Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

In februari a.s. ben ik een weekje bij huis, v.a. de 18e t/m de 28e. Het laatste weekend heb ik reeds andere plannen, maar ik kan er dus ook door de week. En ik ben ook voornemens om in die periode ook hier weer een M&G te organiseren. Er zijn een aantal forumleden die al ff "in de wacht staan"  :)

Ik ben erg benieuwd naar het verschil met de BSN  :thumbs-up:
Heb je die nog? Het zou tof zijn als we die 1 op 1 kunnen vergelijken met de G2.1.

Citaat van: bert50 op januari  9, 2022, 15:02:20
Heren het klinkt in mijn oren weer als vanouds de Bluesound was de zwakke schakel maar was ook een tussenstap.
Dus Robert en Roy komt u maar weer.[emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Nee die is vertrokken hier ga een kijken wat mijn rooster is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

twani

#7152
Citaat van: Xander32 op januari  9, 2022, 13:32:26
Je bent tekort door de bocht G.J.  ;)

Ik verwacht ook dat Theo en ik beiden niet gelukkig worden van een analytische set, wiens kracht het is om zaken super scherp in 3D uit te lichten. Niets mis mee, maar een ander publiek.
Dat wil voorst niet zeggen dat ons beider sets gelijkwaardig presteren.

Tja.......    Wat is gelijkwaardig in deze....

Beter? Lekkerder? Wie zal het zeggen....

De bedragen die beide sets kosten zeggen me eigenlijk helemaal niets.....

De Luxman die er nu staat was in de jaren 70 ook goed voor 3 maandsalarissen.....

Bertus69

Citaat van: bert50 op januari  9, 2022, 15:02:20
Heren het klinkt in mijn oren weer als vanouds de Bluesound was de zwakke schakel maar was ook een tussenstap.
Dus Robert en Roy komt u maar weer.[emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mijn trots  :unhappy: :unhappy: :unhappy:, nee hoor, wat ik met name super vind is de app voor op de Windows machine waar ik elke dag diverse uren achter zit en dan makkelijk de app op de achtergrond open kan laten staan. Maar kijk echt nog wel eens om me heen, maar wil de PM11s3 niet kwijt en die heeft geen DAC, dus moet het een streamer met dac zijn zonder pre-amp. Dat wordt toch wel lastig. Heb in de NAD hoek gekeken om toch de BluOs in het systeem te houden. Maat daar kom ik ook niet lekker weg. Een van de weinige opties (in mijn prijsklasse) zou een Moon 280D Mind zijn. Maar ik weet dan weer niet hoeveel alleen zo'n speler gaat doen in mijn set.

Anyway, het live unplugged album van Kensington vind ik te gek Robert, echter kun je goed horen dat het live is, klinkt echt anders dan een studio album. Maar zeker een goede aanwinst, thx.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Ik begrijp dat je gehecht bent aan het BluOs, dat werkt super. Echter lijkt de tijd voorbij waar leveranciers streamers in de markt zetten met brakke bediening/apps. Het LDS van Auralic werkt ook super.

En ook betreft hardware is er weinig mis met een BSN, zelf heb ik er ook nog één. Maar voor de prijs van 1 G2.1 van Bert en ondergetekende, koop je 10 Nodes, daar mag dan ook wel iets tussen zitten aangaande de geluidskwaliteit.

Citaat van: Bertus69 op januari  9, 2022, 17:14:49
Mijn trots  :unhappy: :unhappy: :unhappy:, nee hoor, wat ik met name super vind is de app voor op de Windows machine waar ik elke dag diverse uren achter zit en dan makkelijk de app op de achtergrond open kan laten staan. Maar kijk echt nog wel eens om me heen, maar wil de PM11s3 niet kwijt en die heeft geen DAC, dus moet het een streamer met dac zijn zonder pre-amp. Dat wordt toch wel lastig. Heb in de NAD hoek gekeken om toch de BluOs in het systeem te houden. Maat daar kom ik ook niet lekker weg. Een van de weinige opties (in mijn prijsklasse) zou een Moon 280D Mind zijn. Maar ik weet dan weer niet hoeveel alleen zo'n speler gaat doen in mijn set.

Anyway, het live unplugged album van Kensington vind ik te gek Robert, echter kun je goed horen dat het live is, klinkt echt anders dan een studio album. Maar zeker een goede aanwinst, thx.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... je komt maar een keer op de koffie  :coffee:, kan je het LDS zelf ervaren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

#7156
Citaat van: bert50 op januari  9, 2022, 15:33:09
Simpel ik wilde gewoon weer wat anders .[emoji12][emoji12]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dat is een prima reden ;)

Ik probeer het zelf pragmatisch te benaderen en mijn centen echt alleen uit te geven aan een significante upgrade, en dat binnen mijn financiele kaders, en dan zit ik met de Sopra 1 wel aan de top binnen mijn mogelijkheden.
Wil ik echt nog een stap maken dan zou ik 15k a 20k moeten uitgeven (de Sopra's zijn 9k) en dat geld heb ik simpelweg niet, maar er ook niet voor over.

EDIT: komt bij dat ik ze ook prachtig vind ogen en het een perfecte match is met mijn (relatief kleine) ruimte. Dus dat is niet snel te evenaren, laat staan verbeteren.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Vinyl_Fuchs

Velen zullen jaloers zijn jouw Sopra 1's moet je maar denken. Bij mij staan speakers die hebben 2dehands "slechts" 1800€ gekost. ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

brt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari  9, 2022, 22:55:42
Velen zullen jaloers zijn jouw Sopra 1's moet je maar denken. Bij mij staan speakers die hebben 2dehands "slechts" 1800€ gekost. ;)

Tja, geld zegt dus ook niet alles. Hoe hoger je op de ladder komt, hoe meer je voor kleinere verschillen betaaly.
belangrijkste is dat je tevreden bent met je set, toch! Ik ben dat zeker. Geniet er echt dagelijks van met volle teugen, ik hoop jij ook.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Die Sopra 1 zijn echt toppers, wanneer ik zou moeten omzien naar andere ls, zouden deze zeker op mijn shortlist staan.


En wat Roy ook aangeeft; hoeveel mensen bij jou in de straat, bij jullie in het dorp/de stad, hebben er een gelijkwaardige set als die van jou staan?

Wanneer je met regelmaat fora bezoekt als deze, ontstaat er wellicht een vertekend beeld, ontstaat er het beeld dat er in ieder huishouden uitgebreide sets zouden staan  :nowink:

Citaat van: brt op januari  9, 2022, 22:48:02
Dat is een prima reden ;)

Ik probeer het zelf pragmatisch te benaderen en mijn centen echt alleen uit te geven aan een significante upgrade, en dat binnen mijn financiele kaders, en dan zit ik met de Sopra 1 wel aan de top binnen mijn mogelijkheden.
Wil ik echt nog een stap maken dan zou ik 15k a 20k moeten uitgeven (de Sopra's zijn 9k) en dat geld heb ik simpelweg niet, maar er ook niet voor over.

EDIT: komt bij dat ik ze ook prachtig vind ogen en het een perfecte match is met mijn (relatief kleine) ruimte. Dus dat is niet snel te evenaren, laat staan verbeteren.

Citaat van: brt op januari  9, 2022, 22:59:29
Tja, geld zegt dus ook niet alles. Hoe hoger je op de ladder komt, hoe meer je voor kleinere verschillen betaaly.
belangrijkste is dat je tevreden bent met je set, toch! Ik ben dat zeker. Geniet er echt dagelijks van met volle teugen, ik hoop jij ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... maar die ls hebben je onderhand al voor min. 18 mille muziekplezier bezorgd  ;) 🎶
Je hebt een bijzondere set waarmee het volgens mij prima muziek genieten is.

De lijkenkisten die hier staan zijn ook tweedehands, nieuw zou ook ik ze niet kunnen/willen betalen.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari  9, 2022, 22:55:42
Velen zullen jaloers zijn jouw Sopra 1's moet je maar denken. Bij mij staan speakers die hebben 2dehands "slechts" 1800€ gekost. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Absoluut de Sopra 1 was een topper .
Maar de Dynaudio Confidence 20 is voor stap hoger .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

bert50

Absoluut de Sopra 1 was een topper .
Maar de Dynaudio Confidence 20 is voor mij weer stap hoger .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Je bent er wel heel vol van wanneer je het twee keer post  ;D

Citaat van: bert50 op januari 10, 2022, 09:51:54
Absoluut de Sopra 1 was een topper .
Maar de Dynaudio Confidence 20 is voor mij weer stap hoger .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Kan je nagaan Robert.[emoji85][emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

bert50

Of ouderdom.[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Super toch dat je zo enthousiast bent 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op januari 10, 2022, 06:36:46
Die Sopra 1 zijn echt toppers, wanneer ik zou moeten omzien naar andere ls, zouden deze zeker op mijn shortlist staan.


En wat Roy ook aangeeft; hoeveel mensen bij jou in de straat, bij jullie in het dorp/de stad, hebben er een gelijkwaardige set als die van jou staan?

Wanneer je met regelmaat fora bezoekt als deze, ontstaat er wellicht een vertekend beeld, ontstaat er het beeld dat er in ieder huishouden uitgebreide sets zouden staan  :nowink:

Ja het vertekent de werkelijkheid wat, al die mooie sets op dit forum. Maar zoals aangegeven ben ik ook enorm tevreden met mijn set hoor!
Het enige jammere is, is dat ik niet meet de grote stappen van vroeger maakte met een upgrade, omdat ik met de meeste onderdelen het onderste uit de kan heb gehaald en een upgrade voor mij onbetaalbaar wordt. Al mijn geld van de afgelopen jaren is in deze set gaan zitten en nu hebben we het financieel even wat minder ruim, dus dit is wel wat het is voorlopig. Maar nogmaals, dat vind ik ook helemaal geen straf. Ik ben zeer blij met hoe het klinkt én smoelt.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Als je zo'n muziekliefhebber bent, zijn de investeringen in de set top geweest. Wat er verder ook op jullie pad komt (financieel), dit nemen ze je niet meer af 🎶

Citaat van: brt op januari 10, 2022, 21:07:29
Ja het vertekent de werkelijkheid wat, al die mooie sets op dit forum. Maar zoals aangegeven ben ik ook enorm tevreden met mijn set hoor!
Het enige jammere is, is dat ik niet meet de grote stappen van vroeger maakte met een upgrade, omdat ik met de meeste onderdelen het onderste uit de kan heb gehaald en een upgrade voor mij onbetaalbaar wordt. Al mijn geld van de afgelopen jaren is in deze set gaan zitten en nu hebben we het financieel even wat minder ruim, dus dit is wel wat het is voorlopig. Maar nogmaals, dat vind ik ook helemaal geen straf. Ik ben zeer blij met hoe het klinkt én smoelt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op januari 10, 2022, 21:12:55
Als je zo'n muziekliefhebber bent, zijn de investeringen in de set top geweest. Wat er verder ook op jullie pad komt (financieel), dit nemen ze je niet meer af 🎶

Ja zo zie ik het ook hoor! Had in mijn stoutste dromen niet kunnen hopen dat ik ooit een set als die ik nu heb in mijn huiskamer zou hebben staan. Elke keer trekt de stereo mijn aandacht en heb ik zin om muziek te luisteren, omdat je dan in zo'n fijne bubble belandt. Met fijne muziek, goede sound en de sfeer die een buizenversterker geeft. Maar ja, ik ben dan ook een sfeergevoelig ventje  :angel:

Sorry Robert, ik zal je topic verder niet meer afleiden met mijn beslommeringen, er staat bij jou genoeg moois om het daar over te hebben.

Wat zijn jouw plannen zoal op audiogebied voor dit jaar?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Jouw beleving van de muziek en de set past prima in dit draadje, juist dat is hetgeen ons hier samenbrengt.

Citaat van: brt op januari 10, 2022, 21:21:02
Ja zo zie ik het ook hoor! Had in mijn stoutste dromen niet kunnen hopen dat ik ooit een set als die ik nu heb in mijn huiskamer zou hebben staan. Elke keer trekt de stereo mijn aandacht en heb ik zin om muziek te luisteren, omdat je dan in zo'n fijne bubble belandt. Met fijne muziek, goede sound en de sfeer die een buizenversterker geeft. Maar ja, ik ben dan ook een sfeergevoelig ventje  :angel:

Sorry Robert, ik zal je topic verder niet meer afleiden met mijn beslommeringen, er staat bij jou genoeg moois om het daar over te hebben.

Wat zijn jouw plannen zoal op audiogebied voor dit jaar?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Veel nieuwe muziek 🎶

Daarnaast het vervangen van de nas en ik ga misschien op onderzoek uit of een ander stekkerblok, met of zonder filter (AQ Niagara of Furutech) iets positiefs brengt in mijn set. Maar daarover twijfel ik nog, het klinkt nu gewoon goed. Enerzijds is het simpel uit te proberen, anderzijds heb ik helemaal geen zin om nog wat aan de set te wijzigen. Dat laatste is positief.

Citaat van: brt op januari 10, 2022, 21:21:02
...
Wat zijn jouw plannen zoal op audiogebied voor dit jaar?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Citaat van: Xander32 op januari 11, 2022, 19:13:42
Veel nieuwe muziek 🎶

Daarnaast het vervangen van de nas en ik ga misschien op onderzoek uit of een ander stekkerblok, met of zonder filter (AQ Niagara of Furutech) iets positiefs brengt in mijn set. Maar daarover twijfel ik nog, het klinkt nu gewoon goed. Enerzijds is het simpel uit te proberen, anderzijds heb ik helemaal geen zin om nog wat aan de set te wijzigen. Dat laatste is positief.

Bert50 heeft een mooi Furutechblok liggen Robert, mss bij het volgende tripje aan hem even beter bekijken.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Bert heeft z'n bevindingen al met me gedeeld 👍🏻, maar dit moet je echt in eigen set uitproberen, óf het iets doet - en wat het doet. En hoe het ding eruit ziet weegt voor mij niet mee, het verdwijnt toch achter/onder het meubel.

Het ziet er naar uit dat ik de volgende maand er weer een bakkie ga doen  :coffee:, leuk!

Citaat van: Bertus69 op januari 12, 2022, 02:15:55
Bert50 heeft een mooi Furutechblok liggen Robert, mss bij het volgende tripje aan hem even beter bekijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Citaat van: Xander32 op januari 11, 2022, 19:13:42
ik ga misschien op onderzoek uit of een ander stekkerblok, met of zonder filter (AQ Niagara of Furutech) iets positiefs brengt in mijn set. Maar daarover twijfel ik nog, het klinkt nu gewoon goed. Enerzijds is het simpel uit te proberen, anderzijds heb ik helemaal geen zin om nog wat aan de set te wijzigen. Dat laatste is positief.
Herkenbaar, als het goed is, is het goed. Maar soms kriebelt het toch om weer eens iets te proberen :)
Het is ook net hoe makkelijk je aan iets kunt komen om het te proberen. Als het een hoop gedoe is, bijv lastig retourneren als het niet bevalt, houdt dat me tegen. Maar als het simpel even te lenen is dan is het erg leuk.