Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Dat siert je. ;)

Ik zie dergelijke zaken graag helder gepresenteerd.
Al het "maar x-€ per maand"  grut bij elkaar betekent al snel x-k € per jaar.



"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

 ;D

Ik hou er zelf ook van om daar waar het uitgaven betreffen, duidelijk te zijn  :thumbs-up:.


Gisteren heb ik er samen met Wim ook al over van gedachten gewisseld; ik geef wel het geld uit aan dat ene kabeltje of die dac/streamer, maar waarom dan niet aan de content en/of de presentatie daarvan ... Ben daar nog niet over uit :coffee:.




Citaat van: Staaled op januari 24, 2016, 09:06:06
Dat siert je. ;)

Ik zie dergelijke zaken graag helder gepresenteerd.
Al het "maar x-€ per maand"  grut bij elkaar betekent al snel x-k € per jaar.

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... wat doet die NA11 het lekker; nu weer een heel aantal zeer diverse tracks beluisterd, van kwalitatief goede opnames tot aan crappy jaren '80/'90 pop en rock opnames en (bijna) alles klinkt heerlijk vloeiend en muzikaal, zonder uitspattingen welke de aandacht afleiden van de muziek.


Wel is het met de Marantz Hifi (cr)app behelpen na mijn kennismaking gisteren met Roon ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op januari 24, 2016, 11:31:19
Wel is het met de Marantz Hifi (cr)app behelpen na mijn kennismaking gisteren met Roon ...

;D en zo raakt men door eigen bevindingen toch nog overtuigd...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Bubble app werkt ook en gaat wel goed, mimim server downloaden en klaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

#3930
Citaat van: frank2 op januari 24, 2016, 13:53:02
Bubble app werkt ook en gaat wel goed, mimim server downloaden en klaar.

Heb het al meer gezegd, maar is m.i. totaal niet te vergelijken met Roon als het gaat om de zeer korte interactietijd tijdens het naadloos switchen van albums, de uitgebreide informatie die weergeven wordt, de vele nuttige instellingen, en vooral de absoluut probleemloze werking.
Heb het programma tot nu toe nog nooit op een enkele fout kunnen betrappen, en dat was in het verleden echt wel anders kan ik melden...
De Bubble app is bijv. nog geeneens in staat om FFW of FRW te kunnen uitvoeren, daar al voor zou ik er op af knappen.

Heb hier de Moon 180 MiND gehad met de originele MiND control app op de iPad mini 2 i.c.m. Minim server op de Synology NAS maar die is echt op bovengenoemde punten zwaar inferieur aan Roon. Heb het zelf ook lange tijd niet willen geloven, maar ik ben echt volledig overtuigd.
Vanmorgen van Fidelizer Audio de Fidelizer Pro 6.13 upgrade binnen gekregen en geïnstalleerd. Zit nu echt met kippenvel te luisteren naar de bizar goede klankmatige prestaties die een mini pc met daarop Roon en Fidelizer Pro 6.13 i.c.m. de Uptone Audio REGEN USB weet neer te zetten.
Passeert de Moon 180 MiND (met TP LPS) volledig op nagenoeg alle facetten  :music:

En dan te weten dat de mini PC nog op een simpele geschakelde voeding staat te draaien...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Ik gebruik reeds MiniMserver. Maar Roon gaat veel verder, zie mijn ervaring van gisteren.

Citaat van: frank2 op januari 24, 2016, 13:53:02
Bubble app werkt ook en gaat wel goed, mimim server downloaden en klaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#3932
Dan Roon kopen kost maar 500€ voor het leven. Ik gebruik en blijf gebruiken bubble app, gratis, snel foutloos. Nu gebruik ik een app wel alleen voor het kiezen van mijn muziek. Ik geef niets om additionele info. En muziek diensten gebruik ik niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

#3933
Citaat van: frank2 op januari 24, 2016, 15:01:50
Dan Roon kopen kost maar 500€ voor het leven. Ik gebruik en blijf gebruiken bubble app, gratis, snel foutloos. Nu gebruik ik een app wel alleen voor het kiezen van mijn muziek. Ik geef niets om additionele info. En muziek diensten gebruik ik niet.

Dat is jouw keuze en daar is niets mis mee uiteraard, maar waar het mij om gaat is dat er wederom weer veel geroeptoeterd en bekritiseert wordt zonder daarbij zelf ooit de vergelijkingservaring te hebben ondergaan, zo jammer...  :(

Daarbij is niemand verplicht om meteen voor een € 500 kostend onbepaalde tijd abonnement te kiezen, het kan dus ook gewoon voor een jaar, maar ik snap dat het noemen van € 500 toch net weer even wat meer tot de (negatieve) beeldvorming spreekt bij jou.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

#3934
Ik bekritiseerd niets Jan, als je belang hecht aan veel info bij de muziek en muziek diensten is Roon leuk. Als je daar niets om geeft zijn er genoeg gratis alternatieven.

Wat erbij mij niet in gaat is dat ALS  Roon beter zou klinken dan een ander programma, want dat zou inhouden dat er iets met het signaal gebeurd, en dat zou ik niet willen. Maar Xander kan heel goed zelf bepalen wat hij belangrijk vind.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Helder, dan heeft het voor jouw geen meerwaarde, alhoewel ik van mening ben dat je daar pas een uitspraak over kan doen als je het zelf op z`n minst een keer hebt gezien, zelf hebt gebruikt.


Voor de muziekliefhebber die verder wil gaan dan enkel de bekende tracks vanaf eigen opslag afspelen, is Roon i.c.m. Tidal een aanrader :thumbs-up:.


Citaat van: frank2 op januari 24, 2016, 15:01:50
Dan Roon kopen kost maar 500€ voor het leven. Ik gebruik en blijf gebruiken bubble app, gratis, snel foutloos. Nu gebruik ik een app wel alleen voor het kiezen van mijn muziek. Ik geef niets om additionele info. En muziek diensten gebruik ik niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3936
Hoeveel Euris heb je in 2015 gestoken in kabels en/of andere hardware?
Hoeveel content heb je gekocht?


Wanneer je iedere maand 2 of meer albums koopt, ben je met Tidal al snel voordeliger uit. En ja, ook ik vind €500 aftikken veel geld voor een app. Stel je maakt  als muziekliefhebber gedurende een drie jaar gebruik van Roon, dan kan je beter gaan voor drie maal het jaarabbo, deze kost je dat €10/maand en incl. Tidal €30/maand. In mijn vrienden-/kennissenkring geven velen meer uit per maand aan hun hobby  8).

Waarom drie jaar; ik ben er op dit moment niet van overtuigd dat hetgeen wat Roon anno 2015/2016 biedt, over drie jaar nog zo onderscheidend zal zijn. Dat staat mij sowieso tegen op dat lifetime abbo. Om die eruit te halen t.o.v. het jaar abbo dien je minimaal vijf jaar van Roon gebruik te maken. Juist in deze tak van sport lijkt mij 5 jaar erg lang, gezien de ontwikkelingen om ons heen.


Citaat van: frank2 op januari 24, 2016, 15:23:08
Ik bekritiseerd niets Jan, als je belang hecht aan veel info bij de muziek en muziek diensten is Roon leuk. Als je daar niets om geeft zijn er genoeg gratis alternatieven.

Wat erbij mij niet in gaat is dat ALS  Roon beter zou klinken dan een ander programma, want dat zou inhouden dat er iets met het signaal gebeurd, en dat zou ik niet willen. Maar Xander kan heel goed zelf bepalen wat hij belangrijk vind.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op januari 24, 2016, 15:42:36
Hoeveel Euris heb je in 2015 gestoken in kabels en/of andere hardware?
Hoeveel content heb je gekocht?


Wanneer je iedere maand 2 of meer albums koopt, ben je met Tidal al snel voordeliger uit. En ja, ook ik vind €500 aftikken veel geld voor een app. Stel je maakt  als muziekliefhebber gedurende een drie jaar gebruik van Roon, dan kan je beter gaan voor drie maal het jaarabbo, deze kost je dat €10/maand en incl. Tidal €30/maand. Ik mijn vrienden-/kennissenkring geven velen meer uit per maand aan hun hobby  8).

Waarom drie jaar; ik ben er op dit moment niet van overtuigd dat hetgeen wat Roon anno 2015/2016 biedt, over drie jaar nog zo onderscheidend zal zijn. Dat staat mij sowieso tegen op dat lifetime abbo. Om die eruit te halen t.o.v. het jaar abbo dien je minimaal vijf jaar van Roon gebruik te maken. Juist in deze tak van sport lijkt mij 5 jaar erg lang, gezien de ontwikkelingen om ons heen.

Ik ben het wel met je eens mbt de laatste alinea, ontwikkelingen gaan snel, Roon is nu goed en onderscheidend, maar over 5 jaar?

Aan kabels heb ik slechts 1 special products1 gekocht, de aanvoer kabel van meterkast naar stekkerdoos en aan cd's slechts 1.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

#3938
Citaat van: Xander32 op januari 24, 2016, 15:42:36

Waarom drie jaar; ik ben er op dit moment niet van overtuigd dat hetgeen wat Roon anno 2015/2016 biedt, over drie jaar nog zo onderscheidend zal zijn. Dat staat mij sowieso tegen op dat lifetime abbo. Om die eruit te halen t.o.v. het jaar abbo dien je minimaal vijf jaar van Roon gebruik te maken. Juist in deze tak van sport lijkt mij 5 jaar erg lang, gezien de ontwikkelingen om ons heen.

Ik vind de ontwikkelingen helemaal niet hard gaan op dat gebied. jah, wel elk jaar een andere streamer per merk op de markt maar de aansturing blijft hetzelfde. UPnP met een vaak erg matige  app. Kijk naar het al bijna 10 jaar oude Logitech concept. I-Peng is de besturing. Zolang als ik met SBT ed heb gewerkt is daar 0,0 aan veranderd. Roon komt van de ontwikkelaars van het Sooloos stream concept van Meridian. Dat concept is al een jaar of 5 zes oud en nog steeds actueel. Dat is nog steeds mijlen ver voor op de nieuwste UPnP stream ervaring.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#3939
Citaat van: frank2 op januari 24, 2016, 15:57:15
Ik ben het wel met je eens mbt de laatste alinea, ontwikkelingen gaan snel, Roon is nu goed en onderscheidend, maar over 5 jaar?

Aan kabels heb ik slechts 1 special products1 gekocht, de aanvoer kabel van meterkast naar stekkerdoos en aan cd's slechts 1.

De ware muziekliefhebber hier. Te gierig om een stream abo te nemen of CD's te kopen maar alles maar lekker gratis meenemen/pikken van Spotnet ed.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Citaat van: Maro op januari 24, 2016, 16:17:41
De ware muziekliefhebber hier. Te gierig om een stream abo te nemen of CD's te kopen maar alles maar lekker gratis meenemen/pikken van Spotnet ed.  :thumbs-up:

950 fysieke cd's liggen in de kast, bij jou ook?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Citaat van: frank2 op januari 24, 2016, 16:36:51
950 fysieke cd's liggen in de kast, bij jou ook?

Geloof er niks van, en dan nog, dat geeft je het recht om vanaf nu maar alles gratis tot je te nemen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Citaat van: frank2 op januari 24, 2016, 15:23:08
want dat zou inhouden dat er iets met het signaal gebeurd, en dat zou ik niet willen.

En voor de 2e keer binnen 2 weken een zelfde onsterfelijke uitspraak...je bent op dreef.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Daar zit ook zeker een kern van waarheid in Wim, maar ik kan het mij niet voorstellen dat 'de rest' het zich kan (blijven) veroorloven, zo'n achterstand te hebben opgelopen :nowink:.
Geen enkel weldenkend mens zal anno 2016 nog 3 mille neertellen voor een upnp streamer met een brakke besturings app, toch? Ongeacht welke merk dat betreft.


Citaat van: Maro op januari 24, 2016, 16:15:09
Ik vind de ontwikkelingen helemaal niet hard gaan op dat gebied. jah, wel elk jaar een andere streamer per merk op de markt maar de aansturing blijft hetzelfde. UPnP met een vaak erg matige  app. Kijk naar het al bijna 10 jaar oude Logitech concept. I-Peng is de besturing. Zolang als ik met SBT ed heb gewerkt is daar 0,0 aan veranderd. Roon komt van de ontwikkelaars van het Sooloos stream concept van Meridian. Dat concept is al een jaar of 5 zes oud en nog steeds actueel. Dat is nog steeds mijlen ver voor op de nieuwste UPnP stream ervaring.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op januari 24, 2016, 17:57:39
Geen enkel weldenkend mens zal anno 2016 nog 3 mille neertellen voor een upnp streamer met een brakke besturings app, toch? Ongeacht welke merk dat betreft.

Zie het hier op het forum nog met regelmaat gebeuren. Ik denk dat Roon een soort standaard gaat worden en dat de reguliere audio fabrikanten hun streamers/renderers compatible gaan maken (Roon Ready)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martin!!!

Wel grappig dat zo een oud beestje als de SBT al jaren uit productie en niet meer nieuw te verkrijgen dan al wel Roon ready is ............ en de grote merken nog steeds met een zak over hun hoofd zitten....... of...... komt er binnenkort nog iets beters op de markt wat door de grote merken wel meteen zal worden ondersteund  :popcorn:
mainly British stuff

Xander32

Hetgeen waar iemand op het buurforum zojuist een opmerking over maakte, daar ben ik zelf ietwat te snel overheen gestapt; de Roonserver heeft niet voldoende aan een NAS, er dient altijd een pc/mac te draaien ... Ik kan mij voorstellen dat dit voor velen een dealbreaker zal zijn.

Voor mijzelf niet; ook nu al heb ik steevast de (Minim-)server op de laptop draaien.


Citaat van: Martin!!! op januari 24, 2016, 18:28:56
Wel grappig dat zo een oud beestje als de SBT al jaren uit productie en niet meer nieuw te verkrijgen dan al wel Roon ready is ............ en de grote merken nog steeds met een zak over hun hoofd zitten....... of...... komt er binnenkort nog iets beters op de markt wat door de grote merken wel meteen zal worden ondersteund  :popcorn:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Dat is op dit moment. Roon is bezig met de linux release. Die kan ook op een NAS draaien als Roonserver. Dan heb je wel nog nodig: tablet voor de besturing en een end point om op af te spelen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Laptop; check
SBT; check
Ipad Air 2; check

Maar het vraagt inderdaad e.e.a. aan hardware. Echter zullen er weinig mensen hier zijn, die streamen zonder dat ze daarbij gebruik maken van een tablet t.b.v. de bediening, toch.

Citaat van: rovinggecko op januari 24, 2016, 20:29:58
Dat is op dit moment. Roon is bezig met de linux release. Die kan ook op een NAS draaien als Roonserver. Dan heb je wel nog nodig: tablet voor de besturing en een end point om op af te spelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Mijn Samsung S5 zet ik ook nog wel eens in met de Squeezer app.
mainly British stuff