Voorbereiding op DBT tussen 2 extremen.

Gestart door B., maart 12, 2012, 17:31:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Is luchtverplaatsing van de geluidsweergave uit luidsprekers nauwkeurig te meten (nauwkeuriger dan ons gehoor dat doet)?

JA
6 (50%)
NEE
6 (50%)

Totaal aantal stemmen: 12

erik s.

CitaatZijn wij het eens dat ALLE wijzigingen in de keten die hoorbaar verschil maken nog steeds luchtverplaatsing is?
is dit nederlands? wijzigingen is luchtverplaatsing?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 10:04:09
is dit nederlands? wijzigingen is luchtverplaatsing?
Dat is allang opgemerkt.  Jij leest niet.

Former member 78

Citaat van: AbZ op maart 14, 2012, 10:07:11
Dat is allang opgemerkt.  Jij leest niet.

Waarschijnlijk is er overheen gelezen.

AbZ

Citaat van: ArjanR1 op maart 14, 2012, 10:08:15
Waarschijnlijk is er overheen gelezen.
Yep maar dat gaat niet zo goed samen met mierenneuken  ;D
Ook slordig van B overigens.

Raphie

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 10:01:46
ik heb het over meten aan kabels, niet aan luidsprekers in een ruimte.
Het is het resultaat dat telt toch? met deze manier van meten kom ik je zelfs tegemoet, het gaat immers niet meer om de electrische eigenschappen, maar om het meten van de luisterervaring/de response/output van de speaker. en DIE veranderd dus niet....... en laat dat nou net hetgene zijn waarvoor je duurdere kabels zou kopen, een HOORBAAR verschil.

Dit vertel ik al een aantal jaren hier. Sinds ik REW heb ontdekt ben ik klaar met kabels.
als je een meet opstelling hebt en je laat ALLES identiek behalve de interlink, stroomkabel of speakerkabel dan zou de respons moeten veranderen, dit doet het niet.......

sterker nog, als je je speakers iets verschuift is de grafiek gelijk anders, als je de deur openlaat van de ruimte is de grafiek anders, als je met je benen over elkaar zit, of naast elkaar is de grafiek anders.
verander je alleen de kabel, gebeurt er NIKS, helemaal NIKS.....

Maar voor "audiofielen" is dit of een te grote ontluistering (pun intended) of ze zijn gewoon te lui om dit zelf even te testen. Een aantal zijn misschien zelfs ook wel gewoon te dom, om thuis even een soortgelijke testopstelling te maken, gezien de hersenspinsel justificaties die hier door believers plaatsvinden waarom zaken zo zouden moeten zijn.

Dit afwimpelen, of ontkennen heeft geen zin. het is 100% reproduceerbaar, op iedere set, in iedere ruimte, met welke (niet netwerk) kabel dan ook.

JBL PRX Power!

Former member 78

Citaat van: AbZ op maart 14, 2012, 10:10:23
Yep maar dat gaat niet zo goed samen met mierenneuken  ;D
Ook slordig van B overigens.

*Proest*

Former member 78

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:11:22
Het is het resultaat dat telt toch? met deze manier van meten kom ik je zelfs tegemoet, het gaat immers niet meer om de electrische eigenschappen, maar om het meten van de luisterervaring/de response/output van de speaker. en DIE veranderd dus niet....... en laat dat nou net hetgene zijn waarvoor je duurdere kabels zou kopen, een HOORBAAR verschil.

Dit vertel ik al een aantal jaren hier. Sinds ik REW heb ontdekt ben ik klaar met kabels.
als je een meet opstelling hebt en je laat ALLES identiek behalve de interlink, stroomkabel of speakerkabel dan zou de respons moeten veranderen, dit doet het niet.......

sterker nog, als je je speakers iets verschuift is de grafiek gelijk anders, als je de deur openlaat van de ruimte is de grafiek anders, als je met je benen over elkaar zit, of naast elkaar is de grafiek anders.
verander je alleen de kabel, gebeurt er NIKS, helemaal NIKS.....

Maar voor "audiofielen" is dit of een te grote ontluistering (pun intended) of ze zijn gewoon te lui om dit zelf even te testen. Een aantal zijn misschien zelfs ook wel gewoon te dom, om thuis even een soortgelijke testopstelling te maken, gezien de hersenspinsel justificaties die hier door believers plaatsvinden waarom zaken zo zouden moeten zijn.

Dit afwimpelen, of ontkennen heeft geen zin. het is 100% reproduceerbaar, op iedere set, in iedere ruimte, met welke (niet netwerk) kabel dan ook.

Laatst was er een test, goedkope hifi & duurder high end spul.
Het verschil was hoorbaar, maar NIET meetbaar.

Hoe komt dit dan? Ik was er trouwens niet bij.

Raphie

Citaat van: ArjanR1 op maart 14, 2012, 10:16:30
Laatst was er een test, goedkope hifi & duurder high end spul.
Het verschil was hoorbaar, maar NIET meetbaar.

Hoe komt dit dan? Ik was er trouwens niet bij.
wat moet ik hier mee?

Gisteren vernam ik dat jezus bij ons over de sloot liep, maar ik was er zelf niet bij, kan JIJ dit verklaren?  :sarcasm:
JBL PRX Power!

WickedGame

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:19:16
wat moet ik hier mee?

Gisteren vernam ik dat jezus bij ons over de sloot liep, maar ik was er zelf niet bij, kan JIJ dit verklaren?  :sarcasm:

Dus je wil beweren dat een sony setje van 99 euro hetzelfde presteert als jouw apparatuur? En er geen verschil waarneembaar is?

EJ

Citaat van: ArjanR1 op maart 14, 2012, 10:16:30
Laatst was er een test, goedkope hifi & duurder high end spul.
Het verschil was hoorbaar, maar NIET meetbaar.

Hoe komt dit dan? Ik was er trouwens niet bij.

Zo lang we niet weten wat voor test, waar en wat de omstandigheden waren valt dit natuurlijk niet te beantwoorden. Maar ik kan me het volgende scenario voorstellen:

Organisator: "Nu hoort u de dropveter, hoor maar hoe slecht"
Publiek: "Bah, wat klinkt dat slecht"
Organisator: "Nu zet ik de zilveren kabel met gouden randjes er in, klik, en, hoort u het veel mooiere resultaat?"
Publiek: "Geweldig, wat een verbetering"

Oftewel, een psychologische test, compleet met groepsdruk om maar vooral verschil te horen. Geen test of iets daadwerkelijk waarneembaar is.

erik s.

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:11:22
Het is het resultaat dat telt toch? met deze manier van meten kom ik je zelfs tegemoet, het gaat immers niet meer om de electrische eigenschappen, maar om het meten van de luisterervaring/de response/output van de speaker. en DIE veranderd dus niet....... en laat dat nou net hetgene zijn waarvoor je duurdere kabels zou kopen, een HOORBAAR verschil.

Dit vertel ik al een aantal jaren hier. Sinds ik REW heb ontdekt ben ik klaar met kabels.
als je een meet opstelling hebt en je laat ALLES identiek behalve de interlink, stroomkabel of speakerkabel dan zou de respons moeten veranderen, dit doet het niet.......

sterker nog, als je je speakers iets verschuift is de grafiek gelijk anders, als je de deur openlaat van de ruimte is de grafiek anders, als je met je benen over elkaar zit, of naast elkaar is de grafiek anders.
verander je alleen de kabel, gebeurt er NIKS, helemaal NIKS.....

Maar voor "audiofielen" is dit of een te grote ontluistering (pun intended) of ze zijn gewoon te lui om dit zelf even te testen. Een aantal zijn misschien zelfs ook wel gewoon te dom, om thuis even een soortgelijke testopstelling te maken, gezien de hersenspinsel justificaties die hier door believers plaatsvinden waarom zaken zo zouden moeten zijn.

Dit afwimpelen, of ontkennen heeft geen zin. het is 100% reproduceerbaar, op iedere set, in iedere ruimte, met welke (niet netwerk) kabel dan ook.


we hadden het over kabels, ik reageerde dat ik dus klaar was met meten aan kabels.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

WickedGame

Citaat van: EJ op maart 14, 2012, 10:22:51
Zo lang we niet weten wat voor test, waar en wat de omstandigheden waren valt dit natuurlijk niet te beantwoorden. Maar ik kan me het volgende scenario voorstellen:

Organisator: "Nu hoort u de dropveter, hoor maar hoe slecht"
Publiek: "Bah, wat klinkt dat slecht"
Organisator: "Nu zet ik de zilveren kabel met gouden randjes er in, klik, en, hoort u het veel mooiere resultaat?"
Publiek: "Geweldig, wat een verbetering"

Oftewel, een psychologische test, compleet met groepsdruk om maar vooral verschil te horen. Geen test of iets daadwerkelijk waarneembaar is.

Uit zijn zin begrijp ik er meer uit dat apparatuur zeg merk A dezelfde signalen uitstuurt als high-end merk B. Beide geven dezelfde frequenties weer en toch klinken ze anders.

erik s.

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:11:22
Het is het resultaat dat telt toch? met deze manier van meten kom ik je zelfs tegemoet, het gaat immers niet meer om de electrische eigenschappen, maar om het meten van de luisterervaring/de response/output van de speaker. en DIE veranderd dus niet....... en laat dat nou net hetgene zijn waarvoor je duurdere kabels zou kopen, een HOORBAAR verschil.

Dit vertel ik al een aantal jaren hier. Sinds ik REW heb ontdekt ben ik klaar met kabels.
als je een meet opstelling hebt en je laat ALLES identiek behalve de interlink, stroomkabel of speakerkabel dan zou de respons moeten veranderen, dit doet het niet.......

sterker nog, als je je speakers iets verschuift is de grafiek gelijk anders, als je de deur openlaat van de ruimte is de grafiek anders, als je met je benen over elkaar zit, of naast elkaar is de grafiek anders.
verander je alleen de kabel, gebeurt er NIKS, helemaal NIKS.....

Maar voor "audiofielen" is dit of een te grote ontluistering (pun intended) of ze zijn gewoon te lui om dit zelf even te testen. Een aantal zijn misschien zelfs ook wel gewoon te dom, om thuis even een soortgelijke testopstelling te maken, gezien de hersenspinsel justificaties die hier door believers plaatsvinden waarom zaken zo zouden moeten zijn.

Dit afwimpelen, of ontkennen heeft geen zin. het is 100% reproduceerbaar, op iedere set, in iedere ruimte, met welke (niet netwerk) kabel dan ook.


als ik kabels wisselde in mijn  set, maakt de Tact hier een andere correctie....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:19:16
wat moet ik hier mee?

Gisteren vernam ik dat jezus bij ons over de sloot liep, maar ik was er zelf niet bij, kan JIJ dit verklaren?  :sarcasm:

Zelfs al zou Jezus daar zin in hebben om te doen (bij jullie over de sloot lopen) en jij zou er bij zijn, dan NOG zou je het ontkennen.
Want hoe in godsnaam zou je dat meten? Op basis van lichaamswarmte? Op basis van oppervlakte spanning van het water?
Je moet goed weten om te bepalen of het Jezus was (zintuigelijk: namelijk je stelt de vraag: Bent u jezus? Antwoord is dan Ja of nee of aan de stand van zijn ogen...) Dit is wat hier ook aan de hand is. Je kan het niet meten met de REW meting, maar je weet gewoon niet of die meting juist is die je onderneemt...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Citaat van: WickedGame op maart 14, 2012, 10:22:13
Dus je wil beweren dat een sony setje van 99 euro hetzelfde presteert als jouw apparatuur? En er geen verschil waarneembaar is?
Nee, dat zegt niemand, maar passieve componenten beinvloeden de prestatie van een set niet

tuurlijk klinkt Classe met B&W wezenlijk anders dan Arcam met Jamo. Ook niemand die dat ontkent. maar beide sets blijven klinken zoals ze klinken, hoeveel kabels je ook wisselt. snappie?
JBL PRX Power!

Former member 78

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:19:16
wat moet ik hier mee?

Gisteren vernam ik dat jezus bij ons over de sloot liep, maar ik was er zelf niet bij, kan JIJ dit verklaren?  :sarcasm:

Geef dan gewoon antwoord.
Zelfde speakers, andere apparatuur.

Niet meetbaar. Andere kabels is ook niet meetbaar.
Ik wacht jouw antwoord wel af.

En als ik jou was, zal ik een kraampje bij die sloot neerzetten.
Kun je mooi wat centen mee verdienen :D

Raphie

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 10:24:08
we hadden het over kabels, ik reageerde dat ik dus klaar was met meten aan kabels.
Dus?!? bovenstaand gaat over KABELS (om het even speaker, interlink, of stroom) je verwerpt het dus begrijp ik?  :D
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 10:25:36
als ik kabels wisselde in mijn  set, maakt de Tact hier een andere correctie....
proof it....
JBL PRX Power!

WickedGame

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:26:25
Nee, dat zegt niemand, maar passieve componenten beinvloeden de prestatie van een set niet

tuurlijk klinkt Classe met B&W wezenlijk anders dan Arcam met Jamo. Ook niemand die dat ontkent. maar beide sets blijven klinken zoals ze klinken, hoeveel kabels je ook wisselt. snappie?

Je wisselt nu de speakers, ga even vanuit dat speakers hetzelfde zijn.

Raphie

Citaat van: ArjanR1 op maart 14, 2012, 10:27:12
Geef dan gewoon antwoord.
Zelfde speakers, andere apparatuur.

Niet meetbaar. Andere kabels is ook niet meetbaar.
Ik wacht jouw antwoord wel af.

En als ik jou was, zal ik een kraampje bij die sloot neerzetten.
Kun je mooi wat centen mee verdienen :D
antwoord is al gegeven aan WG, gaat om passieve componenten

kabels, plateaus, heavens gate buttplugs e.d.
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:28:29
proof it....
die set heb ik niet meer, maar ik ben gelukkig niet blind.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

#171
Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 10:25:36
als ik kabels wisselde in mijn  set, maakt de Tact hier een andere correctie....
Dit vind ik toch aanzienlijk interessanter dan dhr J die in L te water gaat!

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 10:31:08
die set heb ik niet meer
:(

WickedGame

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:30:20
antwoord is al gegeven aan WG, gaat om passieve componenten

kabels, plateaus, heavens gate buttplugs e.d.

Je zou zomaar kunnen scoren in een sexshop met deze plugs, kon mijn lach niet onderdrukken  ;D

Raphie

Citaat van: WickedGame op maart 14, 2012, 10:29:51
Je wisselt nu de speakers, ga even vanuit dat speakers hetzelfde zijn.
Een classe pre/pro combi klinkt anders dan een ARCAM receiver
waarom? omdat iedere fabrikant een voorkeur heeft qua klank en deze inbakt als signatuur. Niet iedere versterker klinkt neutraal, sommige klinken "muzikaal"
zo kan je ook d.m.v een circuit fase verschuiven door te spelen met M/S en een set "grootser" laten klinken. De audiofiel noemt dit dan weer een grotere stage
JBL PRX Power!

angel1978

inmiddels 7 pagina's verder en nog 0 resultaat naar een DBT toe..
In de vorige poging duurde het 30 pagina's voordat de conclusie werd getrokken dat het niet ging lukken.
Iemand die in wil zetten hoe lang het nu duurt  :D :popcorn: