TIDAL Topic

Gestart door Joris1971, december 22, 2014, 11:41:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

active

Hallo

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met Tidal als het gaat om support. Ik moet bekennen dat ik niet erg tevreden ben over de reactietijd.

Zelf heb ik 2 support vragen ingeschoten:
1) Tidal stopt na elk nummer, de afspeellijst moet na elk nummer herstart worden
2) een issue waarbij albums niet worden weergegeven

Reactie van Tidal:
1) Hoewel het issue bijzonder storend was en ik meerdere reminders gestuurd heb, kreeg ik pas na een halve week antwoord. Wel kreeg ik als pleister op de wond een tegemoetkoming van 2 weken gratis Tidal abonnement.
2) Niet een urgent issue, wel storend als een van je favoriete albums niet zichtbaar is.  Na 1,5 week nog geen enkele reactie gehad van Tidal, ook niet na 5 reminders

Voor mij was het gebrek aan reactietijd een reden om (tijdelijk) mijn subscriptie stop te zetten, en hoop dat dit opstart problemen zijn.

Mijn vraag aan andere Tidal gebruikers: wat zijn jullie ervaringen met Tidal support?

Groeten
Martijn

Doubleoz

Mijn ervaring is uitstekend. Verschillende vragen gesteld en binnen 24uur antwoord ondanks dat mijn vragen niet gerelateerd waren aan problemen.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

active

Citaat van: Doubleoz op april 16, 2015, 12:54:08
Mijn ervaring is uitstekend. Verschillende vragen gesteld en binnen 24uur antwoord ondanks dat mijn vragen niet gerelateerd waren aan problemen.

Hoi,
Klinkt goed. Mag ik vragen waar je de support vragen naartoe stuurt?
Martijn

Doubleoz

Goedemiddag,

De vragen stelde ik gewoon via de website van Tidal. Dit is het onderliggende e-mailadres: [email protected]. Misschien is de drukte toegenomen en duurt het daardoor langer dat je van een reactie wordt voorzien? Ik denk dat het onderdeel uitmaakt van de groei en de professionalisatie waar de organisatie zich nu in bevind. 

Succes!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Doubleoz

#154
Zojuist mijn Tidal abonnement weer geactiveerd. Alleen niet de lossless variant maar de premium om weer een maand te testen. Probleem is alleen als ik via Linn Kazoo een Tidal nummer wil starten dat er op mijn Majik DSM niks gebeurd. Ik neem aan dat je ook met een Premium abonnement toch gewoon gebruik kunt maken van de integratie van Tidal via Linn?

Op de site van Tidal kan ik niks hierover vinden en ook niet op het forum van Linn.

Edit: 'The premium service should work if you go to the Tidal tab for your DSM in Konfig and set Audio Quality to "High (AAC 320kbps)".

The next release of Davaar will automatically determine the highest quality stream you have access to.'

Overigens nog een tip voor degene die afspeellijsten heeft geimporteerd in Tidal via Soundiiz. Ik had het probleem dat de geimporteerde afspeellijsten niet zichtbaar waren in de Linn Kazoo app maar wel in de Tidal app. Ondanks dat de afspeellijsten in de Tidal app wel staan onder 'my music' moet je ze nog wel als favoriet aanmerken.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

raindog

Voor de Linn gebruikers, Lumin heeft nu versie 4.0 van de Lumin iPad app gelanceerd, met daarin Tidal integratie.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Crownfire

Ik heb Tidal vandaag geactiveerd voor een proefperiode. De rillingen liepen over mijn rug bij het luisteren van Agnes Obel. Wat een helderheid. Verschil met spotify vind ik erg aanwezig.

DofN

Wel een verschrikkelijke productie, ik zou muziekdiensten niet met dat soort nummers vergelijken. Althans, Philharmonics. Verschrikkelijk gemixt. De klank zal wel OK zijn al is dat luisterruimte afhankelijk, maar verder is het utter ruck.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Crownfire

Citaat van: doorofnight op mei 29, 2015, 21:12:12
Wel een verschrikkelijke productie, ik zou muziekdiensten niet met dat soort nummers vergelijken. Althans, Philharmonics. Verschrikkelijk gemixt. De klank zal wel OK zijn al is dat luisterruimte afhankelijk, maar verder is het utter ruck.

Duidelijk dat je het niks vind haha. Waar zou je het wel mee testen?

Jumping Jack

Ik vind die productie helemaal niet slecht. Maar door de effecten (haar stem dubbel gemixt, spelen met fase) idd niet echt geschikt als test of demomuziek.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Ik snap wel dat ze het opzettelijk gedaan hebben, met haar stem. En die zwevende piano. Ik hoor het als opzettelijk prutsen. Maar in de auto is het heel genietbaar. Of op de keukenradio.

Er is hier ergens een draadje met audiofiele jazz, dat lijkt me een goed beginpunt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

zoldar

Citaat van: doorofnight op mei 29, 2015, 21:12:12
Wel een verschrikkelijke productie, ik zou muziekdiensten niet met dat soort nummers vergelijken. Althans, Philharmonics. Verschrikkelijk gemixt. De klank zal wel OK zijn al is dat luisterruimte afhankelijk, maar verder is het utter ruck.

Als je over je snobisme heen kunt stappen is dit aardige wegluister muziek.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

chansig

Heeft toch niets met snobisme te maken ?

Ik vind het utter ruck..gewoon smaak.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

zoldar

jij hebt het over smaak. elders werd er gerefereerd naar mix en muziekdiensten vergelijken. we moesten maar eens audiofiele jazz (mag ik een emmertje?) gaan luisteren.

als die jongen het nu mooier vind klinken met tidal dan met spotify is dat zijn goed recht, n'est pas?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

chansig

Jij hebt het over sobisme...

Wat ab aangeeft is dat de betreffende cd niet echt geschikt is om dingen te vergelijken. Dit omdat de opname techniek bijzonder te noemen is. Ik heb ook een cd die ik niet zou gebruiken...een soort van verzamelaar van The Smith nummers. Wel leuke muziek, maar niet geschikt om mee te vergelijken.

AB heeft, mijn inziens, dus wel een punt. En wat Crownfire doet moet hij inderdaad lekker zelf weten...net zoals AB, jij en ik. Dat wordt wat lastiger als je iemand gaat betichten van snobisme... ;)

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Lijkt me ook Hans, maar dat je de moeite neemt om het allemaal uit te leggen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik had even niets zinnigers te doen...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Zo gaan die dingen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Crownfire

Haha, mooi hoor. Maare, welke nummers zou je nu wel gebruiken voor een goed vergelijk?  ;D

DofN

#169
Je kan echt met heel veel muziek testen, maar doe het vooral met wat je zelf mooi vindt zodat je het door en door kent, en de productie hoeft m.i. niet fantastisch te zijn, gewoon goed is goed genoeg om te vergelijken, voor mij is dit:

The Cure - Greatest Hits Acoustic / Close to you
Laurie Anderson - Strange Angels, de eerste 2 nummers
Bugge Wesseltoft - Try
John Hopkins - Vessel
Chris Whitley - Spanish Harlem Incident
Teitur - Let the dog drive home
David Sylvian - Krishna Blues
Pink Floyd - Mother
Annie Lennox - The Gift

Maar het lijstje verandert nog weleens. Dat draadje met strakke jazz (als die muziek je aanspreekt) lijkt ook een prima begin om te vergelijken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Ziekdope

Heeft iemand anders op het moment ook problemen met Tidal?

Ik kan de laatste tijd niet meer lossless streamen terwijl ik makkelijk de 150 mbps haal. Dus ik denk niet dat het aan de verbinding ligt. Streamen lukt wel via de telefoon/iPad (op wifi).

RZeemering

Citaat van: chansig op mei 30, 2015, 14:29:43
Jij hebt het over sobisme...

Wat ab aangeeft is dat de betreffende cd niet echt geschikt is om dingen te vergelijken. Dit omdat de opname techniek bijzonder te noemen is. Ik heb ook een cd die ik niet zou gebruiken...een soort van verzamelaar van The Smith nummers. Wel leuke muziek, maar niet geschikt om mee te vergelijken.

AB heeft, mijn inziens, dus wel een punt. En wat Crownfire doet moet hij inderdaad lekker zelf weten...net zoals AB, jij en ik. Dat wordt wat lastiger als je iemand gaat betichten van snobisme... ;)

Gr Hans

op 1 nummer iets vergelijken heeft geen zin, maar waarom Agnes Obel niet gebruiken als onderdeel? In mijn huidige setup hoor ik haar stemmen duidelijk meer gespreid dan in mijn oude setup. Ze staan losser van elkaar. Zo heeft ieder nummer wel zijn eigen kwaliteiten om een systeem te kunnen testen. Voorwaarde is wel dat je de nummers goed door en door kent.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op januari  5, 2015, 21:11:10
Overigens klinkt ook de TIDAL stream niet zo goed als een eigen rip, ook al is het 'ongecomprimeerd'.

Zo, even dit topic weer een klein kickje geven aan de hand van een quote op een (oude) post van Garmt en mijn recente ervaringen met Tidal.
Gedurende langere tijd was ik best wel benieuwd hoe Tidal zich klankmatig zou verhouden tot de FLAC bestanden op mijn NAS.
Aangezien ik met een Moon 180 MiND renderer speel en Moon al langere tijd Tidal integratie had beloofd in zijn MiND control app heb ik gewacht tot dit zover was.
Eergisteren kreeg ik via de app store te zien dat de Tidal integratie een feit was en heb na de MiND 180 van nieuwe firmware te hebben voorzien ook de MiND control app geupdate.

Gisteren heb ik gebruik gemaakt van de 30 dagen trial en ben er vervolgens eens voor gaan zitten om te kijken hoe de MiND control app zich manifesteert met de Tidal integratie en vooral hoe een aantal voor mij bekende albums klonken via Tidal.
Over de Tidal integratie in de MiND control app kan ik eigenlijk niet meer dan tevreden zijn; alles werkt snel, overzichtelijk, en zonder haperingen.
Klankmatig ben ik minder tevreden en eigenlijk toch wel teleurgesteld moet ik zeggen... Ondanks het feit dat alle beluisterde bestanden bij het afspelen gewoon 44.1 kHz aangaven via mijn Bryston BDA-1 dac en de MiND app op de iPad kan ik na goed vergelijken met de FLAC rips op de NAS niet anders stellen dat de SQ toch echt minder goed is.
Er is naar mijn beleving minder diepte en glans in de weergave en ook vind ik het op één of andere manier gecomprimeerd klinken; dit is vooral te horen in de hogere frequentie gebieden waarbij het allemaal wat meer samengepakt en vooral korrelig klinkt  :nopompom:
Het is haast onwaarschijnlijk te noemen, maar er zijn bepaalde internetradio zenders die ik vaak beluister die naar mijn indrukken niet onderdoen voor Tidal...

Als ik naast de destijds geplaatste post van Garmt ook nog andere gelijkgestemde posts lees die aangeven dat de SQ via Tidal minder is als die van FLAC rips op de NAS dan is er in de tussentijd dus blijkbaar niets verbeterd ??
Op basis van mijn recente ervaringen is het mij in ieder geval niet waard om hier € 20,00 p/m aan te gaan spenderen.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Ik hoor hier nochtans geen verschil. Ik heb het niet 1 op 1 vergeleken maar heb daar geen behoefte aan aangezien ik Tidal goed genoeg vind klinken. En als het echt top moet, heb ik altijd nog mijn platenspeler  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fietser

Ik heb sinds kort een Auralic Arius/Vega combi en ik hoor ook geen verschil tussen de nas en Tidal. Bij mijn corife streamer dacht ik soms verschil te horen. Voor de prihs van 1 od2 cd's per maand ben ik dik tevreden.  :clapping:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.