Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

holco

Koop een mooie DAC en een Synology NAS and don't look back ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

bmateijsen

Citaat van: holco op februari  4, 2015, 12:42:09
Koop een mooie DAC en een Synology NAS and don't look back ;)

Maar dan moet je dus een NAS (vaak met fan) naast je set zetten? Buiten het lawaai, is het vooral ook een 'vervuilend' apparaat. Ik ben benieuwd waarom je precies deze route adviseert?

holco

Citaat van: bmateijsen op februari  4, 2015, 12:44:30
Maar dan moet je dus een NAS (vaak met fan) naast je set zetten? Buiten het lawaai, is het vooral ook een 'vervuilend' apparaat. Ik ben benieuwd waarom je precies deze route adviseert?

Ik zou zeggen probeer het eens, ben wel benieuwd naar je mening.

Horen doe ik hem niet, stof trekt hij wel aan maar dat doet andere apparatuur ook vandaar een luchtreiniger achter mijn stereo installatie.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Neem wel een DAC die niet de 5V USB voeding benut  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

bmateijsen

Citaat van: holco op februari  4, 2015, 12:50:02
Ik zou zeggen probeer het eens, ben wel benieuwd naar je mening.

Horen doe ik hem niet, stof trekt hij wel aan maar dat doet andere apparatuur ook vandaar een luchtreiniger achter mijn stereo installatie.

Is al gebeurt... en ik vond het niet een geweldige oplossing.

Overigens hoor ik het wel vaker dat mensen een NAS dichtbij hun set hebben staan en mij valt het lichte gezoem altijd op....

holco

Dan zal dat waarschijnlijk geen Synology 214+ zijn geweest want die hoor je echt niet, en ik heb geen idee of juist enkel mijn NAS/DAC combo zo (IMHO) fantastisch klinkt, ik heb er op gezocht maar kan de techniek die Synology gebruikt niet achterhalen, SBT (EDO) + klasse A voeding via de zelfde DAC heeft iig het veld moeten ruimen  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Dank voor jullie aanbevelingen en uiteenzettingen. Ik heb ff wat te lezen zeg 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op februari  4, 2015, 12:44:30
Maar dan moet je dus een NAS (vaak met fan) naast je set zetten? Buiten het lawaai, is het vooral ook een 'vervuilend' apparaat. Ik ben benieuwd waarom je precies deze route adviseert?

Hoezo een NAS naast je set zetten? En wanneer het een vervuilend apparaat is, wat ik een gedeelte met je eens ben hoor ;), waarom deze dan in dezelfde stekkerblok of audiogroep duwen?
Dat is nu ideaal van een NAS server , die kun je overal neerzetten en zelfs verstoppen en dan heb je geen last van eventuele lawaaierige fans en zelfs geen last van vervuiling in stroom ;).

En bij een streamer apparaat heb je ook een NAS server nodig. En die ik ken zowel met een DAC  als met een streamer apparaat hebben de NAS server niet naast de set staan of in de buurt. En ze hebben hem niet in dezelfde stekkerblok/audiogroep.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sailor Jan

Intel NUC met een msata(windows+jriver+Spotify connect) en een ssd met muziek. Een leuke USB DAC erbij en het is feest!

Maar Spotify heeft ook gewoon een netwerk nodig. Dat is niet veel meer eisend dan FLAC streamen.
Wees lief voor jezelf

pameijer

Citaat van: zoldar op februari  4, 2015, 10:40:43
optie 3
Kom eens bij een ander luisteren om een beeld te krijgen.

Optie 4
Een laptop en DAC zijn zo meegenomen. Dus als je een keer thuis wilt luisteren en jij regeld koffie/gebak dan kan dat ook geregeld worden. Als pamijer dan zijn apple tv mee neemt weet je meteen wat iets wel of niet waard is.
Die Sony is een lastige, want weinig zaken die Sony ES voeren en uitlenen.

Optie 3 is ook een goed idee  8)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Een INuc had ook mijn grote interesse, maar ik lees er zeer verschillende , tegenstrijdige, berichten over ...  ???

Citaat van: Sailor Jan op februari  4, 2015, 20:31:45
Intel NUC met een msata(windows+jriver+Spotify connect) en een ssd met muziek. Een leuke USB DAC erbij en het is feest!

Maar Spotify heeft ook gewoon een netwerk nodig. Dat is niet veel meer eisend dan FLAC streamen.



Kwam zojuist ook nog de X40 van CocktailAudio tegen ... in eerste instantie was daar mijn interess, want een mooi uitziende audio streamer voor een nette prijs, maar vervolgens waren de reviews van diens voorganger, de X30 alles behalve positief ... Met zo'n merknaam had ik ook beter moeten weten ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Mooi om deze discussie te volgen. Ik ben ook een hele tijd bezig geweest om tot een streaming oplossing te komen. Laptop plus dac , losse streamer en dac, Sonos, alles in een.
Ben uiteindelijk terug gegaan naar de essentie van de hobby: ontspannen naar muziek luisteren.
Heb gekozen voor de voor mij eenvoudigste weg: nas +mediaspeler.
Mediaspeler heeft een niet al te beste app en geen integratie van Qobuz,Tidal ed. Maar hij maakt muziek en ik geniet. ;D
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

#3212
Goed bezig hoor :thumbs-up:.

Enne, ik geniet ook volop van muziek. Ben net zoals nu hartstikke content met mijn laptop-SBT constructie. Maar zo gauw die kuren heeft (en of het netwerk waar die in hangt), is daar al snel de frustratie.


Misschien moet ik ook gewoon eens serieus gaan informeren wat een kabel trekken hier kost. En dan vervolgens gaan sparen voor toch een NA11s1? Met een adviesprijs welke met een mille naar beneden is bijgesteld, gaat die optie ook enigzins aantrekkelijk worden.


Citaat van: fietser op februari  5, 2015, 20:42:31
Mooi om deze discussie te volgen. Ik ben ook een hele tijd bezig geweest om tot een streaming oplossing te komen. Laptop plus dac , losse streamer en dac, Sonos, alles in een.
Ben uiteindelijk terug gegaan naar de essentie van de hobby: ontspannen naar muziek luisteren.
Heb gekozen voor de voor mij eenvoudigste weg: nas +mediaspeler.
Mediaspeler heeft een niet al te beste app en geen integratie van Qobuz,Tidal ed. Maar hij maakt muziek en ik geniet. ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Heb er zelf geen ervaring mee maar je kunt ook via de stroomkabels een netwerk opzetten. Is misschien interessante optie. Synology Nas erbij met Minim server erop en je hebt een perfecte setup in combinatie met de NA-11S1  :clapping:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Klopt hoor, via zgn. homeplugs.
Op dien wijze heb ik de tv reeds van signaal voorzien.

Prima voor de tv, maar voor audio een no-go; te storingsgevoelig  :-[.

Citaat van: Faxe op februari  6, 2015, 00:21:06
Heb er zelf geen ervaring mee maar je kunt ook via de stroomkabels een netwerk opzetten. Is misschien interessante optie. Synology Nas erbij met Minim server erop en je hebt een perfecte setup in combinatie met de NA-11S1  :clapping:



Juist een gebruikersvriendelijke bediening is m.i. ook onontbeerlijk bij het streamen.

Citaat van: fietser op februari  5, 2015, 20:42:31
Mooi om deze discussie te volgen. Ik ben ook een hele tijd bezig geweest om tot een streaming oplossing te komen. Laptop plus dac , losse streamer en dac, Sonos, alles in een.
Ben uiteindelijk terug gegaan naar de essentie van de hobby: ontspannen naar muziek luisteren.
Heb gekozen voor de voor mij eenvoudigste weg: nas +mediaspeler.
Mediaspeler heeft een niet al te beste app en geen integratie van Qobuz,Tidal ed. Maar hij maakt muziek en ik geniet. ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Thx. F.  :thumbs-up:. Jij bent hier ook nog welkom hoor, die toezegging had ik jou gedaan :).

Wanneer ik nou een gelijkwaardige vervanging van die laptop kan vinden, zijn wij er. Vandaar ook mijn interesse voor een mini/micro pc.

Het nadeel van zo'n set-up zijn dan de verschillende kastjes. Maar indien die er een beetje gelikt uitzien, kan ik daarmee leven.


Citaat van: zoldar op februari  2, 2015, 12:08:09
Ik heb wel eens een chileense merlot vergeleken met een franse. Die smaakten verschillend. Daarom denk ik dat jij eerst goed moet proeven van die champagne. Ik denk dat bessensap het wint van de champagne.

Xander, als je nog een keer wilt kijken en luisteren naar een HDD oplossing dan ben je welkom. (Laptop HDD plus JRiver en een USB DSD DAC). Ik heb binnekort weer een meet en greet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kaakberg

Citaat van: fietser op februari  5, 2015, 20:42:31
Mooi om deze discussie te volgen. Ik ben ook een hele tijd bezig geweest om tot een streaming oplossing te komen. Laptop plus dac , losse streamer en dac, Sonos, alles in een.
Ben uiteindelijk terug gegaan naar de essentie van de hobby: ontspannen naar muziek luisteren.
Heb gekozen voor de voor mij eenvoudigste weg: nas +mediaspeler.
Mediaspeler heeft een niet al te beste app en geen integratie van Qobuz,Tidal ed. Maar hij maakt muziek en ik geniet. ;D

Je waslijstje hieronder is toch iets langer dan de 2 apparaten die je noemt (?)

CZ79

Kun je via je kruipruimte wellicht een Kabel trekken? Je zult dan wel door de vloer een gaatje moeten boren maar misschien kan dat achter het meubel o.i.d.?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Geen kruipruimte. Wanneer het eenvoudig was lag er allang een cat kabel :(.


Citaat van: cz79 op februari  7, 2015, 07:54:20
Kun je via je kruipruimte wellicht een Kabel trekken? Je zult dan wel door de vloer een gaatje moeten boren maar misschien kan dat achter het meubel o.i.d.?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Een telefoonaansluiting in de muur, misschien een coax aansluiting?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Er liggen nog wel niet meer in gebruik zijnde telefoon en coax leidingen.

Citaat van: cz79 op februari  7, 2015, 07:58:12
Een telefoonaansluiting in de muur, misschien een coax aansluiting?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

#3221
En die lggen dan waarschijnlijk in een pvc pijp door de muur en met een beetje geluk kun je daar een netwerkkabel (of twee) doorheen trekken. Zitten die aansluitingen met de niet gebruikte kabels eeen beetje in de buurt van de plek waar jij een aansluting wenst?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ja, die zitten redelijk in de buurt, aan de juiste wand op max. 2 meter.


Citaat van: cz79 op februari  7, 2015, 08:04:35
En die lggen dan waarschijnlijk in een pvc pijp door de muur en met een beetje geluk kun je daar een netwerkkabel (of twee) doorheen trekken. Zitten die aansluitingen met de niet gebruikte kabels eeen beetje in de buurt van de plek waar jj een aanslutingen wenst?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Dus een pad om te bekabelen.... :clapping: met een trekveer en een beetje groene zeep moet het wel te doen zijn, wellicht niet gemakkelijk maar het is me nog nooit niet gelukt (thuis en bij kennissen)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Thx voor het meedenken :thumbs-up:.

Voor het hier en nu, lees met mijn huidige stream set-up gaat bekabelen van de SBT niet heel veel brengen, want als er zich problemen voordoen, is dat in de draadloze samenwerking van SBT en laptop.


Echter, een kabel is wel een must om een x naar een goede vervang van mijn huidige stream set-up te komen.

Citaat van: cz79 op februari  7, 2015, 08:08:00
Dus een pad om te bekabelen.... :clapping: met een trekveer en een beetje groene zeep moet het wel te doen zijn, wellicht niet gemakkelijk maar het is me nog nooit niet gelukt (thuis en bij kennissen)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT