Ervaringen met unRAID?

Gestart door Bolle, november 24, 2010, 15:23:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: jowi op juli 29, 2012, 23:55:27
pc staat op auto, unraid weet ik niet, hoe doe ik dat? ifconfig?

ethtool  eth0

root@riwiatom:~# ethtool  eth0
Settings for eth0:
        Supported ports: [ TP ]
        Supported link modes:   10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
                                1000baseT/Full
        Supports auto-negotiation: Yes
        Advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
                                1000baseT/Full
        Advertised pause frame use: No
        Advertised auto-negotiation: Yes
        Speed: 1000Mb/s
        Duplex: Full
        Port: Twisted Pair
        PHYAD: 1
        Transceiver: internal
        Auto-negotiation: on
        MDI-X: on
        Supports Wake-on: pumbg
        Wake-on: g
        Current message level: 0x00000007 (7)
                               drv probe link
        Link detected: yes

jowi

 :google:
Citaat van: gsuk op juli 30, 2012, 01:16:20
@Jowi
speelde je het media bestand af via smb of nfs?
Heb beiden geprobeerd, aangezien ik vroeger met nfs betere resultaten haalde, gaf nu geen verschil...

Robert T

Gigabit is sowieso gebaseerd op auto negotiate. Ik heb vaak genoeg problemen gehad met gigabit waar de settings fixed waren.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

jowi


jaco

#1479
ik heb net de 5.0 rc6 weer gestart. Leek even goed met 72 MB/s maar gaat nu gezapig verder op 18 MB/sec.
Dit wel met de Areca kaart er weer in, wilde kijken als ik hem niet gebruik wat de impact is.
Straks maar weer zonder testen

zonder ook waardeloze snelheden van 14-20 MB/sec

weer terug naar 5.0 Beta 14, en nu is een disk 100% vol die leeg zou moeten zijn. Staat nu te resizen..
Gelijk de Gui weer non responsive, dat vindt ik nog het meest waardeloze, hij is iets aan het doen intern, niet te zien wat in de gui, je klikt een ander tabblad aan, en weg is alles.

Het stomste is nog dat de gui bewust niet herstartbaar gemaakt is.

Ik kan nu vast weer 10 uur gaan wachten tot een 4 TB hdd weer eens sequentieel doorgelezen is en unraid erachter komt dat er eigenlijk niets aan de hand was. Of erger, weer 40+ uur opnieuw pre-clearen.

unmenu doet het ook welgeteld in het hoofdscherm, en dan 1 ander scherm en is dan ook onbereikbaar.

Waardeloze interface..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

#1480
I understand your frustration :D maar zo erg als jij het hebt, ervaar ik het toch weer niet. Unmenu etc doet het gewoon prima, al zit ik er al niet zo veel meer mee te werken. Afgezien van de trage doorvoersnelheden, werkt alles bij mij gewoon zoals zou moeten. Geen gehang of unresponsive (nou ja eea is wel een beetje sluggish als ik dus veel zit te copieren...) Ik snap ook niet waarom je telkens weer alles zit te pre-clearen?

Net voor het eerst de combinatie sabnzb/sickbeard werkend gekregen, ben wel onder de indruk. Sickbeard heeft bijv. eerst mijn huidige tv series geindexeerd aan de hand van de unraid user share 'TV Series' (dus een split leveled ding), en bepaald wat er aan episodes mist (ik heb alleen breaking bad toegevoegd als test) en vond zojuist 'ergens' een nzb voor de web-dl van breaking bad s05e03 van gisteravond, waarop sabnzb spontaan de opdracht kreeg om het ding te downloaden, te repareren en uit te pakken op de ssd, waarna sickbeard vevolgens het ding weer oppakt en weer keurig naar de user share 'TV Series' verplaatst in de correcte 'season' folder... erg stoer. Ok, geen specifiek iets unraid dit, ik weet het. Maar geeft wel aan dat het gewoon allemaal wel alles kan.

Beetje offtopic dus, maar is er ook een manier om subtitles bij te zoeken en te pre/post processen met sab/sick?

jaco

Ik preclear niets.
Unraid is met iets bezig.

Ik kan disk3 niet unmounten omdat er een proces mee bezig is.

de procedure:

To cleanly Stop the array from the command line

To cleanly stop the array from the linux command line prior to a reboot requires the use of several commands in turn. They will stop SAMBA, un-mount the disks, and then stop the unRAID server. These commands can be performed on the linux command line as follows:
/root/samba stop

Then, for each of your data disks type (note, the command is umount, not unmount. data disk1=/dev/md1, disk2=/dev/md2, etc...):
umount /dev/md1
umount /dev/md2
umount /dev/md3
umount /dev/md4
umount /dev/md5
etc...

/root/mdcmd stop



Als dan een umount niet werkt omdat de disk gebrukt wordt dien je:

fuser -mv /mnt/disk* /mnt/user/*


de output daarvan is: niets..


dus het wordt de powerknop..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

dennism

#1482
Volgens mij niet met Sab/Sickbeard zelf. Sickbeard kan ze wel moven als ze er bijzitten, ikzelf laat ze altijd weggooien omdat ik ondertitels maar irritant vind.
Uit mijn hoofd heb je subliminal, periscope en autosub voor subtitles, volgens mij is subliminal de beste geupdate van deze 3 maar pin me daar niet op vast.

Zorg trouwens bij Sickbeard wel ff dat je de standaard quality settings goed zet voor initial en archive, bij unknown en SD krijg je mogelijk een hoop meuk binnen als deze perongeluk geselecteerd staan.

jaco

Na de reboot is alles er weer.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

#1484
Citaat van: dennism op juli 30, 2012, 20:46:46
Zorg trouwens bij Sickbeard wel ff dat je de standaard quality settings goed zet voor initial en archive, bij unknown en SD krijg je mogelijk een hoop meuk binnen als deze perongeluk geselecteerd staan.
Trust me, sd en unknown staan hier echt niet aangevinkt. Primair kies ik voor web-dl, secundair voor 720p/1080p bluray. Al ben ik bang dat ie dan met re-encoded mkv's op de proppen gaat komen, maar dat zien we dan wel weer.

Ik zie trouwens wel dat na het postprocessen (dus het moven van de episode door sickbeard naar de uiteindelijke user share) de file permissions of hoe heet dat, op root/root staat, en de andere dingen staan op user/unknown. Is dat nog ergens in te stellen? En dan bedoel ik automatisch.

dennism

Citaat van: jowi op juli 30, 2012, 21:00:07
Trust me, sd en unknown staan hier echt niet aangevinkt. Primair kies ik voor web-dl, secundair voor 720p/1080p bluray. Al ben ik bang dat ie dan met re-encoded mkv's op de proppen gaat komen, maar dat zien we dan wel weer.

Ik zie trouwens wel dat na het postprocessen (dus het moven van de episode door sickbeard naar de uiteindelijke user share) de file permissions of hoe heet dat, op root/root staat, en de andere dingen staan op user/unknown. Is dat nog ergens in te stellen? En dan bedoel ik automatisch.

Blu Ray's zullen Rips zijn idd, geen echte Blu Ray's hier heeft Sickbeard (nog) geen ondersteuning voor. Is volgens mij hetzelfde probleem als dat Couchpotato heeft met blu ray films, pakt altijd de beste rip (met de juiste instellingen) en niet een Iso/BL Folder als deze beschikbaar zijn.

Hier een voorbeeld van wat Sickbeard als blu Ray 1080p zal zien:


ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : [email protected]
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Muxing mode                              : Header stripping
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                                 : 42mn 29s
Bit rate                                 : 9 512 Kbps
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels


Zo rond de 10mbit/sec dus.

De File permissies na het moven komt ws doordat Sickbeard als user root draait, deze zal dan na het moven eigenaar zijn. Permissies staan als het goed is op 664 als Sickbeard ze kan aanpassen, anders op 777 (Overgenomen van Sab, die alles als 777 wegzet). Dit zou je kunnen veranderen door Sickbeard als de gewenste user te draaien (als dit kan binnen unraid qua permissies). Als je enkel alles gelijk qua owner wil hebben kun je ook een chown -R root:root /pad/naar/series draaien en chmod -R <getal> /pad/naar/series voor de user permissies.

riwi

9.5Mbit is nog minder dan een matige kabel tv feed. Met een hele goede avc encode kan dat nog wat zijn, maar bij bewegingen zal artifacts zien en waarschijnlijk ook contouren en andere ellende.


Mijn Athlon 64-X2-3800 heeft 80% load tijdens smbd kopieren met 95MB/sec. En dan moet ik Twonky stoppen anders zakt de transfer wat in.

dennism

Citaat van: riwi op juli 30, 2012, 21:44:38
9.5Mbit is nog minder dan een matige kabel tv feed. Met een hele goede avc encode kan dat nog wat zijn, maar bij bewegingen zal artifacts zien en waarschijnlijk ook contouren en andere ellende.



Dat is niet mijn ervaring in dit geval, deze serie (supernatural) Heb ik zowel op TV (Net 5, Ziggo), gedownload (via een Dune D1) en op Blu Ray zelf gezien, ja ik ben een fan van de serie ;-)
Blu Ray van Disc is uiteraard de beste kwaliteit maar daar betaal je dan ook voor, anders dan films zijn bly ray iso's van series bijna niet volledig te vinden. De download was echter een stuk beter dan de uitzending via Net 5 qua kwaliteit, zowel beeld als audio.
Maar moet zeggen dat ik dat vaker tegen kom op TV dat ik de uitzendingen vaker er minder uit vindt zien, net of ze een mindere bron gebruiken dan het origineel.

riwi

Van Supernatural had ik het eerste seizoen wel op BD iso. Maar onlangs opgeruimd helaas.

Citaat van: dennism op juli 30, 2012, 23:01:40
Maar moet zeggen dat ik dat vaker tegen kom op TV dat ik de uitzendingen vaker er minder uit vindt zien, net of ze een mindere bron gebruiken dan het origineel.

Een forum genoot heeft dat eens uitgelegd (naam even kwijt). Bij de kabelmij wordt er realtime een soort re-code gedaan met een cap op de bitrate. Dat is niet het beste voor de kwaliteit. Beter is om zoals Apple met de web-dl's er een multi-pass encode te doen met veel processing power en dus niet real time. Voor live uitzendingen kan dat dus niet. Ook is de beschikbare bitrate per zender op de nederlandse kabel niet geweldig.



jaco

5.0 beta14 loopt nu goed zo te zien.
Vannacht 800 GB naar de protected volume gemoved tijdens mijn slaap.
Nu weer in 3.5 uur 500 GB naar de cache overgezet, en de volgende 300 GB nu even overzetten.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

EJ

Citaat van: riwi op juli 30, 2012, 23:49:17
Van Supernatural had ik het eerste seizoen wel op BD iso. Maar onlangs opgeruimd helaas.

Een forum genoot heeft dat eens uitgelegd (naam even kwijt). Bij de kabelmij wordt er realtime een soort re-code gedaan met een cap op de bitrate. Dat is niet het beste voor de kwaliteit. Beter is om zoals Apple met de web-dl's er een multi-pass encode te doen met veel processing power en dus niet real time. Voor live uitzendingen kan dat dus niet. Ook is de beschikbare bitrate per zender op de nederlandse kabel niet geweldig.

Ik vind 20 MBit/s toch niet slecht. Dat geeft een werkelijk uitstekend beeld. Ook 16 Mbit/s geeft een ontzettend scherp en goed beeld. Heck, zelfs 12 MBit/s is prima (de meerderheid van de HD kanalen hier).

riwi

Citaat van: EJ op juli 31, 2012, 19:36:12
Ik vind 20 MBit/s toch niet slecht. Dat geeft een werkelijk uitstekend beeld. Ook 16 Mbit/s geeft een ontzettend scherp en goed beeld. Heck, zelfs 12 MBit/s is prima (de meerderheid van de HD kanalen hier).
De encoding is ook belangrijk. Maar als ik HD downloads kijk probeer ik caps van < 10mbit wel te mijden. Echter de Web-DL zijn ook niet hoog kwa bitrate, maar die zien er vaak toch wel goed uit.
Ik denk dat de encoding bij de kabelaar/glasvezel TV boeren ook wel beter wordt. Ze krijgen daar steeds meer ervaring mee. Ik vind op TV ook de OS uitzendingen in de studio er erg goed uit zien. Maar het is nog geen bluray :)

EJ

Volgens mij vindt er bij ons geen recoding plaats, wij krijgen het studiosignaal. :D

jowi

#1493
Dat hele sabnzb en sickbeard werkt toch wel erg netjes zeg... sickbeard 'analyseert' feitelijk je 'TV Series' user share, en zoekt tot nu toe netjes een web-dl (of x264 als alternatief) aflevering 'ergens' als die mist of uit is, en sabnzb gaat die vervolgens downloaden...

Het enige nadeel wat ik nog had is dat omdat alles op de ssd (cache disk) gebeurt, je de episode of film altijd 'dubbel' hebt staan. Immers ten eerste haal je bijv. 40GB aan downloadparts binnen, die wordt uitgepakt naar de 'completed' folder, dan heb je tijdelijk 80GB in gebruik. Is het eenmaal uitgepakt dan worden de parts uiteraard weggegooid, en heb je weer 40GB in gebruik, echter dan moet je dus het ding naar je user share copieren, die dus OOK op de ssd terecht komt omdat die cached is... heb je weer tijdelijk 80GB in gebruik... tenzij je het moved naar de user share. Maar het is allemaal dubbel, handmatig werk. En dan als laatste natuurlijk de unraid mover die het spul van de cache naar de array verplaatst... een hoop gedoe.

Gelukkig met wat handigheid kun je sabnzb mbv slim gekozen 'categories' de boel METEEN in een cached user share laten uitpakken... dat scheelt een complete move/copieerslag :) hetzelfde uiteraard voor episodes. Gewoon een kwestie van in sabnzb de paden voor de categorie movie & serie gelijk maken aan de naam die je daarvoor als user share gebruikt. Werkt super!

Zo wordt dus compleet automatisch in geval van een episode, het ding gevonden als ie beschikbaar is, gedownload, gerepareerd en uitgepakt in de cached user share (zodat ik hem meteen op de Dune kan bekijken ook al zit ie nog niet in de array). Fraai! En 's nachts verplaats de mover het uiteraard weer naar de protected array. Met movies kan dit dus ook, alleen dan moet je in sabnzb tijdens het downloaden even aangeven dat hij de categorie 'movies' moet gebruiken.

Zal allemaal wel ouden koeck zijn voor iedereen die weleens met de combinatie heeft gewerkt ;)

Wat ik wel jammer vind is dat ik nog niets gevonden heb wat de episodes hernoemd, al zit er wel zoiets in sickbeard, maar die haalt geen nieuwe info op zo te zien, of het werkt niet goed. Zo wil ik bijv. de download

"The.Borgias.S02E10.720p.HDTV.x264-IMMERSE"

automatisch de episode naam laten invoegen zodat ie hernoemd wordt naar

"The.Borgias.S02E10.720p.The Confession.HDTV.x264-IMMERSE"

Of werkt dat alleen als ik de post processing alleen door sickbeard laat doen?

skank1

Ik gebruik voorlopig enkel sabnzb
Deze nacht ook een download of 3 gedaan , waarvan 2 films en 1 concert
Deze stonden vanmorgen mooi uitgepakt...
Echter dan moest ik manueel zit nog doen
Op de cache volgende directorys aanmaken
AllData\Media\Films
AllData\Media\Concerten

Vervolgens de 2 films knippen en plakken in de AllData\Media\Films
en het concert knippen en plakken in AllData\Media\Concerten

Ook hier en daar nfo files opruimen

En dan vervolgens mover script invoken

Dit kan dus automatisch?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Bijna automatisch. Je moet 2 categorieën maken in sabnzb, 'movies' en 'concerten' en de folder/path daarbij maak je gelijk aan de cached user share voor die 2 folders. Het enige wat je dan nog met de hand moet doen, is als de download begint, je per download in het sabnzb scherm even de juiste categorie kiest.

H B

#1496
Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 12:51:46

Wat ik wel jammer vind is dat ik nog niets gevonden heb wat de episodes hernoemd, al zit er wel zoiets in sickbeard, maar die haalt geen nieuwe info op zo te zien, of het werkt niet goed. Zo wil ik bijv. de download

"The.Borgias.S02E10.720p.HDTV.x264-IMMERSE"

automatisch de episode naam laten invoegen zodat ie hernoemd wordt naar

"The.Borgias.S02E10.720p.The Confession.HDTV.x264-IMMERSE"

Of werkt dat alleen als ik de post processing alleen door sickbeard laat doen?

Je kan wel in SickBeard configureren dat de kwaliteit van de download in de naam verwerkt word maar niet  welke encoder en release groep er gebruikt is het gaat er dan als volgt uit zien "Breaking Bad - S05E01 - Live Free or Die - 720p WEB-DL.mkv" voor een 720p WEB download.

H B

#1497
foutje dubbelpost

jowi

#1498
Ik krijg de episode naam er niet in, als deze niet in het originele bestand staat, zie voorbeeld wat ik gaf... maar ik ben nog wat aan het testen.

Oh ja voor series moet je in sabnzb ook nog even de sorting aanzetten zodat ie netjes in je cached user share, de serie naam, season etc als folders aanmaakt :)

H B

#1499
Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 13:13:19
Ik krijg de episode naam er niet in, als deze niet in het originele bestand staat, zie voorbeeld wat ik gaf... maar ik ben nog wat aan het testen.

Oh ja voor series moet je in sabnzb ook nog even de sorting aanzetten zodat ie netjes in je cached user share, de serie naam, season etc als folders aanmaakt :)

Klopt dat dat niet kan als je de naam van de episode erin wilt hebben zal de postprocessing gedaan moeten worden door SickBeard en niet door
SABnzbd, dat gaat op mijn QNAP door middel van een script wat je instelt bij de categorieën van SABnzbd.