zal beter werken denk ik dan alleen maar twijfelen wat nu leuker zou zijn in mijn situatie ;)
Maar eerst deze zomer maar eens lekker veel gaan werken ;) Dat is toch echt eerst nodig voor ik uberhaupt wat kan doen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Alles is relatief ;)

Over een paar jaar heb je wellicht dealers en zijn de SVS subs duurder, al was het maar wegens inflatie. Aan de andere kant zijn er dan ook tweedehandse SVS subs, met elk verstreken jaar worden ze goedkoper.

Maar aan de andere kant geldt dat ook voor een projector ;D

Tja, je zal een ander argument moeten bedenken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

En ik ben vandaag bij de winkel geweest om mijn Rotel op te halen 8)
En de winkel is tot 11 juli gesloten wegens vakantie :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Moony

Citaat van: christiaan sauer op juni 29, 2005, 21:13:43
En ik ben vandaag bij de winkel geweest om mijn Rotel op te halen 8)
En de winkel is tot 11 juli gesloten wegens vakantie :-\
Dat is een tegenvaller!
Had je wel een berichtje gehad dat de reparatie klaar is?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

VlisChris

Jah.
Vorige week maar was zelf niet in staat om langs te gaan. Dus als ik hem ophaal heeft die er ongeveer anderhalve maand gestaan. ik kan je verzekeren dat je dan blij zult zijn als die terug is.....
Heb ook even hartstochtig staan vloeken toen ik het merkte.... Ondanks dat er een redelijke groep bij de winkel stond :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Moony

Misschien slim om even vakantie te nemen vanaf 11 juli.....kun je ff wat filmpjes inhalen.  :P ;)

Sterkte met het wachten iig.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

VlisChris

Hij is terug 8)
Vanavond even aansluiten. Ben erg, heel erg benieuwd....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Dat wordt morgen bellen met Echo hoe we dit gaan oplossen.
Het probleem is geen milimeter minder geworden.
Ray Charles hapert nog steeds, Gladiator wordt nog steeds niet geaccepteerd.
Maar eens een emailtje naar de verkoper sturen met een vraag om opheldering.
Ik baal wel. Even 125 euro weggegooid.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Wat ik me afvraag:
wat zouden mijn huidige speakers ongeveer waard zijn als ik ze tweede hands te koop aan
Van niet alle speakers zijn nog bonnen en dozen aanwezig. Maar het is wel in goede staat tot vrijwel nieuwstaat :)
Ik zit er namelijk een klein beetje mee in gedachten om (hopelijk tijdelijk) terug te gaan naar stereo om dan te draaien met een paar goede monitors of zuilen.
Het ligt er alleen een beetje aan wat ik deze zomer bij elkaar gewerkt krijg, en wat ik voor mijn speakers terug krijg :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Moony

Heb je al nieuws over de Rotel?

Da's wel een baalverhaal zo, zeg!
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

VlisChris

Even een quote van een ander forum plaatsen hoor ;)
CitaatDaar probeer ik nu achter te komen de komende dagen.
Ray Charles - Genius Loves Company (de cd) blijft moeilijk doen, maar ik ben er nog niet achter in welke mate).
Gladiator slaat die ook op vast.
De CD van Epica (2 meter sessies) pikte die vandaag ook al niet, maar die moest ik alleen even schoonmaken.
Dus het is even afwachten wat het wordt. Een andere cd die moeilijk deed pikt die opeens weer wel....
Dus ja, we wachten maar heel even af :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Oracle

Citaat van: christiaan sauer op juli 13, 2005, 21:18:01
wat zouden mijn huidige speakers ongeveer waard zijn als ik ze tweede hands te koop aan

Ik denk dat je voor een paar Mx2's rond de 125,- nog kunt vragen. Geen geld, voor de geboden kwaliteit, maar ja, hoe gaat dat...  ::)

Groet,
Mark

VlisChris

Hmm,
Dat is niet al te bijster veel :-\
Maarja, ze bewaren is in zo'n geval ook nutteloos en overbodig ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Gewoon eens een los vraagje tussendoor:
Als ik in mijn handen klap op mijn luisterplek hoor ik het duidelijk nagalmen. Waar hoor je dat in terug in je muziekweergave?
Heeft dat specifiek invloed op een bepaald gebied van het geluid, of in de plaatsing? Of in iets anders?
Pas aan het einde van de zomer kan ik trouwens pas zeggen of het dan nog zo is, want deze zomer gaat dus de langverwachte verf en het laminaat erin. Dinsdag eerst schilderen bij mijn ouders om daarna te kijken voor de verf bij mezelf :)
Maar als iemand antwoord heeft op dat galmvraagje: graag 8) :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Oracle

#399
Citaat van: christiaan sauer op juli 17, 2005, 23:35:20
Als ik in mijn handen klap op mijn luisterplek hoor ik het duidelijk nagalmen. Waar hoor je dat in terug in je muziekweergave?

Dat heet slap-echo (uitspraak: slep ;)), en dat merk je het meest aan de hoge tonen. Vooral de s-klanken worden erg vervelend, als er teveel slap-echo aanwezig is. Kun je opvangen met wat demping, met bijvoorbeeld vloerkleden, schilderijen, open boekenkasten e.d.

Als je dus gaat van vloerbedekking naar laminaat zul je er juist meer last van krijgen....

:)

Groet,
Mark