Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#850
De nieuwe...

Maar de Klik/Aan support wist hem te vertellen dat hij een "hardbutton" op de Pronto dient te gebruiken zodat hij meteen het commando kan teruggeven aan de Light Manager welke weer nodig is voor het leerproces te completeren... :omg:

(bij zelfgemaakte knop wordt dus je schermpje grijs in leermode en kun je geen commando teruggeven)

Moet je dus maar weten !!!!!! 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

#851
Citaat van: Erik van Voorst op april 24, 2013, 16:52:24
De nieuwe...

De TSU9400 leert en zend aan dezelfde kant (boven)
De TSU9600 (volgens mijn maat, die er een heeft) leert de 9600 onder en zendt hij boven.

Dus als je dat aan je vriend doorgeeft :) :P

Vreemd verschil tussen hard en soft buttons. Klinkt raar. Ik twijfel aan dit 'helpdesk' advies ;) Maar wie weet..

Kjelt

Kortom neem eerst een simpele standaard tv afstandsbediening en probeer daar eerst een functie van te leren.
Bij succes ga je pas verder.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ja dat had hij natuurlijk al gedaan....maar dat zegt niets want daarmee hoef je niet "terug" te bevestigen.

Het hele hardbutton verhaal snijdt wel een beetje hout als je met een zelfgemaakte knop niet "terug" kunt verzenden

Enfin wordt vervolgd
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Dus de lightmanager doet als het ware een 2-traps actie. En wil na de eerste IR code iets terug ontvangen.
Dat klinkt dan wel weer logisch mogelijk.

Eigenlijk zou je de pronto dan beide 'trappen' apart willen leren misschien. Dus 2 codes.
Maargoed als je hem eenmaal geleerd hebt op de hardbutton werkt het daarna wel op de softbutton (na kopieren in PEP)?

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op april 24, 2013, 22:20:05
Ja dat had hij natuurlijk al gedaan....maar dat zegt niets want daarmee hoef je niet "terug" te bevestigen.
Ah het is two way communicatie, de oude Pronto's konden dit niet via IR , de laatste versie weet ik eigenlijk niet. Het lijkt me stug want dan moet je afhankelijk van het terugontvangen signaal, processing doen op de rest van het protocol.
Als het een simpele ACK of NACK is kun je doen alsof je altijd een ACK terugverwacht en via een macro een bepaalde tijd wachten (tot de ACK verzonden is) en dan vervolgens het tweede commando sturen dat zou kunnen werken maar is volledig protocol afhankelijk.
Er zijn diverse protocollen die een challenge-response doen en dan moet je de challenge processen om de correcte response te kunnen uitrekenen en terug te sturen, dat gaat met een Pronto niet werken.

Anders moet je het volledige protocol hier maar eens goed posten want het is lastig te doorgronden met deze manier van (be)schrijven.

Erik van Voorst (in memoriam)

Tja dat neerpennen hier was inderdaad de bedoeling maar zojuist ontving ik een Whatsappie met grof taalgebruik..... :-X.

Hij doet het dus nog steeds niet.  :(

Klik aan Kik Uit Support had hem dus geadviseerd om een Pronto hard button te laten leren van een IR commando uit de Lightmanager en het geleerde commando na een aantal seconden terug te sturen (door de Pronto hardbutton in te drukken) naar de Lightmanager....

nee dus... :yawnee:

Tja nu is hij (en ik) weer terug naar af...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: riwi op april 24, 2013, 18:00:56
De TSU9400 leert en zend aan dezelfde kant (boven)
De TSU9600 (volgens mijn maat, die er een heeft) leert de 9600 onder en zendt hij boven.

Dus als je dat aan je vriend doorgeeft :) :P

Vreemd verschil tussen hard en soft buttons. Klinkt raar. Ik twijfel aan dit 'helpdesk' advies ;) Maar wie weet..

Deze post had ik een beetje overheengelezen  :-[ maar zojuist telefonisch doorgegeven. :hehe:...gaat hij vanavond proberen....ik hou je op de hoogte...

Dat van die buttons...het schijnt dat je geen commando met een zelfgemaakte button kunt geven (in leermode) maar wel met een harde...enfin....tot nu toe beiden niet dus... ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Etiennevh

Ik heb sinds gisteren een Pronto TSU9800. Weet iemand of het mogelijk is om de buttons op het device een functie voor een specifiek apparaat te geven, bijv. de "draaischijf/scroller" gebruiken om het volume van de receiver aan te passen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op januari 20, 2014, 10:34:43
Ik heb sinds gisteren een Pronto TSU9800. Weet iemand of het mogelijk is om de buttons op het device een functie voor een specifiek apparaat te geven, bijv. de "draaischijf/scroller" gebruiken om het volume van de receiver aan te passen?

Het is mogelijk om de draaischijf een specifieke functie te geven. Je moet dit dan doen op de "System Page" onder "System". Vervolgens kan je bij elke activiteit ervoor kiezen de button van de system page te gebruiken.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

#860
Citaat van: Valkyrie op januari 20, 2014, 10:43:15
Het is mogelijk om de draaischijf een specifieke functie te geven. Je moet dit dan doen op de "System Page" onder "System". Vervolgens kan je bij elke activiteit ervoor kiezen de button van de system page te gebruiken.
Ok, thanks. Goed om te weten. Mijn bedoeling was om inderdaad de draaischijf te gebruiken voor het aanpassen van het volume van de receiver.


CitaatSystem Page" onder "System". Vervolgens kan je bij elke activiteit ervoor kiezen de button van de system page te gebruiken.
Je bedoelt dan in de software voor Pronto denk ik?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op januari 20, 2014, 11:23:09
Ok, thanks. Goed om te weten. Mijn bedoeling was om inderdaad de draaischijf te gebruiken voor het aanpassen van het volume van de receiver.

Hopelijk lukt het je! Ik heb het ook geprobeerd, maar bij mij was het niet gelukt. :(

Citaat van: Etiennevh op januari 20, 2014, 11:23:09
Je bedoelt dan in de software voor Pronto denk ik?

Ja, je moet het allemaal programmeren via Philips ProntoEdit. Daarnaast zijn er ook handleidingen te downloaden.
In het begin is het een beetje lastig, maar als je het eenmaal doorhebt kan je veel leuke dingen doen! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Claudio

Met PEP 3.0 kun je idd een functie aan de scroll wheel toewijzen, voorheen moest je een script gebruiken. Echter heb ik die functie snel weer verwijderd omdat je vaak onbewust aan het scrollwheel zit en daardoor onbedoeld de functie activeert.

Zelf ook nog een extra TSU 9600 op de kop getikt en ben net klaar om vanaf scratch een nieuwe MXCF te maken. Tijdrovend, maar erg leuk om weer eens te doen.  ;)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Etiennevh

Citaat van: Valkyrie op januari 20, 2014, 12:52:47
Hopelijk lukt het je! Ik heb het ook geprobeerd, maar bij mij was het niet gelukt. :(
Ik hoop het ook ;) Ga van de week tijd vrij maken om te beginnen.

Citaat
Ja, je moet het allemaal programmeren via Philips ProntoEdit. Daarnaast zijn er ook handleidingen te downloaden.
In het begin is het een beetje lastig, maar als je het eenmaal doorhebt kan je veel leuke dingen doen! :)
Werkt zover ik nu heb gelezen alleen op een windows pc, dus moet even kijken dat ik wat regel aangezien we het meeste op mac doen thuis en ik geen zin heb om uren achter elkaar in mijn kantoor te kruipen ;)

Citaat van: Claudio op januari 21, 2014, 15:56:04
Met PEP 3.0 kun je idd een functie aan de scroll wheel toewijzen, voorheen moest je een script gebruiken. Echter heb ik die functie snel weer verwijderd omdat je vaak onbewust aan het scrollwheel zit en daardoor onbedoeld de functie activeert.

Zelf ook nog een extra TSU 9600 op de kop getikt en ben net klaar om vanaf scratch een nieuwe MXCF te maken. Tijdrovend, maar erg leuk om weer eens te doen.  ;)
Interessant. Wat mijn eigenlijke bedoeling zou zijn is om een plaatje in te laden van mijn receiver, waarbij ik op het touchscreen de "virtuele" volumeknop van de receiver aan tik en vervolgens daarmee het scrollwheel activeer. Zodoende voorkom ik inderdaad wat jij zegt dat je onbedoeld de functie activeert. Weet je toevallig of dit mogelijk is?

Ben zeer benieuwd hoe lang het me gaat duren, maar als ik dat zo lees ben je niet snel klaar.....
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

xynyx

Is alleen mogelijk met javascript.

Etiennevh

Is er ergens op het WWW een korte snelcursus gebruik van PEP 3 te vinden? Volgens mij is het inderdaad veel werk maar niet zo heel moeilijk, als je maar weet hoe de applicatie werkt haha.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

xynyx

Bedoel je een snelcursus javascript? Je praat over een applicatie. Met alleen pep gaat het je niet lukken.

Etiennevh

Dat javascript heb ik zo voor elkaar, daar heb ik wel een mannetje voor. Het gaat me om de applicatie PEP3
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

xynyx

kan ik je helaas niet mee van dienst zijn. Ik gebruik PEP2.

suc6!

Claudio

#869
Wat ik begrijp scheelt pep2 en pep3 niet zoveel. Ik gebruik pep3 en heel erg ingewikkeld is het niet. Vooral als je al eerder met een pep-versie gewerkt heb... JavaScript is lastiger te doorgronden, maar daar zijn op remote central genoeg voorbeelden en templates van.

Je kunt bijvoorbeeld wat xcf's downloaden en kijken hoe anderen het hebben opgebouwd...
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Fox

Citaat van: Claudio op januari 26, 2014, 00:11:23
Wat ik begrijp scheelt pep2 en pep3 niet zoveel. Ik gebruik pep3 en heel erg ingewikkeld is het niet. Vooral als je al eerder met een pep-versie gewerkt heb... JavaScript is lastiger te doorgronden, maar daar zijn op remote central genoeg voorbeelden en templates van.

Je kunt bijvoorbeeld wat xcf's downloaden en kijken hoe anderen het hebben opgebouwd...

Waar kun je PEP 3 downloaden?

Ik heb inmiddels een 2e 9400 als recerve en wil daar eens mee aan de slag.



Etiennevh

Is er iemand die mij kan helpen aan een mapje met logo's van alle verschillende tv aanbieders ( NLD 1 - 3 en RTL zenders etc.) ?

Kan die niet vinden op Remotecentral..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

xynyx

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2014, 15:33:05
Is er iemand die mij kan helpen aan een mapje met logo's van alle verschillende tv aanbieders ( NLD 1 - 3 en RTL zenders etc.) ?

Kan die niet vinden op Remotecentral..

Hier heb ik ze ooit vandaan gehaald.

http://www.lyngsat-logo.com/tvcountry/nl_1.html

suc6