TIDAL Topic

Gestart door Joris1971, december 22, 2014, 11:41:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RubenV.

Citaat van: pvd_66 op december 10, 2015, 20:15:48
Om de flac kwaliteit van Tidal te krijgen moet je wel de Google Chrome browser gebruiken ...
Ik vind de playlists en genres bij Tidal bagger, tenzij je erg van hiphop, dub(versies) en aanverwante stromingen houd.
Een portie goede techno, deephouse of progressive gaat er goed in, maar dat is bijna niet te vinden.
De (goede) popmuziek is wel weer ruim voorradig, maar ook hiervan kan ik geen leuke playlists vinden.
Als Spotify ooit met flac komt???

Op het gebied van playlists blijft Tidal inderdaad achter bij Spotify. Maar, ook met een gratis Spotify kan je via http://soundiiz.com/ eenvoudig de Spotify playlist om laten zetten naar Tidal. Na het omzetten kan je in de lijst meteen zien welke tracks niet te vinden waren op Tidal, mocht dit voorkomen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

AudioEnZo

Ik heb mijn abo even gepauzeerd. Kreeg veel te vaak de melding "track not ready for playback"

ambior

Citaat van: pvd_66 op december 10, 2015, 20:15:48
Om de flac kwaliteit van Tidal te krijgen moet je wel de Google Chrome browser gebruiken ...
Ik vind de playlists en genres bij Tidal bagger, tenzij je erg van hiphop, dub(versies) en aanverwante stromingen houd.
Een portie goede techno, deephouse of progressive gaat er goed in, maar dat is bijna niet te vinden.
De (goede) popmuziek is wel weer ruim voorradig, maar ook hiervan kan ik geen leuke playlists vinden.
Als Spotify ooit met flac komt???

Deze vb-screen is van de Linn DS streamer via hun controlepunt Kazoo: die geeft weer in welke kwaliteit je streamt> Zoals gezegd zijn de meeste in correcte FLAC maar toch zitten er andere tussen zoals op het voorbeeld. Dat hoort niet als je voor CD kwaliteit laat betalen. Dit is puur bedrog.

ambior

#203
Citaat van: ambior op december 10, 2015, 21:42:44
Deze vb-screen is van de Linn DS streamer via hun controlepunt Kazoo: die geeft weer in welke kwaliteit je streamt> Zoals gezegd zijn de meeste in correcte FLAC maar toch zitten er andere tussen zoals op het voorbeeld. Dat hoort niet als je voor CD kwaliteit laat betalen. Dit is puur bedrog.

En zo bevestigt Tidal helpdesk wat ik vaststelde:

We are aware that not all of our content is available in HiFi.
There are two reasons why the music in the TIDAL library may not be in HiFi.
The first is that the content was created before lossless technology was available.
This is for the older content, and if the artist has not been able to remaster their albums to lossless, then it will forever be lossy.

For the other content that is available in lossless, but may not be in lossless in the TIDAL library.
This content is currently in a queue created by the content management team,
so that we may obtain the lossless version from the record labels.

Our content management team works very hard to make sure that all
of content possible within the TIDAL library will be in lossless.


Dan maar geduld oefenen.  ;)

Brammus

Net bericht. Inclusief refund?
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

ambior


zoldar

Wat een farse. Alsof al albums in mp3 zijn opgenomen
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

pvd_66

Citaat van: advr op december 10, 2015, 20:27:02
Dat lijkt me niet.  Misschien als je alleen de pc gebruikt maar via bijv. de BubbleDS app moet dat gewoon flac kwaliteit zijn ;D

Ik heb geen android, dus nog nooit van bubbleds gehoord ....
Maar hetzelfde lijkt me voor de Tidal app in iOS, alhoewel ik geen idee heb hoe je met die app kan meten in welke kwaliteit er gestreamed wordt. Ik moet Jay-z dan ook maar op zn blauwe ogen geloven  :o
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

pvd_66

Citaat van: RubenV. op december 10, 2015, 20:36:16
Op het gebied van playlists blijft Tidal inderdaad achter bij Spotify. Maar, ook met een gratis Spotify kan je via http://soundiiz.com/ eenvoudig de Spotify playlist om laten zetten naar Tidal. Na het omzetten kan je in de lijst meteen zien welke tracks niet te vinden waren op Tidal, mocht dit voorkomen.

Dank je voor de tip, soundiiz gebruikte ik ook om over te zetten. Daar viel het mij ook op dat er toch een aantal nummers in de planlisten niet herkent werden bij Tidal.
Laatste keer zag ik echter mn playlists in spotify niet meer ...

Citaat van: ambior op december 10, 2015, 21:42:44
Deze vb-screen is van de Linn DS streamer via hun controlepunt Kazoo: die geeft weer in welke kwaliteit je streamt> Zoals gezegd zijn de meeste in correcte FLAC maar toch zitten er andere tussen zoals op het voorbeeld. Dat hoort niet als je voor CD kwaliteit laat betalen. Dit is puur bedrog.

Als het overgrote merendeel daadwerkelijk in flac is heb ik er niet zoveel moeite mee dat een enkel nummer van lagere kwaliteit is.
Met cd's heb je ook opnames die nergens naar klinken.

Weet iemand of er toevallig iets van een programmaatje is waarmee je kan zien in welke kwaliteit een nummer gestreamd worden?
Ik heb immers niet zo'n mooie Linn waar ik dat op kan zien ...
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

advr

Citaat van: pvd_66 op december 13, 2015, 19:56:25
Ik heb geen android, dus nog nooit van bubbleds gehoord ....
Maar hetzelfde lijkt me voor de Tidal app in iOS, alhoewel ik geen idee heb hoe je met die app kan meten in welke kwaliteit er gestreamed wordt. Ik moet Jay-z dan ook maar op zn blauwe ogen geloven  :o
Eigenlijk doet mijn Linn streamer alles. Het gaat zeker niet door de app heen want die kun je gewoon afsluiten.


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

pvd_66

Hoe enthousiast ik soms ook over geluidskwaliteit van Tidal ben, ik ga het waarschijnlijk toch opzeggen.
Ik word gek van steeds dezelfde playlists en iedere keer dat terugkerende hiphop, r&b en aanverwante stromingen in zo'n beetje iedere playlist.
Ik heb ook weinig zin om voor 20 euro per maand iedere keer playlists van Spotify te importeren.
Ik ga Deezer eens proberen, zit ook in de app van mn Onkyo  ;D
Dan maar soms wat mindere streamingskwaliteit ...
Jammer van Tidal.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

rovinggecko

Kan me wel vinden in de playlist observatie. Gewoon prut :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

ambior

Citaat van: rovinggecko op december 18, 2015, 20:09:43
Kan me wel vinden in de playlist observatie. Gewoon prut :)

+1

Qobuz is veel gevarieerder. Hopelijk vinden ze een goede overnemer (er zijn er 2 in de running) en behouden ze hun eigenheid.

Dr.Bedlo

#213
Hmm...Die Tidal aanbieding van Naim gaat vooralsnog niet lukken.

Als ik in de nstream van Naim op het Tidal symbool klik dan kom ik op een tidal inlogscherm die leeg is ( logisch lijkt mij) als ik dan op account aanmaken klijk kom ik op een Naim site waar twee codes staan. Als ik die overneem op het vorige scherm ( inlogscherm van tidal ) doet ie niks. Ook als ik op de link klik op de Naim site die ik net verhaalde en die weer terug gaat naar  het inlogscherm van tidal  gebeurt er niks. Hellup.
Quad vintage.

RubenV.

Citaat van: pvd_66 op december 18, 2015, 16:24:08
Hoe enthousiast ik soms ook over geluidskwaliteit van Tidal ben, ik ga het waarschijnlijk toch opzeggen.
Ik word gek van steeds dezelfde playlists en iedere keer dat terugkerende hiphop, r&b en aanverwante stromingen in zo'n beetje iedere playlist.
Ik heb ook weinig zin om voor 20 euro per maand iedere keer playlists van Spotify te importeren.
Ik ga Deezer eens proberen, zit ook in de app van mn Onkyo  ;D
Dan maar soms wat mindere streamingskwaliteit ...
Jammer van Tidal.

De Playlists zijn idd veel van hetzelfde op Tidal, en worden ook minder vaak geupdate als op Spotify heb ik het idee. Maar heb je al een geprobeerd de Spotify playlists te converteren naar Tidal mbv. van Soundiiz? De meeste tracks zijn gewoon beschikbaar op Tidal en het overzetten van een playlist is zo een fluitje van een cent. Dit kan gewoon met een gratis Spotify accountje.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maro

Citaat van: RubenV. op december 26, 2015, 20:01:52
De Playlists zijn idd veel van hetzelfde op Tidal, en worden ook minder vaak geupdate als op Spotify heb ik het idee. Maar heb je al een geprobeerd de Spotify playlists te converteren naar Tidal mbv. van Soundiiz? De meeste tracks zijn gewoon beschikbaar op Tidal en het overzetten van een playlist is zo een fluitje van een cent. Dit kan gewoon met een gratis Spotify accountje.

^^. Precies, zo doe ik het ook. Werkt heel makkelijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

pvd_66

Ja klopt importeer ook wel via Soundiiz van Spotify naar Tidal, maar het verloopt niet altijd vlekkeloos. Kan soms niet op soundiiz inloggen en dan vindtie m'n spotify playlist weer niet terwijl ik wel verbonden ben met spotify.
Voor 20 Euro wil ik ook wel beetje gemak en gewoon goede playlists. Zit nu maar op deezer, eens kijken. Geen high format maar kan altijd wel weer terug naar Tidal.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

john2910

even dit oude topic aan wakkeren,

Vandaag voor het eerst met tidal gespeelt op de bluesound node.
Ik moet zeggen dat het absoluut lekker klinkt in vergelijk met spotify..

Dit klinkt toch echt bijna als flac files :)
Ik ga er is meer naar luisteren en kijken of het een lidmaadschap waard is. ;)

Jumping Jack



Het zijn dan ook flac bestanden (de meerderheid toch).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

john2910

Citaat van: Jumping Jack op maart  5, 2016, 19:59:52


Het zijn dan ook flac bestanden (de meerderheid toch).

Oeps zover had ik me er nog niet in verdiept,alleen maar erop gezet en geluisterd :-[

hifiman

#220
Gisteren ook tidal "ontdekt". Super dat het naast dat het losless is ook werkt met upsampling ertussen in de logitech media server.  :headbanging: Dat laatste is me bij spotify namelijk nooit gelukt.

john2910

Citaat van: Audioloog op april 16, 2016, 13:08:04
Gisteren ook tidal "ontdekt". Super dat het naast dat het losless is ook werkt met upsampling ertussen in de logitech media server.  :headbanging: Dat laatste is me bij spotify namelijk nooit gelukt.

Het bevalt mij hier ook erg goed.

HJ

Werkt tidal ook met de chromecast? Ik heb sinds kort qobus en dat klinkt echt vreselijk goed(cd kwaliteit)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk


Raphie

Tidal is de enige die geen limiting/normalisatie toepast, Spotify en alle anderen comprimeren/normaliseren
JBL PRX Power!

HJ

#224
Qobuz gebruikt toch flac?