Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

#2852
Je kunt ze dan misschien beter omdraaien: cd-speler onder en PM11 boven. Die heeft meer ruimte nodig dan de PM15 en kan dan ook meteen z'n warmte beter kwijt.

Of... Nog beter: PM11 op de kast, maar ik weet niet of dat op goedkeuring van de koninklijke hoogheid kan rekenen...

De bouw van de PM11 komt dan wel mooier uit. Klinkt misschienbgek, maar ik kan echt genieten van het ontwerp en de bouw van dat beest. Die dikke plaat bovenop met die fraaie ventilatieopening bovenop... Smullen! :-)
Stereo-fan for life!

Mr.M

Citaat van: Xander32 op november  3, 2014, 20:55:15





... en nu tot vrijdag het geduld bewaren   ::).

Dot ziet er heel fraai uit Sander,,

Feliciteerde met je nieuwe aanwinst, deze serie van marantz ziet er heel erg fraai uit..

Veel luister plezier..

**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Dank voor het meedenken, maar de PM komt echt onder in de kast te staan.
Het ontwerp en de afwerking zijn echt fraai van de Premium componenten, maar desondanks hoeft dat voor mij persoonlijk ook niet allemaal in het zicht. De componenten zijn voor mij vooral (luxe) gebruiksartikelen, nodig om van muziek te kunnen genieten.

In de kast met de deurtjes dicht oogt het gewoon veel rustiger in de living. De 50" Pana en de Glennies vragen al aandacht genoeg :).


Citaat van: technative op november  5, 2014, 21:19:00
Je kunt ze dan misschien beter omdraaien: cd-speler onder en PM11 boven. Die heeft meer ruimte nodig dan de PM15 en kan dan ook meteen z'n warmte beter kwijt.

Of... Nog beter: PM11 op de kast, maar ik weet niet of dat op goedkeuring van de koninklijke hoogheid kan rekenen...

De bouw van de PM11 komt dan wel mooier uit. Klinkt misschienbgek, maar ik kan echt genieten van het ontwerp en de bouw van dat beest. Die dikke plaat bovenop met die fraaie ventilatieopening bovenop... Smullen! :-)


Dank Maz.

Citaat van: maz op november  6, 2014, 02:13:56
Dot ziet er heel fraai uit Sander,,

Feliciteerde met je nieuwe aanwinst, deze serie van marantz ziet er heel erg fraai uit..

Veel luister plezier..


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Mijn timing is overigens weer perfect; not. Maandag over een week komt de schilder, dus het volgende weekend kan ik alles weer inpakken (trek er wel plastic overheen).

Daar gaat weer een weekje inspelen >:(.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De PM 11s3 en SA 15s2 LE staan vooralsnog naast elkaar.
Echter heb ik gezien dat er wel voldoende ruimte is om de plank iets lager te zetten en dan alsnog beide boven elkaar te plaatsen. Echter ben ik vandaag zolang bezig geweest om de plank wat hoger vast te zetten, dat ik mij er niet meer toe kon zetten om alles weer los te halen en weer opnieuw te beginnen.

Aangaande het kabelmamangement is het met de componenten naast elkaar iig. een stuk netter geworden. Misschien kan ik er ook wel aan wennen, we'll see 8).


En dan het presteren van de 11; zelfs koud uit de doos zet deze de 15 al direct op achterstand. Een scherper stereobeeld, een meer homogeen geluid en een toename aan details. Uiteraard klinkt de 11 nog plat en mist de bass druk, slam t.o.v. de 15.

Maar de eerste indrukken zijn al zeer positief, me happy  :clapping:.



Citaat van: Xander32 op november  5, 2014, 15:15:00
Edit; het gaat mogelijk toch passen, de PM en de SA boven elkaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Veel luisterplezier met je nieuwe aanwinst  :music:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

#2858
Geen zorgen, dat laag en de ruimtelijkheid gaat zeer zeker bijzonder goed komen!  ;)

Gefeliciteerd met de mooie aanwinst!
Stereo-fan for life!

Actionhost

Zeer mooie versterker! Gefeliciteerd.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

YamahaRXV

Van deze kant ook gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  :clapping:

Nu lekker gaan inspelen die Marantz  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2


Van harte met een mooie aanwinst. Ik ben benieuwd naar de verschillen in klank en beleving zoals jij ze gaat ervaren.

Gr
Henk

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Dank mannen.

Dat plezier hebben met de 11 gaat helemaal goed komen! Zoals aangegeven waren gisteren de eerste indrukken direct al zeer overtuigend. Dit is echt een flinke stap vooruit komende vanaf de 15.

Zojuist heb ik de boel weer aangezet; laat de 11 maar lekker uren maken nu. Classic FM via de SBT. En dat klinkt echt al zo heerlijk. En voor de beeldvorming; versterker nieuw uit doos op fluisterstand (-75) en met "slechts" internetradio als bron.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Zo te lezen heb je een erg goede keuze gemaakt. Paco is ook al zo tevreden over deze Marantz. Dus dat wordt veel luisterplezier de komende jaren. Wel even experimenteren met powerkabels, liefst wat fellere powerkabels schijnen het goed te doen op de Marantz. Maar eerst maar eens lekker laten inspelen......   veel plezier.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

John Wx

setjes killer


mooi man  :thumbs-up: veel plezier
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Deleted member

Ik ben vooral benieuwd hoe het inspelen bij jou verloopt!

De demo PM11 die ik had ging echt schoksgewijs. Alsof er een knop omgezet werd ging 'ie ineens beter spelen.

Mijn eigen PM11 is veel geleidelijker in ontwikkeling. Geen plotselinge verbetering. L

Ik ben heel benieuwd hoe dit bij jou gaat!
Stereo-fan for life!

Xander32

#2868
De oranje wokkelkabels heb ik alweer vervangen voor de LAT netsnoeren. Die brengen meer pit en levendigheid.

Citaat van: frank2 op november  8, 2014, 09:01:13
Zo te lezen heb je een erg goede keuze gemaakt. Paco is ook al zo tevreden over deze Marantz. Dus dat wordt veel luisterplezier de komende jaren. Wel even experimenteren met powerkabels, liefst wat fellere powerkabels schijnen het goed te doen op de Marantz. Maar eerst maar eens lekker laten inspelen......   veel plezier.


Het zit jou hoog he John ;D.

Citaat van: John Wx op november  8, 2014, 10:09:17
setjes killer


mooi man  :thumbs-up: veel plezier


Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het inspelen gaat verlopen; de 11 is nu al zo'n stap voorui t.o.v. de 15. Echt absurd. Stemmen klinken nu al hemels :inlove:, onherkenbaar in vergelijk met de 15. Dat zit hem m.n. in de tonaliteit; de 11 is in dat opzicht veel meer homogeen. Maar zoals aangegeven is het geluid nog wel plat en mis ik bass druk. Echter was dat destijds met de 15 nieuw uit doos niet anders. En die laatste ga ik ook echt niet afvallen; dat blijft een bovengemiddeld goede versterker. Maar geen vergelijk met de 11, dat is mij nu wel duidelijk ::).


Citaat van: technative op november  8, 2014, 11:43:46
Ik ben vooral benieuwd hoe het inspelen bij jou verloopt!

De demo PM11 die ik had ging echt schoksgewijs. Alsof er een knop omgezet werd ging 'ie ineens beter spelen.

Mijn eigen PM11 is veel geleidelijker in ontwikkeling. Geen plotselinge verbetering. L

Ik ben heel benieuwd hoe dit bij jou gaat!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik denk nu achteraf, dat de PM15 toch enige moeite had met de 10 inch driver van de Glennies. Een hoge gevoeligheid wil dus ook niet alles zeggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Wat vind je van het verschil van de weergave in het hoog Sander. ?
Is de PM11 niet wat meer softer/ingetogen. ?

Xander32

De 15 klonk wat pittiger in het hoog maar ook duidelijk meer bescheiden aangaande de mids. M.i. is dat laatste debet aan het eerste.

De 11 klinkt t.o.v. de 15 veel gebalanceerder, meer homogeen, kent een betere tonaliteit (klinkt meer neutraal).

Citaat van: kalimero op november  8, 2014, 12:52:46
Wat vind je van het verschil van de weergave in het hoog Sander. ?
Is de PM11 niet wat meer softer/ingetogen. ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lord Elrond

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe versterker
En vele aangename luister uurtjes toe gewenst :headbanging: :headbanging:

Gr D
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Mario D

Citaat van: Xander32 op november  8, 2014, 12:57:51
De 15 klonk wat pittiger in het hoog maar ook duidelijk meer bescheiden aangaande de mids. M.i. is dat laatste debet aan het eerste.

De 11 klinkt t.o.v. de 15 veel gebalanceerder, meer homogeen, kent een betere tonaliteit (klinkt meer neutraal).

Dacht ik wel, hier ga je waarschijnlijk ook meerdere uren na elkaar kunnen naar luisteren zonder moeheid te ervaren.
Veel luisterplezier alvast.  ;)

Deleted member

Met name de ruimtelijkheid van de 11 vind ik telkens weer verbazingwekkend. Het mid ennhoog klinken zeer aangenaam en uitgebalancerrd en geven een goed ruimtelijk beeld. Maar dat is pas na een flink aantal uren inspelen gekomen. Aanvankelijk klonk alles zo plat als een duppie. Eerst kwam de breedte en wat later ook de diepte.
Stereo-fan for life!